مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

نکات مهم سئو در سال 2015

ROI چیست,آموزش ساخت بک لینک,آموزش نکات سئو

سئو در سال 2015 هم همانند همه سال های دیگر تغییرات زیادی در گوگل رخ داد که کارشناسان همواره در حال تحلیل این تغییرات بودند.

همانطور که موتورهای جستجو به تکامل خود ادامه می‌دهند، بازاریابان نیز بایستی مهارت‌هایشان را بهبود بخشند تا از گردونه سئو عقب نیفتند. بر اساس گزارش‌ها، 70 درصد لینک‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند، ناشی از سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر) است.
علاوه بر این سئو، برگشت سرمایه بهتری دارد و همواره در مشاوره هایی که در حوزه تجارت الکترونیک از بنده گرفته می شود ، پیشنهاد می شود.

حالا که می‌دانید آموزش سئو روشی مناسب برای توسعه کسب و کار می‌ باشد، در ذیل نتایج تحلیل بنده را در زمینه نکات مهم سئو در سال 2015 با تغییرات تکنیک های الگوریتم گوگل مطالعه خواهید کرد.

  1. ساخت محتوایی بسیار خوب که باعث جذب لینکها می شود.

حتی بعد از همه‌‌ تغییرات در الگوریتم موتور جستجوگر گوگل، هنوز بیشترین تاثیر بر روی موتورهای جستجو ، لینک‌ های سئوی خارجی (بک لینک) می‌ باشد. این چیزی است که تغییر آن غیر ممکن است. از طرف دیگر، سایر روش‌ها برای اکتساب لینک تغییر یافته‌اند. به دست آوردن لینکی از وب‌ سایتی مرتبط و دارایِ کیفیتِ بالا نه تنها به سئوی شما، بلکه به ترافیک ارجاعی‌تان هم کمک خواهد کرد که در نتیجه می‌تواند باعث فروش بیشتر و در معرض دید قرار گرفتن برندتان گردد. ساخت محتوایی بسیار خوب که مردم مایل به اشتراک‌ گذاری آن باشند، هنوز بهترین راه برای به دست آوردن لینک‌ها است.

  1. لینک‌های Co-Citation

هر زمان که موتور جستجویی وب‌ سایت شما را در مجاورت رقیبتان بیابد، آن‌ را به این معنا برداشت می‌کند که شرکت شما در حوزه مربوط به آن رقیب قرار دارد. به منظور گرفتن لینک‌های co-citation، عبارات “best” یا “top 10” را در حوزه فعالیت خودتان جستجو کنید.

چنانچه این جستجو را انجام داده و تجارت خود را در نتایج پیدا نکردید، با ناشر تماس برقرار کرده و از او بخواهید که شرکت شما را به فهرست بیفزاید. برای توجیهِ اینکه چرا شرکت شما باید در فهرست قرار بگیرد و چه جایی برای آن مناسب‌ است، آماده باشید. به آن‌ها خلاصه‌ای بدهید تا یک لینک را حمایت کنند و آن لینک باید از سایت شما باشد.

مثلا در ایران قرار گرفتن لینک سایت شما در سایت پیوندها که یک دایرکتوری لینک است می تواند کمک زیادی به گوگل و کاربران جهت برندسازی شما بکند و این ثبت لینک فقط از طریق تعامل صورت می گیرد نه ساخت مستقیم بک لینک.

  1. لینک‌های تیتروار

این لینک‌ ها جزو قدرتمندترین ها برای بهینه سازی سایت به حساب می‌آیند، زیرا مربوط به انتشارات دیگری در زمینه فعالیتتان (که به شرکت شما اشاره دارند) هستند. همچنین، آن‌ ها می‌ توانند ناشی از ساخت پست‌ های مهمان باشند که شما آن‌ ها را نوشته و بر روی سایت‌ های شخص ثالث منتشر می‌ کنید.

آسان‌ ترین راه برای گرفتن لینک‌ های تیتردار این است که چنان محتوای برجسته و مهمی بسازید که مردم مایل به اشتراک‌ گذاری آن با سایر خوانندگان شوند. راه دیگر این است که پستی را در سایت کیفیت بالایی که در حوزه‌ فعالیت شما وجود دارد، قرار دهید.  

مصاحبه‌ها، روش دیگری است برای گرفتن لینک‌های تیتردار است (جا داره اینجا خودم رو بگذارم جای شما و بپرسم : قمصری منظورت از لینک های تیتردار چیه؟ و اما جواب امیر قمصری : منظور لینک هایی است که به عنوان پست خودتان در داخل پست اصلی و یا سایر پست ها می دهید تا در حین کپی سایر افراد و یا در حین انتشار به عنوان پست مهمان در داخل محتوا قرار بگیرد و بک لینک ارزشمندی محسوب شود)

به عنوان بخشی از مصاحبه، بایستی این اجازه به شما داده شود که به کارتان در پاسخ‌ هایتان اشاره کنید. چنین چیزی حتی می‌ تواند باعث ترافیک و بک لینک های بیشتری شود.

