مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

6 ابزار بهینه سازی سایت برتر در سال 2020

ابزار آنالیز سایت,ابزار بهینه سازی سایت,ابزار رایگان برای سایت

یکی از مهارت هایی که کارشناسان سئو یا به اصطلاح سئو کاران به آن تسلط کامل دارند کار با ابزار بهینه سازی سایت است. اگر با مفهوم کلی سئو آشنا باشید، متوجه می شوید که یکی از مواردی که در سئو سایت باید به آن توجه کرد بهینه سازی وب سایت است. کارشناسان سئو همیشه در تلاشند با بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو موجب افزایش ترافیک وب سایت ها شوند.

دانستن نکات سئو برای بهینه سازی وب سایت کافی نیست. شما باید در کنار داشتن آموزش سئو، دانش استفاده از ابزار بهینه سازی سایت را نیز داشته باشید. امروزه مشاغل و سازمان های زیادی برای قرار گرفتن در صفحات اول نتایج جستجوی گوگل با یک دیگر در رقابت هستند.

این نشان می دهد که اگر شما خواستار قرارگیری در رتبه های اول نتایج جستجوی گوگل باشید، باید به تحلیل و بررسی رفتار رقبای خود بپردازید. حال چگونه باید این تحلیل و بررسی ها را انجام دهیم؟ آیا به راحتی می توانیم عملکرد رقبای خود را تجزیه و حلیل کنیم؟ برای پاسخ به اینگونه سوالات با همراه باشید.

ادامه ما ابزارهایی را به شما ارائه می دهیم که توسط آن می توانید عملکرد خود و رقبای خود را بررسی کرده و برای بهبود آن راهکار هایی را به کار گیرید.

ابزار google search console

یکی از معروف ترین و پرکاربردترین ابزار بررسی سئو سایت و عملکرد کلی آن، سرچ کنسول گوگل است. این ابزار قابلیت های زیادی دارد که توسط آن می توانید بخش های مختلفی از وب سایت خود را بررسی کرده و راهکارهایی را برای بهبود آن استفاده کنید. با این ابزار به راحتی می توانید بازدیدهای وب سایت خود را در بازه های زمانی مختلف بررسی کنید. همین طور می توانید جذاب ترین بخش های وب سایت که توسط مخاطبان بازدید بیشتری داشته را بیابید.

ویژگی اصلی این ابزار، رایگان بودن این ابزار در کنار قابلیت های فوق العاده آن است. کافیست سایت خود را در این ابزار ثبت کرده و هویت خود را توسط فایلی که در سرور خود آپلود می کنید، مشخص کنید. بعد به راحتی می توانید از تمام امکانات این ابزار بهره مند شوید.

در ادامه برخی از امکانات این ابزار را برای شما نشان می دهیم:

  • سرعت بخشیدن به ایندکس صفحات خود توسط گوگل
  • بررسی ترافیک سایت در بازه های زمانی مختلف
  • بررسی موارد مربوط به کراول کردن ربات خزنده گوگل
  • گزارشات مربوط به خطاهای امنیتی
  • بخش پیام ها که معمولا خطاها مواردی که اهمیت زیادی دارد را به عنوان پیام برای شما ارسال می شود.

ابزار Keyword Planner گوگل

یکی دیگر ابزارهای آنالیز سایت ابزار Keyword Planner است. وظیفه اصلی این ابزار پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما است. البته ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی زیادی در اینترنت وجود دارد که هر کدام قابلیت های خاص خود را داشته ولی این ابزار به دلیل این که توسط گوگل ارائه شده است می تواند قابل اطمینان تر باشد. برخی از ویژگی های این ابزار به صورت زیر می باشد:

  • تعیین تعداد جستجوی یک کلمه در بازه های زمانی مختلف
  • بخش فیلتر این ابزار به شما این امکان را می دهد تا کلمه یا کلمات کلیدی را در حوزه تخصصی خود و وب سایت مورد نظر شما جستجو شود و اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهد.
  • بخش جالب negative keyword که شما می توانید در بخش مواردی که نمی خواهید را از کیورد پلنر بخواهید که به شما نمایش ندهد. مثلا برای کلمه کلیدی “سئو وب سایت” نمی خواهید موارد مربوط به آموزش را به شما نمایش دهد. کافیست کلمه “آموزش” را در این بخش قرار دهید.

این ابزار بهینه سازی سایت به شما آماری از حجم جستجوی یک کلمه در یک بازه مشخص، تجزیه و تحلیل رقبا و … را می دهد تا بتوانید استراتژی بهتری برای خود برنامه ریزی کنید.

