مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

الگوریتم گوگل پاندا چیست و چه کاربردی دارد

الگوریتم پاندا چیست,الگوریتم پاندا گوگل,الگوریتم پاندا گوگل چیست

طبق مقالات آموزش سئو الگوریتم گوگل پاندا از جمله مهمترین بروزرسانی هایی است که گوگل آن را ایجاد کرده است. اولین بروز رسانی انجام شده در این زمینه در اوایل سال 2011 به وجود آمد. این الگوریتم گوگل پاندا حدود 12 درصد از کل نتایج جهانی جستجوها را تحت تاثیر خود قرار داد. این یک تأثیر بسیار بزرگ و بی سابقه در SERP ها بود؛ اما بروز رسانی پاندا، اولین بروزرسانی بود که در طولانی مدت توانست سرنوشت جستجوها را به طور کلی تغییر دهد.


الگوریتم پاندای گوگل آغازی برای مقابله گوگل علیه وب اسپم و تکنیک های سئو کلاه سیاه بود و همچنان یکی از اصلی ترین بروز رسانی ها در تاریخ جستجو گوگل است. با این حال، نقشی که پاندا در الگوریتم گوگل بازی می کند در سال های اخیر تغییرات زیادی کرده است و به دنبال آن وضعیت محتواهای موجود نیز تحول یافته است. بنابراین اکنون زمان مناسبی برای درک اینکه الگوریتم گوگل پاندا چیست و چه کاربردی دارد، می باشد.

الگوریتم گوگل پاندا چیست

در پاسخ به این سوال که الگوریتم گوگل پاندا چیست و چه کاربردی دارد، باید بگوییم که این بروز رسانی الگوریتم گوگل، هدفش این است که محتواهای با کیفیت را در صفحات نتایج جستجو ارتقا دهد و از نمایش محتواهای کم کیفیت یا فریبنده در SERP ها جلوگیری کند.

البته اینکه بخواهیم محتواهای موجود در وب سایت های مختلف را از نظر کیفیت مورد بررسی و اندازه گیری قرار داده و به هر کدام از آن ها رتبه ای خاص بدهیم، ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. به همین دلیل، گوگل یکسری اصول و شاخصه هایی را برای جداسازی محتواهای با کیفیت و بی کیفیت ارائه کرده است. در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های یک محتوای نامناسب از بر اساس الگوریتم پاندای گوگل برای شما عزیزان می پردازیم:

محتواهای کم حجم: آن دسته از صفحاتی که دارای محتواهای کم بوده یا اینکه مشکلاتی در ارتباط با جلوگیری ار ربات گوگل برای بررسی محتواهای خود دارند، جزو دسته محتواهای کم حجم قرار می گیرند.

استفاده ناصحیح از عبارات کلیدی: در این دسته از محتواها، سعی شده است تا صفحه سایت مورد نظر، با استفاده از کلمات کلیدی خاصی، پر بشود یا اینکه برخی از عبارت های کلیدی از خزنده های گوگل مخفی شوند.

محتوای نامرتبط: به محتواهایی گفته می شود که ارتباطی با کلمه کلیدی اصلی، عنوان و هر بخش دیگری از صفحه، نداشته باشند.

مزرعه محتوا: مزرعه محتوا به سایت هایی گفته می شود که تعداد بسیار زیادی محتوا تولید می کنند و در عین حال توجهی به کیفیت و ارزش این محتواهای تولید شده ندارند. در برخی موارد دیده شده است که وبمستر، از سایت های رقیب محتواهایی را کپی کرده و آن ها را مستقیما بدون هیچ تغییری در صفحه سایت خود قرار داده است.

نامیزان بودن تعداد تبلیغات نسبت به محتوا: در این دسته از محتواها، تبلیغات ارجحیت بیشتری نسبت به کیفیت و حجم محتوا دارد.

ارائه لینک های تبلیغاتی به تعداد زیاد: مجددا باید بگوییم که هیچ نکته منفی در ارتباط با لینک های وب سایت شما که به سایت های دیگر داده شده است، وجود ندارد؛ اما محتوای شما باید علاوه بر لینک های تبلیغاتی، چیزی برای ارائه داشته باشد.

کمبود اعتبار: الگوریتم گوگل پاندا طریقه نگاه گوگل نسب به اعتبار وب سایت ها را به طور کلی تغییر داد. این مسئله با بروز رسانی های انجام شده مرتبط با الگوریتم پاندای گوگل، گسترده تر شده است.

محتواهای فریبنده: به محتواهایی گفته می شود که کاربران را فریب می دهد. به عنوان مثال، تولید تبلیغاتی که ظاهری مثل محتواهای اصلی وب سایت شما دارند، جزو این دسته قرار می گیرد.

لینک های فریبنده: به لینک هایی اطلاق می شود که کاربر را به آنچه که به دنبال آن است، نمی رساند.

الگوریتم پاندا چیست,الگوریتم پاندا گوگل,الگوریتم پاندا گوگل چیست

واضح است که انجام هر کدام از موارد بالا و ایجاد استراتژی محتوا خود بر اساس این ویژگی ها، عامل اصلی جریمه وب سایت شما توسط گوگل می باشد. به طور کلی، گوگل هنگامی به فکر استفاده از الگوریتم پاندای گوگل افتاد، که استفاده نادرست از عبارات کلیدی و محتواهای کم ارزش، به یکی از اصلی ترین استراتژی های افراد تبدیل شده بود.

