اگرچه سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است، اما بازاریابان، اغلب برای نشان دادن
پیشرفت سریع، تحت فشار هستند. در این نوشتار ایده هایی برای کسب نتایج سریع
، در عین حالی که منتظر طرح های بلند مدت سئوی خود هستید، ارائه می شود.
هنگامی که شما به عنوان متخصص سئو، یک مشتری جدید انتخاب می کنید و یا در
شرکتی جدید شروع به فعالیت می کنید، اولین و مهمترین چیزی که از شما می
خواهند، دیدن نتایج سریع در گوگل است. علیرغم اینکه شما
سعی در اجرای طرح های تاثیرگذار خود و بهینه سازی سایت را دارید، این
واقعیت که انجام سئو ، کاری زمان بر است، می تواند به عنوان یک چالش در پیش
روی شما باشد. در اینجا برخی از تکنیک های سئو سایت ارائه می شود که به کمک آنها می توانید به مشتریان و یا همکاران خود نشان دهید که تخصص شما برای آنها ارزش آفرین است.
یکی از مواردی که شبکه های اجتماعی و
جستجوگرها دنبال می کنند، علایق کاربران در جستجو های اولیه آنها می باشد.
تمرکز بر این موضوع در سال های اخیر بیشتر شده و بسیاری از سئو کاران نیز توجه زیادی به این موضوع داشته و همواره توصیه به رعایت موارد مربوط به Snippetها در وب سایت ها می کنند.
Snippetها، به مفهوم چکیده توضیحات ، همان خطوط توضیحاتی هستند که در هر نتیجه جستجو
، ذیل عناوین لیست شده در موتور جستجو به نمایش گذاشته می شود و در واقع
توضیحی از سایت مربوطه بوده که به منظور ارائه ایده به کاربران در خصوص
صفحه سایت درج می شود.
در صورتی محتوای سایت شما در ارتباط با کسب و کار و سازمان ها، رویدادها، افراد، موزیک و ارائه محصولات باشد و گوگل از این محتوا آگاهی پیدا کند، می توانید Snippets Rich
ایجاد کنید. یعنی اطلاعاتی فراهم کنید که با توجه به درخواست کاربران، با
جزئیات بیشتری به آنها کمک کند. بدین ترتیب گوگل قادر به شناسایی و کاوش در
سایت شما بوده و این امر در عین حالی که در رتبه بندی تاثیری ندارد، اما
مستقیما بر سئو سایت شما اثر گذار خواهد بود.
Snippetها، تاثیر بسزائی در جلب ترافیک ارگانیک به صفحات شما دارند. جذب
ترافیک ارگانیک به این معنا است که سایت شما باید به گونه ای بهینه سازی شود تا کاربران با جستجوی کلمات کلیدی
مورد نظر، به سایت شما هدایت شوند. به عبارت دیگر ترافیک ارگانیک یعنی
ورود کاربران مشتاق به سایت و در نهایت کسب موفقیت مورد انتظار. برای
دستیابی به ترافیک ایده آل، محتوای سایت شما باید به عنوان یکی از اصلی
ترین الزامات سئو ، بسیار مفید و جذاب باشد، به نحوی که خواننده را
علاقمند به ادامه خواندن کند.
گر چه بدست آوردن این ویژگی در quick
answer box گوگل تضمین شده نیست، اما یک فرمول بسیار ساده برای بهینه سازی
محتوای شما برای آن وجود دارد.
با رفتن به کنسول جستجوی گوگل
به منظور یافتن رتبه بندی برای درخواست هایی که حاوی یک پرسش هستند، شروع
کنید – شما می توانید این کار را با استفاده از فیلتر، برای نمایش درخواست
هایی که شامل کلمات پرسشی از قبیل “چگونه”، “چه” و یا “چرا” هستند، انجام
دهید.
پس از آنکه شما فهرست عبارات کلیدی خود را بدست آوردید، حجم جستجو و اولویت بندی این فهرست را بررسی کرده و بر روی کلمات کلیدی با بالاترین حجم جستجو، تمرکز کنید. اگر تا کنون برای کلمات کلیدی مرتبط با پرسش رتبه بندی نشده اید، یک سوال ساده را که می توانید به آن پاسخ دهید، در نظر گرفته و محتوایی برای پاسخ به آن ایجاد کنید. خواندن مقاله آموزش سئو رو فراموش نکنید.
