مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

سئو کلاه سیاه و تکنیک های خطرناک آن

آموزش سئو,آموزش سئو کلاه سیاه,تکنیک سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه یا همان Black Hat SEO در واقع نیاز دارد تا به خوبی شناخته شده و اثرات آن بر روی سیستم رنکینگ صفحات سایت به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین شما باید به خوبی بدانید که این روش، چه جایگاهی در زمینه سئو سایت داشته و بر اساس چه فاکتورهایی شناخته می شود.

سئو کلاه سیاه چیست

سئو کلاه سیاه در واقع به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که بر خلاف قوانین و قواعد گوگل بوده و درست مانند دیگر دسته های سئو سایت، هدف اصلی سئو کلاه سیاه هم بهبود رتبه صفحات مختلف سایت می باشد.

حال که مفهوم اینکه سئو کلاه سیاه چیست را متوجه شدید، باید بدانید که این نوع تکنیک ها معمولا به نتیجه نرسیده و در نهایت به جریمه شدن سایت مورد نظر ختم می شود. این تکنیک های سئو کلاه سیاه معمولا در دسته های کلی زیر جای می گیرند:

  • Keyword Stuffing یا همان تکرار غیرمتعارف کلمات کلیدی
  • پنهان کاری
  • استفاده از شبکه های لینک خصوصی

همانطور که میدانید، بالا بودن رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو اهمیت زیادی دارد. سئو سایت عاملی است که می تواند برای صفحات مورد نظر شما در گوگل رنک خوبی به دست بیاورد. حال نکته ای که باید بدانید این است که سئو سایت به دو دسته کلی سئو کلاه سفید و کلاه سیاه تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها اصول و استراتژی های مخصوص به خودشان را دارند.

مجموعه فعالیت هایی که با عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می شوند، راه مناسبی از نظر موتورهای جستجو نیستند؛ چراکه روش ها و تکنیک های سئو کلاه سیاه در نهایت موجب دور زدن الگوریتم رتبه بندی گوگل شده و در واقع آن را به بازی می گیرند.

سئو کلاه سیاه به جای استفاده از روش های صحیح و قانونی برای بالا آوردن سایت در SERP ها، از تکنیک های مشکل دار برای پیاده سازی این امر استفاده می کند. استفاده مکرر از تکنیک های سئو کلاه سیاه ممکن است آسیب های جدی و اساسی به وضعیت رتبه بندی صفحات سایت شما وارد کند.

اگر تازه وارد فضای جستجو شده باشید، باید بدانید که هدف موتورهای جستجو مانند گوگل، ارائه بهترین نتایج در هنگام انجام یک جستجوی شخصی است. آن ها می خواهند که افراد تجربه جستجوی خوبی داشته باشند و همچنین مطمئن شوند که صفحات اسپم برای کاربران نشان داده نمی شود. آن ها این کار را بطور خودکار از طریق الگوریتم ها یا اقدامات دستی انجام می دهند که هدف اصلی این کار شناسایی و مجازات افرادی است که در از استراتژی ها و روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند.

الگوریتم های موتور جستجو به مرور زمان بروز رسانی های زیاد و مفیدی داشته اند؛ به همین دلیل باید از تکنیک های سئو کلاه سیاه تا جایی که می توانید، خودداری کنید. سئو کلاه سفید روشی بسیار بهتر برای بهبود عملکرد سایت است. در واقع این رویکرد اخلاقی تری است که مطابق با شرایط و دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو عمل می کند. سئو کلاه سفید با ایجاد محتوای با کیفیت و به وجود آوردن یک تجربه کاربری فوق العاده عملکرد سایت شما را بهبود می دهد.

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه مخالف دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو است و آن ها را برای دستیابی به رتبه های بالاتر دستکاری می کند. این می تواند منجر به پاک شدن کامل از نتایج جستجو یا به دست آوردن موقعیت پایین تر صفحات سایت شود. سئو کلاه سفید یک روش اخلاقی تر برای انجام سئو با ایجاد محتوای با کیفیت و یک تجربه کاربری خوب است.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

در ادامه این مقاله آموزش سئو کلاه سیاه، به بررسی تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد، پرداخته می شود تا شما بتوانید با شناسایی صحیح، حدالامکان از پیاده سازی آن ها در روند سئو سایت خود خودداری کنید.

آموزش سئو,آموزش سئو کلاه سیاه,تکنیک سئو کلاه سیاه

Keyword Stuffing یا استفاده نامتعارف و زیاد از کلمات کلیدی

Keyword Stuffing به عمل پر کردن محتواهای سایت با کلمات کلیدی غیر مرتبط گفته می شود که هدف آن فریب دادن گوگل و کسب رتبه های برتر در SERP ها است. بنابراین باید در نظر داشته باشید که به کار بردن عبارات کلیدی به صورت غیر متعارف و مکرر در متن محتوای سایت، می تواند یک تجربه کاربری بسیار بد را به وجود آورده و همچنین ممکن است باعث شود که صفحه سایت شما در بین نتایح نامرتبط نشان داده شود.

برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که گوگل این دسته از عبارات کلیدی را با عناوین زیر می شناسد:

  • کلمات را مثل یک لیست طولانی از شماره های تلفن می داند که ارزشی برای رتبه بندی ندارند.
  • عبارت کلیدی پرتکرار را به عنوان نام یک شهر یا کشور در نظر میگیرد که دلیلی نمی بیند که رنک بالایی به آن بدهد.
  • اگر تکرار کلمات کلیدی در متن محتوا به طور غیر طبیعی باشد، گوگل این مورد را به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه در نظر گرفته و سایت شما را ممکن است که جریمه کند.

پنهان کاری یا Cloaking برای موتورهای جستجو

پنهان کاری در واقع به عملی گفته می شود که در طی آن یک وب سایت، یک نوع محتوا را به کاربران و نوع دیگری را به موتورهای جستجو نشان می دهد. این روش، معمولا در آموزش سئو کلاه سیاه دیده می شود؛ به این صورت که صاحبان این دسته از وب سایت ها تصمیم می گیرند با ارائه محتواهای مختلف، به صورت غیر مرتبطی در صفحات نتایج جستجو رنک خوبی دریافت کرده و در نهایت الگوریتم گوگل را فریب می دهند.

