مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

بررسی سئو سایت دیجی کالا

بررسی سئو سایت,بررسی سئو سایت,بررسی سئو سایت digikala

رسیدیم به یکی از سایت هایی که بیشترین درخواست تحلیل سئو  را طی دو ماه گذشته از سوی کاربران داشته است.به جز بحث سئو باید کمی هم بیشتر در مورد این سایت صحبت کنیم.نه فقط به خاطر اینکه بنده شخصا علاقه خاصی به این سایت دارم بلکه به خاطر اینکه دیجی کالا پردرآمدترین سایت و شرکت ایران است (طبق اعلام وزارت صنایع و معادن) .

آنهایی که از سالها پیش در اینترنت فعالیت می کردند و دنبال مرجعی به جهت راهنمایی برای موبایل و کامپیوتر بودند قطعا می دانند که دیجی کالا چه بود و چه شد !!!

سایتی با ارائه فقط چند محصول برند و برتر اما با مدیریت قوی و بروزرسانی سریع و با پرسنل و کارشناسان دلسوز دیجی کالایی شده که امروزه در اکثر همایشهای اینترنتی در ایران به عنوان الگو از آن یاد می شود.

اگر بخواهم از سئو دیجی کالا بگویم صحبت به این چند خط اکتفا نمی کند اما بدانید که هدف من تعریف و تمجید از دیجی کالا نبود بلکه می خواستم یاداوری کنم که : بهترین ها از روز اول بهترین نبوده اند و با سعی و تلاش شبانه روزی همه می توانند بهترین باشند.

راستی یادمان نرود دیجی کالا نقش فرهنگ سازی فروش اینترنتی را در ایران داشته است (اما اینکه چگونه این کار را کرده است مقاله ای جداگانه می طلبد)

خوب دیگر برویم سروقت بررسی سئو این سایت :

تاریخ تحلیل : 12 شهریور 1393

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 940

رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 11

پیج رنک گوگل : 3

امتیاز سئو جهانی : 66%

تعداد بک لینک : حدود 2894 لینک

عمر دامنه : حدودا 7 سال

محل سرور : ایران

رتبه محتوای بی ارزش : 18.3% که عالی است

میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 7 که عالی است

میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 10 دقیقه که عالی است

میران محبوبیت فیسبوک : حدودا 559

میزان محبوبیت گوگل پلاس : حدودا 231

میزان محبوبیت تویتر : حدودا 189

اطلاعات تحلیلی

– جالب است که این سایت هم در آدرس http://www.digikala.com/sitemap.xml که مربوط به سایت مپ آن می شود دارای ارور می باشد !

– در بحث کدنویسی قالب صفحه اول سایت متاسفانه از تگ های تاثیرگذار h1 و h2 و سایر تگ های h استفاده نشده است اما در صفحه توضیحات محصولات و سایر توضیحات بررسی شده بسیار خوب از این تگ ها استفاده شده است.

– عدم ساخت لینک برای کلمات کلیدی در صفحات داخلی سایت با توجه به دو نکته که اولا از کلمات کلیدی در سورس استفاده شده است و دوما با توجه به تعداد زیاد لینک های تولیدی از سوی دیجی کالا به عنوان مطالب اصلی ، خیلی نظر بنده را به خود جلب کرد و باید بگویم که عدم ساخت لینک های بی ارزش در سایت در حالیکه لینکهای ارزشمند زیادی وجود دارد در بحث سئو سایت موثر است.

– این سایت در صفحه اصلی خود از متاتگ های keywords و description به صورت بهینه استفاده کرده است اما باز هم به جهت بهبود سئو جای کار دارد.

– استفاده از کلمات کلیدی پرطرفدار و به بهترین شکل ممکن و در تعداد کافی یکی از نکات بسیار موثر در سئو دیجی کالاست.

– آدرس های مطالب این سایت تقریبا به لحاظ سئو و منطق در بهترین شرایط قرار دارند.چرا گفتم تقریبا ؟ چون اگر از Category در url ها استفاده نمی کرد بهترین حالت ممکن می شد.

– چیدمان مطالب در بخش های مختلف دسته ها کامل بهینه شده است.(البته این بیشتر در دید کاربر تاثیر دارد تا در سئو)

– وضعیت استفاده از لینک های داخلی بد نیست.