بدین ترتیب می توانید شانس خود را برای ویژه بودن در quick answer box گوگل ، توسط بهینه سازی داخل سایت ، افزایش دهید:
۱. پاسخی تفصیلی با قالبی شماره دار یا بولت دار تهیه کنید که به طور خاص مربوط به سوال مطرح شده توسط درخواست جستجو باشد.
۲. یک ویدئو به همراه توضیحات و زیرنویس که پاسخگوی سوال مذکور می باشد را به صفحه خود اضافه کنید.
۳. در نهایت هر گونه اطلاعاتی که کمک به ارزشمندتر شدن صفحه شما برای خواننده می کند، به آن بیافزایید.
هنگامی که محتوای صفحات خود را بازبینی و اصلاح کردید، آنرا تایید کرده تا
ایندکس شود و در پایان برای آنکه تغییرات شما با سرعت بیشتری نمود پیدا
کند، آنرا در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید.
بهینه سازی محتوای موجود
جایگاه وب سایت شما در جستجوی یک کلمه کلیدی خاص ، نشان دهنده SERP شماست.
از طرفی نرخ پرش، پارامتری است بر حسب درصد و نشان دهنده درصد افرادی است
که سایت شما را پس از دیدن صفحه فرود ترک کرده اند. به عبارت دیگر نرخ پرش
پارامتری قدرتمند در اندازه گیری کیفیت ترافیک سایت و صفحات فرود به شمار
میرود. هر چه مقدار این پارامتر بیشتر باشد، به این معناست که سایت شما
جذابیت لازم را نداشته و درصد زیادی از بازدید کنندگان، تنها پس از بازدید
اولین صفحه، سایت شما را ترک کرده اند.
بدیهی است که بهبود رتبه صفحات
موجود در SERPها، بسیار ساده تر از ارائه یک صفحه جدید برای نمایش نتایج
سریع می باشد. زمانی که شما در سه نتیجه اول جستجو قرار می گیرید، محتوای
هدف، در مکان سوم تا دهم رتبه بندی شده است و بیشترین تاثیر را در ترافیک
خواهید دید. بهبود نرخ پرش و بهینه سازی درونی سایت ، راهی مناسب برای دیدن دستاوردهای بزرگی از سرمایه گذاری در زمانی کوتاه می باشد.
منبع: دوره سئو
امروز و در این مقاله آموزش سئو می خواهم در مورد گوگل آلرت یا همان google alert با شما صحبت کنم ، امکانی که مطمئن هستم 90% شما عزیزان از آن خبر ندارید و اصلا نمی دانید چی هست !!دلیل این بی خبری هم این است که گوگل زیاد در مورد آن صحبت نمی کند.
همین اول یک سوال را در ذهن شما تداعی می کنم :
این گوگل آلرت چه ربطی به سئو سایت دارد ؟
(لطفا تا آخر این مقاله را به دقت مطالعه فرمایید تا به پاسخ برسید)
گوگل آلرت یکی از مفیدترین و ناشناخته ترین سرویس های گوگل است. با این سرویس میتوانید برای یک یا چندین کلیدواژه یک آلرت بگذارید و هر وقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد، گوگل آن را به ایمیل شما میل کند. قطعا هیچ محدودیتی هم در مورد تعداد آلرتها وجود ندارد.
اگر کمی ساده تر بخواهم بگویم باید گفت فرض کنید شما عبارتی را در گوگل سرچ می کنید. اما می خواهید هر چیز جدیدی که در مورد آن عبارت به اینترنت اضافه می شود را هم بدانید. مثلا اسم خودتان را جستجو میکنید و تمایل دارید هرگاه نام خودتان در هر نقطهای از وب برده شده از آن باخبر شوید.اینجاست که گوگل آلرت به درد شما خواهد خورد !
در این مطلب به صورت کامل نحوهی استفاده از گوکل آلرت را به شما آموزش خواهم داد.
دیگر نیازی نیست خودتان به صورت متناوب اینترنت را جستجو کنید چراکه گوگل این کار را برای شما انجام میدهد. فقط کافی است که یک آلرت بگذارید و تنظیم کنید که در چه بازهی زمانی می خواهید مطالب جدید به ایمیل شما ارسال شود.