  1. روش ساخت لینک شکسته broken

در اینجا استراتژی دیگری را برای ساخت لینک white-hat معرفی می‌ کنم که بسیار مؤثر و کارا است و تا به امروز در سایت نیوسئو زیاد در مورد آن صحبت نکردم. در این مورد، در واقع به ناشران برای ترمیم لینک‌ های شکسته کمک می‌کنید (که برای خوانندگان آن‌ ها مفید خواهد بود). با اینحال، زمانی این روش موفق خواهد بود که محتوای شما برای جایگزینی با محتوای ناقص به اندازه‌ی کافی خوب باشد.

برای انجام روش ساخت لینک شکسته، بایستی لینک‌ های شکسته را در سایتی بیابید که مربوط به موضوع فعالیت شماست. سپس، با سازنده‌ی سایت اینترنتی با استفاده از لینک ناقص تماس گرفته و لینک خود را به عنوان جایگزینی برای لینک ناقص به او پیشنهاد دهید.

می دانم که این قسمت بسیار سنگین بود !ما به شما قول می دهم به زودی مقاله ای در این باره منتشر کنم.این بحث در سئو سایت بسیار تاثیرگذار بوده و هست.

  1. احیای لینک

احیای لینک به شما کمک می کند تا با یافتن لینک‌ های ناقص به سایتتان و سپردن آن‌ ها به ناشر برای ترمیم، لینک‌ های تازه بگیرید.ساده تر بگویم ، باید لینک هایی از سایت خودمان که ارزش لینک شدن در سایت های دیگران را دارد پیدا کنیم و سعی کنیم در سایر سایت ها نمایش داده شود.

مثال‌:

  • درباره‌ سایتتان، عبارات کلیدی مهم را یافته و از ناشران در سایت های دیگر (که با سایت شما مرتبط هستند) بخواهید تا لینکی را برای شما قرار دهند.
  • پست هایی را بیابید که از محتوایتان بدون رفرنس دهی استفاده شده باشد (جاهایی که مردم از پست‌ تان استفاده کرده‌اند ، بدون دادن لینک به سایت شما) و لینکی را از شخص موردنظر درخواست کنید.

به منظور خودکار ساختن آن، می‌توانید Google Alert را تنظیم کرده تا هر زمان به برند شرکتتان اشاره شد، به شما ایمیلی ارسال شود. سپس، قادر خواهید بود که آن صفحه را چک کنید تا پی ببرید که آیا آن‌ ها به سایت شما لینک می‌دهند یا نه.

  1. outreach لینک

اگرچه Outreach لینک کمی منسوخ شده است، ولی هنوز بسیار قدرتمند عمل می‌کند. برای انجام آن، وب‌ سایتی را بیابید که مرتبط به وب‌ سایت شما بوده و سپس اطلاعات تماسشان را از سایت بگیرید. به آن‌ها ایمیلی فرستاده و یا تلفن زده و از آن‌ ها مؤدبانه برای لینک تقاضا کنید. این روش درصورتی‌ که سایت مذکور کمی متفاوت با سایت شما باشد اثربخش‌تر کار می‌کند، ولی ممکن است بینندگان یکسانی common audience را به اشتراک بگذارد.

من به شخصه اگر جای شما بودم از این نوع ساختن لینک حتما استفاده می کردم.سخت هست ، اما فوق العاده مفید است.مثل ساختن لینک در ویکی پدیا که ممکن است 1 سال طول بکشد اما وقتی ساخته شد به اندازه صدها لینک ارزش دارد …

  1. تحلیل رقیب

تحلیل رقیب موضوع تازه‌ای نبوده، و شرکت‌ها سال‌ هاست که در حال بررسی لینک‌ های رقبایشان هستند. با اینحال، با نگاه به بک لینک های رقیب و بازنگریِ دستی اینکه داشتن چه لینک‌ هایی ارزش دارد، قادر خواهید بود که outreach لینکی را اجرا کرده و سعی در گرفتن یک لینک از همان سایت استناد‌‌ شده کنید.

  1. بجای بررسی رنکینگ عبارات کلیدی به پرجستجو بودن آن ها دقت کنید

درست است که به دست آوردن رنکینگ خوب در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مسرت‌ بخش است، ولی باید توجه داشت که این امر الزاماً به معنای موفقیت کمپین سئوی شما نیست. این امکان هست که برای بسیاری از کلمات کلیدی که هیچ ROI واقعی ندارند، رنکینگ اول را بیاورید. در واقع، باید بر روی پارامترهایی تمرکز کنید که پرجستجو باشند.

برای همین است که من همواره می گویم قبل از کار کردن بر روی یک عبارت کلیدی خاص اول بررسی کنید که آیا رتبه یک شدن آن ورودی گوگل زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت یا خیر؟!!

  1. استراتژی سئویی را بیافرینید که نقشه راه خواننده باشد

در طی چند سال گذشته، بیشتر داده‌ های کلمه‌ کلیدی را در علم تجزیه و تحلیل گوگل و سایر ابزارها از دست داده‌ایم. این امر نیازمند بازاریابانی بوده است که روش‌ های سنتی سئو را به خلقِ را‌ه‌ های جدید برای طبقه‌ بندی کردن بینندگانشان مبدل کنند.

