مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

اهمیت تگ Hreflang در سایت های چند زبانه

درود بر شما دوستان عزیزم، امیدوارم سرحال و سرشار از انرژی مثبت باشید، در این قسمت از نکات آموزش سئو سایت قصد دارم در مورد یک تگ مهم صحبت کنم که شاید آن را نشناسید و شاید دیده باشید و اصلا ندانید که چرا باید از آن استفاده کنید. Hreflang چیست و تگ Hreflang چه تاثیری در وبسایت های چند زبانه دارد؟

اگر دوست ندارید ویدئو آموزشی بالا را ببینید؛ متن زیر که تمام توضیحات ویدئو هست را بخوانید:

چرا حتما باید از آن استفاده کنیم؟ البته به شرط این که وبسایت شما چند زبانه باشد. شما حتما باید از تگ Hreflang استفاده کنید و بدانید که Hreflang چیست و گوگل این تگ را در سورس وب سایت های چند زبانه حتما چک میکند.
من یک کلیپ دیگر هم در مورد سایت های چند زبانه ساخته ام.

این کلیپ را هم برای این ساختم که بدانید یکی از مهم ترین نکات سئو سایت در سال 2019 و حتما در سال های آینده استفاده از این تگ می باشد چرا که یک قسمت در سرچ کنسول هم مربوط به این بخش است و از سال ها قبل آن را نشان می دهد سایت هایی که چند زبانه هستند و از این تگ استفاده می کنند، چه زبان هایی داخل سایتشان فعال است.

این نشان دهنده این است که شما برای بهینه سازی تک به تک حالت هایی که برای زبان های مختلف نمایش داده می شود باید زمان بگذارید و مطمئن باشید که حواس گوگل به اینها هست، چرا که قصد دارد سایت شما و محتوای فارسی شما را برای سایت های فارسی، در رتبه های بالاتری قرار بدهد و محتوای انگلیسی را برای کاربران انگلیسی زبان نمایش دهد. از خواندن مقاله آموزش سئو درق نفرمایید.

پس بنابراین محتوای خودتان را چند زبانه کنید و فقط و فقط تاکید میکنم زمانی که سایتتان چند زبان مختلف دارد باید از این تگ استفاده کنید و توضیحاتی در مورد این را هم اگر وردپرس دارید یا هر سامانه دیگری می توانید داخل گوگل بزنید. خیلی خیلی ساده است و به راحتی می توانید بفهمید که این تگ Hreflang چیست و از این تگ مهم و تاثیرگذار برای وبسایت های چند زبانه استفاده کنید.

آموزش ایندکس صفحات در گوگل

آموزش ایندکس گوگل,ایندکس صفحات در گوگل,ایندکس صفحات در گوگل چیست

ایندکس صفحات در گوگل توسط ربات خزنده این موتور جستجو انجام می شود. ترافیک طبیعی سایت و افزایش آن، به طور کلی باعث رشد و تکامل تجارت و کسب و کار شما خواهد شد. برخی از تحقیقات نشان می دهد که حدود 33% ترافیک سایت ها از طریق ترافیک ارگانیک گوگل دریافت می شوند؛ اما برخی نیز این آمار را تا 64% نیز پیش بینی کرده اند.

این آمار زمانی اهمیت دارد که سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. حال به نظر شما چگونه سایت شما در گوگل ایندکس می شود؟

ما در این مقاله به بررسی ایندکس شدن سایت و عوامل موثر بر آن می پردازیم. اینکه خودتان چگونه سایتتان را ایندکس کنید، بسته به دقت شما در مورد مطالعه این مطلب آموزش سئو است. در حالت عادی وب سایت شما ممکن است هفته ها و حتی ماه ها طول بکشد که توسط گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر ایندکس شود.

ما در آموزش ایندکس گوگل قصد داریم که شما بهتر و سریع تر سایت خود را به گوگل معرفی کرده و از این طریق بتوانید ترافیک طبیعی سایت خود را افزایش دهید.

چرا ایندکس صفحات گوگل بسیار مهم است؟

خب جواب این سوال در حالت کلی ساده است. اگر می خواهید کاربران وب سایت خود را افزایش دهید و خود را به جهانیان معرفی کنید، این موضوع برای شما اهمیت پیدا می کند. ایندکس توسط ربات گوگل انجام می شود. این ربات به سایت شما مراجعه کرده، تک تک صفحات و محتوای شما را بررسی کرده و در قالب یک گزارش به گوگل ارائه می کند. این عملیات را ایندکس صفحات گوگل می گویند. این عملیات زمانی که شما اطلاعات جدید و یا صفحه جدید در سایت شما قرار بگیرد نیز دوباره انجام می شود.