ریدایرکت های مخفیانه

ریدایرکت در واقع موجب می شود تا فردی که به بر روی یک لینک کلیک کرده است، به یک URL متفاوت منتقل می شود. بر اساس آنچه که از آموزش سئو کلاه سیاه به دست می آید، متوجه می شویم که این نوع از بهینه سازی سایت، هدف متفاوتی با آنچه که گفته شد دارد. ریدایرکت های مخفیانه در واقع کمک کننده های اصلی به مفهوم Cloaking می باشند؛ به این صورت که خزنده های گوگل را به یک  URL متفاوت و کاربران را به یک صفحه سایت دیگری منتقل می کنند.

محتوای بی کیفیت

ارائه محتوای بی کیفیت نیز یکی دیگر از روش های سئو کلاه سیاه می باشد. صاحبان وب سایت هایی که از این روش استفاده می کنند، در واقع محتواهایی که دیگر سایت ها تولید کرده اند را کپی می کنند و یا اینکه توجهی به اهمیت محتوا نداشته و آن را تنها محلی برای قرار دادن عبارات کلیدی می دانند.

گوگل در زمینه بررسی و شناسایی محتواهای کپی شده و یا بی کیفیت عملکرد قدرتمندی از خود ارائه نمی کرد تا زمانی که بروز رسانی پاندای گوگل در الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو اتفاق افتاد. پس از آن دیگر تکنیک های سئو کلاه سیاه که در این زمینه به کار برده می شدند، به شدت محبوبیت خود را از دست دادند؛ مثلا به کارگیری کلمات کلیدی نامرئی و به صورتی که مشخص نباشند، یکی از این موارد بود.

لینک های پولی

موتورهای جستجوگر مانند گوگل خرید و فروش لینک ها را به شدت ممنوع اعلام کرده اند. آن ها در وب سایت خود اعلام می کنند که “هر لینکی که قصد دستکاری PageRank یا رتبه سایت در نتایج جستجوی Google را داشته باشد، ممکن است به عنوان نقض دستورالعمل های وب مستر گوگل تلقی شود”. اگر مطمئن نیستید که به چه صورت می توانید مبادله های قابل قبولی در مورد لینک سازی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که از نکات آموزش لینک سازی طبیعی در روند فعالیت های خود استفاده کنید.

سوء استفاده از structured data و rich snippets

Structured Data همچنین با عناوینی مثل rich snippets و schema هم شناخته می شود. این مورد به شما این امکان را می دهد که محتوای خود که در SERP ها نشان داده می شود را تغییر دهید. با توجه به نکات آموزش سئو کلاه سیاه، سوء استفاده از  structured data شما را از رقابت با دیگران باز می دارد و به شما رتبه های واقعی در صفحات نتایج جستجو می دهد.

شما structured data را می توانید به صفحاتی که دارای پادکست و یا هرگونه خدمات مشابه دیگری هستند، اضافه کنید. نشانه گذاری های schema احتمالا یکی از محبوب ترین مدل های structured data می باشد.

یکی از روش های سئو کلاه سیاه این است که اطلاعات نادرستی در structured data ایجاد کند تا به واسطه آن موتور جستجوی مورد نظر و کاربران را فریب دهد. به عنوان مثال، ممکن است که فردی که از روش های سئو کلاه سیاه در روند کاری خود استفاده می کند، به مقاله های سایت خود 5 ستاره های فیک بدهد.

این در واقع یک عملیات بسیار ریسک پذیر می باشد؛ چراکه موتورهای جستجو از جمله گوگل، به کاربرانشان اعلام می کنند که مواردی که شامل سوء استفاده از structured data می باشند را در صورت مشاهده حتما گزارش کنند.

تکنیک های سئو کلاه سفید,تکنیک های سئو کلاه سیاه,روش سئو کلاه سیاه

البته ترس از این مورد نباید شما را وادار کند که از افزودن اطلاعات ساختار یافته به صفحات خود دست بکشید. دقت داشته باشید که استفاده صحیح از structured data در واقع یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید به شما می رود. شما با افزودن یک review markup به صفحات خود، می توانید نرخ کلیک را به راحتی حدود 10 درصد افزایش دهید. اگر اطلاعات صحیحی در این زمینه به گوگل ارائه کنید، جای هیچ نگرانی برای جریمه شدن سایت شما وجود ندارد.

کامنت های اسپم سایت

همانطور که از اسم این تکنیک سئو کلاه سیاه مشخص است، این روش شامل یک لینک است که به وب سایت شما در یک وبلاگ جداگانه داده شده است. از آنجایی که گوگل الگوریتم رتبه بندی خود را به صورت منظم بروز رسانی می کند، این دسته از تکنیک های سئو کلاه سیاه کمتر در بین فعالیت های صاحبان وب سایت ها مشاهده می شود. گوگل با بروز رسانی خود، تمامی لینک هایی که در کامنت های یک سایت وجود دارد را بررسی و حذف می کند.

با توجه با نکات آموزش سئو کلاه سیاه، اکثر وب سایت های معتبر امروزه لینک های کامنت های خود را به صورت nofollow به کار می برند. این تگ nofollow به گوگل اعلام می کند که این لینک را فالو نکند و اینکه صاحب وب سایت مورد نظر این لینک نوفالو را برای رتبه بندی صفحات خود به کار نبرده است. با این حال هنور وب سایت هایی هستند که شما می توانید برای تبلیغ لینک سایت خود از آنها استفاده کنید؛ البته بهتر است که به طور کلی از استفاده از این تکنیک سئو کلاه سیاه تا جایی که امکان دارد، خودداری کنید.

چرا باید از تکنیک های سئو کلاه سیاه دوری کنیم؟

روش های سئو کلاه سیاه,سئو سایت,سئو کلاه سفید و سیاه

درست است که روش های سئو کلاه سیاه، غیر قانونی نیستند؛ اما مطمئنا قوانین موتورهای جستجو را نقض می کنند. به زبان دیگر، استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه، از جهات مختلفی کار صحیحی نیست. یعنی اگر در حال حاضر در حال استفاده از سئو کلاه سیاه در استراتژی بهینه سازی سایت خود هستید، 100 درصد در آینده ای نه چندان دور با جریمه های سنگینی از طرف گوگل مواجه خواهید شد.