به منظور انجام این کار، باید عبارات کلیدی تازه‌ای یافت و روی آن‌ ها متمرکز شد، و همچنین راه‌ های جدیدِ نزدیک شدن به بازارهای همسایه را پیدا کرد. بعلاوه، بایستی تعیین کنیم که کجا با سئو رقابتِ ما به نتیجه می‌ رسد و چگونه می‌ توان آن را بهتر انجام داد.

آن روزهایی که با چپاندن کلمات کلیدی به داخل محتوایِ بد رنکینگ می‌گرفتید گذشته است. اکنون، لازم است که محتوای شما بر روی ویژگی‌ های هدفتان تمرکز کرده و همچنین کلمات کلیدی تان درون محتوایتان جریان داشته باشند.

علت حائز اهمیت بودنِ وابستگی نزدیک محتوا و سئو به همدیگر همین موضوع است.

  1. برای یاهو، بینگ و سایرین هم بهینه‌ سازی کنید

ممکن است که موتورهای جستجو نظیر یاهو، بینگ به تدریج بخش بزرگ‌ تری از سهم گوگل را در 2015 به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، یاهو موتور جستجوی پیش‌فرض فایر فاکس است. سافاری با گوگل قراردادی دارد که قرار است در 2015 پایان یابد، و یاهو و بینگ، هر دو در تلاش‌اند که موتور جستجوی پیش‌فرض برای مرورگر شوند.

چنانچه بجای گوگل، سایر موتورهای جستجو، مرورگر وبِ پیش‌ فرض شوند، آن وقت بهینه‌ سازی برای این موتورهای جستجو هم دارای معنا می‌شود.

  1. سئوی موبایل

موبایل هر سال محبوب‌ تر از قبل می‌گردد. هر وب‌سایت باید استراتژی بازاریابی موبایلی برای 2015 و بعدِ آن داشته باشد.

موبایل باید بخش مرکزی و حیاتی هر برنامه‌ی سئویی در 2015 باشد. با اینحال با توجه به اینکه خطاهای پیکربندی موبایل باعث از دست دادن 68 درصدی ترافیک می‌شوند باید محتاط بود و سایت را به دقت برای موبایل ها بهینه کرد.

نتیجه‌گیری

ساخت یک استراتژی سئو می‌تواند سبب ترقی برند و شرکتتان در موتورهای جستجو شود. چرا امروز ROI خود را ارتقاء ندهید؟

اگر می پرسید ROI یعنی چه باید بگویم که به صورت ساده یعنی اینکه بر روی عبارات کلیدی پرجستجو تمرکز کنید و در ان زمینه رقبایتان را شناسایی کرده و سپس شروع با ساخت انواع لینک در سایت ها کنید …

اما هرگز فراموش نکنید که قبل از ساختن بک لینک های ارزشمند باید محتوای خود را ارزشمند کنید. دوره سئو کمک زیادی به شما خواهد کرد.

100 سایت اول ایران را بشناسید

100سایت برتر ایران

مخاطب عامل اصلی فعالیت در عرصه رسانه هاست. فضای سایبر برای جذب مخاطب بیشتر به هر ترفندی دست میزند و این راهی بی پایان است. رسانه های اینترنتی نیز از این مهم مستثنی نبوده اند. اما کدام رسانه در این کار موفق تر بوده است؟ ذائقه مخاطبین در ایران بیشتر چه طعمی را می پسندد؟

به گزارش فرهنگ نیوز ، همیشه برای ما جالب بوده است که بدانیم صد سایت پربیننده ایران چه سایت­های هستند و این سایت­ها را درباره چه موضوعاتی بحث می­کنند. سایت معتبر الکسا(Alexa) به رتبه­ بندی تمامی سایت­های دنیا می­پردازد. این رتبه­ بندی بر اساس تعداد بازدید صورت می­گیرد. این سایت اطلاعات مفید دیگری نیز در اختیار مخاطبان قرار می­دهد؛ از جمله رتبه این سایت­ها در جهان؛ تعداد بازدید روزانه، هفتگی و ماهیانه؛ تعداد سایت­هایی که به سایت مورد نظر پیوند داده ­اند؛ اینکه مخاطبین از طریق چه سایت­هایی وارد سایت مورد نظر شده­ اند و... . بر این اساس، همۀ سایت­های ایرانی و خارجی تلاش دارند هر چه بیشتر تعداد خوانندگان خود را بالاتر ببرند و به تبع آن رتبه خود در سایت الکسا را نیز پایین بیاورند. در این مطلب ابتدا نام صد سایت اول ایران را می­آوریم و سپس این سایت­ها را در دسته ­بندی مشخصی ارائه می­ کنیم.

برای دسته بندی صد سایت اول ایران می­توان دسته­ های زیر را برشمرد. این دسته­ بندی صرفاً بر اساس سایت­ های موجود در لیست فعلی (1393/3/16) سایت الکسا مطرح شده است.
 