برای این کار از طریق این لینک به آدرس گوگل آلرت بروید و یا آدرس www.google.com/alerts را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ نمایید و سپس با اکانت گوگل خود در آنجا Sign in کنید.
در کادر آبی که بالای صفحه است می توانید یک آلرت بگذارید که برای این کار باید کلیدواژه مورد نظرتان را در نوار سفید رنگ داخل کادر آبی ، تایپ نمایید.
وقتی عبارتی را وارد کنید ، صفحهای جدید باز می شود و گزینهی CREATE ALERT به رنگ آبی مشخص است (و در پایین این کادر پیش نمایشی (preview) از آلرت خود را خواهید دید).
گزینهی Show options هم سمت راست دکمه آبی است که تنظیمات آلرت است و با زدن آن به ترتیب مواردی همچون بازهی زمانی، منبع، زبان، محدودهی جغرافیایی و تعداد لینکها قابل تنظیم است. آخر از همه گزینه Deliver to است که می توانید مشخص کنید که از طریق ایمیل یا RSS مطالب را دریافت کنید.
در قسمت اول یعنی بازهی زمانی که با عبارت How often مشخص شده است، میتوانید گزینهی As-it-happens را انتخاب کنید که به این معنی است که بلافاصله پس از اینکه مطلب جدیدی منتشر شد، گوگل سریعا آن را به ایمیل شما خواهد بفرستد.
سایر قسمت ها هم که واقعا ساده هستند.اگر برایتان گنگ بود به مقاله سئو مراجعه نمایید.
در قسمت پایینی که Me on the web نام دارد، در سمت چپ نام خودتان (نامی که هنگام افتتاح اکانت گوگل دادهاید) و در سمت راست آدرس ایمیل خودتان را می بینید.
در کنار آنها یک علامت + وجود دارد که با زدن آن می توانید نام و یا ایمیل خود را آلرت بگذارید و هر وقت در اینترنت نام و ایمیل شما نوشته شد، گوگل به شما خبر میدهد.
در قسمتهای پایینی گوگل پیشنهاداتی در حوزههای مختلف همچون ورزش و تکنولوژی و … را ارائه می دهد. پس از ساختن آلرت دوباره میتوانید به همان صفحه بیایید و لیست آلرتهای خود را ببینید و هرکدام را خواستید ویرایش یا حذف کنید. از این سرویس در موارد بسیاری میتوان استفاده کرد و یکی از پرکاربردترین آنها برای مواقعی است که میخواهید یک جریان خبری در حال اتفاق را پیگیری کنید. مثلا لغت «فوتبال» را آلرت کنید و هروقت خبر جدیدی در مورد فوتبال روی داد، گوگل شما را با خبر میکند.
جا داره اینجا خودم رو بزارم جای شما !
شما : آقای قمصری این بحث با اینکه خیلی کارآمد بود اما چه ربطی به سئو سایت داشت؟
پاسخ من : دوست عزیزم اگر تا الآن متوجه نشدی چه استفاده ای از این ابزار در جهت بهبود سئو انجام داد پیشنهاد می کنم دوباره مطلب رو عمیق تر بخونی و سرانجام اگر بازم متوجه نشدی چه ربطی داره تو بخش نظرات سوالت رو بپرسی تا جواب بدم.
(در واقع می خوام سعی کنم کمی به ذهنتون خلاقیت بدم . موفق باشید)
خوشبختانه یکی از دوستان شما به سوال بالا به خوبی پاسخ داد.به نظرات نگاه کنید تا پاسخ رو پیدا کنید
در سال 2015 هم همانند همه سال های دیگر تغییرات زیادی در گوگل رخ داد که کارشناسان همواره در حال تحلیل این تغییرات بودند.
همانطور که موتورهای جستجو به تکامل خود ادامه میدهند، بازاریابان نیز بایستی مهارتهایشان را بهبود بخشند تا از گردونه سئو عقب نیفتند. بر اساس گزارشها، 70 درصد لینکهایی که کاربران جستجو میکنند، ناشی از سئو سایت (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر) است.