در زمان گذشته ربات خزنده گوگل به اندازه کافی هوشمند نبود. شما می توانستید به راحتی با چند کلمه کلیدی خود را در رنک های بالای گوگل قرار دهید و در صفحه اول و نتایج اول جستجو باشید.

اما حال داستان فرق می کند. هنوز هم کلمات کلیدی، متا تگ ها و … اهمیت دارند ولی به تازگی سخت گیری های زیادی در بکارگیری آن ها آمده است که به سادگی گذشته نیست. امروزه کلمه کلیدی و مفهوم آن در محتوا اهمیت پیدا کرده است. چون رفتار گوگل به سمتی می رود که به کاربران اهمیت ویژه قائل  می شود.

چگونه متوجه شویم که صفحات ما در گوگل ایندکس شده است؟

حال که با مفهوم ایندکس صفحات در گوگل چیست آشنا شدید، با هم بررسی می کنیم که کدام صفحات وب سایت شما ایندکس شده است و کدام صفحات نه. برای این کار کافیست به سرچ کنسول مربوط به وب سایت مورد نظر مراجعه کنید. در Search Console بخشی به نام Index Coverage Status Report وجود دارد. با مراجعه به آن تصویری نمایش داده می شود که مقدار error ها نشان دهنده صفحاتی است که بنا به دلایلی ایندکس نشده است.

آموزش ایندکس گوگل,ایندکس صفحات در گوگل,ایندکس صفحات در گوگل چیست

ایندکس صفحات در گوگل ممکن است بنا به دلایلی انجام نشود:

  • نقشه سایت شما ممکن است URL هایی داشته باشد که در txt دستور العمل NOINDEX داشته باشند.
  • وب سایت ممکن است کیفیت لازم از نظر گوگل را نداشته باشد و یا اینکه محتوای تکراری Duplicate در آن موجود باشد.
  • مورد آخر اینکه ممکن است سایت شما Authority لازم را نداشته باشد. (منظور از Authority مقدار محبوبیت صفحات وب سایت شما است)

شما می توانید در بخشی از سرچ کنسول که در بروز رسانی جدید آن آورده شده است، مواردی که باعث ایندکس نشدن وب سایت می شود را مشاهده کنید.

بررسی ایندکس شدن سایت,بررسی تعداد صفحات ایندکس شده تارنما,تعداد صفحات گوگل

راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به ایندکس صفحات در گوگل

حال که با مفهوم ایندکس صفحات در گوگل چیست آشنا شدید، بهتر می توانید راهکار های سرعت بخشیدن به ایندکس صفحات در را گوگل درک کنید. اگر بررسی ایندکس شدن سایت با سرعت بیشتری انجام شود، ترافیک طبیعی سایت شما بیشتر شده و در نتیجه کسب و کار شما بهبود می یابد. در ادامه 8 راهکار را با هم بررسی میکنیم.

Request Indexing در سرچ کنسول گوگل

ثبت سایت در کنسول گوگل یکی از ابتدایی ترین و معمولی ترین راه های تسریع در ایندکس شدن صفحات وب سایت شما در گوگل است. یکی از قابلیت های سرچ کنسول گوگل، معرفی وب سایت شما به گوگل می باشد. توسط این قابلیت می توانید لینک وب سایت خود را در آدرس بار آن وارد کرده و به روند ایندکس شدن وب سایت سرعت ببخشید.

برای این کار کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

1- ثبت سایت در کنسول گوگل: از دو طریق می توانید وب سایت خود را در کنسول گوگل ثبت کنید. شما می توانید آدرس وب سایت را بدون http و www در قسمت Domain وارد کنید و هم می توانید آدرس دقیق با http  و www در قسمت URL prefix وارد کنید. این دو حالت با هم تفاوت خاصی ندارند.

ثبت سایت در کنسول گوگل,ثبت سایت در گوگل,صفحه ایندکس سایت

با وارد کردن آدرس در قسمت Domain تصویر زیر نمایش داده می شود که از شما می خواهد متن زیر قسمت شماره 2 را در DNS خود ذخیره کنید.

آموزش ایندکس گوگل,ایندکس صفحات در گوگل,ایندکس صفحات در گوگل چیست

در روش دوم با وارد کردن آدرس در بخش URL prefix پیغام زیر نمایش داده می شود که از شما می خواهد فایل مربوطه را دانلود کرده و در سرور خود ذخیره کنید.