1. خبرگزاری­ ها و سایت­ های خبری
 
بیشترین تکرار در بین صد سایت اول ایران متعلق به سایت­های خبری و خبرگزاری­هاست. این سایت­ها که به لحاظ سیاسی به گروه­های مختلفی وابسته هستند، نشان­دهندۀ فعالیت بالای سیاسی ایرانیان و سیاسی­بودن آنهاست. در بین این سایت­ها چندین سال متوالی سایت تابناک اولین سایت خبری ایران و دارای رتبه زیر 10 در ایران بود که مدتی است این سایت جایگاه خود را از دست داده و خبرگزاری فارس جایگزین این سایت خبری شده است. خط و ربط سیاسی این سایت­ها بسیار متفاوت است و از سایت­های وابسته به اصولگرایان مثل فارس، مشرق، جهان و رجا تا سایت­های وابسته به اصلاح­طلبان و طیف نزدیک به دولت مثل ایسنا، انتخاب، فرارو و ... در این لیست دیده می­شود. ترتیب این سایت­ها به قرار زیر است: فارس، تابناک، واحد مرکزی خبر، عصرایران، خبرآنلاین، مشرق، ایسنا، تسنیم، افکار، مهر، فرارو، انتخاب، جهان، جام، خبرگزاری دانشجو، رجا و الف.
 
البته در کنار این سایت­ها برخی سایت­های دیگر نیز وجود دارند که به صورت مستقیم به نقل خبر و تحلیل نمی­پردازند و فقط از سایت­های دیگر نقل می­کنند. این سایت­ها که به لحاظ فنی دارای قابلیت­های خاص هستند، در جستجوهای اینترنتی بسیار سریع در انتخاب­های اول جستجوکنندگان قرار می­گیرند و از طریق لینک­های که به سایت­های اصلی خبری می­دهند مخاطبان را به خبرگزاری­ها و سایت­های خبری هدایت می­کنند و البته این اقدام آنان نوعی اقدام تبلیغاتی است و برای سایت­های خبری دارای هزینه است. برخی از معروف­ترین این سایت­ها عبارتند از: شهرخبر، خبرپو، خبرفارسی، ویستا و قطره.
 
2. سایت های بازرگانی و تبلیغاتی
 
امروزه اینترنت به دلیل اقبال بالای مخاطبان به یکی از مراکز مهم برای فعالیت­های تبلیغاتی و تجاری تبدیل شده است و سایت­ها بسیاری در این زمینه فعال شده­اند. تا چند سال قبل بسیاری از این سایت­ها به شکل غیرقانونی فعالیت می­کردند و نظارتی بر این سایت­ها وجود نداشت، اما چند سالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعطای مجوز و «نماد اعتماد الکترونیکی» آنها را ثبت می­کند و بر فعالیت آنان نظارت می­کند. برخی از این فروشگاه­ها در زمینه­ای خاص فعالیت می­کنند مثل سایت دیجی کالا که در زمینه کالاهای دیجیتال فعالیت می­کند و یا سایت باما که در زمینه خرید و فروش خودرو کار می­کند. برخی نیز همه نوع کالایی را عرضه می­کنند. از جمله سایت­های معروف فروشگاهی عبارتند از: دیجی کالا، میهن­استور، ایفروش، ایران تجارت، پرتال جامع خودرو کشور، موبایل، باما، فینال و دیوار.
 
در کنار سایت­های فروشگاهی باید از سایت­های تبلیغاتی نیز نام برد که مکمل فروشگاه­ها هستند و در برخی موارد خود سایت نیز اقدام به خرید و فروش می­کند. این سایت­ها نیز که تعدادشان روز به روز در حال بیشتر شدن است از روش­های مختلفی برای تبلیغ کالاهای خود استفاده می­کنند. یکی از مهم­ترین این روش­ها روش پاپ­آپ است؛ پنجره­های بازشو(pop-up) پنجره­های ثانویه مرورگر وب هستند که هنگامی که یک وب سایت را نمایش داده یا روی پیوند یک آگهی تبلیغاتی کلیک می­کنید در مقابل یا در پشت پنجره جاری ظاهر می­شود. سایت­هایی مثل میهن وب ادز، ایران پاپ­آپ و مای پاپ­آپ از این روش استفاده می­کنند. از دیگر سایت­های تبلیغاتی می­توان به سایت­های مطلب­گاه، قاره، نیاز روز و ایران جیب اشاره کرد.
 
در کنار این سایت­های تبلیغاتی می­توان از سایت­های تبلیغاتی خارجی نام برد که در ایران نیز بیننده دارند. این سایت­ها بیشتر به روش­های کلیکی تبلیغ می­کنند؛ یعنی، به ازای هر کلیک مبلغی را به حساب صاحب سایت تبلیغ ­کننده واریز می­کنند. از جملۀ این سایت­ها می­توان به سایت کلیک­مون و آن­کلیک اشاره کرد. سایت ادکش نیز از جمله سایت­های خارجی تبلیغاتی در بین صد سایت اول ایران است.
 