اینکه گوگل شما را پنالتی کند، سبب می شود تا افت رتبه شدیدی داشته باشید و رنک وب سایت شما در SERP ها پایین آمده یا به طور کلی حذف شود و بعد از این افت رتبه، مشتری ها یا مخاطبین سایت نیز از دست خواهند رفت. در نتیجه تمامی این موارد ختم به این می شود که سئو کلاه سیاه می تواند به کلی یک کسب و کار را نابود سازد.

موتورهای جستجو با گذشت زمان و ایجاد بروز رسانی های فوق العاده ای در الگوریتم های رتبه بندی خود، عملکرد قوی تری در شناسایی تکنیک های سئو کلاه سیاه پیدا خواهند کرد. امروزه، پیدا کردن راه فرار از این مسئله، یکی از سخت ترین کارهایی است و همه افراد نمی توانند آن را انجام دهند.

سئو کلاه سیاه نه برای موتور جستجو مفید است و نه در راستای محقق کردن خواسته های جستجوگران عمل خاصی را انجام می دهد. توجه داشته باشید که سودهای کوتاه مدت آن نباید شما را فریب دهد و در نهایت شما در بدترین شرایط هم باید تمامی تلاش را بکنید تا از سئو کلاه سیاه استفاده نکنید.

منبع: دوره سئو

صفحه اول گوگل و نکاتی کاربردی درباره آن

آوردن سایت به صفحه اول گوگل,چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم,چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

صفحه اول گوگل بر اساس دلایل بسیار زیادی توانسته است اهمیت و جایگاه بالایی در بین صاحبان وب سایت های مختلف به دست بیاورد. در واقع هدف اصلی سئو این است که صفحات شما به صفحه اول گوگل برسند. در این مقاله از نیوسئو به بررسی نکاتی در مورد اهمیت، چگونگی و نکات قرار گرفتن در صفحه گوگل می پردازیم.

چرا صفحه اول گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است؟

گوگل یک موتور جستجو بسیار قدرتمند می باشد. این موتور جستجو تمامی صفحات سایت های موجود را بررسی و کراول می کند و تصمیم می گیرد که کدام یک از این صفحات، شرایط لازم برای حضور در صفحه اول گوگل را دارند. خزنده های گوگل در واقع تعیین می کنند که کدام سایت دارای بهترین و مفیدترین موضوعات برای کاربران می باشد.

علت مهم بودن صفحه اول SERP ها این است که افراد نه تنها به آن ها اعتماد کامل دارند؛ بلکه بیشتر تصمیمات مهم فعالیت های خود را بر اساس اطلاعات لینک های موجود در صفحه اول می گیرند. در نتیجه سایت هایی که توانسته اند به صفحه اول گوگل برسند، می توانند به راحتی بر زندگی تعدا زیادی از افراد تاثیر داشته باشند.

حال برخی از افراد ممکن است تصور کنند که دیده شدن در گوگل یا کسب رتبه اول در سرچ گوگل، تنها درخور کسب و کارهای بزرگ و قدرتمند می باشد. اما در بیشتر مواقع چنین اتفاقی رخ نمی دهد. اگر بتوانید به خوبی اصول آموزش سئو را بیاموزید و کیفیت سئو سایت خود را به شدت بالا ببرید، مطمئنا می توانید رتبه اول در SERP ها را از آن خود کنید.

چرا رتبه یک صفحه اول گوگل ارزش بیشتری دارد؟

با گذشت زمان، SERP ها امکانات بیشتر و بهتری پیدا کرده اند. گوگل به طور منظم در حال افزودن امکانات جدید به SERP ها است؛ مثل answer boxes، پنل های دانش، سوالات مرتبط، نمایش نتایج محلی و بسیاری از امکانات مفید دیگر. تمامی موارد گفته شده، رسیدن به رتبه اول در سرچ گوگل را سخت تر می کنند. اما با این حال باز هم رسیدن به این جایگاه، از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. حال اینکه بهتر است شما در بین لینک های صفحه اول، سعی کنید به رتبه اول دست پیدا کنید، دلایل زیادی دارد که ما در ادامه مهمترین آن ها را برای شما ارائه کرده ایم.

رنک یک SERP ها موجب افزایش CTR می شود

اینکه بیشترین ترافیک دریافتی گوگل به صفحه اول اختصاص داده می شود را تقریبا همه افراد می دانند. اما نکته ای که باید بدانید این است که بین همان سه لینک ابتدایی صفحه اول، تفاوت های زیادی از نظر CTR یا همان نرخ کلیک وجود دارد.

  • نتیجه اول حدود 36 درصد CTR دارد.
  • نتیجه دوم حدود 12 درصد CTR دارد.
  • نتیجه سوم حدود 9 درصد CTR دارد.

همانطور که مشاهده کردید، نرخ کلیک لینک یک صفحات نتایج جستجو، نرخ کلیک بسیار بیشتری نسبت به دیگر موارد دارد. این روند ادامه دارد و هرچه رتبه سایت شما کاهش پیدا کند، نرخ کلیک هم کاهش پیدا خواهد کرد.

در هر صفحه نتایج جستجو گوگل معمولا 10 لینک وجود دارد؛ حال نکته اینجا است که گوگل نیز در بیشتر صفحات خود امکانات زیادی قرار داده است. در نتیجه با یک محاسبه ساده می توانید متوجه شوید که رتبه یک صفحه اول اهمیت فوق العاده ای دارد.

قرار گرفتن در answer box گوگل

اگر بتوانید محتواهایی ارزشمند و مطالبی جدید را به بهترین شکل ممکن با رعایت قواعد سئو سایت ارائه کنید، به رنک یک گوگل می رسید. حال اگر بتوانید در answer boxes هم قرار بگیرید، این مورد می تواند به شدت روند فعالیت های شما را بهبود دهد.

یکی از تکنیک هایی که با استفاده از آن می توانید در این موقعیت قرار بگیرید، این است که به صورت منظم، صفحه مورد نظر خود را بروز رسانی کرده و مطالب جدید و معنادار به آن اضافه کنید.

جذب 33 درصد از کل ترافیک طبیعی گوگل

بر اساس آمارهای به دست آمده، 50 درصد از ترافیک طبیعی به 3 لینک ابتدایی اختصاص داده می شود و از این 50 درصد، حدود 33 درصد آن را رتبه یک جذب خود می کند. در نتیجه هرچه رتبه سایت شما نزدیک تر به رنک یک گوگل باشد، ترافیک طبیعی سایت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رتبه یک گوگل چه سودهایی برای کسب و کار دارد؟

آوردن سایت به صفحه اول گوگل,چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم,چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

بسیاری از افراد این سوال را دارند که چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم، اما بسیاری از افراد سوالشان این است که به طور کلی رسیدن به این رتبه های برتر، چه سودهایی می تواند برای کسب و کار آن ها داشته باشد.

