اگرچه سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت است، اما بازاریابان، اغلب برای نشان دادن
پیشرفت سریع، تحت فشار هستند. در این نوشتار ایده هایی برای کسب نتایج سریع
، در عین حالی که منتظر طرح های بلند مدت سئوی خود هستید، ارائه می شود.
هنگامی که شما به عنوان متخصص سئو، یک مشتری جدید انتخاب می کنید و یا در
شرکتی جدید شروع به فعالیت می کنید، اولین و مهمترین چیزی که از شما می
خواهند، دیدن نتایج سریع در گوگل است. علیرغم اینکه شما
سعی در اجرای طرح های تاثیرگذار خود و بهینه سازی سایت را دارید، این
واقعیت که انجام سئو ، کاری زمان بر است، می تواند به عنوان یک چالش در پیش
روی شما باشد. در اینجا برخی از تکنیک های سئو سایت ارائه می شود که به کمک آنها می توانید به مشتریان و یا همکاران خود نشان دهید که تخصص شما برای آنها ارزش آفرین است.
یکی از مواردی که شبکه های اجتماعی و
جستجوگرها دنبال می کنند، علایق کاربران در جستجو های اولیه آنها می باشد.
تمرکز بر این موضوع در سال های اخیر بیشتر شده و بسیاری از سئو کاران نیز توجه زیادی به این موضوع داشته و همواره توصیه به رعایت موارد مربوط به Snippetها در وب سایت ها می کنند.
Snippetها، به مفهوم چکیده توضیحات ، همان خطوط توضیحاتی هستند که در هر نتیجه جستجو
، ذیل عناوین لیست شده در موتور جستجو به نمایش گذاشته می شود و در واقع
توضیحی از سایت مربوطه بوده که به منظور ارائه ایده به کاربران در خصوص
صفحه سایت درج می شود.
در صورتی محتوای سایت شما در ارتباط با کسب و کار و سازمان ها، رویدادها، افراد، موزیک و ارائه محصولات باشد و گوگل از این محتوا آگاهی پیدا کند، می توانید Snippets Rich
ایجاد کنید. یعنی اطلاعاتی فراهم کنید که با توجه به درخواست کاربران، با
جزئیات بیشتری به آنها کمک کند. بدین ترتیب گوگل قادر به شناسایی و کاوش در
سایت شما بوده و این امر در عین حالی که در رتبه بندی تاثیری ندارد، اما
مستقیما بر سئو سایت شما اثر گذار خواهد بود.
Snippetها، تاثیر بسزائی در جلب ترافیک ارگانیک به صفحات شما دارند. جذب
ترافیک ارگانیک به این معنا است که سایت شما باید به گونه ای بهینه سازی شود تا کاربران با جستجوی کلمات کلیدی
مورد نظر، به سایت شما هدایت شوند. به عبارت دیگر ترافیک ارگانیک یعنی
ورود کاربران مشتاق به سایت و در نهایت کسب موفقیت مورد انتظار. برای
دستیابی به ترافیک ایده آل، محتوای سایت شما باید به عنوان یکی از اصلی
ترین الزامات سئو ، بسیار مفید و جذاب باشد، به نحوی که خواننده را
علاقمند به ادامه خواندن کند.
گر چه بدست آوردن این ویژگی در quick
answer box گوگل تضمین شده نیست، اما یک فرمول بسیار ساده برای بهینه سازی
محتوای شما برای آن وجود دارد.
با رفتن به کنسول جستجوی گوگل
به منظور یافتن رتبه بندی برای درخواست هایی که حاوی یک پرسش هستند، شروع
کنید – شما می توانید این کار را با استفاده از فیلتر، برای نمایش درخواست
هایی که شامل کلمات پرسشی از قبیل “چگونه”، “چه” و یا “چرا” هستند، انجام
دهید.
پس از آنکه شما فهرست عبارات کلیدی خود را بدست آوردید، حجم جستجو و اولویت بندی این فهرست را بررسی کرده و بر روی کلمات کلیدی با بالاترین حجم جستجو، تمرکز کنید. اگر تا کنون برای کلمات کلیدی مرتبط با پرسش رتبه بندی نشده اید، یک سوال ساده را که می توانید به آن پاسخ دهید، در نظر گرفته و محتوایی برای پاسخ به آن ایجاد کنید. خواندن مقاله آموزش سئو رو فراموش نکنید.
بدین ترتیب می توانید شانس خود را برای ویژه بودن در quick answer box گوگل ، توسط بهینه سازی داخل سایت ، افزایش دهید:
۱. پاسخی تفصیلی با قالبی شماره دار یا بولت دار تهیه کنید که به طور خاص مربوط به سوال مطرح شده توسط درخواست جستجو باشد.
۲. یک ویدئو به همراه توضیحات و زیرنویس که پاسخگوی سوال مذکور می باشد را به صفحه خود اضافه کنید.
۳. در نهایت هر گونه اطلاعاتی که کمک به ارزشمندتر شدن صفحه شما برای خواننده می کند، به آن بیافزایید.
هنگامی که محتوای صفحات خود را بازبینی و اصلاح کردید، آنرا تایید کرده تا
ایندکس شود و در پایان برای آنکه تغییرات شما با سرعت بیشتری نمود پیدا
کند، آنرا در گوگل پلاس به اشتراک بگذارید.
بهینه سازی محتوای موجود
جایگاه وب سایت شما در جستجوی یک کلمه کلیدی خاص ، نشان دهنده SERP شماست.
از طرفی نرخ پرش، پارامتری است بر حسب درصد و نشان دهنده درصد افرادی است
که سایت شما را پس از دیدن صفحه فرود ترک کرده اند. به عبارت دیگر نرخ پرش
پارامتری قدرتمند در اندازه گیری کیفیت ترافیک سایت و صفحات فرود به شمار
میرود. هر چه مقدار این پارامتر بیشتر باشد، به این معناست که سایت شما
جذابیت لازم را نداشته و درصد زیادی از بازدید کنندگان، تنها پس از بازدید
اولین صفحه، سایت شما را ترک کرده اند.
بدیهی است که بهبود رتبه صفحات
موجود در SERPها، بسیار ساده تر از ارائه یک صفحه جدید برای نمایش نتایج
سریع می باشد. زمانی که شما در سه نتیجه اول جستجو قرار می گیرید، محتوای
هدف، در مکان سوم تا دهم رتبه بندی شده است و بیشترین تاثیر را در ترافیک
خواهید دید. بهبود نرخ پرش و بهینه سازی درونی سایت ، راهی مناسب برای دیدن دستاوردهای بزرگی از سرمایه گذاری در زمانی کوتاه می باشد.
منبع: دوره سئو