علاوه بر این سئو، برگشت سرمایه بهتری دارد و همواره در مشاوره هایی که در حوزه تجارت الکترونیک از بنده گرفته می شود ، پیشنهاد می شود.
حالا که میدانید سئو روشی مناسب برای توسعه کسب و کار می باشد، در ذیل نتایج تحلیل بنده را در زمینه نکات مهم سئو در سال 2015 با تغییرات تکنیک های الگوریتم گوگل مطالعه خواهید کرد.
حتی بعد از همه تغییرات در الگوریتم موتور جستجوگر گوگل، هنوز بیشترین تاثیر بر روی موتورهای جستجو ، لینک های سئوی خارجی (بک لینک) می باشد. این چیزی است که تغییر آن غیر ممکن است. از طرف دیگر، سایر روشها برای اکتساب لینک تغییر یافتهاند. به دست آوردن لینکی از وب سایتی مرتبط و دارایِ کیفیتِ بالا نه تنها به سئوی شما، بلکه به ترافیک ارجاعیتان هم کمک خواهد کرد که در نتیجه میتواند باعث فروش بیشتر و در معرض دید قرار گرفتن برندتان گردد. ساخت محتوایی بسیار خوب که مردم مایل به اشتراک گذاری آن باشند، هنوز بهترین راه برای به دست آوردن لینکها است.
طبق مقالات آموزش سئو هر زمان که موتور جستجویی وب سایت شما را در مجاورت رقیبتان بیابد، آن را به این معنا برداشت میکند که شرکت شما در حوزه مربوط به آن رقیب قرار دارد. به منظور گرفتن لینکهای co-citation، عبارات “best” یا “top 10” را در حوزه فعالیت خودتان جستجو کنید.
چنانچه این جستجو را انجام داده و تجارت خود را در نتایج پیدا نکردید، با ناشر تماس برقرار کرده و از او بخواهید که شرکت شما را به فهرست بیفزاید. برای توجیهِ اینکه چرا شرکت شما باید در فهرست قرار بگیرد و چه جایی برای آن مناسب است، آماده باشید. به آنها خلاصهای بدهید تا یک لینک را حمایت کنند و آن لینک باید از سایت شما باشد.
مثلا در ایران قرار گرفتن لینک سایت شما در سایت پیوندها که یک دایرکتوری لینک است می تواند کمک زیادی به گوگل و کاربران جهت برندسازی شما بکند و این ثبت لینک فقط از طریق تعامل صورت می گیرد نه ساخت مستقیم بک لینک.
این لینک ها جزو قدرتمندترین ها برای بهینه سازی سایت به حساب میآیند، زیرا مربوط به انتشارات دیگری در زمینه فعالیتتان (که به شرکت شما اشاره دارند) هستند. همچنین، آن ها می توانند ناشی از ساخت پست های مهمان باشند که شما آن ها را نوشته و بر روی سایت های شخص ثالث منتشر می کنید.
آسان ترین راه برای گرفتن لینک های تیتردار این است که چنان محتوای برجسته و مهمی بسازید که مردم مایل به اشتراک گذاری آن با سایر خوانندگان شوند. راه دیگر این است که پستی را در سایت کیفیت بالایی که در حوزه فعالیت شما وجود دارد، قرار دهید.
مصاحبهها، روش دیگری است برای گرفتن لینکهای تیتردار است (جا داره اینجا خودم رو بگذارم جای شما و بپرسم : قمصری منظورت از لینک های تیتردار چیه؟ و اما جواب امیر قمصری : منظور لینک هایی است که به عنوان پست خودتان در داخل پست اصلی و یا سایر پست ها می دهید تا در حین کپی سایر افراد و یا در حین انتشار به عنوان پست مهمان در داخل محتوا قرار بگیرد و بک لینک ارزشمندی محسوب شود)
به عنوان بخشی از مصاحبه، بایستی این اجازه به شما داده شود که به کارتان در پاسخ هایتان اشاره کنید. چنین چیزی حتی می تواند باعث ترافیک و بک لینک های بیشتری شود.
در اینجا استراتژی دیگری را برای ساخت لینک white-hat معرفی می کنم که بسیار مؤثر و کارا است و تا به امروز در سایت نیوسئو زیاد در مورد آن صحبت نکردم. در این مورد، در واقع به ناشران برای ترمیم لینک های شکسته کمک میکنید (که برای خوانندگان آن ها مفید خواهد بود). با اینحال، زمانی این روش موفق خواهد بود که محتوای شما برای جایگزینی با محتوای ناقص به اندازهی کافی خوب باشد.