1. افزایش میزان دیده شدن در گوگل

فرض کنید شما صاحب یک مغازه ابزار فروشی هستید و قصد دارید محل مغازه خود را تعیین کنید. دو گزینه در مقابل شما قرار دارد؛ افتتاح مغازه در کوچه های فرعی یا در خیابان اصلی. مطمئنا انتخاب شما حضور در خیابان اصلی خواهد بود؛ چراکه با این کار تعداد افراد بسیار زیادی می توانند خدمات شما را مشاهده کنند و این مسئله موجب پیشرفت کسب و کار شما خواهد شد.

افزایش میزان دیده شدن در گوگل نیز به همین صورت می باشد. هرچه بتوانید بیشتر در صفحات نتایج جستجو حضور داشته و بیشتر مورد توجه کاربران باشید، کسب و کار شما نیز شهرت و محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

2. افزایش تبلیغات

همانطور که گفته شد، مغازه ای که در حاشیه خیابان قرار دارد، در واقع به طور منظم در حال تبلیغ برند خود می باشد؛ چراکه روزانه افراد زیادی تنها با مشاهده کردن مغازه مورد نظر، در واقع از تبلیغات آن استفاده می کنند. این مسئله برای سایت شما نیز به همین صورت است. هرچه افراد بیشتری لینک شما را مشاهده کنند، در حقیقت وضعیت تبلیغ برند شما ارتقا پیدا کرده است.

3. افزایش مشارکت در خرید

بر اساس تحقیقات، 81 درصد از افرادی که قصد خرید چیزی را دارند، قبل از انجام خرید خود در اینترنت شروع به جستجو می کنند. همانطور که می دانید، رتبه یک صفحه اول گوگل CTR بسیار بالایی دارد و بیشتر کاربران تصمیم های نهایی خود را بر اساس این صفحات انجام می دهند. حال اگر به خوبی از نکات بهینه سازی سایت در روند کاری خود استفاده کنید، می توانید کاربرانی که برای کسب اطلاعات وارد وب سایت شما شده اند را متمایل به همکاری و انجام خرید از برند خودتان کنید.

4. بهبود اعتبار کسب و کار اینترنتی

رسیدن به رتبه اول در سرچ گوگل نیازمند تولید محتواهای ارزشمند و بی نظیر است که بتوانند نیازهای کاربران را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهند. بعد از اینکه توانستید با استفاده از استراتژی محتوا مناسب، رنک یک را از آن خود کنید، باید دقت داشته باشید که بسیار مهم است که تولید محتوای ارزشمند را به طور منظم در روند کاری خود داشته باشید.

در ادامه باید بگوییم که تولید محتوا هایی که در ارتباط با صنعت شما باشند، نیاز به ساختارهای از پیش تعیین شده ای دارند. وقتی که رتبه های برتر را از آن خود کنید، طبیعتا به دنبال آن اعتبار و قابلیت اعتماد کسب و کار شما نیز افزایش می یابد.

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم

چگونه صفحه اول گوگل باشیم,دیده شدن در گوگل,رتبه اول سرچ در گوگل

یکی از سوال های اصلی هر کسب و کار اینترنتی نوپا، این است که چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم. نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که هدف اصلی کسب و کار شما که به تازگی کار خود را شروع کرده است، نباید تنها افزایش دیده شدن در گوگل و یا کسب رتبه اول در سرچ گوگل باشد.

گوگل بیشتر از آن چیزی که بخواهد به کمیت یک موضوع اهمیت بدهد، کیفیت آن موضوع برایش مهمتر می باشد. به همین دلیل است که شرکت های بزرگ و پردرآمد، لزوما قرار نیست در رتبه های برتر صفحه اول گوگل قرار بگیرند. مطمئنا اگر هدف شما ارائه خدمات با کیفیت باشد، با رعایت اصول سئو سایت به راحتی می توانید به صفحه اول برسید.

تنها مسئله مهم این است که کلیت این پروسه، ممکن است کمی زمان بر بوده و نیازمند به داشتن صبر کافی باشد. با این حال پیشنهاد نیوسئو به شما این است که اگر بر موارد زیر تمرکز بیشتری داشته باشید، می توانید به مراتب عملکرد بهتری را از خود نشان دهید.

  • مقاله های سایت یکی از مهمترین بخش هایی است که می توانید اصول سئو را در آن ها پیاده سازی کنید.
  • بررسی منظم حساب کاربری سرچ کنسول گوگل می تواند به شما کمک های زیادی بکند.
  • لندینگ پیج ها یکی از بهترین پلفرم هایی هستند که برای کسب و کار شما حیاتی می باشند.
  • اسنیپت های محتوای سایت شما نیز در افزایش دیده شدن در گوگل می توانند نقش موثری داشته باشند.

حال که اهمیت و ماهیت کلی صفحه اول گوگل را به خوبی متوجه شدید، بهتر است سریعا شروع به کار کرده و اقدام به پیاده سازی تکنیک های کسب رتبه اول در سرچ گوگل کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل و پرسش در این زمینه، نیوسئو بهترین مرکزی است که شما می توانید به آن مراجعه کنید.

منبع: دوره سئو

پست مهمان و افزایش شگفت انگیز ورودی گوگل

ارسال پست مهمان,پست مهمان,پست مهمان چیست

پست مهمان یکی از فعالیت های مداوم بسیاری از صاحبان وب سایت ها است. سایت های موفق نیز با اینکه به طور مداوم در وبلاگ خود مقاله های ارزشمندی منتشر می کنند، اما با این حال در بیشتر مواقع از خدمات سایت های پست های مهمان در روند کاری خود نیز استفاده می کنند. بر اساس تجربه هایی که در آموزش سئو داشته ایم، پست مهمان در واقع یک استراتژی بسیار مهم است که می تواند بازدیدکنندگان وبلاگ شما را به شدت افزایش دهد. در ادامه بیشتر به ماهیت اینکه پست مهمان چیست و چگونه می توان یک پست های مهمان تاثیرگذار نوشت را مورد بررسی قرار می دهیم.

