مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

چگونه بهترین کلمات کلیدی و برچسب ها را ایجاد کنیم؟

انتخاب بهترین برچسب ها برای مقالات وبسایت

سلام؛

مدتی است که بخشی از زمان خود را برای کسب اطلاعات و تحقیق بر روی انتخاب کلمات کلیدی خوب و برچسب های مفید صرف می کنم. همانطور که حتما می دانید یکی از عوامل مهمی که به بهبود سئو و بهینه سازی سایت های وردپرسی کمک شایانی می کند استفاده از برچسب ها (tags) و کلمات کلیدی درست (keywords) می باشد. در جستجوی امروز به مطلبی برخورد کردم که به نظرم در عین مفید بودن مقایسه ای نیز بین کلمات کلیدی و برچسب ها انجام داده و توضیح داده که چطور می توانیم به بهترین شکل از برچسب یا کلمات کلیدی استفاده کنیم. پس اگر شما هم مثل من علاقه مند به کسب اطلاعات در این زمینه هستید مقاله ی امروز را مطالعه کنید.

tags-hamyarwp

انتخاب بهترین برچسب ها و کلمات کلیدی برای محتوای سایت

وقتی صحبت از کلمه ی کلیدی و برچسب می شود به طور معمول می دانیم که حتما تفاوت هایی بین این دو وجود دارد پس بهتر است در گام اول در مورد تفاوت های بین این دو صحبت کنیم و ببینیم اصلا چه فرق هایی دارند و یا اصلا فرقی دارند یا خیر!

در حقیقت باید بگویم که تفاوت خاصی بین این دو نیست. در واقع کلمات کلیدی، کلمات یا عبارات کوتاهی هستند که شما آنها را در انتهای هر نوشته ی خود در سایت وردپرسی وارد می کنید و می توانند دقیقا  برچسب های شما را نیز شامل شوند و در واقع می توانیم آنها را به جای یکدیگر نیز استفاده نماییم.

بهترین کلمات کلیدی و برچسب ها

برچسب ها شامل چند کلمه که تقریبا می توان گفت یک عبارت کوتاه است، می باشند که موضوع اصلی یک مقاله را باید به صورت کامل توضیح بدهند. این برچسب ها  از ۵ تا ۱۰ کلمه به صورت استاندارد می باشد و می توانید برچسب های خود را طوری انتخاب نمایید که شامل توضیح کاملی از عنوان و موضوع مقاله ی شما باشد.

نگته ی بسیار ضروری و مهم : توجه کنید این کلمات کلیدی یا برچسب ها باید دقیقا توضیح خوبی از مقاله ی شما باشد و شما نباید هرگز از کلماتی به صورت رندم در تمام مقالات خود استفاده نمایید که کاربران ممکن است آن را سرچ کرده و به مقاله ی شما برسند اما هیچ ارتباطی با مقاله ی شما پیدا نکنند.

نمونه هایی از انتخاب بهترین کلمات کلیدی و برچسب ها

تصور کنید عنوان مطلب ما ” گذراندن یک روز تابستانی در دنیای مجازی” می باشد. حال می خواهیم برای این عنوان برچسب ها و کلمات کلیدی مناسب و مفیدی به کار ببریم. نمونه ای از این کلمات عبارت است از : ” روز تابستانی، دنیای مجازی، اطلاعات یا پروفایل دنیای مجازی، گذراندن یک روز تابستانی، یک روز تابستانی در دنیای مجازی”.

نمونه ای که در حال حاضر برای شما مثال زدم یک نمونه ی کاملا ساده و یک ایده است که فقط جهت انتقال بهتر مطلب ارائه شد. انتخاب برچسب ها باعث افزایش بازدید سایت و همچنین مطالب قبلی در وبسایت شما خواهد شد.
(گفتم مطالب قبلی! لازم است در اینجا توضیحی از این مطلب دهم. زمانی که شما یک وبسایتی با تعداد زیادی مطالب دارید که در جاهایی به هم مرتبط هستند می توانید از برچسب های بکسانی برای آنها استفاده نمایید تا علاوه بر دیده شدن مطلب فعلی تمامی مطالب قبلی شما با کلیک کردن بر روی برچسب ها، نمایش داده شود.)