برای انجام روش ساخت لینک شکسته، بایستی لینک های شکسته را در سایتی بیابید که مربوط به موضوع فعالیت شماست. سپس، با سازندهی سایت اینترنتی با استفاده از لینک ناقص تماس گرفته و لینک خود را به عنوان جایگزینی برای لینک ناقص به او پیشنهاد دهید.
می دانم که این قسمت بسیار سنگین بود !ما به شما قول می دهم به زودی مقاله ای در این باره منتشر کنم.این بحث در سئو سایت بسیار تاثیرگذار بوده و هست.
احیای لینک به شما کمک می کند تا با یافتن لینک های ناقص به سایتتان و سپردن آن ها به ناشر برای ترمیم، لینک های تازه بگیرید.ساده تر بگویم ، باید لینک هایی از سایت خودمان که ارزش لینک شدن در سایت های دیگران را دارد پیدا کنیم و سعی کنیم در سایر سایت ها نمایش داده شود.
مثال:
به منظور خودکار ساختن آن، میتوانید Google Alert را تنظیم کرده تا هر زمان به برند شرکتتان اشاره شد، به شما ایمیلی ارسال شود. سپس، قادر خواهید بود که آن صفحه را چک کنید تا پی ببرید که آیا آن ها به سایت شما لینک میدهند یا نه.
اگرچه Outreach لینک کمی منسوخ شده است، ولی هنوز بسیار قدرتمند عمل میکند. برای انجام آن، وب سایتی را بیابید که مرتبط به وب سایت شما بوده و سپس اطلاعات تماسشان را از سایت بگیرید. به آنها ایمیلی فرستاده و یا تلفن زده و از آن ها مؤدبانه برای لینک تقاضا کنید. این روش درصورتی که سایت مذکور کمی متفاوت با سایت شما باشد اثربخشتر کار میکند، ولی ممکن است بینندگان یکسانی common audience را به اشتراک بگذارد.
من به شخصه اگر جای شما بودم از این نوع ساختن لینک حتما استفاده می کردم.سخت هست ، اما فوق العاده مفید است.مثل ساختن لینک در ویکی پدیا که ممکن است 1 سال طول بکشد اما وقتی ساخته شد به اندازه صدها لینک ارزش دارد …
تحلیل رقیب موضوع تازهای نبوده، و شرکتها سال هاست که در حال بررسی لینک های رقبایشان هستند. با اینحال، با نگاه به بک لینک های رقیب و بازنگریِ دستی اینکه داشتن چه لینک هایی ارزش دارد، قادر خواهید بود که outreach لینکی را اجرا کرده و سعی در گرفتن یک لینک از همان سایت استناد شده کنید.
درست است که به دست آوردن رنکینگ خوب در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مسرت بخش است، ولی باید توجه داشت که این امر الزاماً به معنای موفقیت کمپین سئوی شما نیست. این امکان هست که برای بسیاری از کلمات کلیدی که هیچ ROI واقعی ندارند، رنکینگ اول را بیاورید. در واقع، باید بر روی پارامترهایی تمرکز کنید که پرجستجو باشند.
برای همین است که من همواره می گویم قبل از کار کردن بر روی یک عبارت کلیدی خاص اول بررسی کنید که آیا رتبه یک شدن آن ورودی گوگل زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت یا خیر؟!!
در طی چند سال گذشته، بیشتر داده های کلمه کلیدی را در علم تجزیه و تحلیل گوگل و سایر ابزارها از دست دادهایم. این امر نیازمند بازاریابانی بوده است که روش های سنتی سئو را به خلقِ راه های جدید برای طبقه بندی کردن بینندگانشان مبدل کنند.
به منظور انجام این کار، باید عبارات کلیدی تازهای یافت و روی آن ها متمرکز شد، و همچنین راه های جدیدِ نزدیک شدن به بازارهای همسایه را پیدا کرد. بعلاوه، بایستی تعیین کنیم که کجا با سئو رقابتِ ما به نتیجه می رسد و چگونه می توان آن را بهتر انجام داد.