طبیعتا امروزه با انجام بروز رسانی های ارزشمندی برای الگوریتم پاندای گوگل، کمتر شاهد حضور محتواهای بی ارزش در صفحات نتایج جستجو گوگل هستیم. الگوریتم گوگل پاندا سبب شد تا سئو سایت ارزش و اهمیت بسیار بیشتری پیدا کند.

الگوریتم گوگل پاندا به سال 2011 محدود نشد و بعد از آن، ما شاهد بروز رسانی های زیادی در مورد پاندا گوگل بودیم. 28 بروز رسانی در الگوریتم پاندای گوگل تاکنون انجام شده است. گوگل در سال 2016 اعلام کرد که پاندا به بخشی از هسته الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو تبدیل شده است.

الگوریتم گوگل پاندا در سال 2020 چه عملکردی دارد؟

همانطور که گفته شد، پاندا به یکی از بخش های اصلی هسته الگوریتم گوگل تبدیل شده است. بعد از این مسئله، ما شاهد بروز رسانی های دیگری که در مورد پاندای گوگل اتفاق می افتاد، نبودیم و پیش بینی می شود که این قضیه ادامه داشته باشد. همچنین بروز رسانی های زیادی در هسته الگوریتم رتبه بندی گوگل انجام شده است که هیچ کدام از آن ها بر روند رنک دهی گوگل به کیفیت محتواها، تاثیری ندارد. در نتیجه، ساختار بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم گوگل پاندا، تغییر خاصی پیدا نکرده است.

برای بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم پاندای گوگل، دو مسئله وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشید:

  1. قوانین این بروز رسانی یکسان هستند: به طور کلی، همان مسائلی که گوگل با اولین بروز رسانی پاندا خود، آن ها را هدف قرار داده بود، هنوز هم به همان میزان دارای اهمیت هستند. تفاوت اصلی پاندا در سال 2020 و 2011 در این است که این بروز رسانی الگوریتم گوگل در آن زمان، هدفش این بود که از بروز تکنیک های سئو کلاه سیاه جلوگیری کند اما امروزه هدف اصلی این بروز رسانی این است که بهترین و با کیفیت ترین محتواها، در بالاترین نقطه صفحات نتایج جستجو گوگل قرار بگیرند.
  2. تغییرات در نحوه رنکینگ گوگل: با پیشرفت فناوری الگوریتم رنکینگ گوگل، این موتور جستجو قادر است به شکلی هوشمندانه، محتواهای ارزشمند را از محتواهای بی ارزش جداسازی کند و تشخیص دهد که کدام وب سایت ها، قصد فریب خزنده هایش را دارند.

بروز رسانی پاندا و EAT

الگوریتم پاندای گوگل,الگوریتم گوگل پاندا,الگوریتم گوگل پاندا چیست

EAT یکی از مفاهیم بسیار مهم در مورد سئو سایت است که به تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد اشاره دارد. در سال 2018 گوگل دستورالعمل هایی را در ارتباط با EAT برای ارزیابی کیفیت محتوای موجود توسط نیروهای انسانی خود، ارائه کرد. EAT محتواها را بر اساس تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد آن ها مورد بررسی قرار می دهد.

به طور کلی، هرچه زمان می گذرد، بر کیفیت محتواهایی که در رتبه های برتر SERP ها هستند، افزوده می شود. در نتیجه بهترین کاری هایی که به عنوان یک وبمستر یا تولید کننده محتوا می توانید انجام دهید را به ترتیب در ادامه بیان کرده ایم:

  1. یادگیری کامل اصول اساسی سئو
  2. شناسایی کامل مخاطبین خود
  3. کسب اطلاع از آخرین بروز رسانی های موتور جستجوی مورد نظر
  4. شروع به تولید محتواهای بسیار ارزشمند و کاربردی برای کاربر
  5. پیاده سازی اصول سئو بر محتوای تولید شده
  6. دوری کردن از تکنیک های سئو کلاه سیاه
  7. تکرار این چرخه و بروز رسانی محتواهای قدیمی

مطمئنا اگر به خوبی بفهمید که الگوریتم گوگل پاندا چیست و همچنین بهترین تکنیک های دوره سئو محتوا سایت، کدام موارد هستند، می توانید رنک های برتر گوگل را به راحتی از آن صفحات وب سایت خود کنید. همیشه به یاد داشته باشید که غافل شدن از مطالعه درباره الگوریتم گوگل، می تواند آسیب های اساسی به روند بهینه سازی سایت شما وارد کند.

آموزش نوشتن محتوا برای سایت

آموزش تولید محتوا,آموزش کامل تولید محتوا,آموزش نوشتن محتوا

نوشتن محتوا یکی از مبحث هایی است که در زمینه سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که نوشتن محتوا باید بر اساس اصول سئو باشد؛ در غیر این صورت ارزش خاصی برای گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر نخواهد داشت.

اگر یک تولید کننده محتوا هستید، لازم است تا با استفاده از تکنیک های خاصی که در مورد نوشتن محتوا برای سایت وجود دارد، وضعیت عملکرد خود را بهبود بخشید. ما در این آموزش نوشتن محتوا قصد داریم که بهترین ترفندهایی که در مورد محتوای سایت و تولید آن وجود دارد را برای شما بیان کنیم.

تعجبی ندارد که سئو و محتوا دو مفهوم کاملا مرتبط با یکدیگر می باشند. بدون استفاده از اصول سئو، محتوای شما ممکن است در صفحات نتایج جستجوی گوگل به کلی حضور پیدا نکند یا اینکه در آخرین صفحات قرار بگیرد. اگر کمی آشنایی با بهینه سازی سایت داشته باشید، می دانید که ترافیک طبیعی دریافتی آخرین صفحات نتایج گوگل، تقریبا مساوی با هیچ است.