آموزش ایندکس گوگل,ایندکس صفحات در گوگل,ایندکس صفحات در گوگل چیست

2- لینک صفحه ای که میخواهید ایندکس شود را در آدرس بار قرار می دهید و دکمه Enter را می زنید. سپس تصویر زیر را به شما نمایش می دهد که پیغامی را به شما نشان داده که در کادر آبی رنگ مشخص کرده ایم.

آموزش ایندکس گوگل,ایندکس صفحات در گوگل,ایندکس صفحات در گوگل چیست

اگر لینک ایندکس نشده باشد پیغام بالا نمایش داده می شود.

3- با زدن رو گزینه REQUEST INDEXING شما درخواست ایندکس شدن را به کنسول اعلام کرده اید. بعد در تصویر زیر نشان میدهد که درخواست ایندکس شدن برای گوگل توسط شما صادر شده است.

آموزش ایندکس گوگل,ایندکس صفحات در گوگل,ایندکس صفحات در گوگل چیست

آموزش ایندکس گوگل,ایندکس صفحات در گوگل,ایندکس صفحات در گوگل چیست

از دیگر قابلیت های سرچ کنسول گوگل بدست آوردن آمار تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل است. این آمار می تواند در ایندکس صفحات و چگونگی سرعت بخشیدن به آن به شما کمک کند.

بهبود لینک سازی داخلی وب سایت

گوگل توسط ربات خود تک تک صفحات شما را کراول می کند. یکی راه های که ربات گوگل برای کراول کردن صفحات استفاده می کند، استفاده از لینک های داخلی وب سایت است. بهتر است بگویم که این کار سرعت اینکدس شدن صفحات شما را بیشتر میکند. اگر لینک سازی داخلی صفحات وب سایت شما وضعیت و عملکرد خوبی داشته باشند، ایندکس صفحات در گوگل توسط ربات ها بهتر انجام می شود.

در مقالات سئو در رابطه با لینک سازی داخلی و آموزش های مربوط به آن مطالب زیادی وجود دارد. شما می توانید با بکار گیری این آموزش ها به بهبود لینک سازی داخلی خود کمک بسزایی کنید. البته قبل از هر چیز بهتر است بدانید که مهم ترین نکته لینک سازی داخلی، ارتباط معنایی بین دو صفحه است. این برای گوگل بسیار مهم است.

جلوگیری از ایندکس شدن صفحات بی کیفیت

همان طور که یک محتوای با کیفیت و قوی می تواند وب سایت شما را در رتبه های بالا قرار داده و نقش مفیدی برای سئو سایت شما داشته باشد، محتوای بی ارزش و ضعیف نیز می تواند تاثیر منفی در وب سایت شما بگذارد. ثبت سایت در گوگل در صورتی می تواند تاثیر مثبت بر عملکرد و رتبه شما داشته باشد که محتوای ضعیف و بی ارزش در وب سایت وجود نداشته باشد.

ما باید با حذف و بلاک کردن صفحاتی که استفاده چندانی ندارد و بی ارزش است، وب سایت خود را اصطلاحا هرس کنیم. برای این کار کافیست موارد زیر را به کار بگیرید.

  1. قرار دادن تگ NOINDEX برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحه
  2. تنظیم فایل txt و قرار دادن لینک صفحات ضعیف و بی خاصیت برای جلوگیری از ایندکس شدن.
  3. حذف کردن صفحات 404

ایجاد و بهبود نقشه سایت (sitemap)

یکی از دلایل اهمیت نقشه سایت، مشخص کردن صفحاتی است که اهمیت بیشتری برای شما دارد. زمانی که شما یک نقشه از شهری را داشته باشید، قطعا راحت تر و سریع تر می توانید به بخش های مختلف شهر دسترسی داشته باشید. با آشنایی با مفهوم ایندکس صفحات در گوگل چیست به اهمیت نقشه سایت در ایندکس گوگل پی می برید.

آموزش ایندکس گوگل,ایندکس صفحات در گوگل,ایندکس صفحات در گوگل چیست

تصویر بالا نمایی از Sitemaps Report در سرچ کنسول گوگل است. همان طور که مشاهده می کنید، تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل را به شما نمایش می دهد.