3. وبلاگ­ها و شبکه­ های اجتماعی
 
با ورود اینترنت یکی از مهم­ترین استفاده­ها از این شبکه جهانی برای ارتباط­گیری­های مجازی بین افراد بود. در این حوزه تاکنون سایت­های زیادی به وجود آمده­اند. در ایران نیز بیش از ده سال پیش، وبلاگ­ها با یک موج وارد فضای مجازی کشور شدند و هم­اکنون سرویس­دهنده­های وبلاگی جز پربیننده­ترین سایت­های ایران هستند و بالاتر از همۀ اینها سایت بلاگفا قرار دارد. این سرویس­دهنده قدیمی وبلاگ در ایران امکانات خوبی برای مخاطبان خود فراهم کرده است و باعث شده است که این سایت در چند ماه گذشته حتی از سایت یاهو در ایران نیز پیشی بگیرد و در رتبه دوم پربیننده­ترین سایت­های ایران قرار بگیرد. رتبه جهانی این سایت هم زیر 150 است. این رتبه بالا نشان می­دهد که هنوز هم بسیاری از کاربران اینترنت از وبلاگ برای ارتباطات و بیان نظرات شخصی خود استفاده می­کنند. پس از بلاگفا شبکه­های مجازی همچون فیس­نما، میهن بلاگ، پرشین بلاگ، کلوپ، روزبلاگ، بلاگ اسکای، نی نی سایت و ... قرار دارند که به لحاظ بیننده اغلب این سایت­ها جز بیست سایت برتر ایران قرار دارند.
 
یکی از جالب­ترین سایت­هایی که بیشتر به خاطر شبکه اجتماعیش معروف است، سایت نی نی سایت است. این سایت مربوط به فرزندآوری، تربیت فرزند و موارد مربوط به این موضوع است. بیشترین بازدید از این سایت در شبکه اجتماعی این سایت و مخصوص مادرانی است که به دنبال فرزنددار شدن هستند. این سایت در رده 62 پربیننده­ترین سایت­های ایران قرار گرفته است.
 
4. دانلود و آپلود
 
امروزه همۀ امور اینترنتی بر اساس برنامه­های مختلفی است که توسط شرکت نرم­افزاری طراحی می­شود. بسیاری از این برنامه­ها در اینترنت به صورت رایگان وجود دارند و هر کسی می­تواند آنها را دانلود کند. در کنار دانلود نرم افزار می­توان به دانلود موارد دیگر مثل فیلم، عکس، موسیقی، کتاب، بازی، و ... اشاره کرد که برخی از سایت­ها این خدمات را ارائه می­دهند. دانلود بازی و نرم­افزار در بین سایت­های دانلود طرفداران زیادی دارد و البته در بین نرم­افزارها نیز نرم­افزارهای موبایل جایگاه ویژ­ای در این زمینه دارد. از جمله پربیننده­ترین سایت­های دانلود می­توان به سایت­های دانلودها، میهن دانلود، سافت­گذر، سافت 98، پاپ موزیک و پی­سی­دانلود اشاره کرد. در کنار سایت­های ایرانی باید از سایت شرکت مایکروسافت و شرکت موزیلا نیز نام برد که برای دانلود نرم­افزارهای مختلف از آنها استفاده می­شود.
 
علاوه بر دانلود، امروزه آپلود و اشتراک­ گذاری فایل­ها با دیگران نیز مورد توجه مخاطبان اینترنت قرار گرفته است. در این باره برخی سایت­ها با اختصاص حجم و فضا به مخاطبان خود اجازه می­دهند که مخاطب عکس یا هر نوع فایل دیگری را با دیگران به اشتراک بگذارد و آن را از رایانۀ شخصی خود به صفحات اینترنت منتقل کند. برخی از معروف­ترین و پربیننده­ترین سایت­های آپلود فایل عبارتند از: آپلود فایل، پرشین گیگ، آپلود بوی و شیر لایو.
 
5. تفریحات و سرگرمی
 
بسیاری از کسانی که روزانه به اینترنت مراجعه می­کنند، صرفا دنبال تفنن و تفریح هستند و سعی دارند مطالب جذاب و جالب را دنبال کنند. این سایت­ها نیز با تشخیص سلیقه این نوع مخاطبان سعی می­کنند موارد جذاب و در برخی موارد کم­مایه، حاشیه­ای و حتی زرد را بر روی سایت خود قرار دهند و از این طریق به جذب مخاطب بپردازند. این سایت­ها سعی می­کنند با تیترها و عکس­های جذاب مطالب خود را ارائه دهند و از موضوعاتی مثل زندگی­نامه و حواشی زندگی بازیگران و ورزشکاران، آشپزی، انواع مشاوره، مطالب علمی جذاب و جدید، سلامت و پزشکی و ... استفاده می­کنند. در اغلب این سایت­ها تبلیغات زیادی به چشم می­خورد و به نظر می­رسد که یکی از مهم­ترین راه­های درآمد این سایت­ها استفاده از همین تبلیغات است. سایت­های مثل بیتوته، تبیان، برترین ها، آکاایران، نیک صالحی، سیمرغ، نودُهشتی­ها، پرشین وی، بحث آزاد، تکناز، راسخون و آریایی­ها در این دسته قرار می­گیرند.
 