توجه کنید که استفاده از برچسب های زیاد نه تنها مفید نیست بلکه به ضرر وبسایت شماست. پس باید بدانید که برچسب ها و کلمات کلیدی مفید و به اندازه ای استفاده نمایید.

فایده ی برگه ی برچسب ها در سئوی وردپرس

بسیاری از افراد این موضوع را نمی دانند که برگه ی برچسب ها تا چه حد اهمیت دارد، اما باید به شما بگویم گه این برگه برای سئو در وردپرس بسیار سودمند است و سیستم وردپرس این امکان را به راحتی در اختیار شما کاربران، قرار خواهد داد. در واقع این برگه برچسب های مرتبط را به مقالات مرتبط پیوند می کند و برای موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است.

 

استفاده از برچسب ها و کلمات کلیدی مشابه در پست ها

باید دقت کنید که موتور جستجوگر گوگل کلمات را، حتی با وجود فاصله و یا به صورت جمع  به صورت های مختلف شناسایی میکند به عنوان مثال کلمات “وبسایت”، “وب سایت”، “سایت” و… هر کدام یک کلمه ی جداگانه در گوگل به حساب می آیند. و این برای شما بسیار ضروری است که فرق بین کلمات را در هنگام استفاده برای برچسب ها بدانید و از این مهارت بتوانید برای افزایش ترافیک و بازدید بهینه ی سایت خود استفاده نمایید.

وارد کردن برچسب ها در برگه ها

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید برای قسمت برگه ها، برچسب انتخاب کنید اما این امکان را ندارید، وردپرس افزونه ای را در اختیار شما قرار می دهد که به راحتی با آن قادر به تگ گذاری در برگه ها خواهید بود. افزونه ی page tagger بهترین افزونه برای این کار در نظر گرفته شده است.

جمع بندی!

استفاده از برچسب ها در پایان هر محتوا و مقاله ی شما در سایت، امری ضروری و مفید تلقی میشود به شرط آنکه قوانین استفاده از آن و روش های درست کار با آن را بدانید و بتوانید با کمک آن به بهبود وضعیت سایت خود کمک کنید.

موفق باشید


آیا گوگل صفحات با پسوند .Html را ترجیح می دهد

پسوند html,پسوند های وب,صفحات وب

گوگل قطعا هیچ تفاوتی بین پسوند های صفحات قائل نیست و فقط محتوای صفحات شما مورد چستجو و ایندکس قرار می گیرد.

مت کات مستقیما در مورد این موضوع صحبت کرده است (خلاصه ای از سخنان او در اینجا آمده است):

بعضی اوقات در کنفرانسی مردم از من می پرسند که “آیا اهمیتی دارد که چه پسوندی برای صفحه‌مان انتخاب ‌کنیم؟ ایا گوگل .php را به .asp و یا .html را به .htm ترجیح می دهد؟” و پاسخ من این است که “ما بسیار خرسندیم از اینکه تمامی پسوندها را پوشش می دهیم. و اهمیتی ندارد که شما کدامیک را انتخاب کنید”

بنابراین با اینکه او توصیه کرد حواستان به پسوند .exe باشد ولی تفاوتی بین پسوند .html یا هر پسوند دیگری نمی باشد.پسوند .exe هم به خاطر اجرایی بودن و اینکه می تواند باعث انتشار ویروس و تروجان شود توصیه نمی شود و از طرفی قابل نمایش در وب هم نیست.

من به شخصه بر اساس تجربه ترجیح می دهم هیچ پسوندی در انتهای آدرس های سایت ها استفاده نکنم و حتی از / هم استفاده نکنم چراکه خود مرورگرها در پایان آدرس های / در در نظر می گیرند.