پست مهمان چیست؟

قطعا برای اینکه بتوانیم آموزش نوشتن پست مهمان و نکاتی مهم درباره آن را برای شما شرح دهیم، باید بررسی کنیم که پست مهمان چیست و چه نقشی می تواند در سئو داشته باشد.

پست مهمان یعنی تولید و انتشار یک مقاله در وب سایت یا وبلاگ شخصی دیگر.

اگر وب سایت شما وضعیت کلی مناسبی دارد، پیشنهاد می کنیم که از سایت های پست مهمان موجود استفاده کرده و مقاله هایی را در آن ها منتشر کنید و در تمامی آن مقاله ها سعی کنید مخاطبین را متمایل کنید به وب سایت شما مراجعه کرده و سفارش پست های مهمان بدهند. این یک راه فوق العاده برای بهبود ارتباط با افراد می باشد. بسیاری از افرادی که در روند تولید محتوا سایت خود از این مفهوم استفاده نکرده اند، طبیعتا متوجه ضررهایی که متحمل شده اند، هستند.

3 دلیل اهمیت پست های مهمان

در ادامه به بررسی مهمترین دلایلی که سبب می شود تولید و انتشار پست های مهمان به یک استراتژی بسیار فوق العاده تبدیل شود را برای شما ارائه کرده ایم.

پست مهمان باعث ایجاد روابط دوستانه می شود

بدون هیچ استثنائی، وب سایت ها نیاز به منتشر کردن محتواهای ارزشمند دارند. در نتیجه اگر شما بتوانید محتواهای خوب و بهینه شده ای را به سایت های پست مهمان تحویل دهید، قطعا این مسئله کمک های زیادی به روند افزایش رتبه کلی سایت آنها خواهد کرد. بنابراین شما به سمتی خواهید رفت که روابط دوستانه مناسبی با دیگر وب سایت ها ایجاد کنید.

به طور کلی وبلاگ نویسان سودهای زیادی از گفتگوهای موجود در اینترنت به دست می آورند؛ مخصوصا در سایت های شبکه اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر. این موارد به طرز شدیدی می توانند تاثیرگذار باشند.

در نتیجه، هنگامی که شما روابط دوستانه با وبلاگ نویسان ایجاد می کنید، در واقع تاثیر حضور برند خود در شبکه های اجتماعی را نیز بهبود داده اید. طبیعتا این مسئله کاربران زیادی را جذب محتواهای سایت شما خواهد کرد.

پست مهمان برای موتورهای جستجو مهم است

تنها مسئله ای که نمی توان از آن در مورد پست های مهمان چشم پوشی کرد، این است که تولید و منتشر کردن پست های مهمان سبب می شود تا موتورهای جستجو برای وب سایت مهمان و میزان ارزش بیشتری قائل شوند.

در هر صورت، سایت میزبان باید در مقاله مورد نظر، به وب سایت شما لینک بدهد (معمولا در ابتدا یا انتهای مقاله این لینک ها دیده می شوند). با گذشت زمان، این بک لینک ها برای موتورهای جستجو حکم ارزش هایی را پیدا می کنند که به وب سایت شما اختصاص داده شده اند. در نتیجه، بازاریابی محتوا شما به مراتب راحت تر خواهد شد.

پست های مهمان شهرت برند شما را افزایش می دهند

شاید بهترین ویژگی پست مهمان این باشد که شما محتوای مورد نظر خود را در یک جامعه ای که از قبل به خوبی ساختار پیدا کرده است، انتشار می دهید و پیام خود را به این افراد انتقال دهید. شما با نوشتن پست مهمان و منتشر کردن آن در سایت های پست مهمان، می توانید با افراد جدیدی ارتباط برقرار کنید؛ حال اگر این کار به درستی انجام دهید، مطمئن باشید که می تواند سودهای زیادی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد.

اگر کار خود را در زمینه نوشتن پست مهمان به خوبی انجام دهید، به مرور زمان مشاهده خواهید کرد که بر تعداد مخاطبین، کاربران و مشتریان وب سایت شما افزوده می شود. به علاوه اگر تنها هدف شما از ماهیت guest-posting این باشد که بر تعداد فروش محصولات وب سایت خود بیافزایید، باید بگوییم که ممکن است به طور کلی به نتیجه مدنظر خود نرسید. علت این است که کاربران یک سایت تمایل ندارند مطلبی را مطالعه کنند که ارزش و اعتبار خاصی نداشته و نمی تواند اطلاعات جالبی را در اختیار آنها قرار دهد.

بنابراین بهتر است به هنگام نوشتن پست مهمان، به ارزشمند بودن اطلاعات آن نیز به خوبی توجه داشته باشید. به یاد داشته باشید که نوشتن پست مهمان برای مشتریان اگر اطلاعات مناسبی را در اختیار آنها قرار ندهد، در نهایت به سختی ممکن است که به خرید منجر شود.

آموزش نوشتن پست مهمان بی نظیر

ارسال پست مهمان,پست مهمان,پست مهمان چیست

اولین مسئله ای که در این زمینه باید به خاطر داشته باشید، این است که کلیت پست مهمان مورد نظر، باید بر اساس قواعد آموزش تولید محتوا باشد؛ چراکه به هر حال قرار است در یک وب سایت موجود در گوگل یا هر موتور جستجو دیگری منتشر شود. با این حال در ادامه چند تکنیک مهم و کاربردی برای نوشتن پست مهمان وجود دارد که بهتر است از آن ها در روند کاری خود استفاده کنید:

  • لینک دادن به پست مهمان در مقاله های سایت خود
  • به اشتراک گذاشتن پست مورد نظر در شبکه های اجتماعی
  • تشکر از وب سایت یا برندی که پست را منتشر کرده است
  • بررسی منظم و مکرر پست و پاسخ به نظرهای ارسال شده

اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که استراتژی خود را بر این مسئله بگذارید که وب سایتتان را به یک پلتفرم guest-posting تبدیل کرده یا اینکه مطلب مورد نظر خود را در سایت های پست مهمان انتشار دهید، پیشنهاد نیوسئو به شما این است که از مورد دومی استفاده کنید. در هر صورت، قرار گرفتن در معرض دید پلتفرم های جدید، می تواند کمک های زیادی به کسب و کار شما و افزایش محبوبیت آن بکند.

تاثیر پست مهمان بر سئو سایت

بر اساس آمارها و تجربه های موجود، پست مهمان می تواند حدودا 5 برابر ارزش محتواهای جدید منتشر شده در وب سایت شما را داشته باشد. البته در صورتی که توانسته باشید بک لینک مورد نظر را گرفته باشید.

