در هر ثانیه، 2.3 میلیون جستجو در گوگل انجام می شود؛ اکثر صفحات نتایج جستجو شامل تبلیغات گوگل است. با پرداخت هزینه توسط مشاغل، تبلیغات گوگل می تواند روشی کاملاً اثربخشی برای هدایت کاربران هدف به وب سایت شما باشد، دقیقاً زمانی که افراد در جستجوی انواع محصولات یا خدمات مرتبط با کار شما هستند، گوگل سایت شما را به آن ها پیشنهاد می دهد. در این مقاله، خواهید آموخت که تبلیغات در گوگل چیست، نحوه کار تبلیغات گوگل و اینکه چرا باید این کار را انجام دهید.
Google با استفاده از تبلیغاتی که در وب سایت های دیگر از طریق Google Ads یا Display Network و برنامه Google Adsense نمایش داده می شود، تبلیغات پولی را ارائه می دهد که در نتایج جستجوی Google ظاهر می شود.
در زیر نمونه ای از صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) آورده شده است. تبلیغات پولی Google دارای دو بخش است، یکی در بالای پیوند "طبیعی" یا ارگانیک و دیگری در پایین صفحه نتایج:
نتایج یا تبلیغات حمایتشده (در کادر قرمز) با برچسب سبز رنگ «آگهی» نشان داده میشوند. نتایجی که در زیر تبلیغات (در کادر سبز رنگ) ظاهر می شوند، نتایج ارگانیک نامیده می شوند. (همان نتایجی که بر اساس اصول سئوی سایت به جایگاه لینک اول می رسد)
Google Display همچنین تبلیغاتی را ارائه می دهد که در شبکه نمایش Google نمایش داده می شوند. شبکه نمایش مجموعه ای جامع از وب سایت های شخص ثالث خارجی است که با Google شریک شده اند و موافقت کرده اند که تبلیغات Google را ارائه دهند. تبلیغات گوگل در شبکه های نمایش می تواند به صورت متن، تصویر، ویدئو یا رسانه غنی باشد. این شامل بازاریابی مجدد و تبلیغات بنری است.
در صورت استفاده، تبلیغ شما در بخش های انتخابی یک وب سایت نمایش داده می شود.
اکنون که میدانید تبلیغات در گوگل چگونه به نظر میرسند، بیایید به نمایش تبلیغات و مکان نمایش این تبلیغات نگاه کنیم.
گوگل دو شبکه تبلیغاتی دارد، که شما با توجه به نیازتان می توانید انتخاب کنید.
تبلیغات گوگل حول کلمات کلیدی متمرکز می شوند. تبلیغکنندگان فهرستی از کلمات کلیدی را برای هدفگیری انتخاب میکنند، مرتبط با پیشنهاد تجاری خود، کلماتی که مردم به احتمال زیاد هنگام جستجوی محصول خود از آنها استفاده میکنند. سپس کلمات کلیدی را پیشنهاد می کند و بر اساس هر پیشنهاد، گوگل میزان کلیک کاربران را بر روی تبلیغات خود تعیین می کند. این پیشنهادها، همراه با امتیاز کیفیتی که گوگل تعیین می کند، بر اساس کیفیت تبلیغات پیشنهادی شما، تعیین می کند که کدام تبلیغات گوگل در SERP نشان داده شود. هنگامی که کاربر روی تبلیغ کلیک می کند، تبلیغ کننده مبلغ ثابتی (هزینه هر کلیک یا CPC) را پرداخت می کند.
در این بخش نحوه تبلیغات در گوگل را می گوییم:
در بالا هدف و نحوه تبلیغات در گوگل را گفتیم شما باید به یاد داشته باشید، گام به گام پیش بروید و تمام موارد بالارا رعایت کنید در غیر این صورت نتیجه ای که می خواهید را نمی توانید بدست آورید. البته این مورد را نیز در نظر بگیرد که محدودیت هایی برای تبلیغاتی ادسنس گوگل در ایران وجود دارد.
هزینه تبلیغات گوگل بر اساس عوامل بسیاری از جمله کلمات کلیدی و رقابت صنعتی، موقعیت جغرافیایی، کیفیت کمپین های تبلیغاتی و موارد دیگر متفاوت است.
میانگین هزینه تبلیغات جستجوی گوگل در تمام صنایع در ایالات متحده 2.32 دلار است. در کشورهای دیگر، هزینه متوسط Google Ads اغلب بسیار کمتر است.
بسیار سوال است که تبلیغات گوگل چگونه است و به چه کسانی نمایش داه می شود؟
با توجه به موارد بالا می توانید به گوگل بگویید چه کسانی تبلیغات شما را ببیند. کسانی که در یک رده خاص سنی قراردارند، یا زن و مرد باشند و یا افرادی که از سایت شما خریدی انجام نداده اند.