همواره بر روی محتوایتان تمرکز داشته باشید و به چیزهای کوچکی همچون این مورد دقت نکنید …

نحوه بازنشرصحیح مقالات از سایتها(نحوه جلوگیری ازاشتباه فاحش)

یکی از موضوعاتی که باعث افزایش لینک و بازدیدبیشتر در سئو سایت خودمان میشودهمکاری دردیگرسایتها وگذاشتن پست و معرفی سایت خودمان است برعکس که فکرمیکننداین کارباعث میشودبازدیدسایتشان کاهش یابند اما نکته اینجاست که بازدیدکنندگان ان سایت بعدا بازدیدکننده سایت شما هم میشود
اما نکته اشتباه درنحوه بازنشریااقتباس از سایرسایتها
اینجا موضوع اخلاقی نیست چراکه اغلب سایتها مایلندمطالبشان با ذکر ماخذدردیگرسایتها ذکر شود  اما به نظرشما اشکال ان کجاست  نکته در نحوه گذاشتن لینک سایت مرجع است  واین که گوگل زود متوجه میشود که شما مطالب تو لید نکردید فقط کپی کرده اید واگر قوانین زیر را عایت نکنید گوگل به شما نمره منفی میدهد چرا که فکر میکند شما سارق اطلاعات هستید
اما چیکار کنیم که این اتفاق نیفتد
ما وقتی به عنوان یک تولید کننده محتوادرعرصه اینترنت وارد میشویم  گوگل سریع مقالات واطلاعات جدیدی که دران لحظه  تولید و ووارد اینترنت میشود اول ان را بررسی میکند که ایا مشابه ان هست یا نه و اگر نباشد ان را سریع به عنوان مرجع اندیکس میکندبرای اولین بار .وقتی برای بار دوم ان مقاله یا دیتا باز نشر میشود گوگل سریع مجدد چک می کند که ببیند از کدام منبع کپی شده است  حالا نکته قابل توجه گوگل چی هست  که چگونه انرابررسی کندکه ایا سارق هستیدیا بازنشرهستید؟ کاری که گوگل میکند سریع به لینک مقاله نگاه می کند
و اما اشتباه ما
ما وقتی منبعی از آموزش سئو را از سایتی باز نشر می کنیم
لینک ان را میشکنیم و فقط تایپ میکنیم منبع فلان سایت برخلاف تصورما که می خواهیم لینک صاحب سایت ان جا نباشد تا کاربر زود از سایت ما خارج نشود
واین بررگترین اشتباه در باز نشر است چرا که وقتی گوگل لینک منبع را پیدا نکند شمارا سارق می پندارد ورتبه منفی میدهد پس بهتره لینک منبع را از انتهای مقاله  جدا نکنیم یعنی فقط به صورت تایپ نباشدو اما وقتی  گوگل لینک را تشخیص دهد  شمارا از عوامل انتشارمرتبط با سایت تولید کننده محتوا حساب میکند و رتبه به شما می دهد
با تشکر از همه شما

آینده سئو سایت از دید گوگل

سئو یا بهینه سازی سایت همیشه بین متخصصین وب محل بحث گفتگو بوده است برخی آنرا بر هر چیزی ارجح می دانند و برخی معتقدند محتوا بر هر چیزی الویت دارد و فکر می کنند بهینه سازی سایت تبدیل به تقلب و میانبر های نادرستی شده است که اینترنت را از هدف اصلی خود دور می کند و سبب می شود دسترسی به اطلاعات مفید و شایسته سختتر شود، اما در واقع نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت و یک کسب و کار الکترونیکی دیجیتال بدون توجه به اصول بهینه سازی سایت ممکن است به راحتی شکست بخورد.

سئو seo

از گذشته گوگل تلاش زیادی کرده است تا با تغییرات مداوم در الگوریتم رده بندی وب سایت ها مانع از سوء استفاده از این تکنیک ها شود. و اکنون آن گونه که از اخبار و نتایجی که در جستجو مشخص می شود گوگل این تغییرات را بیشتر کرده و فواصل زمانی بین آنها را هم کمتر کرده است و هر از چند گاهی خبری در این زمینه می شنوید و البته این تغییرات مثبت است و باید روندی ایجاد شود تا در روند دسترسی افراد به اطلاعات اختلالی ایجاد نشود.