اگر مقالات آموزش سئو بنده را دنبال کرده باشید قطعا به یاد دارید که بارها و بارها از تولید محتوا به عنوان یکی از اصلی ترین موارد تاثیرگذار در سئو یاد کرده ام و مهمترین عامل پیشرفت دیجی کالا هم در سئو تولید محتوای بسیار باکیفیت است.

یکی از موارد دیگری که بسیار در بالا ماندن مطالب تاثیرگذار است بروزرسانی مداوم مطالب تولیدی است که در سایت دیجی کالا با توجه به اینکه هرچند روز یکبار کاربران نظرات ارزشمندی در زیر مطالب سایت قرار می دهند این خود به نوعی سورس را بروز می کند و برای سئو سایت بسیار مفید است.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد نوع دسته بندی دقیق و ریزبینانه سایت دیجی کالاست.

به امید آنکه تمام فروشگاه های اینترنتی ایران به سئو سایت خود بیشتر توجه کنند و سعی کنند نزدیک دیجی کالا شوند.

_____________________________

لطفا توجه فرمایید :

لطفا دقت داشته باشید که الگوریتم بررسی یا تحلیل سئو سایت ها بر اساس یک الگوریتم جهانی است و بنده هم جهت تحلیل ، براساس تجربه از آن تبعیت میکنم بنابراین اگر کم و کاستی هایی در تحلیل می بینید لطفا سوالاتی که در ذهن شما دوستان عزیز در مورد این سایت نقش بسته است را در بخش نظرات همین مقاله قرار دهید تا هم شما پاسخ خود را بگیرید و هم این پست پربارتر شود و همچنان بهترین راه رفتن به لینک یک استفاده از دوره سئو با امکانات بی نظیر برای دوستاران سئو است.

آیا فهرست راهنما همچنان عاملی موثر در سئو است

سئو سایت,لینک دایرکتوری

ابتدا عرض کنم که این مقاله واقعا تخصصی است و اگر در زمینه آموزش سئو  زیاد اطلاعات ندارید ، اگر بعد از مطالعه متوجه نشدید درمورد چه چیزی حرف زدیم اشکالی ندارد !

برگردیم به روزی که قرار دادن سایت در حجم بالایی از انواع فهرست ها، روشی خوب برای بالا بردن رنک/محبوبیت صفحه، بدست آوردن anchor textهای هدفمند و افزایش ترافیک بشمار می رفت.

نرم افزار های شسته و رٌفته و آسانی وجود داشت که این کار را به راحتی برای شما انجام می داد … روزهای خوبی بود.

با این حال امروزه، که مرتبط بودن و کیفیت لینک‌ها همه چیز است، این دسته بندی ناگهانی لینک ها باعث مجازات شدن سایت شما می گردد.

بنابراین آیا مسیر مطالب ارسالی روشی مقرض شده در سئو سایت بشمار می رود؟ نه دقیقا…

همچنان تعدادی فهرست راهنما با رنک بالا به افزایش قدرت/کیفیت سایت شما کمک می کنند.

فهرست هایی مانند یاهو (اگر توان پرداخت هزینه آن را دارید) و DMOZ (اگر می توانید لیستی بدست آورید!) همچنان بصورت مستقیم کمک حال سایت شما هستند و به متنوع بودن پروفایل لینک کمک می کنند.

کمی صمیمی برای تفهیم بیشتر : میشه گفت منظور از فهرست ها یه جورایی لینک دایرکتوری های ارزشمنده.

*** فهرست راهنما در سئو همچنان به سئوی سایت شما کمک می کنند!***

آیا سایت های دارای طرح موبایل رنک بالاتری دارند

آیا سایت های دارای طرح موبایل رنک بالاتری دارند

افزایش ترافیک,طراحی ریسپانسیو سایت,طراحی سایت در سئو

بنده اول این مقاله آموزش سئو باید عذرخواهی کنم بابت عنوان مجهول آن ! -> عذر خواهی مرا بپذیرید.

چند دقیقه ای روی عنوان فکر کردم اما نتوانستم بهترین عنوان (برای اینکه شما دوستان عزیزم آن را متوجه شوید) را به درستی انتخاب کنم.

اما در کل باید خدمت شما عرض کنم که در این مقاله می خواهم از اهمیت لود صحیح ساختار سایت در موبایل ها صحبت کنم.

وبگردی با موبایل گسترده و در حال بیشتر شدن است. ممکن است شما در همین لحظه دارید این مقاله را از طریق موبایلتان مطالعه می کنید.