8 تکنیک اصلی نوشتن محتوا

حال فرض کنید که بتوانید به صفحه اول نتایج جستجو برسید اما اصول نوشتن محتوا را به خوبی در روند فعالیت های خود رعایت نکرده باشید. قطعا افراد بعد از کلیک بر روی لینک وب سایت شما، سریعا از آن خارج خواهند شد؛ چراکه محتوای ارزشمندی را مشاهده نمی کنند تا حضور خود در سایت را ادامه دهند.

به همین دلیل، پیاده سازی تکنیک های آموزش سئو و ترفندهای نوشتن محتوا، باید با یکدیگر انجام شوند. در غیر این صورت، تلاش شما به نتیجه نخواهند رسید. نیوسئو در ادامه قصد معرفی 8 ترفند شگفت انگیز نوشتن محتوا را دارد تا با استفاده از آن ها در استراتژی تولید محتوا خود، بتوانید پیشرفت های چشمگیری داشته باشید.

1. نوشتن محتوا برای کاربران

قبل از هر چیزی باید تلاش کنید تا کاربران در اولویت شما در زمینه نوشتن محتوا برای سایت باشند. این ترفند نحوه نوشتن محتوا، از اهمیت زیادی برخوردار است. این مورد، ممکن است که آسان به نظر برسد؛ اما کسب و کارهای بسیار زیادی بدون توجه به این قضیه، شروع به نوشتن محتوا برای سایت خود می کنند.

شما باید مطالبی را در وب سایت خود قرار دهید که مطابق با بازار مورد نظرتان باشد. لازم نیست که تمامی پست های وب سایت، درباره محصولات و خدمات شما باشند؛ اما در عین حال باید ارتباطی با ماهیت کلی کسب و کار شما داشته باشند. بر اساس نکات آموزش نوشتن محتوا، با تولید مطالب جذاب و آموزنده، کسب و کارتان را می توانید به شکل بهتری مطرح کنید و کاربران شما نیز به متخصص بودن شما پی خواهند برد.

2. حفظ انسجام در محتواها

برای اینکه اعتبار و ترافیک وب سایت خود را بهینه کنید، باید محتوای اصلی را تحت نام دامنه خود نگه دارید. یعنی اگر از یک وبلاگ جداگانه برای نوشتن محتوا استفاده می کنید، باید وبلاگ مورد نظر را در یک subfolder در دامنه خودتان نگه دارید.

3. تیترهای شوکه کننده تولید کنید

تیترها یکی از بهترین ابزارها برای جذب کاربر هستند. در تمامی دوره های آموزش نوشتن محتوا، به بهینه سازی تیترهای وب سایت، تاکید زیادی می شود. در تیترها و عناوین خود، شما در واقع یک متن کوچکی دارید که می خواهید بیشترین تاثیر را بر ذهن مخاطبین بگذارد. در نتیجه، هیچ زمان نباید از اهمیت تیترهای مطالب خود غافل شوید.

آموزش تولید محتوا,آموزش کامل تولید محتوا,آموزش نوشتن محتوا

عنوان های شما باید وضوح کاملی داشته باشند؛ همچنین شما باید از عبارت کلیدی اصلی و عبارات جذاب کننده در متن عناوین خود استفاده کنید. یکی از اصول نوشتن محتوا که تیترهای جذابی داشته باشد، این است که شما جذابیتی که عناوین دارند را به متا دیسکریپشن نیز انتقال دهید. متا دیسکریپشن هایی که جذاب باشند، می توانند نرخ کلیک وب سایت شما را به شدت افزایش دهند. همیشه به یاد داشته باشید که اولین چیزهایی که از وب سایت شما در SERP ها به نمایش در می آیند، عنوان و متا دیسکریپشن می باشند.

4. استفاده از عبارات کلیدی ارزشمند و غنی

استفاده از عبارت کلیدی هایی که حجم جستجو و ارتباط با متن بالایی دارند، به کاربران و موتورهای جستجو اعلام می کند که صفحه سایت مورد نظر به چه مسئله ای پرداخته است. دقت داشته باشید که استفاده بی رویه از عبارات کلیدی می تواند موجب جریمه وب سایت شما شود. به علاوه کاربران نیز متوجه این قضیه خواهند شد و مطمئنا از مطالعه ادامه متن محتوای تولید شده توسط شما، منصرف می شوند. چرا که می دانند هدف اصلی شما پر کردن متن با عبارات کلیدی برای کسب رتبه های برتر بوده است و شما نکته ارزشمندی برای ارائه به آن ها ندارید. کافی است نحوه نوشتن محتوا وب سایت هایی که رتبه های برتر در زمینه عبارت کلیدی مورد نظرتان کسب کرده اند را مورد بررسی قرار دهید. مطمئنا از نحوه نوشتن محتواهای وب سایت های رقیب خود که در رنک های برتر هستند، چگونگی پیاده سازی کلمات کلیدی در متن محتوا را خواهید آموخت.

5. ساختار دادن به محتوا

محتوای شما ممکن است عالی باشد اما به راحتی در یک قالب بدون ساختار و ناکارآمد، کارایی خود را از دست بدهد. تقسیم مطالب خود در پاراگراف های کوچکتر با عناوین مختلف، خوانایی را بهبود داده و کاربران را ترغیب به ادامه مطالعه متن می کند. برای موتورهای جستجو، سازمان عقب ماندگی نیز مهم است. اینکه شما از تگ ها H در نوشتن محتوا خود استفاده کنید، از نظر موتورهای جستجو یک نیز اهمیت زیادی داشته و در واقع یک فاکتور رتبه بندی است.

