در سال 2015 هم همانند همه سال های دیگر تغییرات زیادی در گوگل رخ داد که کارشناسان همواره در حال تحلیل این تغییرات بودند.
همانطور که موتورهای جستجو به تکامل خود ادامه میدهند، بازاریابان نیز بایستی مهارتهایشان را بهبود بخشند تا از گردونه سئو عقب نیفتند. بر اساس گزارشها، 70 درصد لینکهایی که کاربران جستجو میکنند، ناشی از سئو سایت (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر) است.
علاوه بر این سئو، برگشت سرمایه بهتری دارد و همواره در مشاوره هایی که در حوزه تجارت الکترونیک از بنده گرفته می شود ، پیشنهاد می شود.
حالا که میدانید سئو روشی مناسب برای توسعه کسب و کار می باشد، در ذیل نتایج تحلیل بنده را در زمینه نکات مهم سئو در سال 2015 با تغییرات تکنیک های الگوریتم گوگل مطالعه خواهید کرد.
حتی بعد از همه تغییرات در الگوریتم موتور جستجوگر گوگل، هنوز بیشترین تاثیر بر روی موتورهای جستجو ، لینک های سئوی خارجی (بک لینک) می باشد. این چیزی است که تغییر آن غیر ممکن است. از طرف دیگر، سایر روشها برای اکتساب لینک تغییر یافتهاند. به دست آوردن لینکی از وب سایتی مرتبط و دارایِ کیفیتِ بالا نه تنها به سئوی شما، بلکه به ترافیک ارجاعیتان هم کمک خواهد کرد که در نتیجه میتواند باعث فروش بیشتر و در معرض دید قرار گرفتن برندتان گردد. ساخت محتوایی بسیار خوب که مردم مایل به اشتراک گذاری آن باشند، هنوز بهترین راه برای به دست آوردن لینکها است.
طبق مقالات آموزش سئو هر زمان که موتور جستجویی وب سایت شما را در مجاورت رقیبتان بیابد، آن را به این معنا برداشت میکند که شرکت شما در حوزه مربوط به آن رقیب قرار دارد. به منظور گرفتن لینکهای co-citation، عبارات “best” یا “top 10” را در حوزه فعالیت خودتان جستجو کنید.
چنانچه این جستجو را انجام داده و تجارت خود را در نتایج پیدا نکردید، با ناشر تماس برقرار کرده و از او بخواهید که شرکت شما را به فهرست بیفزاید. برای توجیهِ اینکه چرا شرکت شما باید در فهرست قرار بگیرد و چه جایی برای آن مناسب است، آماده باشید. به آنها خلاصهای بدهید تا یک لینک را حمایت کنند و آن لینک باید از سایت شما باشد.
مثلا در ایران قرار گرفتن لینک سایت شما در سایت پیوندها که یک دایرکتوری لینک است می تواند کمک زیادی به گوگل و کاربران جهت برندسازی شما بکند و این ثبت لینک فقط از طریق تعامل صورت می گیرد نه ساخت مستقیم بک لینک.
این لینک ها جزو قدرتمندترین ها برای بهینه سازی سایت به حساب میآیند، زیرا مربوط به انتشارات دیگری در زمینه فعالیتتان (که به شرکت شما اشاره دارند) هستند. همچنین، آن ها می توانند ناشی از ساخت پست های مهمان باشند که شما آن ها را نوشته و بر روی سایت های شخص ثالث منتشر می کنید.
آسان ترین راه برای گرفتن لینک های تیتردار این است که چنان محتوای برجسته و مهمی بسازید که مردم مایل به اشتراک گذاری آن با سایر خوانندگان شوند. راه دیگر این است که پستی را در سایت کیفیت بالایی که در حوزه فعالیت شما وجود دارد، قرار دهید.
مصاحبهها، روش دیگری است برای گرفتن لینکهای تیتردار است (جا داره اینجا خودم رو بگذارم جای شما و بپرسم : قمصری منظورت از لینک های تیتردار چیه؟ و اما جواب امیر قمصری : منظور لینک هایی است که به عنوان پست خودتان در داخل پست اصلی و یا سایر پست ها می دهید تا در حین کپی سایر افراد و یا در حین انتشار به عنوان پست مهمان در داخل محتوا قرار بگیرد و بک لینک ارزشمندی محسوب شود)
به عنوان بخشی از مصاحبه، بایستی این اجازه به شما داده شود که به کارتان در پاسخ هایتان اشاره کنید. چنین چیزی حتی می تواند باعث ترافیک و بک لینک های بیشتری شود.
در اینجا استراتژی دیگری را برای ساخت لینک white-hat معرفی می کنم که بسیار مؤثر و کارا است و تا به امروز در سایت نیوسئو زیاد در مورد آن صحبت نکردم. در این مورد، در واقع به ناشران برای ترمیم لینک های شکسته کمک میکنید (که برای خوانندگان آن ها مفید خواهد بود). با اینحال، زمانی این روش موفق خواهد بود که محتوای شما برای جایگزینی با محتوای ناقص به اندازهی کافی خوب باشد.
برای انجام روش ساخت لینک شکسته، بایستی لینک های شکسته را در سایتی بیابید که مربوط به موضوع فعالیت شماست. سپس، با سازندهی سایت اینترنتی با استفاده از لینک ناقص تماس گرفته و لینک خود را به عنوان جایگزینی برای لینک ناقص به او پیشنهاد دهید.
می دانم که این قسمت بسیار سنگین بود !ما به شما قول می دهم به زودی مقاله ای در این باره منتشر کنم.این بحث در سئو سایت بسیار تاثیرگذار بوده و هست.