ابزار google Analytics

یکی دیگر از ابزار های آنالیز سایت که توسط گوگل طراحی شده است، گوگل آنالیتیکس نام دارد. وظیفه اصلی این ابزار بررسی رفتار کاربران و عملکرد آن ها در وب سایت است. شما با این ابزار به راحتی می توانید مطالبی که بازخورد زیادی از طرف کاربران داشته را پیدا کرده و عملکرد خود را در تولید محتوا بهبود ببخشید. در نگاه اول این ابزار یک سایت معمولی است که شما با معرفی سایت خود به این سایت اطلاعات زیادی را به شما می دهد. این ابزار به سوالاتی که در زیر مطرح کردیم پاسخ می دهد:

  • وب سایت شما چقدر بازدید دارد؟
  • کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند چه کارهایی را انجام می دهند؟
  • در چه زمان هایی کاربران بیشتر وب سایت شما سر می زنند؟
  • چه قسمت هایی در وب سایت شما برای کاربران جذاب تر است؟
  • بازدید کنندگان از چه طریقی به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند؟
  • عکس العمل کاربران در هنگام مواجه با محتوای وب سایت شما چیست؟

ابزار Yoast Seo

یکی از ابزارهای آنالیز سایت که شهرت بسیاری در بین افزونه های وردپرس دارد، یواست سئو است. در نگاه اول این ابزار یک افزونه است که شما می توانید برای بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجوی گوگل از آن استفاده کنید. شما با نصب این افزونه در WP Admin وب سایت خود، محتوا و صفحات خود را اساس اصول سئو سایت، بهینه سازی کنید. این ابزار بهینه سازی سایت با داشتن تجربه کاربری جذاب و ساده باعث می شود که شما بهتر بتوانید استراتژی خود برای بهینه سازی وب سایت را عملی کنید.

ابزار آنالیز سایت,ابزار بهینه سازی سایت,ابزار رایگان برای سایت

برخی از ویژگی های این ابزار به شرح زیر است:

  • داشتن بخشی برای نوشتن متا تگ و عنوان متا جذاب
  • اعلام خطاهایی که اصول سئو محتوا را زیر پا گذاشته است را در انتهای محتوای شما نشان می دهد.
  • بعد از اینکه محتوای سئو شده را آماده انتشار یواست سئو امتیازی را به صورت عالی، خیلی خوب، خوب و متوسط به شما می دهد که شما می توانید عملکرد خود را در این زمینه بررسی کنید.

ابزار Answer the Public

تا اینجا ابزارهایی را معرفی کردیم که زمان زیادی از انتشار آن ها می گذرد. ولی با بروز رسانی های به موقع هیچ وقت از رقبای خود عقب نماندند. یک ابزار بررسی سئو سایت همیشه در حال بروز رسانی قابلیت های خود است تا بتواند بهترین امکانات را به کاربران و کسب و کاری های اینترنتی ارائه دهد. Answer the public یک ابزار بهینه سازی سایت است که امکاناتی فراوانی را در رابطه با کلمه کلیدی به شما ارائه می دهد.

این ابزار در سال 2019 طراحی شده و دارای قابلیت های شگفت انگیزی است. Answer the Public با جستجو و کنکاش در انجمن ها و تالارهای گفتمان و حتی شبکه های اجتماعی، سوالات متداول کاربران را پیدا کرده و آن ها را به کلمات کلیدی جذاب تبدیل می کند.

ابزار Animalz Revive

یکی از نکاتی که با آنالیز وب سایت ها توسط ابزارهای آنالیز سایت بدست آمده است، بروز رسانی محتواهای قدیمی است. گوگل تاکید زیادی بر این موضوع داشته است و با نتایج بدست آمده، محتوایی که بروزرسانی می شود بازدید بیشتر داشته و در نتیجه ترافیک وب سایت شما را بیشتر می کند.

این ابزار بهینه سازی سایت به شما کمک می کند تا محتوایی که قابلیت بروزرسانی دارد را بیابید. البته این موضوع شاید با کمی تحقیق و بررسی محتوای وب سایت قابل ردیابی باشد ولی با این سرعت پیشرفت تکنولوژی، ممکن است شما از بروز رسانی جدید موضوعی که برای آن محتوا تولید می کنید به موقع متوجه نشوید.

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم ابزارهای آنالیز سایت که در سال 2020 ممکن است عملکرد فوق العاده ای را از خود نشان دهد، را به شما معرفی کنیم. این ابزار بهینه سازی سایت می تواند راهکارهایی را به شما معرفی کند که با آن بتوانید بهترین استراتژی ممکن را برای بهینه سازی وب سایت در سال 2020 برای خود بسازید. به طور کلی، این ابزارهای آنالیز سایت در تلاشند که تمام خطاهایی که ممکن است شما در تولید محتوا، سورس کدها و … داشته باشید را به شما نشان داده و راهکارهایی را برای حل آن به شما ارائه دهند.

منبع: دوره سئو