6. بهبود وضعیت بصری محتوا

اصول نوشتن محتوا,نحوه نوشتن محتوا,نوشتن محتوا

یکی دیگر از اصول نوشتن محتوا این است که از فایل های بصری در متن خود استفاده کنید. کارایی مقاله های خود را گنجاندن تصاویر در آن ها می توانید شدیدا بهبود دهید. همانطور که میدانید، انسان ها موجودات بصری هستند و اگر تصاویر جذاب و مناسبی را در متن محتوا مشاهده کنند، طبیعتا بهتر جذب خواهند شد.

7. بهبود محتوا برای لینک سازی طبیعی

لینک سازی به طور کلی یکی از مهمترین بخش های اصول نوشتن محتوا است که همه محتواها باید استراتژی های مناسبی برای لینک سازی خود داشته باشند. امروزه زمان زیادی از محبوبیت خرید و فروش لینک ها گذشته است؛ اما لینک ها هنوز هم از اهمیت بسیار بالایی برای سئو سایت برخوردارند. بهتر است بدانید که تعداد زیادی از وبمسترها از تکنیک های لینک سازی طبیعی در نوشتن محتوا برای سایت خود استفاده می کنند.

اگر بتوانید به خوبی از نکات آموزش نوشتن محتوا استفاده کنید، مطمئنا وب سایت های دیگر، از محتواهای شما استفاده خواهند کرد. شما از این مسئله می توانید نهایت استفاده را بکنید و از در سایتی که محتواهای شما را در مقالات خود قرار داده است، درخواست لینک کنید.

استفاده از اینفوگرافیک ها هم می توانید نقش مفیدی در زمینه لینک سازی طبیعی داشته باشد. اینفوگرافیک های جذاب می توانند کاربران زیادی را جذب وب سایت شما کنند و سایت های رقیب شما نیز به احتمال زیاد، از اینفوگرافیک تولید شده توسط شما در متن محتواهای خود استفاده خواهند کرد. در این صورت شما باز هم می توانید با آن ها ارتباط برقرار کرده و بخواهید که به محتوای شما لینک بدهند.

8. تحلیل فعالیت های خود

اگر بخواهید در مورد نوشتن محتوا به موفقیت برسید، باید به طور منظم هرآنچه که سعی کرده اید بر اساس اصول نوشتن محتوا انجام دهید را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید. گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارها برای انجام این کار است. بررسی شاخصه هایی مثل نرخ پرش، ترافیک، بازدید و نرخ کلیک هر محتوا، می تواند شما را در مورد چگونگی فعالیت هایتان آگاه کند. مثلا در با کسب اطلاعات بیشتری در مورد نرخ پرش صفحات خود، می توانید متوجه شوید که کاربران بعد از اینکه وارد وب سایت شما شدند، در همان لحظات ابتدایی، چه واکنشی از خود نشان می دهند. در نتیجه، می توانید خود را به جای کاربران قرار داده و مشکلات موجود را مرتفع کنید.

سخن آخر

امیدواریم که با استفاده از تکنیک های این مقاله آموزش نوشتن محتوا، به خوبی بتوانید کاربران و ترافیک بیشتری را جذب وب سایت خود کنید. نکته مهمی که در مورد تمامی ترفندهای گفته شده وجود دارد، این است که شما باید تداوم همه این موارد را برای تمامی محتواهای خود حفظ کنید. در این صورت سریع تر به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

منبع: دوره آموزش سئو

5 ترفند کاهش رتبه الکسا تضمینی

آموزش کاهش رتبه الکسا,بهبود رتبه الکسا,ترفند کاهش رتبه الکسا

کاهش رتبه الکسا برای بسیاری از افرادی که به تازگی صاحب یک وب سایت شده اند، ممکن است کمی دشوار باشد. بعضی از وبمسترها از همان ابتدای کار خود می توانند رتبه الکسا مناسبی داشته باشند. اگر جزو دسته اول هستید، مطمئنا می خواهید شاهد کاهش سریع رتبه الکسا وب سایت خود باشید. ما در این مقاله آموزش سئو کاهش رتبه الکسا، قصد داریم بهترین تکنیک هایی که با استفاده از آن ها می شود رتبه مورد نظر را بهبود داد را برای شما معرفی کنیم.

دقت داشته باشید که منظور از کاهش دادن رتبه الکسا سایت در واقع همان بهبود رتبه الکسا و متمایل کردن رتبه به سمت رتبه اول است. اما قبل از اینکه بررسی کنیم بهبود رتبه الکسا به چه صورتی انجام می شود، باید به خوبی متوجه شوید که رتبه الکسا چیست و به طور کلی چه اهمیتی دارد.

رتبه الکسا چیست؟

متن زیر از بلاگ وب سایت الکسا به دست آمده است:

“رتبه الکسا نشان دهنده میزان شهرت وب سایت شما و ارتباط آن با وب سایت های دیگر است”.

وب سایت الکسا یک شرکت اطلاعاتی وب است که برای وب سایت ها، بر اساس فاکتورهای مختلفی مثل ترافیک، رتبه ای در نظر می گیرد. بر اساس آمارهای به دست آمده، اگر رنک وب سایت شما حدود یک میلیون باشد، وب سایت الکسا به ندرت داده های مرتبط با شما را بروز رسانی می کند.