البته نکته گفته شده در بالا در تمامی شرایط نمی تواند صحت داشته باشد. در هر حالت، استفاده از خدمات سایت های پست مهمان، یک استراتژی بسیار ارزشمند و کاربردی است که از جهات مختلف می تواند به شما کمک کند.

اگر سبک تولید محتوای شما کمی سنگین و موضوع مورد نظرتان نیز متناسب با افراد سطح بالا است، بهتر است که به فکر انتشار مقاله خود در وب سایت ها و مجله های خبری باشید.

اگر شما به خوبی توانسته اید اصول سئو سایت را در روند تولید محتوا سایتتان به کار ببرید و در عین حال از ترافیک و رتبه دریافتی خود راضی نیستید، بهتر است هرچه سریعتر اقدام به نوشتن پست مهمان کرده و تلاش کنید آن ها در بهترین سایت های پست مهمان به اشتراک بگذارید. به هیچ عنوان از اهمیت لینک هایی که قرار است داخل مقاله به وب سایت شما داده شود، غافل نشوید. تمام اصول لینک سازی باید برای این لینک ها، رعایت شوند.

چه سایت هایی برای میزبانی بهتر هستند؟

اکنون به احتمال زیاد، اهمیت پست های مهمان را درک کرده اید و تصمیم دارید از خدمات سایت های میزبان استفاده کنید. در مورد این مسئله باید بگوییم که بهترین کار این است که وب سایت های مرتبط با موضوع مورد نظر خود را شناسایی کنید و در بین آن ها، بهترین موارد را انتخاب کنید. سپس با وبمستر هر کدام از آن ها ارتباط برقرار کرده و تقاضای انتشار پست خود در وب سایتشان را بکنید.

نکته مهم دیگری که می تواند به شما کمک کند، استفاده از ابزارهای موجود در این زمینه است. شما می توانید با استفاده از ابزار In Post Author گوگل، آن دسته از وب سایت هایی که از محتوای شما استفاده کرده اند و لینکی به سایت شما نداده اند را شناسایی کنید. سپس از آن ها درخواست کنید تا حداقل یک لینک به وب سایت شما در محتوای خود بدهند.

برای انتخاب سایت میزبان مناسب، استفاده از روند زیر می تواند به خوبی به به تصمیم گیری شما کمک کند:

  • مطالعه کامل و جامع در مورد کسب و کار خود
  • بررسی علاقه مخاطبین به موضوع کسب و کار شما
  • سایت مورد نظر باید بازدیدهای بالایی داشته باشد
  • فعال بودن صاحب سایت در شبکه های اجتماعی

تفاوت پست مهمان و رپورتاژ

همانطور که در بالاتر به وضوح توضیح دادیم که پست مهمان چیست، اکنون قصد داریم ماهیت پست های مهمان و رپورتاژ آگهی های موجود را با یکدیگر مقایسه کنیم تا اشتباهی در این زمینه صورت نگیرید. فهمیدن تفاوت پست مهمان و رپورتاژ آگهی یکی از مسائل بسیار مهمی است که افراد زیادی این دو مفهوم را با یکدیگر اشتباه می گیرند.

در صحبت از پست های مهمان می شود، باید بدانید که محتوای دو سایت مدنظر است. در برخی حالات، پست مهمان یک موضوع واحد دارد که دو سایت تصمیم گرفته اند آن را منتشر کنند و دو پست مکمل ایجاد کنند (اصول بک لینک ها در این حالت نیز باید رعایت شوند). نوع دیگر پست مهمان این است که شما محتوایی را در یک سایت هدف منتشر می کنید؛ به این دلیل که مخاطبین سایت میزبان، مرتبط با موضوع کسب و کار شما هستند.

انتشار و نوشتن پست های مهمان از این دو حالت خارج نیست. نکته مهمی که بهتر است بدانید این است که سایت میزبان همیشه باید رنک و بازدید بالاتری داشته باشد. در غیر این صورت تمامی تلاش شما بیهوده خواهد بود.

اما در رپورتاژ آگهی چنین روندی دیده نمی شود. رپورتاژ آگهی ها بیشتر سعی بر این دارند که برند مبدا را به مخاطبین سایت معرفی کنند. لینک های رپورتاژ آگهی ها توسط خود نویسنده ایجاد شده اند. در صورتی که در پست های مهمان، این سایت میزبان است که تصمیم می گیرد لینکی به سایت مبدا بدهد یا خیر. 

منبع: دوره سئو

لوکال سئو و بهبود خارق العاده کسب و کار اینترنتی

آموزش سئو محلی,سئو لوکال,سئوی محلی

لوکال سئو یا سئو محلی در بازاریابی و افزایش مشتری بسیار کارآمد و مفید است. چنانچه قصد دارید بازار کوچک خود را در دنیای اینترنت و موتور جستجوی گوگل توسعه دهید، سئو محلی برای شما بسیار کاربردی است. زمانی که شما اصول سئو در جستجوی محلی را رعایت کنید، بازدید کننده های وب سایت شما افزایش پیدا کرده و اگر خدمات مناسبی داشته باشید، مشتریان شما نیز بیشتر می شوند.

ما برای بهینه سازی سایت برای لوکال سئو، آموزش جامعی را قرار داده ایم که توسط آن بتوانید کسب و کارتان را رونق دهید. در پایان این مقاله شما به درک کاملی از چگونگی بهینه سازی کسب و کار خود برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل می رسید.

لوکال سئو چیست؟

لوکال سئو به کسب و کار شما کمک می کند تا بتوانید محصولات و خدمات خود را با کارایی بیشتر به مشتریان محلی خود ارائه کنید. به عنوان مثال، اگر شما فروشگاه لباس در شهر مشهد دارید، می توانید دسترسی راحت تری را با سئوی محلی به مشتریان خود بدهید. ممکن است شما سایتی برای کسب و کار خود داشته باشید ولی خیلی از مشتریان شما از آن مطلع نباشند. حال شما با سئو لوکال می توانید مشتریان محلی خود را آگاه کرده و همین طور میانگین تعداد آن ها را افزایش دهید.