6. شرکت ها و سازمان ها دولتی و غیردولتی
 
در بین 100 سایت پربیننده ایران برخی سازمان­ها و شرکت­های دولتی و غیردولتی وجود دارند که هر کدام بنا به دلیلی در این رده قرار گرفته است و پربیننده بودن این سایت­ها دلیل یکسانی ندارد. مثلا، به نظر می­رسد سایت وزارت آموزش و پرورش که جز 30 سایت اول ایران است به دلیل تعداد بالای مخاطبان خاص آن باشد که در این رده قرار گرفته است، زیرا در حال حاضر در کشور حدود یک میلیون نفر در قسمت­های اداری و آموزشی وزارت آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و این مخاطبان مجبور هستند برای امور مختلف خود به این سایت مراجعه کنند. از دیگر سایت­های پربیننده سازمانی سایت سازمان سنجش است که رده آن در طول سال تغییرات زیادی می­کند و در هنگام ثبت­نام و اعلام نتایج آزمون­های مختلف جز 20 سایت پربیننده ایران می­شود. سایت بانک ملت و بانک ملی نیز جز سایت­های پربیننده ایران است و هر دو جز 25 سایت پربیننده ایران قرار دارند. از دیگر سایت­هایی که مربوط به شرکت­ها و سازمان­ها هستند می­توان به سایت شرکت مدیریت فناوری بورس، همراه اول، کانون فرهنگی آموزش و تأمین اجتماعی اشاره کرد.
 
7. موتورهای جستجوی خارجی
 
با گسترش شبکه جهانی اینترنت یکی از مهم­ترین ابزارها برای دست­یابی سریع به اطلاعات موتورهای جستجو هستند. این موتورها باید بتوانند با سرعت و دقت بالا مطالب مورد نظر مخاطبان را پیدا کنند و در بهترین شکل به آنان ارائه دهند. طی چند سال گذشته موتور جستجوی گوگل در ایران همواره رتبه اول پربیننده­ترین سایت­ها بوده است و با امکانات زیادی که فراهم می­کند یکی از بهترین سایت­های اینترنتی است؛ امکاناتی نظیر سرویس­ رایانامه، سرویس ترجمه، نقشه گوگل، گروه­های گوگلی، ویدئو، عکس و ... . پس از گوگل سایت یاهو قرار دارد که در ایران رتبه سه و در جهان نیز رتبه چهار را در اختیار دارد. این سایت نیز علاوه بر جستجو امکانات دیگری شبیه به گوگل دارد. از دیگر سایت­های جستجو که در ایران نیز پربیننده است می­توان به
سایت­های اسک (ask)، بینگ (bing) و ام اس ان (msn) اشاره کرد. نکته قابل ذکر درباره این دسته این است که متأسفانه در بحث موتورهای جستجو، سایت­های داخلی بسیار ضعیف عمل کرده و هیچ­یک از آنها در بین سایت­های پربیننده ایرانی جایگاهی ندارند.
 
8. سایت های تکی
 
برخی از سایت­ها در بین صد سایت اول ایران وجود دارند که در دسته­ بندی خاصی جای نمی­گیرند و به صورت تکی می­توان آنها را ذکر کرد.
 
ورزش3: سایت ورزش 3 یکی از پربیننده­ ترین سایت­های ایران است که در جایگاه چهارم ایران قرار گرفته است. این سایت نتایج فوتبال ایران و جهان و برنامه­های مربوط به بازی در لیگ­ها و مسابقات مختلف را بر روی سایت خود قرار می­دهد، البته مدتی است که در رشته­های دیگر نیز فعال شده و نتایج مربوط به این مسابقات مثل والیبال، بسکتبال، کشتی و ... را نیز بر روی خروجی خود قرار می­دهد.
 
آپارات: از دیگر سایت­های پربیننده ایران سایت آپارات است که امکان دانلود و آپلود فایل­های ویدیویی را فراهم می­کند و در دسته­بندی­های مختلفی این ویدیوها را ارائه می­کند. این سایت در مقابل سایت یوتیوب راه­اندازی شده است و توانسته مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.
 
ویکی پدیا: این سایت یک دایره­المعارف عمومی است که هر فردی می­تواند در آن موضوع جدیدی ایجاد کند و درباره آن موضوع مطالب خود را ارائه کند و یا به اصلاح و ویرایش مطالب دیگران بپردازد. این سایت در جهان نیز شناخته­شده و دارای رتبه بالایی است. مشکل مهم این سایت اعتبار پایین مطالب آن است.
 
پیوندها: این سایت در بین همۀ ایرانیان شناخته شده است و کمتر کسی است که به این سایت برخورد نکرده باشد. هنگامی که شما به سایتی مراجعه کنید که از لحاظ محتوا جزء مصادیق مجرمانه باشد، خودبه­خود به پیوندها هدایت می­شوید. در پیوندها سعی شده سایت­های مفید ایرانی معرفی شوند. شاید بتوان گفت که این سایت منفورترین سایت بین سایت­های ایرانی است.
 
شاپرک: مدتی است که بانک مرکزی اقدام به ساماندهی درگاه­های اینترنتی بانک­های مختلف و تجمیع آنها در یک سایت مشترک کرده است و شاپرک حاصل این فکر است. در این سایت سعی شده است که امکانات و امنیت لازم برای پرداخت­های اینترنتی فراهم شود.
 
ای استخدام: این سایت نیز اطلاعیه­ های مربوط به کاریابی را منتشر می­کند و در بین صد سایت اول ایران جای دارد.
 