اما اگر رنک شما زیر یک میلیون باشد، الکسا سعی می کند به طور مرتب سایت شما را بررسی کند تا در صورت بهبود وضعیت کلی آن، کاهش رتبه الکسا را برای شما در نظر بگیرد.

عملکرد سایت الکسا به چه صورت است؟

Alexa.com در سال 1996 شروع به کار کرده و داده های مختلف مربوط به رتبه بندی سایت ها را از طریق یک toolbar به دست آورد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که رتبه بندی الکسا، دقت خوبی نداشته و نمی تواند به درستی ارزش یک سایت را نشان دهد. اما بهتر است بدانید که الکسا بهترین ابزار برای مقایسه عملکرد دو وب سایت در کنار هم می باشد.

آیا رتبه الکسا برای سئو اهمیت دارد؟

بسیار از متخصصین سئو پیشنهاد می کنند که توجهی به رتبه الکسا نداشته باشید؛ مخصوصا هنگامی که در حال بهینه سازی وب سایت خود هستید. البته وقتی از تکنیک های سئو سایت استفاده می کنید و شاهد کاهش رتبه الکسا سایت خود هستید، این مسئله نشان می دهد که روند فعالیت های شما، به درستی طی شده است.

علت وابستگی مستقیم کاهش رتبه الکسا و بهبود بهینه سازی وب سایت شما، این است که رتبه الکسا ترافیک کلی را می سنجد و سئو سایت نیز تلاش می کند تا ترافیک سایت افزایش پیدا کند. در نتیجه هرچه سئو بهتری داشته باشید، رتبه الکسا شما نیز کاهش می یابد.

ممکن است این سول برایتان پیش آمده باشد که با وجود معیارهای دیگری مثل PageRank و Domain Authority (البته امتیاز PageRank به صورت عمومی نشان داده نمی شود)، چرا باید به رتبه الکسا اهمیت بدهید؟

در پاسخ باید بگوییم که بسیاری از افرادی که قصد تبلیغ یا استفاده از خدمات وب سایت شما را دارند، بر اساس رتبه الکسا شما تصمیم می گیرند که با شما همکاری داشته باشند یا خیر. بنابراین بهبود رتبه الکسا می تواند تاثیر بسیاری خوبی برای افزایش مشتریان و کاربران شما داشته باشد.

ترفندهای کاهش رتبه الکسا

مطمئنا بعد از مطالعه مطالب بالا، باید به خوبی متوجه شده باشید که رتبه الکسا چیست و کاهش رتبه الکسا چه اثراتی بر روی کسب و کار شما دارد. در ادامه آموزش کاهش رتبه الکسا، تصمیم داریم بهترین ترفندهایی که با استفاده از آن ها می شود وضعیت رتبه الکسا وب سایت را بهینه کرد، معرفی کنیم.

1- نصب Alexa Toolbar

Alexa Toolbar به شما کمک می کند وضعیت سایت خود در الکسا را در سریع ترین زمان ممکن، متوجه شوید. بعد از نصب تولبار الکسا، شما می توانید بعد از ورود به هر وب سایتی، رتبه الکسا آن را به دست بیاورید و داده های مناسبی مثل سرعت سایت مورد نظر را نیز مشاهده کنید. در تصویر زیر اطلاعات سایت دیجی کالا را با استفاده از تولبار الکسا می توان مشاهده کرد.

آموزش کاهش رتبه الکسا,بهبود رتبه الکسا,ترفند کاهش رتبه الکسا

نکته مهمی که بهتر است به آن توجه داشته باشید، این است که اطلاعاتی که در تولبار الکسا استخراج می شوند، ممکن است تا حدودی صحت کافی نداشته باشند. بنابراین بهتر است که آدرس وب سایت مورد نظر خود را در وب سایت الکسا وارد کنید و اطلاعات کامل را از آنجا به دست بیاورید. 

چگونگی نصب Alexa Toolbar

نصب تولبار الکسا بسیار ساده می باشد. تنها کافی است مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

  • با استفاده از مرورگر اصلی خود، وارد صفحه نصب Alexa Toolbar شوید.
  • بر عبارت Install Alexa extension کلیک کنید.
  • تولبار الکسا در قسمت بالایی مرورگر ظاهر می شود. تنها کافی است وارد وب سایت مورد نظر خود شوید و از اطلاعاتی که تولبار در اختیار شما قرار می دهد، استفاده کنید.

2- نصب ویجت الکسا بر روی سایت خود

نصب تولبار الکسا به طور کلی به بهبود رتبه الکسا کمک های زیادی می کند. اما مشکل اصلی این است که همه کاربرانی که می خواهند وارد وب سایت شما شوند، مطمئنا از این تولبار در مرورگر خود استفاده نمی کنند. در نتیجه، نمی توانند وضعیت وب سایت شما را در الکسا مشاهده کنند. برای حل این مسئله بهتر است ویجت الکسا را بر روی وب سایت خود نصب کنید. با این کار شما به الکسا کمک زیادی کرده اید که این مسئله در کاهش رتبه الکسا می تواند تا حد زیادی تاثیرگذار باشد.

چگونگی نصب Alexa Widget

کد زیر را با دامین خود در وب سایتتان وارد کنید:

<a href="http://www.alexa.com/siteinfo/your site domain"><script type='text/javascript' data-src='http://xslt.alexa.com/site_stats/js/s/a?url=your site domain'></script></a>

اگر از وردپرس استفاده می کنید، تنها کافی است افزونه ویجت الکسا را مورد استفاده قرار دهید.