به هر حال با گسترش فناوری ها و به کمک فناوری هوش مصنوعی به مرور به سمتی خواهیم رفت که گول زدن موتور های جستجو کار راحتی نباشد و موتور های جستجو حتی بهتر از ما بیتوانند درباره کیفیت و محتوای یک وب سایت قضاوت کنند.

در این پست از آموزش سئو و کسب و کار الکترونیکی به بررسی  عواملی که در آینده برای موتور های جستجو  و به خصوص گوگل اهمیت خواهد داشت؟ و  عواملی که در آینده از اهمیت کمتری برخوردار خواهد بود می پردازیم.

عواملی که در آینده برای موتورهای جستجو از اهمیت کمتری برخوردار خواهد بود
پیج رنک

پیج رنک و اعتبار نام دامنه در آینده از اهمیت کمتری در نتایج جستجو برخوردار خواهد بود همچنان که این روند اکنون هم آغاز شده است.

خوب منطقی است فقط با دید اینکه یک وب سایت از اعتبار و ارزش بالایی برخوردار است دلیل نمی شود هر مطلبی که در آن هست ارزشمند باشد و باید در نتایج جستجو در رتبه بهتری قرار گیرد. به این ترتیب با پرداخت مبلغی هنگفت می توان دامنه یا وب سایت ارزشمندی را خریداری کرد و مطالبی با کمترین بار علمی و بی ارزش را در صدر نتایج موتور های جستجو قرار داد. روشی که در گذشته مرسوم بود و گوگل با اصلاح الگوریتم خود در حال تغییر این روند است و فرصت برای تازه کارها در آینده بیش از این فراهم خواهد بود تا بهتر باشند و قدیمی های ثروتمند و تنبل و بی کیفیت را کنار بزنند.

عمر دامنه و سابقه وب سایت

در گذشته بیشتر و اکنون کمتر هنوز عمر وب سایت در نتایج جستجو اهمیت دارد و البته در آینده این عامل در نتایج جستجو باز هم کمرنگ تر خواهد شد. خوب واضح است که وب سایت ها نباید به خاطر تازه کار بودن تنبیه شوند ولی متاسفانه هنوز این فاکتور بیش از آنچه که باید مورد توجه گوگل و دیگر موتور های جستجو است.

با این روال اگر یک صفحه وب برای کلمه ای کلیدی در نتایج جستجو رتبه اول را کسب کند برای دیگر صفحات وب بسیار سخت خواهد بود تا بتوانند با او رقابت کنند یا احیاناً جایگاه او را تصاحب کنند. و به این ترتیب فقط به این دلیل که آنها زودتر شروع کرده اند جایگاه اول را بدست آورده اند و بقیه بخاطر اینکه دیرتر شروع کرده اند تنبیه خواهند شد.

و خبر خوب این است که گوگل و دیگر موتور های جستجو در این مسیر گام نهاده اند و با توجه به رشد فناوری ها در آینده نزدیک تشخیص کیفیت و ارزش محتوایی مطالب ساده تر خواهد شد و موتور های جستجو بهتر درک خواهند کرد که کدام صفحه محتوای ارزشمندتری دارد و می توانند آنرا در جایگاه بهتری قرار دهند.

اجتماعات اینترنتی

اجتماعات یا انجمن های اینترنتی یکی از عواملی هستند که در زمینه بهینه سازی وب سایت به آنها توجه ویژه ای می شود و در این زمینه تقلب گسترده ای صورت گرفته است  و گاه صاحبان وب سایت ها هزینه بسیاری برای این منظور می پردازند تا وب سایت آنها در انجمن های اینترنتی توسط کاربران آنها لینک شود. انجمن هایی مانند فیس بوک، گوگل پلاس یا نمونه های ایرانی مشابه آن را به خوبی می شناسید و می بینید که کاربران در نوشته ها و مطالب ارسالی خود لینک برخی صفحات را به اشتراک می گذارند و همین لینک ها در گذشته از اهمیت بالایی برای آن وب سایت ها برخوردار بود. اما امروزه این لینک ها اهمیت کمتری دارند چون گوگل و دیگر موتور های جستجو نمی خواهند بازیچه افرادی شوند که از تکنیک های بهینه سازی وب سایت سوء استفاده می کنند.