آن روزهایی که با چپاندن کلمات کلیدی به داخل محتوایِ بد رنکینگ میگرفتید گذشته است. اکنون، لازم است که محتوای شما بر روی ویژگی های هدفتان تمرکز کرده و همچنین کلمات کلیدی تان درون محتوایتان جریان داشته باشند.
علت حائز اهمیت بودنِ وابستگی نزدیک محتوا و سئو به همدیگر همین موضوع است.
ممکن است که موتورهای جستجو نظیر یاهو، بینگ به تدریج بخش بزرگ تری از سهم گوگل را در 2015 به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، یاهو موتور جستجوی پیشفرض فایر فاکس است. سافاری با گوگل قراردادی دارد که قرار است در 2015 پایان یابد، و یاهو و بینگ، هر دو در تلاشاند که موتور جستجوی پیشفرض برای مرورگر شوند.
چنانچه بجای گوگل، سایر موتورهای جستجو، مرورگر وبِ پیش فرض شوند، آن وقت بهینه سازی برای این موتورهای جستجو هم دارای معنا میشود.
موبایل هر سال محبوب تر از قبل میگردد. هر وبسایت باید استراتژی بازاریابی موبایلی برای 2015 و بعدِ آن داشته باشد.
موبایل باید بخش مرکزی و حیاتی هر برنامهی سئویی در 2015 باشد. با اینحال با توجه به اینکه خطاهای پیکربندی موبایل باعث از دست دادن 68 درصدی ترافیک میشوند باید محتاط بود و سایت را به دقت برای موبایل ها بهینه کرد.
نتیجهگیری
ساخت یک استراتژی سئو سایت میتواند سبب ترقی برند و شرکتتان در موتورهای جستجو شود. چرا امروز ROI خود را ارتقاء ندهید؟
اگر می پرسید ROI یعنی چه باید بگویم که به صورت ساده یعنی اینکه بر روی عبارات کلیدی پرجستجو تمرکز کنید و در ان زمینه رقبایتان را شناسایی کرده و سپس شروع با ساخت انواع لینک در سایت ها کنید …
اما هرگز فراموش نکنید که قبل از ساختن بک لینک های ارزشمند باید محتوای خود را ارزشمند کنید.
منبع: دوره سئو
گام #1 : بهینهسازی اعتبار مبتنی بر صفحه
در اینجا طبق مقالات آموزش سئو چگونگی ایجاد اعتبار ، مبتنی بر صفحه برای سایتتان شرح داده میشود.
آیا تا به حال توجه کرده اید که آنها هرگز به سایر سایت ها لینک نمیدهند؟
میتوانید بگویید که این علامت خطر است؟
اما سایتهای واقعی، مثل The Huffington Post یا NYTimes.com : به سایتهای دیگر، از راست و چپ لینک میدهند.
شما هم باید همین کار را کنید. لینک دادن به سایر سایتها یک استراتژی سئو سایت است.
بخاطر داشته باشید که سایتهایی که شما به آن لینک میدهید روی ساییتان اثر گذار هستند … (این را نگفتم که همین الان بدون خواندن ادامه این پست و بررسی سایت هایی که می خواهید به آن ها لینک بدهید ، بروید و کلی لینک در سایتتان بسازید … )
آیا شما میتوانید تصور کنید که چقدر یک سایت میتواند برای مردم مشکوک باشد که اقدام به بلاک کردن واقعی آن کنند ؟!!
و مشابه آنچه گفته شد برای سایتهایِ با نرخ bounce بالا برقرار است : اگر سایت شما ارائه دهندهی اطلاعات ارزشمندی باشد، چرا باید مردم باید بلافاصله بعد از باز شدن ، آن را ببند و دیگر به آن سر نزنند ؟!!
گام #2 : اندازه مهم است : چطور مثل یک برند بزرگ به نظر بیاییم؟؟
گوگل اخیراً روی برند ها خیلی حساس شده است.
چگونه شما میتونید کاری کنید که شبیه برندی بزرگ به نظر بیاید؟
ساده است. سیگنالهای برند بسازید.
به یاد داشته باشید: گوگل فقط یک ماشین رنکینگ سایت است (معروف به الگوریتم.این یعنی اینکه گوگل فقط یک ربات است که به سایت ها رنک می دهد.