بهترین تکنیک های لوکال سئو

برای پیشرفت در سئو محلی باید سه تکنیک مهم زیر را انجام دهید:

  • یک حساب google my business برای خود ایجاد کنید و به آن رسیدگی کنید.
  • استراتژی سئو داخلی سایت خود را بروز کنید و وضعیت کنونی صفحات خود را بهبود بخشید.
  • عملکرد خود را در دنیا اینترنت بهبود بخشید.

شاید موفقیت در نکات بالا با توجه به اینکه لوکال سئو چیست کاملا امکان پذیر باشد. ولی هر کاری اصول خاص خود را دارد؛ پس شما می توانید برای بهره گیری از این اصول با صفحه آموزش سئو در ارتباط باشید. ما قصد داریم در ادامه سه نکته بالا را مورد بررسی قرار دهیم.

بهینه سازی اکانت Google My Business برای لوکال سئو

در سئو لوکال ابتدا باید اکانتی در Google My Business برای خود ایجاد کنید. همان طور که از اسم آن مشخص است، شما کسب و کار و بیزینس خود را از این طریق به گوگل معرفی می کنید. سپس گوگل بعد از تایید کردن اعتبار کسب و کار شما، به ازای آن خدماتی را به شما ارائه می دهد. یکی از این خدمات بهبود وضعیت کسب و کار خود در دنیای اینترنت است که در این راستا سئو محلی نقش اساسی دارد.

بعد از اینکه اکانت خود را ایجاد کردید، می توانید از Google Post استفاده کنید. در ادامه می توانید از مشتریان خود بخواهید که نظر واقعی خود را در گوگل برای شما ارائه کنند. اگر این نظرات و امتیازها رویکرد مثبتی برای شما داشته باشد، طبیعتا می تواند مشتریان شما را نیز بیشتر کند. یکی از مواردی که در بخش بیزنسی گوگل قرار دارد، مشخص کردن دقیق محل کار شما در google map است. شاید بسیاری از افراد، به خاطر نداشتن آدرس دقیق، به شما مراجعه نکنند.

بروز کردن مطالب وب سایت و مسائل مربوط به سئو داخلی

آموزش سئو محلی,سئو لوکال,سئوی محلی

در این بخش می خواهیم به پنج بروزرسانی وب سایت برای جستجوی محلی در سئو بپردازیم:

  1. بهبود ساختار لینک های داخلی

لینک های داخلی ارتباطی مناسب، بین صفحات وب سایت شما ایجاد می کند. حال تصور کنید اگر یک فروشگاه بزرگی مانند افق کوروش، راه های ارتباطی بین غرفه هایش به درستی طراحی شده باشند و شما به راحتی بتوانید خرید خود را انجام دهید، مطمئنا حس رضایت بیشتری از آن فروشگاه پیدا می کنید. این حس رضایت باعث می شود که برای خرید بعدی خود دوباره به آن مراجعه کنید.

جریان بهبود ساختار لینک های داخلی نیز به هم صورت است. شما باید برای لوکال سئو، لینک ها را به صورتی ساختار بندی کنید که کاربران به صفحات سایت شما دسترسی راحت تری داشته باشند.

  1. بهینه سازی URL ها، برچسب های عناوین، عنوان ها، توضیحات متا و محتوا سایت

بهینه سازی URL ها ساختار و قوانین خاص خود را دارد. مواردی مانند تعداد کلمات در URL و همین طور انگلیسی بودن آن، می توانند نقش موثری داشته باشند. ولی برای سئو محلی شما باید بگونه ای عمل کنید که کاربران متوجه شوند کسب و کار شما در شهر مشهد قرار دارد یا اینکه کسب و کار شما در فلان خیابان است.

برچسب های عناوین و خود عنوان ها نیز به همین صورت برای سئو محلی باید بهینه شوند. در عناوین سعی کنید از عبارت مرتبط محلی استفاده کنید. مانند مشهد، آذربایجان و غیره. با این کار کاربرانی که به دنبال چیز خاصی در شهر خود باشند در صورتی که کسب و کار  شما نیازشان را برطرف کند و البته کسب و کار شما هم در آن شهر باشد، می توانند به راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

توضیحات متا و محتوای سایت در کنار داشتن جذابیت و CTA قوی باید برای جستجوی محلی نیز بهینه سازی شوند. استفاده از عبارتی که در لوکال سئو می تواند کاربر را به شما نزدیک کند، اهمیت زیادی دارند. مواردی مانند آدرس یا شماره تلفن، کاربرد خوبی برای این موضوع دارند.

  1. تعیین موقعیت مکانی کسب و کار خود در صفحات وب سایت

به عنوان مثال اگر کسب و کار شما نمایندگی فروش و خدمات خودرو در تهران است، می توانید با قرار دادن موقعیت مکانی دقیق خود در وب سایت، کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنید. در این مورد، برای بسیاری از کاربران حتی نزدیک بودن یک نمایندگی به محل زندگی آن ها، در خرید و استفاده از خدمات آن ها بسیار تاثیرگذار می باشد. در کنار موقعیت مکانی خود می توانید شماره تماس، ساعات کار نمایندگی و نظرات مشتریان را نیز قرار دهید.

  1. محتوای محلی ایجاد کنید

منظور از محتوای محلی، محتوایی است که کاربرد آن برای بخشی خاص یا شهری خاص و یا حتی استانی خاص باشد. مثلا مقاله بهترین فروشگاه های مبل تهران، معمولا به درد تهرانی هایی می خورد که قصد خرید مبل را داشته و به دنبال بهترین ها هستند.

  1. بهینه سازی وب سایت برای نمایش در موبایل (Mobile Friendly)

گوگل این روزها سخت گیری زیادی برای موبایل فرندلی بودن سایت دارد. این سختگیری به خاطر اهمیتی است که به کاربران می دهد. امروزه کاربران زیادی از طریق گوشی تلفن همراه به وب سایت شما مراجعه می کنند. به همین خاطر این جریان بر روی سئو سایت شما نیز تاثیر می گذارد. در لوکال سئو نیز داستان به همین صورت است. به طور کلی اگر وب سایت شما به خوبی برای تلفن همراه بهینه شده باشد، تاثیر زیادی بر سئوی محلی وب سایت شما دارد.