احیای لینک به شما کمک می کند تا با یافتن لینک های ناقص به سایتتان و سپردن آن ها به ناشر برای ترمیم، لینک های تازه بگیرید.ساده تر بگویم ، باید لینک هایی از سایت خودمان که ارزش لینک شدن در سایت های دیگران را دارد پیدا کنیم و سعی کنیم در سایر سایت ها نمایش داده شود.
مثال:
به منظور خودکار ساختن آن، میتوانید Google Alert را تنظیم کرده تا هر زمان به برند شرکتتان اشاره شد، به شما ایمیلی ارسال شود. سپس، قادر خواهید بود که آن صفحه را چک کنید تا پی ببرید که آیا آن ها به سایت شما لینک میدهند یا نه.
اگرچه Outreach لینک کمی منسوخ شده است، ولی هنوز بسیار قدرتمند عمل میکند. برای انجام آن، وب سایتی را بیابید که مرتبط به وب سایت شما بوده و سپس اطلاعات تماسشان را از سایت بگیرید. به آنها ایمیلی فرستاده و یا تلفن زده و از آن ها مؤدبانه برای لینک تقاضا کنید. این روش درصورتی که سایت مذکور کمی متفاوت با سایت شما باشد اثربخشتر کار میکند، ولی ممکن است بینندگان یکسانی common audience را به اشتراک بگذارد.
من به شخصه اگر جای شما بودم از این نوع ساختن لینک حتما استفاده می کردم.سخت هست ، اما فوق العاده مفید است.مثل ساختن لینک در ویکی پدیا که ممکن است 1 سال طول بکشد اما وقتی ساخته شد به اندازه صدها لینک ارزش دارد …
تحلیل رقیب موضوع تازهای نبوده، و شرکتها سال هاست که در حال بررسی لینک های رقبایشان هستند. با اینحال، با نگاه به بک لینک های رقیب و بازنگریِ دستی اینکه داشتن چه لینک هایی ارزش دارد، قادر خواهید بود که outreach لینکی را اجرا کرده و سعی در گرفتن یک لینک از همان سایت استناد شده کنید.
درست است که به دست آوردن رنکینگ خوب در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مسرت بخش است، ولی باید توجه داشت که این امر الزاماً به معنای موفقیت کمپین سئوی شما نیست. این امکان هست که برای بسیاری از کلمات کلیدی که هیچ ROI واقعی ندارند، رنکینگ اول را بیاورید. در واقع، باید بر روی پارامترهایی تمرکز کنید که پرجستجو باشند.
برای همین است که من همواره می گویم قبل از کار کردن بر روی یک عبارت کلیدی خاص اول بررسی کنید که آیا رتبه یک شدن آن ورودی گوگل زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت یا خیر؟!!
در طی چند سال گذشته، بیشتر داده های کلمه کلیدی را در علم تجزیه و تحلیل گوگل و سایر ابزارها از دست دادهایم. این امر نیازمند بازاریابانی بوده است که روش های سنتی سئو را به خلقِ راه های جدید برای طبقه بندی کردن بینندگانشان مبدل کنند.
به منظور انجام این کار، باید عبارات کلیدی تازهای یافت و روی آن ها متمرکز شد، و همچنین راه های جدیدِ نزدیک شدن به بازارهای همسایه را پیدا کرد. بعلاوه، بایستی تعیین کنیم که کجا با سئو رقابتِ ما به نتیجه می رسد و چگونه می توان آن را بهتر انجام داد.
آن روزهایی که با چپاندن کلمات کلیدی به داخل محتوایِ بد رنکینگ میگرفتید گذشته است. اکنون، لازم است که محتوای شما بر روی ویژگی های هدفتان تمرکز کرده و همچنین کلمات کلیدی تان درون محتوایتان جریان داشته باشند.
علت حائز اهمیت بودنِ وابستگی نزدیک محتوا و سئو به همدیگر همین موضوع است.
ممکن است که موتورهای جستجو نظیر یاهو، بینگ به تدریج بخش بزرگ تری از سهم گوگل را در 2015 به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، یاهو موتور جستجوی پیشفرض فایر فاکس است. سافاری با گوگل قراردادی دارد که قرار است در 2015 پایان یابد، و یاهو و بینگ، هر دو در تلاشاند که موتور جستجوی پیشفرض برای مرورگر شوند.
چنانچه بجای گوگل، سایر موتورهای جستجو، مرورگر وبِ پیش فرض شوند، آن وقت بهینه سازی برای این موتورهای جستجو هم دارای معنا میشود.
موبایل هر سال محبوب تر از قبل میگردد. هر وبسایت باید استراتژی بازاریابی موبایلی برای 2015 و بعدِ آن داشته باشد.
موبایل باید بخش مرکزی و حیاتی هر برنامهی سئویی در 2015 باشد. با اینحال با توجه به اینکه خطاهای پیکربندی موبایل باعث از دست دادن 68 درصدی ترافیک میشوند باید محتاط بود و سایت را به دقت برای موبایل ها بهینه کرد.
نتیجهگیری
ساخت یک استراتژی سئو سایت میتواند سبب ترقی برند و شرکتتان در موتورهای جستجو شود. چرا امروز ROI خود را ارتقاء ندهید؟
اگر می پرسید ROI یعنی چه باید بگویم که به صورت ساده یعنی اینکه بر روی عبارات کلیدی پرجستجو تمرکز کنید و در ان زمینه رقبایتان را شناسایی کرده و سپس شروع با ساخت انواع لینک در سایت ها کنید …
اما هرگز فراموش نکنید که قبل از ساختن بک لینک های ارزشمند باید محتوای خود را ارزشمند کنید.
منبع: دوره سئو