نتیجه­ گیری
 
دسترسی و مراجعه به اینترنت طی سالیان گذشته چندین برابر شده و سایت­های زیادی در فضای مجازی به وجود آمده است. این سایت­ها در موضوعات مختلفی طراحی شده­اند و هر یک به جذب برخی از کاربران اینترنت می­پردازند. به نظر دیدبان در ایران بیشترین سایت­های پربیننده مربوط به سایت­ها خبری، سایت­های تبلیغاتی و تجاری و شبکه­های اجتماعی است. در بین صد سایت پربیننده ایران نام کمتر سایت خارجی به چشم می­خورد و این امر نشان می­دهد که ایرانی­ها بیشتر به دنبال سایت­های فارسی­زبان هستند. نکته دیگری که درباره صد سایت اول ایران وجود دارد، وجود تعداد زیاد سایت­های تفریحی و تفننی است که نشان می­دهد بسیاری از افراد از اینترنت برای تفریح استفاده می­کنند. نکته تأسف­بار این لیست صدتایی نیز این است که نام هیچ­یک از سایت­های معتبر علمی و دانشگاهی داخلی و خارجی در بین این سایت­ها وجود ندارد و این امر نشان می­دهد که هنوز اینترنت در ایران کمتر برای اهداف و مقاصد علمی استفاده می­شود.

ساخت بک لینک با استفاده از الکسا

آموزس ساخت بک لینک,بک لینک الکسا,تمام سایت های الکسا

با توجه به درخواست هایی در چند ماه گذشته مبنی بر لیست کامل سایت ها در الکسا که قبلا در صفحه اصلی خود این سایت قابلیت دانلود داشت بر آن شدم تا این لیست را به صورت عمومی در اختیار شما عزیزان قرار دهم.

دقت داشته باشید که به صورت عمومی در الکسا 500 سایت اول جهان و یا 500 سایت اول هر کشور نمایش داده می شود اما برخی از دوستان به دلایلی که البته بنده هرگز متقاعد نشدم که ربطی مستقیم به سئو داشته باشد ، به دنبال لیست مثلا چند هزار سایت اول الکسا هستند.

البته اگر بخواهم از منظر آن ها به ماجرا نگاه کنم و اینکه چرا این لیست را از بنده می خواهند باید بگویم به احتمال زیاد به دنبال ساخت بک لینک در بحث سئو سایت هستند.درست است که این لیست کمک زیادی می کند ، چراکه به هر حال سایت هایی با رنکینگ بهتر در الکسا می توانند رنک خوبی از نظر گوگل هم داشته باشند اما دو مورد زیر را نیز باید در نظر داشت :

  1. آیا رنک الکسای آن ها تقلبی نیست ؟!!
  2. آیا راه بهتری برای پیدا کردن سایت ها یا انجمن های برتر جهت ساخت بک لینک نیست؟

به هر حال انتخاب با شماست و البته مشاوره و راهنمایی شما ، وظیفه بنده !

لینک دانلود فایل بروز 1.000.000 سایت رتبه بندی شده از منظر الکسا :

http://s3.amazonaws.com/alexa-static/top-1m.csv.zip

 مقالات آموزش سئو کمک ویژه ای به شما خواهد کرد.

بهینه سازی بیش از حد چیست؟

طبق اصول سئو یکی از آخرین آپدیت های گوگل برای مقابله با سایت هایی بود که بیش از حد بهینه سازی شده بودند(Over Optimized).بسیاری از سایت هایی که محتوای مفید داشتند در این آپدیت ضربه خوردند در این پست به بررسی این آپدیت میپردازیم.

بهینه سازی بیش از حد زمانی اتفاق میوفتد که وبسایت شما زیادی برای گوگل خوب باشد.خوب بودن میتواند در داشتن بک لینک های زیاد خوب یا بهینه سازی On Page خیلی قوی باشد.اگر سئو سایت شما از مرزهایی که گوگل تعیین کرده فراتر برود ضربه خواهید خورد.


این آپدیت جدید نیست و یکی از دوره های فعالیت پاندا مربوط می شد به بهینه سازی بیش از حد اما هنوز هم بسیاری قربانی این آپدیت میشوند. جالب است بدانید بینگ هم آپدیت مشابهی برای این دسته از وبسایت ها داشته است.

این آپدیت سوال های زیادی را ایجاد کرد که به ترتیب به این سوال ها پاسخ میدهیم.

  • اولین سوال این است که چه نیازی به این آپدیت بود؟

سئو آنچه شما لایقش هستید

Matt Cutts مدیر بخش مبارزه با اسپم گوگل در کنفرانس SXSW اینگونه به سوال پاسخ داد:

اخیرا بسیاری از وبسایت ها اهمیت سئو را درک کرده اند اما متاسفانه به جای ایجاد محتوای مفید سعی میکنند با ایجاد محتوای خاص به طور مثال در مورد بهینه سازی سایت کاربر را به زور و به هر روشی وارد وبسایت خود کنند.

  • سوال دوم این است که آیا بهینه سازی بیش از حد واقعا بد است؟


مثالی که از گوگل پرسیده شد این بود که آیا استفاده زیاد از لینک های Nofollow مشکلی ایجاد میکند؟

پاسخ این بود که نه! اما شما گاها دست به کارهایی میزنید که کاربر را به هر روشی وادار میکنید شما را به عنوان بهترین وبسایت بشناسد.شما عملا انتخاب را برای کاربران از بین میبرید.شاید بتوان گفت تولیده کننده های محتوا نمی نویسند که نوشته باشند بلکه مینویسند تا بتوانند همه را راضی کنند.