بک لینک ها

بک لینک ها روز به روز از ارزش کمتری برخوردار خواهند شد و هم اکنون هم در این زمینه اقدامات بسیاری از طرف گوگل و دیگر موتور های جستجو انجام شده است و وب سایت هایی از این روش سوءاستفاده می کنند را جریمه می کنند. این قدیمی ترین و معمولترین روش رده بندی موتور های جستجو به خصوص گوگل بوده است و هنوز هم با حساسیت کمتری به  این عامل اهمیت می دهند و احتمال این که بک لینک ها در آینده از این هم کم اهمیت تر باشند وجود دارد. و در این زمینه روند ساخت لینک ها همیشه مورد بررسی الگوریتم ها قرار خواهد گرفت و اگر این روند غیر طبیعی و نشان از ساختگی بودن داشته باشد وب سایت مورد نظر تنبیه خواهد شد و از نتایج جستجو حذف خواهد.

اما در آینده چه خواهد شد و موتور های جستجو و گوگل چگونه وب سایت ها را رده بندی خواهند کرد؟

در آینده کیفیت و تخصصی بودن و بار علمی مطالب در اهمیت بالاتری قرار خواهد داشت و همچنین وزن نویسندگان و مترجمین در رده بندی مطالب بیشتر خواهد شد تا نقش وب سایت هایی که میزبان این مطالب هستند. و بیش از اینکه وب سایت ها برای رده بندی اهمیت داشته باشند صفحات و ارزش علمی و تخصصی آنها مورد توجه قرار خواهد داشت. و همان شعار قدیمی در بهینه سازی وب سایت در آینده هم صدق خواهد کرد: « سلطان بهینه سازی وب سایت محتوا است.»

در این میان علاوه بر فناوری های پیچیده و اصول زبان شناسی که مورد استفاده قرار می گیرد یک سری فاکتور ها وجود دارند که به کمک آنها می توان تشخیص داد که کاربر از محتوا راضی بوده است و اطلاعات مفیدی در اختیار او قرار داده شده است. یا اینکه وب سایت مورد نظر کاربران موتور های جستجو را گمراه کرده است. که در ادامه به برخی از این فاکتور ها اشاره می کنم:

زمان سپری شده در وب سایت

وقتی که کاربر در نتایج جستجو روی لینک صفحه کلیک می کند وارد آن صفحه می شود و با محتوای مناسبی روبرو نمی شود و در زمان کمی آن صفحه را می بندد و دوباره جستجو را ادامه می دهد تا مطلب مورد نظر خود را بیابد این یک نشانه خوب است که به موتور های جستجو می گوید این صفحه محتوای ارزشمندی ندارد به خصوص اگر بیشتر بازدیکنندگان چنین واکنشی داشته باشند.

نرخ فرار

یکی از فاکتور هایی که در آمار یک وب سایت بسیار مهم است و صاحبان وب سایت ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند نرخ فرار یا Bounce Rate است. این آمار به شما می گوید که وب سایت شما در حال از دست دادن چند درصد از بازدید کنندگان خود است. یک Bounce یا از دست رفتن یک بازدید کننده زمانی رخ می دهد که بازدید کننده شما فقط یک صفحه از وب سایت شما را دیده باشد و بدون اینکه از آن صفحه به صفحه دیگری برود همان صفحه را هم می بندد و از وب سایت شما خارج می شود. این هم یکی دیگر از نشانه هایی است که به موتور های جستجو می گوید این صفحه یا وب سایت چقدر ارزشمند است.