15% از ترافیک من در تیر ماه از طریق موبایل بود.

بنابراین واضح است که از نگاهی کاربردی، شما علاقه مند هستید که سایتتان از طریق موبایل بخوبی نمایش داده شود (بنده responsive layout را پیشنهاد می دهم)

اما آیا داشتن سایتی با طراحی خاص به گونه ای که خیلی راحت بر روی موبایل نمایش داده شود باعث بهبود ترافیک و رنک شما می شود؟

نظر مت کات در سال 2013 :

اگر محیط موبایلی ندارید … وقت آن است روی آن کار کنید

این صحبت به خوبی تاییدی است بر اینکه محیط موبایلی یکی از فاکتورهای کیفیت است (یا بزودی خواهد بود) بنابراین مطمئن شوید سایت تان محیط موبایلی را در اولویت دارد.

قطعا این امر دلیل این موضوع است که گوگل به این سایت ها رنک بالاتری در جستجوهای موبایلی می دهد.

در واقع اگر من خودم را جای شما بگذارم در اولین گام این سوال در ذهنم پیش می آید که آیا منظور ساخت اپلیکیشن برای سایتمان است ؟

خیر.منظور این است که همین نسخه تحت وب سایت شما باید خود را منطبق بر تغییر سایز در موبایل ها و تبلت ها به گونه ای تغییر دهد که تمام محتوا کاملا و به راحتی قابل مشاهده باشد.

بررسی سئو سایت سنجش

بررسی سئو سایت سنجش


بررسی سئو سایت,بررسی سئو سایت,بررسی سئو قالب

خوب ، به عنوان دومین سایت جهت بررسی سئو سایت های بزرگ سایت سازمان سنجش آموزش کشور را انتخاب کردم.این سایت در حال حاضر یکی از سایت های پربازدید کشور است (چرا می گویم در حال حاضر؟ زیرا همانطور که قطعا می دانید سایت سازمان سنجش نقش اطلاع رسانی اطلاعیه های مهم سازمان سنجش مثل نتایج کنکورهای سراسری را به عهده دارد و در زمانی که خبری از کنکور و نتایج آن نیست این سایت هم خیلی سریع آمار خود را از دست می دهد)

خوب دیگر توضیحات کافی است و برویم سر تحلیل سایت سنجش :

تاریخ تحلیل : 8 شهریور 1393

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 1590

رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 10

پیج رنک گوگل : 6

امتیاز سئو جهانی : 61%

تعداد بک لینک : حدود 10617 لینک

عمر دامنه : حدودا 14 سال

محل سرور : ایران

رتبه محتوای بی ارزش : 20.90% که عالی است

میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 5.41 که خیلی خوب است

میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 9 دقیقه که عالی است

میران محبوبیت فیسبوک : حدودا 3033

میزان محبوبیت گوگل پلاس : حدودا 333

میزان محبوبیت تویتر : حدودا 91

اطلاعات تحلیلی

– جالب است که این سایت هم در آدرس http://www.sanjesh.org/sitemap.xml که مربوط به سایت مپ آن می شود دارای ارور می باشد !

– در بحث کدنویسی قالب صفحه اول سایت متاسفانه از تگ های تاثیرگذار h1 و h2 و سایر تگ های h استفاده نشده است اما در صفحه توضیحات مقالات و اطلاعیه های خود به درستی از این تگ ها استفاده کرده است.

– این سایت اصلا در صفحه اصلی خود از تگ keywords استفاده نکرده است (البته ناگفته نماند که این تگ در اصل برای موتورهای جستجوگر به جز گوگل کاربرد دارد)

– همچنین این سایت از تگ description هم در صفحه اصلی سایت خود استفاده نکرده است.

– هیچ نوع کلمه کلیدی در این سایت استفاده نمی شود و البته در این نوع سایت عدم استفاده بهتر از استفاده است.

– آدرس های مطالب این سایت به هیچ عنوان بهینه نیستند و هرگونه که برنامه نویس دوست داشته url ها را سخته است

– چیدمان تبلیغات عالی است و کاملا مورد تایید است.

– وضعیت استفاده از لینک های داخلی خوب است.

حالا به جایی رسیدیم که باید بگویم چرا این سایت هم با سئوی تقریبا ضعیف در جایگاهی خوبی در الکسا قرار دارد و هم ورودی گوگل خوبی دارد.