اشتراک گذاری صفحات وب سایت در شبکه های اجتماعی

یکی راه هایی که به ایندکس شدن صفحات در گوگل سرعت می بخشد، اشتراک گذاری صفحات وب سایت در شبکه های اجتماعی همچون Instagram، Telegram، Twitter و … است. بسیاری از کاربران اینترنتی بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با یکدیگر می گذارند. شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و لینک محتوای خود را در صفحات خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

در اینستاگرام با قرار دادن لینک در استوری ها و پست ها می توانید مخاطبین زیادی را به خود جذب کرده و همین جریان باعث می شود که صفحه وب سایت شما سریع تر مورد توجه گوگل قرار بگیرد و ایندکس شود.

قرار دادن لینک وب سایت در سایت های پربازدید

ایندکس صفحات در گوگل زمانی سریعتر انجام می شود که مورد توجه سایت های قدرتمند نیز قرار بگیرد. منظور از مورد توجه قرار گرفتن یعنی لینک گرفتن از آن هاست که امروزه انی کار به بک لینک سازی نیز شهرت پیدا کرده است.

ما در آموزش ایندکس گوگل سعی می کنیم مواردی که کاربرد بیشتری در ایندکس شدن را داشته به شما آموزش دهیم.

یکی از نکاتی که باید در دریافت لینک از وب سایت های دیگر دقت کنید، ایمن بودن آن ها است. شاید یک لینک تاثیر مثبتی در ایندکس شدن صفحات و سئو سایت داشته باشد، ولی به راحتی می تواند امنیت سایت شما را به خطر اندازد.

سخن آخر

بررسی ایندکس شدن سایت و سرعت بخشیدن به آن روندی است باید با دقت کامل انجام شود. همان طور که گفته شد با گذشت زمان وب سایت خود به خود ایندکس می شود ولی ممکن این زمان بسیار طولانی شود. پس با ثبت سایت در گوگل و رعایت مواردی که در آموزش ایندکس گوگل گفته شد راهی برای سریع تر شدن این فرایند ایجاد کنید. از دوره سئو غافل نشوید.

الگوریتم آدرس دهی ساب دامین سئو چیست؟

ساب دامین چیست؟ آیا زیر دامنه ها در آدرس دهی از لحاظ سئو الگوریتم خاصی دارند؟ ساب دامین سئو چیست؟ مفهوم زیر دامنه چیست؟ منظور از زیر دامنه ها همان ساب دامین ها هستند.

اگر بخواهم سریع پاسخ بدهم باید بگویم که ساب دامین ها با دامنه های اصلی شما هیچ تفاوتی در آدرس دهی ندارند. در واقع ما اگر برای دامنه اصلی شما به این صورت بهترین الگوریتم را می گفتیم که به عنوان مثال می شود:

www.domain.com/category ، /subcategory ، /pageurl

تنها تفاوتی که دارد برای ساب دامین به این شکل است که:
subdomain.domain.com/category ، /subcategory ، /pageurl
پس یک سری افراد سوالاتی ممکن است برای آنها پیش بیاید که ساب دامین ما به صورت فولدر هم هست و حالا کدام یکی از این موارد درست می باشد؟ اولا این به انتخاب خود شما باز می گردد زیرا چگالی ساب دامین ها با چگالی category که شما استفاده میکنید متفاوت می باشد. فقط حواستان باشد که Duplicate URL برای خود نسازید. 

چرا می گویم Duplicate URL؟

زیرا شما URL هایی خواهید داشت که دقیقا محتوای یکسان خواهند داشت. در این حالت یا باید ساب دامین را گوگل به بهترین شکل بشناسد یا باید به صورت فولدر بشناسد. هر کدام را که انتخاب کردید باید قسمت بعد را کاری کنید که حتی برای کاربر هم بالا نیاید. پس به این مساله هم دقت کنید. اگر در زیر شاخه خود سایت قرار باشد که نمایش داده شود که از چگالی کلی وبسایتتان استفاده می کند.

اما اگر بخواهید از ساب دامین استفاده کنید باید حواستان باشد که چگالی ساب دامین ها با چگالی دامنه اصلی متفاوت است و شما می توانید یک سری را انتقال بدهید اما به صورت کامل نمی توانید از آنها استفاده کنید. امیدوارم از این فایل آموزش سئو هم استفاده کرده باشید.

انکر تکست چیست چه نقشی در سئو سایت دارد؟

anchor text چیست,انکر تکست,انکر تکست چیست

تمامی افرادی که به سئو و بهینه سازی سایت علاقه دارند باید به خوبی بدانند که انکر تکست چیست. انکر تکست متنی است که قابلیت مشاهده و کلیک توسط کاربر را داشته و همچنین ساختار آن لینک می باشد. انکر تکست ها معمولا با رنگ های مختلفی نمایش داده می شوند و معمولا در زیر آن ها خطی هم کشیده می شود.