تازگی مطالب

در این مورد باید با دقت بیشتری عمل کرد چون از این روش هم سواستفاده هایی می شود باید هر از چند گاهی مطالب خود را به روز رسانی کنید اما نباید در این روند زیاده روی کنید   و سعی کنید موتور های جستجو را گول بزنید. چون با تنبیه گوگل روبرو خواهید شد ولی به صورت یک قاعده کلی بسیار مهم است که هر از چند گاهی و هر جا که لازم است مطالب خود را به روز رسانی کنید.


آموزش سئو سایت با بررسی فاکتورهای اسپم مخفی

اسپم شدن در گوگل,الگوریتم اسپم گوگل,تاثیر محتوا در گوگل

  1. هجوم ناگهانی لینک: هجوم ناگهانی (غیر طبیعی) حجم بالایی از لینک به سایت نشان دهنده ی لینک های ساختگی است.

  2. مجازات پنگوئن: سایت هایی که توسط پنگوئن گوگل تنبیه شده اند، مشخصا کمتر در جستجو نشان داده می شوند.

  3. پروفایل لینک با درصد بالایی از لینک های کم کیفیت: در سئو  بسیاری از لینک ها از منابعی که معمولا سئوکاران غیرقانونی از آن ها استفاده می کنند (مانند کامنت های بلاگ ها و پروفایل های انجمن ها)، می تواند نشانه ای از به سخره گرفتن سیستم باشد.

  4. ارتباط دامنه لینک دهنده: آنالیز معروفی توسط سایت MicroSiteMasters.com انجام شد که نشان می دهد سایت هایی با حجم بالا و بی ربطی از لینک های سایت های غیرمرتبط، بیشتر در تیررس پنگوئن هستند.

اسپم شدن در گوگل,الگوریتم اسپم گوگل,تاثیر محتوا در گوگل

  1. پیغام هشدار برای لینک های غیرمرتبط: گوگل هزاران پیغام “ابزار وبمستر گوگل لینک های غیرطبیعی یافت نمود” می فرستد. این موضوع باعث افت رنک می شود البته در همه ی اوقات.

  2. لینک های ارسالی از سرور یکسان: داشتن حجم بالایی از لینک های غیرطبیعی و از آی پی سرور مشابه، می تواند نشانه ای از شبکه بلاگ تولید لینک باشد.

  3. anchor text “زهرآلود”: داشتن anchor text زهرآلود (خصوصا کلمات کلیدی دیمی) در سایت می تواند نشانه ای از سایت اسپم یا هک شده باشد. به بیان دیگر این موضوع می تواند به رنک شما آسیب برساند.

  4. مجازات دستی: گوگل مجازات های دستی نیز انجام می دهد مثلا بطور علنی در این مطلب این موضوع نمایان است.

  5. فروختن لینک: فروختن لینک قطعا به رنک صفحه آسیب می رساند و می تواند روی بازدید نتایج جستجو شما اثر منفی بگذارد.

  6. سندباکس گوگل: سایت های جدید که بصورت ناگهانی حجم وسیعی از لینک بدست می آورند، گاهی اوقات در سندباکس گوگل قرار می گیرند، که بصورت موقت بازدید نتایج جستجو را محدود می کند.

  7. رقص گوگل: رقص گوگل می تواند موقتاً رنکینگ را ناپایدار کند. بر اساس دستاوردهای گوگل این موضوع ممکن است راهی برای آنها باشد تا تعیین کنند که آیا سایت سعی در بازی دادن الگوریتم دارد یا خیر.

  8. ابزار رد کردن: استفاده از ابزار ردکردن می تواند باعث خروج دستی یا الگوریتمی مجازات برای سایت هایی که دارای سئو غیرقانونی هستند، شود.

  9. درخواست تجدیدنظر: یک درخواست تجدیدنظر موفق می تواند باعث برداشته شدن مجازات شود.

** لطفا حتی با 1% ریسک سایت خود را به سمت اسپم گوگل نفرستید ! **