او متوجه نمی شود که Pepsi یک برند است چون سال گذشته در رقابت تجاری سالیانه دیده شده است! درواقع گوگل نگاه میکند که کدام برند ها برای سیگنال های برند ظاهر میشوند و به این ترتیب آنها را شناسایی میکند.
گوگل به برندها اعتماد دارد و آنها را جدی میگیرد.
در ذیل، آنچه Schmidt Google CEO Eric در مورد برندها میگوید آورده شده است:
” برندها راه حلا هستند، نه مشکل … برندها چگونگی نجات شما از دردسرهایی که درست کرده اید را نشان میدهند”
در زیر چگونگی نجات از این دردسرها و شباهت پیدا کردن به یک برند بزرگ را بصورت گام به گام میآوریم:
بکارگیری یک دامنهی برندشدهی متغیر، این پیام را میفرستد که شما برندی یکتا هستید … نه یکی از بازندههای سئو که سعی دارد با یک کلمهی کلیدی رنکینگش را بالا ببرد.(نکند فکر کردید می شود گوگل را گول زد؟!!!!)
برندهای واقعی محتوای حجیم و کاملی در مورد شرکتشان، مأموریتشان، وضعیتشان و غیره دارند. یک مرکز اطلاعات خصوصی الکترونیکی درباره صفحهی us بسازید و در آن داستانتان را بگویید.(من در این سایت همیشه در خدمت شما هستم و منتظر سوالات شما می مانم.اگر کاری دارید کافیست بپرسید! )
لینک سایت ها زمانی ظاهر میشوند که شما اقدام به ساخت backlinkهای خیلی زیاد کرده و سپس مردم برای برند شما در گوگل جستجو انجام دهند.
علاوه بر ساخت سایتی با کیفیت ، در اینجا سه روش دیگر برای برگرداندن اسم سایتتان در داخل کلمهی کلیدی برند شده گفته میشود :
گام #3 : اطلاعات موثق از دامنه
آیا میدانید که گوگل یک ثبت کنندهی دامنه است؟
ولی آنها دامنهها را نمی فروشند.
موضوع عجیبی است!
علت این است که میخواهند روی اطلاعات whois شما جاسوسی کنند و با اینکار ممکن است به دردسر بیفتند. همانطور که میدانید ، زمانی که شما یک ثبتکنندهی مورد تأیید ICANN هستید میتوانید اطلاعات whois را در تمام مدت روز چک کنید.
در اینجا کارهایی را که شما میتوانید انجام بدهید تا اعتبار بیشتری از اطلاعات دامنه تان به دست بیاورید آورده میشود:
این به تنهایی ممکن است که چیز کوچیکی به نظر بیاید، ولی به آن اینگونه نگاه کنید:
کدوم سایت به نظر شما قابل اعتمادتر به نظر می آید؟
سایتی با whois خصوصی و فاقد صفحهی contact که در سه ماه منقضی میشود … یا سایتی با آدرسی واقعی و شماره تلفنی که با اطلاعات contact رسمی سایتشان مطابقت دارد … و بیش از 5 سال با انقضاء دامنه فاصله دارد؟
به این مسئله فکر کنید.
گام #4 : لینکهای مطمئن
مثل هر چیزی در دنیای گوگل، به گردش حول لینکها اعتماد کنید.
و آنها این را بر اساس نسخه سئو از Six Degrees of Kevin Bacon انجام میدهند.
اعتباری که شما از سایر سایت ها به دست میآورید اغلب به درجه اعتبار معروف است.
اساساً، گروهی از دسته سایت های بسیار مطمئن داریم، مثل .govs، .edus، CNN.com، DMOZ و غیره.
بسیاری از سایت های مطمئن اینترنت لینک هایی را مستقیماً از این سایت ها میگیرند.
با اینحال، شما میتونید مقداری از آن اعتبار را با گرفتن لینک ها از سایت هایی به دست بیاورید کهدارای لینکهایی از این دسته هستند.