یک انکر تکست خوب به کاربر اعلام می کند که لینک مورد نظر در مورد چه موضوعی می باشد. اینکه شما انکر تکست ها وب سایت خود را به شکل صحیح به کار ببرید، این مسئله می تواند شانس اینکه یک کاربر بر لینک مورد نظر کلیک کند را به شدت افزایش دهد. همچنین موتورهای جستجو در مورد پیدا کردن مقاله های سایت شما، عملکرد راحت تری خواهند داشت.

انکر تکست چه ظاهری دارد؟

انکر تکست ها، مقاله ای که به آن لینک داده شده است را توصیف می کنند و هدف از ایجادشان این است که کاربران ترغیب شوند تا بر روی لینک مورد نظر کلیک کنند. این نکته برای سئو سایت شما بسیار اهمیت دارد. حتی موتورهای جستجو نیز این موضوع را می فهمند که مقاله لینک داده شده و انکر تکست با یکدیگر مرتبط می باشند؛ زیرا URL و انکر تکست مورد نظر با هم ارتباط دارند. برای مثال، اگر بخواهید به این مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید، لینک بدهید، باید از عبارت های مرتبط با محتوا و URL آن استفاده کنید؛ مثلا انکر تکست چیست، anchor text چیست، آموزش استفاده از انکر تکست ها و …، از جمله عبارت هایی هستند که می شود از آن ها به عنوان انکر تکست های مناسب برای لینک دادن به این مقاله استفاده کرد.

اگر به ابتدای پاراگراف قبل دقت کنید، انکر تکست "سئو سایت" به صفحه اصلی نیوسئو لینک داده است. این در واقع ظاهر انکر تکست در متن محتوای سایت است. ظاهر انکر تکست ها در HTML به صورت زیر می باشد.

anchor text چیست,انکر تکست,انکر تکست چیست

انواع انکر تکست ها

انکر تکست ها در ارتباط با لینک های داخلی و لینک های خارجی وب سایت شما می باشند. سایت های خارجی از روش های زیادی می توانند به صفحات سایت وارد شوند. در ادامه انواع انکر تکست ها را برای شما ارائه کرده ایم:

  • لینک های برند شما: لینکی است که نام برند شما، انکر تکست لینکی است که معمولا به صفحه اصلی شما داده می شود.
  • URL anchor text: در این نوع از انکر تکست ها، خود URL به عنوان انکر تکست مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نام سایت: این موارد به این صورت می باشند: newseo.ir
  • عنوان مقاله: انکر تکست این نوع لینک ها، دقیقا عنوان اصلی مقاله مورد نظر است.
  • عبارت کلیدی: در این موارد، عبارت کلیدی اصلی، نقش انکر تکست لینک صفحه هدف را دارد.
  • عبارات کلیدی فرعی: در این موارد، معمولا ارتباط زیادی بین انکر تکست و محتوای صفحه مورد نظر وجود ندارد و تنها سعی شده است از عبارات کلیدی فرعی مقاله هدف استفاده شود.
  • لینک های عمومی: لینک های عمومی به لینک هایی گفته می شود که با عباراتی مثل “کلیک کنید” یا “از اینجا دانلود کنید” به صفحه دیگری لینک می دهند.

چگونه بهترین انکر تکست ها را تولید کنیم؟

اینکه متوجه شوید که انکر تکست چیست و بهینه سازی انکر تکست چگونه انجام می شود، طبیعتا کار آسانی نیست. تنها مسئله ای که باید به آن دقت زیادی در این زمینه داشته باشید، این است که میزان ارتباط بین متن لینک و صفحه هدف را تا جایی که امکان دارد، افزایش دهید.

انکر تکست بهترین راه برای انتقال ارزش یک لینک به لینک دیگری است. بهتر است از استفاده عبارات بی ارزش در زمینه به کارگیری انکر تکست خودداری کنید. اگر استفاده از انکر تکست و لینک دادن به یک مقاله، در یک قسمت از محتوای مورد نظر شما، امری غیر طبیعی به نظر می رسد، بهتر است که به طور کلی در آن قسمت از محتوای خود، از لینک دادن صرف نظر کنید.

همچنین بهتر است انکر تکست، شامل یک متن کامل نباشد و حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که anchor text شما باید به میزان زیادی، برای کاربران قابل فهم باشد. به هر حال، شما نمی توانید به اجبار کسی را ترغیب به کلیک بر یک لینک کنید؛ چرا که این مسئله یک فاکتور منفی در مورد بهینه سازی انکر تکست های وب سایت شما است. برای درک بهتر مقالات آموزش سئو رو مطالعه فرمایید.