3- تولید محتواهای بی نظیر

در تمامی مقاله های آموزش کاهش رتبه الکسا، به این نکته تاکید زیادی شده است. نوشتن مقاله های بی نظیر و یونیک به شما کمک می کند تا ترافیک سایت خود را به شدت افزایش دهید. محتواهایی که ارزش زیادی داشته باشند، می توانند رابطه شما با کاربرانتان را به شدت افزایش دهند و این امر در نهایت سبب می شود تا ترافیک کلی سایت افزایش پیدا کند.

موتورهای جستجو تمایل دارند محتواهای منحصر به فرد و یونیک را در وب سایت ها مشاهده کنند. گوگل نیز کیفیت یک محتوا را بر اساس میزان یونیک بودن آن می سنجد. در نتیجه یک ترفند کاهش رتبه الکسا این است که تمرکز زیادی بر روند تولید محتوا وب سایت خود داشته باشید.

همانطور که در ابتدای این مقاله بیان شد، رتبه الکسا مستقیما با ترافیک وب سایت شما در ارتباط است. هنگامی که شما محتواهای یونیک تولید کنید، گوگل بهترین رتبه های SERP های خود را برای شما در نظر می گیرد. در نتیجه با این افزایش رتبه، ترافیک و بازدید وب سایت به مراتب بیشتر می شوند. چراکه بیشترین ترافیک ورودی سایت ها، به صفحه اول نتایج جستجو اختصاص داده می شود و در بین ده نتیجه صفحه اول، تنها رتبه یک است که در مقایسه با دیگر لینک های موجود در این صفحه، می تواند ترافیک و نرخ کلیک بیشتری داشته باشد.

4- تولید محتوا به طور منظم

تولید محتوا به طور منظم می تواند به کاهش سریع رتبه الکسا کمک زیادی بکند. مطمئنا سایتی که نظم و ساختار خاصی در روند تولید محتوای خود ندارد، نمی تواند کاهش رتبه الکسا داشته باشد. اگر در وب سایت شما به طور منظم، محتوا منتشر نشود، در نتیجه چگونه می توانید ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو دریافت کنید.

اگر تا کنون توجهی به این قضیه نداشته اید، با ایجاد کمی تغییر در روند استراتژی محتوا خود، می توانید شاهد کاهش سریع رتبه الکسا وب سایت مورد نظر خود باشید.

5- به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

امروزه بیشتر افراد به واسطه شبکه های اجتماعی با دنیای مجازی در ارتباط هستند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که شناخت خوبی از کاربران خود به دست آورده و در نهایت شبکه اجتماعی مورد علاقه آن ها را شناسایی کنید. بعد از این کار، محتواهایی که به طور منظم تولید کرده اید را با استراتژی های مناسب باید از این شبکه های اجتماعی مورد نظر به اشتراک بگذارید.

آیا رتبه الکسا در سال 2020 اهمیتی دارد؟

یکی از سوالات متداولی که بسیاری از افراد در دوره های آموزش کاهش رتبه الکسا می پرسند، این است که آیا بهبود رتبه الکسا در سال 2020 اهمیتی از جهت بهینه سازی سایت دارد یا خیر.

در پاسخ باید بگوییم که اگر شما می خواهید کاربران خود را تحت تاثیر قرار داده و آن ها را جذب کسب و کارتان کنید، بهبود رتبه الکسا قطعا می تواند یک عامل کمک کننده اساسی برای شما باشد. هر ترفند کاهش رتبه الکسا و به کارگیری صحیح آن، می تواند در روند لینک سازی وب سایت شما نیز نقش مفیدی داشته باشد. مطمئنا هیچ وبمستری، به سایتی که رتبه مناسبی در الکسا ندارد، لینک نخواهد داد.

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم که ترفندهای بهبود رتبه الکسا محدود به مواردی به گفته شد، نمی شوند. ما در این مقاله آموزش کاهش رتبه الکسا، سعی کردیم بهترین و تاثیرگذارترین تکنیک های موجود را در اختیار شما قرار دهیم. اگر ترفند کاهش رتبه الکسا دیگری می شناسید که نتیجه خوبی از آن گرفته اید، آن را در نیوسئو به اشتراک بگذارید.

منبع: دوره سئو

عنوان متا چیست و چگونگی بهینه سازی آن

meta tag در سئو,عنوان سئو چیست,عنوان سایت چیست

هر فردی که به تازگی با صنعت بهینه سازی و سئو وب سایت آشنا شده است، باید بداند که عنوان متا چیست و چه نقشی در روند بهبود رتبه سایت می تواند داشته باشد. زمانی که شما در گوگل عبارتی را جستجو می کنید، صفحه ای به شما نمایش داده می شود که نتایج جستجو در آن حضور دارند. لینک این نتایج که آبی رنگ هستند، با عنوان خاصی مشخص شده است. این عنوان آبی رنگ را عنوان متا یا همان عنوان صفحه نیز می گویند.

meta tag در سئو,عنوان سئو چیست,عنوان سایت چیست

عنوان متا، متا تگ عنوان و عنوان صفحه، از رایج ترین عباراتی هستند که برای این مبحث استفاده می شوند. این عنوان باید بیشترین جذابیت برای کاربر و بیشترین ارتباط را با محتوای داخل لینک داشته باشد. ما در این مقاله می خواهیم به معرفی این که متا تگ عنوان چیست بپردازیم و نکاتی برای بهینه کردن عنوان متا را برای شما بیان کنیم.