ابزارهای لوکال سئو برای بهبود جستجوی محلی

سئوی محلی چیست,کاربر محلی چیست,لوکال سئو

مطمئنا تا اینجای کار با مفهوم سئوی محلی چیست آشنایی کاملی پیدا کرده اید. گوگل برای اینکه شما بتوانید در سئو محلی رتبه خوبی کسب کنید و به صفحه اول نتایج جستجوی محلی برسید، ابزارهایی را برای شما قرار داده است. در ادامه می خواهیم ابزارهایی را معرفی کنیم که به شما در لوکال سئو کمک بسیاری می کنند.

ابزار Whitespark Local Citation Finder

دایرکتوری برای سئو محلی بسیار اهمیت است. یک دایرکتوری قوی زمانی کارساز است که Local Citation بیشتری داشته باشید. برای داشتن یک citation قوی باید اطلاعات مناسب و بهینه را برای آن قرار دهید. Citation شامل آدرس، شماره تلفن و مشخصات وب سایت و یا خودتان می شود که با معرفی آن به برخی از سایت ها می توانید لینک بیشتری از سایت های دیگر به خود دریافت کرده و جایگاه بهتری در جستجوی محلی دریافت کنید.

حال برای این کار، ابزار Whitespark Local Citation Finder کاربرد فراوانی دارد. این ابزار هم ورژن رایگان دارد که با ویژگی های محدود و هم ورژن پولی آن موجود است که دارای امکانات بیشتری است. شما با وارد کردن مشخصات خود می توانید رقیبان خود در سئوی محلی را مورد بررسی قرار دهید، عملکرد خود را تحلیل کنید و citation خود را قوی تر کنید.

ابزار Screaming Frog

ابزار Screaming Frog به صورت یک نرم افزار، می تواند در سیستم شما نصب شود. شما باید سایت خود را به آن معرفی کنید. سپس ابزار Screaming frog وب سایت شما را کراول می کند و مواردی از قبیل ارور های 404، موارد مربوط به توضیحات متا و هدینگ ها و … را بررسی می کند.

این ابزار پانصد URL را به صورت رایگان آنالیز می کند که برای نامحدود شدن امکانات آن باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید.

ابزار Moz local

این ابزار از دیگر رقبای خود سرویس های گران تری را ارائه داده است. ابزار Moz Local اطلاعات زیادی را به شما ارائه می دهد؛ همین طور اطمینان حاصل می کند که اطلاعات شما در گوگل و فیس بوک به درستی قرار گرفته باشد. با استفاده از این ابزار می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت و اطلاعات مربوط به آن بر اساس قوانین لوکال سئو بهینه شده است یا خیر.

ابزار Ahref

اگر به درستی با مفهوم سئوی محلی چیست آشنا شده باشید در می یابید که بک لینک ها در سئوی محلی چه تاثیری دارند. این ابزار موارد مربوط به بک لینک را برای شما بررسی می کند. البته در کنار آن موارد مربوط به کلید واژه ها و انکر تکست ها را نیز بررسی می کند. با این ابزار می توانید بهترین انکر تکست را برای خود ایجاد کنید.

برای لوکال سئو ممکن است ابزارهای زیادی وجود داشته باشد ولی به طور کلی اگر کاملا به موضوع کاربر محلی چیست تسلط پیدا کنید، یعنی کاربر خود را بشناسید، می توانید مطالب خوبی را برای کاربرانی که در شهر شما به دنبال شما هستند ایجاد کنید.

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را بیشتر با سئو محلی چیست و همین طور کاربر محلی چیست آشنا کنیم تا بتوانید به درک بهتری از سئوی محلی دست پیدا کنید. به طور کلی رعایت اصول سئو محلی می تواند به شما در افزایش باور نکردنی مشتریان در کسب و کارتان کمک بسزایی کند.

منبع: دوره سئو

محتوای سایت های چند زبانه و تاثیر آن بر سئو

درود بر شما دوستان عزیزم، امیدوارم که مثل من سرحال و سرشار از انرژی مثبت باشید. در این فیلم آموزش سئو قصد دارم در مورد یک نکته خاص صحبت کنم و روی صحبتم با طراحان وب سایت هست و یک مقدار بحث سنگین می باشد.

اگر دوست ندارید ویدئو آموزشی بالا را ببینید؛ متن زیر که تمام توضیحات ویدئو هست را بخوانید:

اگر صاحب یک وبسایت با شرایطی که در ادامه می گویم باشید می توانید این فیلم آموزش سئو را بفرستید برای طراح سایتتان تا بتواند مواردی را که می گویم حتما و حتما اعمال کند. ما قصد داریم در مورد محتوای سایت های چند زبانه صحبت کنیم و گوگل یک مساله ای را خیلی تاکید کرده است، حالا که یک سایت چند زبانه می باشد؛ برای رنج های ip های مختلف خودشان نمایش داده شوند، یعنی مثلا اگر وبسایت نیوسئو یک نسخه فارسی دارد یک نسخه انگلیسی و یک نسخه عربی، برای ip های فارسی فقط محتوای فارسی نشان دهیم به صورت اتوماتیک و برای ip های انگلیسی و عربی هم به همین شکل.

افرادی که از کشورهای انگلیسی زبان وارد می شوند، نباید محتوای فارسی ببینند و بعد انتخاب کنند که چه زبانی هستند.
من تا الان در مورد مخاطبین شما صحبت کردم. همیشه گفتیم و شما دوست عزیز هم حتما می دانید که گوگل به شدت و بارها اصرار کرده است، شما برای کاربر محتوا بسازید باقی آن با من، لازم نیست برای من بسازید و اینجا هم دقیقا مساله همین است.

شما دوست عزیز وقتی این کار را انجام می دهید باید یک چیز در ذهنتان باشد که خزنده های گوگل زمانی که وارد سایت دو زبانه یا چند زبانه شما می شوند و قصد دارند سایت شما را بررسی کنند در همان نتایج شما را بالاتر قرار می دهند چون شما محتوای اضافه تر را به خورد گوگل نمی دهید.

این موردی که از سوالات متداول دوره سئو گفتم اگر سایت چند زبانه داشته باشید مطمئنم 99 درصد انجام نمی دهید چون تعداد وبسایت هایی که با این شرایط به ما مراجعه کردند برای بهینه سازی سورس زیاد بوده و من حتی یک بار هم ندیدم که یک نفر این استراتژی را پیاده سازی کرده باشد، در حالی که استراتژی فوق العاده ای هست و تاثیر بسیار بسیار زیادی دارد. امیدوارم که متوجه داستان این کلیپ شده باشید و اگر سخت بود سوال بپرسید و من در خدمت شما هستم.