از خود به عنوان یک تولید کننده ی محتوا سوال کنید :

  • آیا شما چیزی که کاربران میخواهند را نمی نویسید؟
  • آیا شما مطلب نمی نویسید تا در نتایج جستجو بهتر حاضر شوید؟
  • آیا شما مطلب نمی نویسید که بازدید کننده ی بیشتری به دست بیاورید؟

مسلما در ۹۰ درصد مواقع پاسخ به این سوال ها برای تمامی ما وبمسترها مثبت است.

ما نمیخواهیم بگوییم این کار اشتباه است اما میخواهیم بگوییم که اهداف عوض شده اند و ما هر روز بیشتر و بیشتر نگران این هستیم که موتورهای جستجو را راضی نگه داریم عملا کاربران را در نظر نمیگیریم.

  •  پس سئو مرد؟ سئو تمام شد؟

سئو نمرده است

خوشبختانه آموزش سئو نمرده است و تنها زمانی خواهد مرد که اینترنت بمیرد.اما اصول سئو تغییر کرده اند.بگذارید با ۲ تعریف از سئو شما را باتعریف نوین آشنا کنیم:

  • سئو یعنی درک آماری از وبسایت برای درک بهتر از نیاز و هدف کاربران در وبسایت.این آمار به شما تصویر درست و دقیقی از کاربران و موتورهای جستجو میدهد تا متوجه شوید که چه چیزی در وبسایتتان را آنها بیشتر دوست دارند.یکی از بخش های درک آماری برای این است که متوجه شوید محتوای شما چقدر برای کاربران مفید است.ما از شما نمیخواهیم با کلمات بازی کنید ما از شما میخواهیم محتوای خوب تولید کنید.
  • در بخش دیگری میتوان گفت سئو یعنی آماده کردن بستر مناسب برای موتورهای جستجو تا صفحات شما را به راحتی بررسی کنند.به عنوان یک سئوکار باید مطمئن شوید که بخش های درست به راحتی در اختیار موتورهای جستجو قرار میگیرند.تکرار میکنیم نمی گوییم با کلمات بازی کنید میگوییم ساختار و کدنویسی بهینه داشته باشید.
  • همه اینها قبول من هنوز نفهمیدم چه جور وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است؟

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر ……محتوای شما زبان اسپم دارد.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……لینک های ارسال شده به وبسایت شما فقط از ویکی پدیا هستند.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……تمام لینک های ارسال شده به سمت وبسایت با انکرتکست یکسان هستند.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……صفحات شما بی هدف و پشت سرهم در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته میشوند.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……لینک های داخلی زیادی از بخش نظرات سایت ها و انجمن ها دارید.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……آنچه کاربران میبینند با آنچه ربات های گوگل میبینند متفاوت است.

وبسایت بهینه سازی بیش از حد شده است اگر……تبلیغات را به کاربران خود در وبسایت ارائه میکنید به جای محتوا

  • حالا چگونه مشکل را حل کنیم؟

 ۳ توصیه کلی برای شما داریم:

الف) شروع کنید به ایجاد محتوای مفید و محتوای اسپم و کپی را فراموش کنید.

ب) پست های قدیمی را زنده کنید به آنها لینک بدهید.

ج) شروع کنید به بهینه سازی وبسایت

از دوره سئو کمک بگیرید.

گوگل: علامت حق تالیف را در صفحه تان بگذارید

احتمال می رود گوگل در آینده از علامت حق تالیف استفاده کند؛ با اینکه در این یک سال آن را حذف کرده بود. گری ایلیز از جانب گوگل گفت که وب مسترها و مولفان باید حق تالیف را در پیج یا صفحه خود قرار دهند. آگوست ۲۰۱۴ بود که گوگل نه تنها تصویر مخصوص حق تالیف بلکه به طور کامل پشتیبانی آن را از بین برد.
اما گری ایلیز خیلی ناگهانی همه را شگفت زده کرد و گفت که: حق تالیف را در کد منبع source code- زنده نگه دارید! این ماجرا دنی سوولیوان، موسس هیات تحریریه Search Engine Land و بسیاری از مخاطبان را شگفت زده کرد. من کاملا مطمئن هستم که جان مولر از سوی گوگل به وب مسترها گفت که برداشتن حق تالیف از سایتها کاری امن است. اما اکنون گری ایلیز سعی دارد تا آن را حفظ کند.
چرا علامت حق تالیف را نگه داریم؟ گری گفت که اصلا مشخص نیست چه زمانی تیم جستجوی گوگل شروع به استفاده مجدد آن کند. بله این واقعا گیج کننده است.
من یقین دارم که گوگل مدلی از حق تالیف و رنک نویسنده را وقتی الگوریتم مقاله های in-depth را در نتایج جستجو نشان می دهد استفاده می کند. پس احتمالا به این علت است که از ما خواستند تا علامت حق تالیف را برنداریم. ما سعی می کنیم تا هر زمان که این مسئله از سوی گوگل واضح و مشخص شد شما را با خبر سازیم.

منبع : Searchengineland