چگونه عنوان متا را در سورس کد خود قرار دهیم؟

زمانی که شما به سورس کد خود دقت کنید، در قسمت بالای کدها، تگ head شما قرار می گیرد که در آن تگ، علاوه بر کدهای دیگر کد عنوان متا خود را نیز می توانید وارد کنید. در ادامه نمونه ای از این تگ را به شما نمایش می دهیم.

عنوان متا,عنوان متا چیست,عنوان متا چیست؟

در تصویر بالا، کدهای یکی از مقالات نیوسئو را می بینید که در تگ head آن، عنوان متا “سئو کلاه سیاه و تکنیک های خطرناک آن” آمده است.

نکته مهمی که بهتر است بدانید این است که بر اساس آخرین بروز رسانی های الگوریتم گوگل، تعداد کاراکترهایی که در متا تگ عنوان باید استفاده شود، حدود 50 تا 60 کاراکتر است. برای درک بهتر مقاله آموزش سئو رو مطالعه کنید.

چرا متا تگ عنوان برای سئو مهم است؟

برای درک بهتر عنوان متا چیست؟ و چه کاربردی دارد مثالی را با هم بررسی می کنیم. زمانی که شما فروشگاهی را برای خود ایجاد می کنید، برای نام آن تحقیقات زیادی را انجام می دهید. سعی می کنید عنوانی را انتخاب کنید که بیشترین جذابیت را برای کاربران و مخاطبان خود داشته باشد. حال برای جذابیت هر چه بیشتر نکاتی را بر روی بنر و سردر فروشگاه خود مینویسید تا مردم برای خرید از شما رغبت بیشتری پیدا کنند.

دلیل اصلی اهمیت عناوین متا نیز همین است. کاربران زمانی که عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، با لینک هایی مواجه می شوند. طبق آمار به دست آمده، عموم کاربران بر روی عناوینی کلیک می کنند که عنوان خوبی داشته به هدفشان از جستجو نزدیک تر باشند.

عناوین متا معمولا در دو مکان مختلف قابل نمایش هستند:

  • صفحات نتایج جستجو گوگل به رنگ آبی که قابل کلیک توسط کاربران است که نمونه آن را در اولین تصویر این مقاله مشاهده کردید.
  • قسمت بالای مرورگر که معمولا کنار لوگو وب سایت است. در تصویر زیر عنوان متا وب سایت نیوسئو را مشاهده می کنید.

متا تگ در وردپرس,متا تگ عنوان,متا تگ عنوان چیست

چگونه یک عنوان متا جذاب تولید کنیم؟

از آنجا که متا تگ عنوان از اهمیت بالایی در سئو سایت برخوردار است، باید دقت ویژه ای در طراحی آن به کار بگیرید. در مطالب بالا ما سعی داشتیم شما را بیشتر با اینکه عنوان متا چیست و چه مفهومی دارد، آشنا کنیم. عناوین متا جذاب شاید به طور مستقیم بر روی سئو سایت شما تاثیری نگذارند ولی با افزایش ترافیک طبیعی وب سایت، رتبه شما را در صفحات نتایج جستجوی گوگل بهبود می بخشند. شما می توانید با بکارگیری نکاتی که در ادامه بیان می کنیم به بهبود عنوان صفحات خود بپردازید.

عنوان متا باید طول مناسبی داشته باشد

اگر طول عنوان متا شما خیلی طولانی باشد، موتور جستجو نمی تواند آن را به طور کامل نمایش داده و معمولا از (“…”) به جای عبارات پایانی عنوان استفاده می کند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که عنوان شما بیشتر از 60 کاراکتر نباشد. این مقدار قابل نمایش برای تمام مکان هایی است که عنوان متا تگ در آن نمایش داده می شود.

بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید

استفاده بی رویه از کلمات کلیدی در عنوان متا از جذابیت آن را کاهش می دهد. درست است که گوگل برای عناوین طولانی و تکرار کردن کلمات کلیدی جریمه ای در نظر نگرفته است ولی چون گوگل تاکید دارد که حتما در ابتدا برای مخاطبان تولید محتوا کنید نه برای موتور جستجو؛ این جریان می تواند ترافیک طبیعی وب سایت را کاهش داده و تاثیر منفی بر سئو سایت بگذارد.

برای هر صفحه یک عنوان مجزا تولید کنید

هر وب سایت می تواند هزاران صفحه داشته باشد. اگر می خواهید برای هر یک از این صفحات رتبه های بالایی را بدست آورید بهتر است برای هر یک، عنوانی جذاب و بهینه شده برای سئو و موتور جستجو تولید کنید. عناوین متا منحصر به فرد برای صفحات به گوگل اعلام می کند که محتوای هر صفحه شما با ارزش و خاص است. این داستان باعث می شود نرخ CTR یا همان نرخ کلیک شما نیز افزایش پیدا کند.

شاید شما هزاران صفحه در وب سایت خود داشته باشید. طراحی عناوین خاص و منحصر به فرد برای هر کدام شاید غیر ممکن باشد، ولی سعی کنید حداقل برای صفحاتی که محتوای مهم تری دارد، عناوین منحصر به فردی را تولید کنید. زمانی که شما به درک بهتری از عنوان متا چیست برسید به راحتی می توانید عناوین جذاب و با نرخ کلیک بالا تولید کنید.

به عنوان مثال یکی از اشتباهات طراحان سایت قرار دادن نام صفحه اول سایت با عنوان “صفحه اصلی” یا “Home Page” است. این جریان ممکن است محتوای صفحه اصلی شما را تکراری و duplicate  فرض کنند. این می تواند تاثیر منفی بر رتبه شما در صفحات نتایج جستجو گوگل بگذارد.