یا از روش دیگهای استفاده کنید:
newseo.ir—–> سایت شما = بهترین سناریو
newseo.ir—–> یک سایت دیگر —–> سایت شما = بد نیست
newseo.ir—–> یک سایت دیگر —–> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> —-> یک سایت دیگر —-> سایت شما = خوب نیست
بنابراین همیشه بهتر است که قبل از اینکه برای گرفتن لینک از پروفایل لینک سایت دیگر وقت بذارید، به خود پروفایل لینک سایت نگاه بیندازید.
لطفا توجه داشته باشید که PR همهی داستان را به شما نمیگوید.
فرض کنید که دو تا سایت دارید که برای گرفتن لینک از آنها، به آنها نگاه می اندازید:
سایت A : PR3، 1 لینک از MIT.edu و 1 لینک از CNN.com
سایت B : PR5، تعداد زیادی کامنتبلاگ و لینک های شبکه بلاگ
من خودم شخصاً لینکی را از سایت A هر روز هفته میگیرم… اگرچه PR کمتری دارد.
سایتهایی که بسیاری از لینکها را مستقیماً از .govs، .edus و غیره میگیرند رنکینگ بهتری داشته و در برابر آپدیتها مقاوم تر هستند.
به عبارت دیگر، شما خواهان لینک دادن سایت هایی به خود هستید که بسیار مورد اعتماد باشند.
گام #5 : بک لینک های سایت Google News
از دید گوگل، سایتهای مورد قبول Google News جزء مورد اعتمادترین سایتهای اینترنت هستند.
به این فکر کنید: سایتهای news بایستی قابل اعتماد باشند.
اگه شما “بهترین rapper همهی زمان ها” را جستجو کنید، ممکن است که فهرست ان شامل “شخصی با بستنی وانیلی” هم باشد.
ولی news sites در استاندارد بالاتری نگه داشته میشوند زیرا محتوای آن ها باید دقیق باشد.
اگر آنها نوشتهای را با عنوان: “جاستین بیبر رئیسجمهور اکوادور را انتخاب کرد” پست کنند، بهتر است که درست باشد!
برای اینکه Google News سایتی را دربر بگیرد، بایستی آن سایت قبل از شمول، مورد بازدیدهای دستی بسیار قرار بگیرد.
این به آنها از دید (گوگل) مقدار زیادی اعتماد میبخشد.
موضوع این است که، گرفتن یک لینک واقعی از سایت مورد قبول Google News آسان نیست. شما بایستی برای آن هفتهها زمان بگذارید تا لینکتان را بگیرید. اما این لینکی است که میتواند زندگی شما را تغییر بدهد.
این مقاله ترجمه ای از چند مقاله از قسمت دوره آموزش سئو بود به همراه تجربیات اختصاصی خودم که به بهترین شکل سعی کردم آن را به شما انتقال دهم.
همانند گذشته منتظر نظرات ارزشمند شما دوستان عزیز هستم.
امیر قمصری
با توجه به درخواست هایی که در مقالات آموزش سئو در چند ماه گذشته مبنی بر لیست کامل سایت ها در الکسا که قبلا در صفحه اصلی خود این سایت قابلیت دانلود داشت بر آن شدم تا این لیست را به صورت عمومی در اختیار شما عزیزان قرار دهم.
دقت داشته باشید که به صورت عمومی در الکسا 500 سایت اول جهان و یا 500 سایت اول هر کشور نمایش داده می شود اما برخی از دوستان به دلایلی که البته بنده هرگز متقاعد نشدم که ربطی مستقیم به سئو داشته باشد ، به دنبال لیست مثلا چند هزار سایت اول الکسا هستند.
البته اگر بخواهم از منظر آن ها به ماجرا نگاه کنم و اینکه چرا این لیست را از بنده می خواهند باید بگویم به احتمال زیاد به دنبال ساخت بک لینک در بحث سئو سایت هستند.درست است که این لیست کمک زیادی می کند ، چراکه به هر حال سایت هایی با رنکینگ بهتر در الکسا می توانند رنک خوبی از نظر گوگل هم داشته باشند اما دو مورد زیر را نیز باید در نظر داشت :
به هر حال انتخاب با شماست و البته مشاوره و راهنمایی شما ، وظیفه بنده !
لینک دانلود فایل بروز 1.000.000 سایت رتبه بندی شده از منظر الکسا :
http://s3.amazonaws.com/alexa-static/top-1m.csv.zip
لطفا با من در تماس باشید – در خدمتم