مهمتین نکته در ورودی سایت سنجش آمار بازدید ثابت است.همانطور که شما هم می دانید دامین این سایت بارها و بارها در طول سال از طریق رسانه های صوتی و تصویری و حتی روزنامه ها اعلام می شود و در واقع برند معتبر این سازمان و در عین حال نیاز مبرم دانشجویان به این سایت باعث ایجاد ترافیک بسیار بالا شده است که البته باز هم باید یادآوری کنم که این ترافیک مقطعی است نه همیشگی !

اما نکته مهم دیگر در سایت سنجش ، برند بودن آن است.در ایران سنجش یک برند است و با توجه به اینکه دامنه آن هم دقیقا همان برند اصلی است این باعث که می شود در گوگل همواره جزو لینک های اول مقالات خود قرار گیرد و از طرفی با توجه به اعتبار آن ، جستجوگران اینترنتی حتی اگر لینک های این سایت در رتبه اول گوگل نباشد ، روی آن ها کلیک می کنند و این خود سبب می شود که آن لینک ها خیلی زود به رتبه یک برسند (بر اساس اصل اعتمادسنجی گوگل)

در کل باید بگویم در سایت سنجش با توجه به اینکه هیچ نیازی به سئو ندارند هرگز بر روی این اصل بسیار مهم کار نشده است و حتی از نکات اولیه سئو هم چشم پوشی شده است.

نظر شخصی من : آیا بهتر نبود این سایت که مرجع اطلاع رسانی عرصه دانشجویی ایران است ، دانش به این مهمی را گسترش می داد تا سایت های ایرانی در جهان دارای رتبه های بالا باشند ؟!!!

بار هم می گویم : به امید کشوری پر از سایت های سئو شده !

_____________________________

لطفا توجه فرمایید :

لطفا دقت داشته باشید که الگوریتم بررسی یا تحلیل آموزش سئو سایت ها بر اساس یک الگوریتم جهانی است و بنده هم جهت تحلیل ، براساس تجربه از آن تبعیت میکنم بنابراین اگر کم و کاستی هایی در تحلیل می بینید لطفا سوالاتی که در ذهن شما دوستان عزیز در مورد این سایت نقش بسته است را در بخش نظرات همین مقاله قرار دهید تا هم شما پاسخ خود را بگیرید و هم این پست پربارتر شود.

آیا گوگل میزان بازدید روزانه‌ سایت شما را تعیین می کند؟

افزایش بازدید,افزایش ترافیک,سئو سایت

با رشد سئو سایت تان پی خواهید برد که بطور منطقی روز به روز نکات مختلفی در امر ترافیک از سوی گوگل اعمال می شود. این موضوع شبیه یک فلات بنظر می رسد. برای مثال روزی 100 ، 200 یا تعداد دیگری بازدیدکننده .

این نکته نشان می دهد که در واقع گوگل بر اساس پارامترهای مشخصی روزانه کلاهی روی میزان ترافیک دریافتی سایت شما قرار می دهد، بنابراین می بینید که با رسیدن به حد روزانه تحمیل شده، دیگر در نتایج جستجو نشان داده نمی شوید (در آن روز).

آیا موضوع این است؟

خب، بحث بسیاری در موضوع حد ترافیک به عنوان شاخصی در سال 2010 شروع شد و بسیاری از وبمستران بطور قطع فکر می کنند که موضوع مهمی است.

با این حال، پرسش این که آیا الگوریتمی برای حد ترافیک در بسیاری از جلسات برای گوگل نشینان مطرح شده است و آنها بطورشفاف اظهار داشته اند که برنامه خاصی برای اینکار وجود ندارد.

بنده هم پس از بررسی روند پیشرفت و ثبات چند سایت بزرگ به نتایجی رسیدم اما برای اینکه بتوانم نتایج حاصله را به شما دوستان عزیزم عرضه کنم باید اطمینان حاصل می شد.به همین جهت به سایت های بزرگان آموزش سئو جهان سری زدم و مطمئن شدم که واقعا هر داستانی که قبلا بوده در حال حاضر گوگل هیچ حدی را برای میزان ترافیک یا بازدید یک سایت مشخص نمی کند.

بنده باز هم پیشنهاد می کنم فقط بر روی تولید محتوای ارزشمند و کاربرپسند تمرکز کنید و همچنین از سئو سایت هم غافل نشوید و سایر موارد و در واقع پیشرفت خود را به دست گوگل بسپارید.