قرار دادن کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان

بر اساس تجربیات کارشناسان ما در نیوسئو، استفاده از کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان می تواند تاثیر شگفت انگیزی بر روی سئو سایت بگذارد. یکی از مطالبی که باید در عنوان متا چیست؟ به آن برسید، نحوه قرارگیری کلمات کلیدی در عنوان است.

یکی از دلایل اهمیت قرار گیری کلمه کلیدی اصلی در اول عنوان این است که بسیاری از کاربران معمولا به کلمات اول و دوم عنوان دقت کرده و روی گزینه مورد نظرشان کلیک می کنند. پس در نتیجه قرار گرفتن کلمه کلیدی که متناسب با نیاز مخاطبان خاص است، در اول عنوان می تواند کاربران بیشتری را جذب وب سایت شما کند.

از برند خود در عنوان استفاده کنید

در دانستن این که متا تگ عنوان چیست شاید برایتان سوال باشد کجا می توانم از برند خود استفاده کنم؟ آیا استفاده از برند در عنوان می تواند نرخ کلیک را بالا ببرد؟ به طور کلی اگر برند نام آشنایی در بین مخاطبان خود دارید، استفاده کردن آن در عنوان می تواند نرخ کلیک شما را بالا ببرد. البته بکارگیری کلمه کلیدی در ابتدای عنوان تاثیری بیشتری را در مقایسه با برند شما در ابتدای عنوان، خواهد گذاشت. تنها برند های معتبر هستند که با قرار گرفتن در ابتدای عنوان می توانند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند.

عنوان متا را برای مخاطبان خود طراحی کنید

گوگل در آخرین بروز رسانی خود اعلام کرد که اگر محتوای شما برای کاربران جذاب باشد، وب سایت شما برای ما ایده آل است. این خبر حاوی پیام های زیادی است که شما با بهره گیری از آن می توانید به رتبه های اول در صفحات جستجوی گوگل برسید. با بکارگیری نکاتی که در فهم عنوان متا چیست، آمده است و در نظر گرفتن مخاطبان خود البته مخاطبان خاص خود، می توانید بهترین و جذاب ترین عنوان را تولید کنید.

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم شما را با عنوان متا چیست یا متا تگ عنوان چیست و موارد مربوط به آن آشنا کنیم. به طور کلی عنوان اولین چیزی است در صفحه نتایج جستجوی گوگل به کاربر نمایش داده می شود. کاربران اول عنوان متا را خوانده سپس توضیحات متا را می خواند و در آخر اگر اطلاعات عنوان و متا بر اساس نیازهایش باشد بر روی لینک کلیک می کند.

منبع: دوره سئو

افزایش باور نکردنی CTR با Structured Data


لینک ویدئو:

https://www.newseo.ir/seo-learning/training-videos/effect-structured-data-ctr

درود بر شما دوستان عزیز وقت شما بخیر، در این فیلم آموزش سئو سایت اولین سوالی که پیش می آید این است که داده های ساختار یافته یا structured data چیست، همچنین structured data و rich snippet ها مربوط به همه موتورهای جستجوگر می باشند یا فقط به موتور جستجوگر گوگل مربوط است و تاثیر آن بر CTR چیست و آیا باعث افزایش CTR می شود؟

طبیعتا شما دوستان عزیزم این را می دانید که این کدها همه مربوط به موتور جستجوگر گوگل می باشد و در موتورهای دیگر کاربردی ندارد.
اما نکته بسیار مهم در استفاده از این کدها این است که شما باید از این کدها صحیح و کاملا درست استفاده کنید و یا اصلا استفاده نکنید و این یعنی اینکه استفاده از این کدها در حال حاضر اجباری نیست و شاید در آینده و در سال های آتی اجباری شود اما در حال حاضر این اتفاق نیفتاده است.

اما اگر از این کدها استفاده کنید و در بارگذاری آن ها داخل وبسایتتان مشکلاتی پیش بیاید، همانطور که دیدید داخل Search Console یک سری ارورهایی به شما نمایش می دهد و اگر تعداد اینها افزایش پیدا کند شما ممکن است رنک خودتان را از دست بدهید، پس رنک خودتان را ممکن است بابت یک سری ارورهایی که اصلا الزامی نیستند، از دست بدهید.

نکته ای که باید در این قسمت به آن اشاره کنم این است که حالا اگر شما استفاده کنید و به صورت درست استفاده کنید چه اتفاقاتی می افتد؟ اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد مهمترین آنها  افزایش CTR به صورت چشمگیر برای شماست. همین الان اگر بررسی کنید دو تا از مواردی که به شدت باعث افزایش نرخ کلیک می شود FAQ و rich snippet های مربوط به reviews و یا ستاره ها هستند (star rating).

سایت نیوسئو هر دو اینها را دارد و واقعا ما در محتوایی که رتبه 2 یا 3 در گوگل را داریم خیلی وقت ها خیلی سریع با همین دو تا rich snippet به رتبه یک گوگل می رسیم و در همان رتبه هم می مانیم و برای ما افزایش نرخ کلیک اتفاق می افتد، چرا که برای کاربرانی که در صفحات مختلف گوگل در حال جستجو هستند، این دو تا و یا سایر مواردی که نمایش داده می شود در صفحه نتایج گوگل جذابیت هایی را ایجاد می کند که لینک های دیگر ندارند. امیدوارم بحث استفاده از Structured Data، و در کل اینکه استراکچر دیتا چیست برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: آموزش سئو