انکر تکست و لینک های داخلی

همه ما می دانیم که لینک های داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در سئو سایت نقش موثری دارند. شما می توانید با استفاده از ابزارهای موجود رایگان و غیر رایگان زیادی که در گوگل موجود است، مرتبط ترین لینک های داخلی وب سایت را برای انکر تکست های مورد نظر خود پیدا کنید.

برای اینکه بیشترین بهره را از لینک سازی داخلی ببرید، باید از لینک هایی استفاده کنید که برای کاربران شما اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارند. با نوشتن انکر تکست های ارزشمند، کاربران متوجه می شوند که شما با دقت کامل تولید آن ها را انجام داده اید تا به آن ها کمک کنید. دقت داشته باشید که هیچ زمانی نباید لینک های اسپم تولید کنید.

انکر تکست و تاثیر آن بر سئو سایت

انکر تکست ها,انواع انکر تکست,بهینه سازی انکر تکست

گوگل از anchor text ها استفاده می کند تا به واسطه آن ها متوجه شود که صفحه و محتوای سایت شما درباره چه موضوعی است. بعد از آن، این موتور جستجو تصمیم می گیرد تا محتوای مورد نظر شما برای چه عبارت کلیدی رنک دریافت کند.

به عنوان مثال، اگر ما در این مقاله به صفحه ای با انکر تکست “الگوریتم گوگل” لینک بدهیم، گوگل تصمیم می گیرد تا این مقاله که در حال مطالعه آن هستید را برای عبارت کلیدی “الگوریتم گوگل” نیز به نمایش در بیاورد. در نتیجه، اینکه شما از موضوعاتی برای لینک دادن در نظر داشته باشید، می تواند در بهبود رتبه صفحه سایت مورد نظر شما تاثیرگذار باشد.

در گذشته، گوگل انکر تکست ها را به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در رتبه بندی صفحات در نظر میگرفت که امروزه با بروز رسانی های انجام شده در الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو، از اهمیت آن کاسته شده است. گوگل سعی دارد تا از روش های معتبرتری برای چیدمان SERP های خود استفاده کند.

امیدواریم که با استفاده از این مقاله، به خوبی متوجه شده باشید که انکر تکست چیست و بهینه سازی انکر تکست به چه صورت انجام می شود. مطمئنا اگر به خوبی از نکاتی که در این مطلب گفته شد، استفاده کنید، می توانید روند بهینه سازی داخلی وب سایت خود را به خوبی ارتقا دهید.

منبع: دوره سئو

بهترین تکنیک های قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

آموزش سئو,آوردن سایت به صفحه اول گوگل,بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل یکی از اصلی ترین و چالش برانگیزترین دغدغه های متخصصین سئو بوده است. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تنها در صورتی امکان پذیر است که از تکنیک های سئو سایت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

حدودا ۷۵ درصد از افراد هنگامی که در گوگل به دنبال مطلبی هستند و جستجوی خود را انجام می دهند صفحه را به پایین اسکرول نمی کنند. این موضوع نشان دهنده این است که نه تنها قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل اهمیت زیادی دارد، بلکه سایت شما باید با استفاده از اصول سئو بتواند جزو ۳ نتیجه برتر صفحه اول گوگل باشد.

اگر پاسخ مناسبی برای این سوال که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم ندارید طبیعت مقدار بسیار زیادی از ترافیک طبیعی موجود را از دست خواهید داد و آن میزان کلیک که ارزش وقت و هزینه ای که در زمینه سئو خود کرده را داشته باشد، دریافت نخواهید کرد.

شما به این ترافیک طبیعی نیاز شدیدی دارید چرا که حدود ۹۳ درصد است اطلاعات از طریق موتورهای جستجو رد و بدل می شود. بر اساس آمارهای به دست آمده ماهانه به طور کلی یک تریلیون جستجو در فضای مجازی انجام می شود.

در نتیجه سایت اگر به بهترین شکل ممکن انجام شود باید بتواند مقدار قابل توجهی از این جستجو ها را به سمت صفحات سایت شما جذب کند و به همین ترتیب کسب و کار شما را بهبود بخشد. اما مسئله ای که وجود دارد این است که تعداد بسیار زیادی از صاحبان وب سایت ها چگونگی آوردن سایت به صفحه اول گوگل را نمی دانند و در نتیجه نمی تواند عملکرد خوبی در زمینه ارتقاء صفحات سایت خود برای کلمات کلیدی مشخص، داشته باشند.

همین مسئله نشان دهنده این است که رقابت در زمینه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل بسیار زیاد است بنابراین شما باید از بهترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای فهمیدن نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل ادامه مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

دقت داشته باشید که حتما لازم نیست از لینک ها یا دیگر روش‌های معمول بین سازی سایت استفاده کنید تا بتوانید برای عبارات کلیدی مورد نظرتان رنک مناسبی دریافت کنید. اول از همه بررسی می کنیم که دلایل اینکه شما نمی توانید رتبه سایت خود را ارتقا دهید چیست و سپس بهترین و مناسب ترین تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش میدهیم.

دلایل عدم نمایش سایت در صفحه اول گوگل

یکی از مهمترین مسائل در زمینه آموزش سئو بحث زمان است. طبیعتاً هنگامی که می خواهید برای یک عبارت کلیدی مرتبط با صنعت کاری خود رتبه خوبی دریافت کنید، این پروسه زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد؛ چراکه رقابت در این زمینه زیاد بوده و شما نمی توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی به رتبه اول سرچ در گوگل تبدیل شوید. تصور کنید که شما در زمینه فروش محصولات خانگی فعالیت دارید. یکی از عبارت های کلیدی که طبیعت نمی خواهید برای آن رتبه اول در سرچ گوگل تبدیل شوید خرید ماشین لباسشویی است.

کافیست عبارت را در گوگل جستجو کنید و سایت های رقبای خود را مشاهده کنید. طبیعتاً این سایت ها اعتبار دامنه بالایی داشته و پیشی گرفتن از آن ها کار ساده ای نیست. دسته از سایت ها بهترین کتاب ها را تولید کرده و برای آنها بک لینک های بسیار با ارزشی ایجاد کرده اند. در نتیجه عاقلانه نیست که هزینه و زمان بسیار زیادی را برای رقابت با سایت های برتر از دست بدهید؛ مخصوصاً هنگامی که شما به تازگی کسب و کار اینترنتی خود را شروع کرده باشید.

تکنیک های آوردن سایت به صفحه اول گوگل

آموزش سئو,آوردن سایت به صفحه اول گوگل,بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

شما باید از تکنیک های منحصر به فردی استفاده کنید تا بتوانید برند خود را را بهبود دهید. در ادامه این مقاله آموزش سئو برترین ترفند هایی که در این زمینه وجود دارد را به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

اگر شما نمی توانید برای کلمات کلیدی مورد نظر خود در رقابت بالایی برای آن ها وجود دارد رنک خوبی دریافت کنید، استفاده از استفاده از کلمات کلیدی طولانی است. به عنوان مثال اگر نمی توانید قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای عبارت سئو سایت را انجام دهید، بهتر است از عبارت کلیدی طولانی مثل سئو سایت برای کسب و کارهای اینترنتی استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که هر کدام از این عبارات طولانی نمی تواند ترافیک بسیار زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. تنها در صورتی می توانید بهترین عملکرد را از عبارات کلیدی طولانی استخراج کنید که مجموعا تعداد زیادی از آن ها را در محتواهای خود به کار برده باشید. با توجه به آمارها متوجه می شویم که بخش قابل توجهی از جستجو های گوگل را عبارت های کلیدی طولانی به خود اختصاص داده اند. رتبه گرفتن برای عبارات کلیدی طولانی ساده تر است؛ به این علت که رقابت برای آن ها به مراتب کمتر خواهد بود.

نکته جالب این است که سایت های فروشگاهی از این مسئله می توانند نهایت استفاده را بکنند. با توجه به مقاله آموزش سئو سایت های فروشگاهی متوجه می شویم که حدود ۶۰ درصد از خریداران از عبارت های کلیدی طولانی استفاده می کند؛ چرا که آنها میخواهند اطلاعات دقیق ‌تری در مورد محصول مورد نظر خود داشته باشند.

بر اساس یک تحقیق منتشر شده متوجه شدیم که آمازون حدود ۵۷ درصد از کل فروش هایش را از طریق تمرکز بر روی عبارات کلیدی طولانی انجام دهد.در نتیجه اگر شما بتوانید اطلاعات دقیقی در مورد مسئله مورد نظر کاربران خود در صفحات سایت داشته باشید می توانید عملکرد خوبی در زمینه آوردن سایت به صفحه اول گوگل از خود ارائه کنید.

استفاده از AdWords برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

حال ممکن است سوال کنید که AdWords نمی تواند ترافیک طبیعی را برای سایت شما جذب کند. در مورد این مسئله در تاثیرگذار بودن آن برای بسیاری از سایت ها، باید بگوییم که تعداد زیادی از صفحات گوگل با سایت هایی که از تبلیغات پولی استفاده کرده اند، پر شده است و اگر کاربر صفحه را اسکرول نکند، به SERP ها نمی رسد. بسیاری از افراد از همین نتایج پولی برای کسب اطلاعات مورد نظر خود استفاده می کنند.

نکته جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که نتایجی که از طریق AdWords به نمایش در می آیند، کاملا مرتبط با عبارت کلیدی جستجو شده نیستند. در نتیجه، لزوما شما نباید برای عبارت کلیدی مورد نظر محتوا تولید کرده باشید؛ بلکه می توانید تنها در مورد محصول یا خدماتی که می توانید در مورد آن ارائه کنید، توضیح دهید و کاربران را به سایت خود بکشانید. بنابراین نحوه قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل از طریق AdWords کمی متفاوت می باشد ولی می تواند تاثیر خوبی بر عملکرد کسب و کار شما بگذارد.

تولید مقاله های بیشتر نسبت به رقبا

شما نمی توانید در تمامی پست های خود یا در بیشتر آن ها از عبارت های کلیدی مشابه استفاده کنید؛ استراتژی شما در واقع باید این باشد که هر پست شما تقریبا بر دو عبارت کلیدی تمرکز داشته باشد.

نکته ای که گفته شد، نشان دهنده این است که شما باید تعداد بسیار زیادی مقاله برای وب سایت خود تولید کنید. هرچه محتواهای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت رنک های برتر از طرف گوگل خواهید داشت. هرچه بیشتر تولید محتوا کنید، در نتیجه مقاله های بیشتری در سایت خود منتشر کرده اید و هر کدام از این مقاله های به صورت جداگانه ترافیک مخصوصی را برای شما به ارمغان می آورند. بر اساس تحقیقات نیوسئو، آن دسته از وب سایت هایی می توانند به موفقیت های بزرگی برسند و رتبه های برتر را از آن خود کنند که ماهانه انتشار حداقل 15 پست را در استراتژی محتوای خود داشته باشند.

طبیعتا این امر ممکن نیست که شما با کمتر تولید کردن محتوا، بتوانید رقبای وب سایت خود را کنار زده و رتبه اول در سرچ گوگل را از آن خود کنید. پیشنهاد می کنیم که در ابتدای هر هفته یا ماه، تحقیق عبارت های کلیدی خود را انجام دهید و تصمیم بگیرید چه محتواهایی قرار است در سایت شما قرار بگیرد. بعد از آن می توانید با خیال راحت و با یک برنامه کاربردی، فعالیت های مرتبط با قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را به خوبی انجام دهید. تعداد بسیار زیادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها برای پیدا کردن بهترین عبارت مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید.

طول محتوا شما نیز در زمینه بالا آوردن سایت در صفحه اول گوگل می تواند اثرگذار باشد. گوگل اعتبار زیادی برای آن دسته از محتواهایی که کمتر از 1000 کلمه هستند، در نظر نمی گیرد. در نتیجه اگر تا الان محتواهای کوتاه در سایت خود منتشر کرده اید، بهتر است که سریعا مطالب جدیدی به آن ها بیافزایید و نکات بروزرسانی محتوا را بر روی آن ها پیاده سازی کنید.

سخن آخر

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای شما غیر ممکن است؛ اگر به تازگی شروع به کار کرده اید. این مسئله کاملا جدی است و ممکن است برای برخی از افراد کمی نا امید کننده هم باشد. مطمئنا وبمستر هایی که سال ها زحمت کشیده اند و در صفحه اول گوگل قرار گرفته اند، قطعا به راحتی از این موفقیت خود غافل نشده و همیشه به فکر استفاده از تکنیک های جدید هستند. در نتیجه رقابت، مانع اصلی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل می باشد.

مهمترین کاری که قبل از به کارگیری تکنیک های سئو باید انجام دهید، این است که صبور باشید و به طور مداوم از ترفندهای جدید در استراتژی های خود استفاده کنید. یقینا بعد از مدت زمانی، شما هم به یکی از قدرت های اصلی کسب و کار خود در دنیای مجازی تبدیل خواهید شد.

منبع: دوره سئو