مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

رپورتاژ آگهی و کاربردهای آن


انواع رپورتاژ آگهی,چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم,رپورتاژ آگهی

یکی از اولین سوالاتی که برای افراد فعال در حوزه اینترنت و دیجیتال مارکتینگ پیش می آید این است که رپورتاژ آگهی چیست؟ با استفاده از رپورتاژ آگهی شما می توانید اعتماد مخاطبین خود را جلب کنید و آن ها را به مشتریانی وفادار برای خود تبدیل کنید و شاهد پیشرفت چشمگیری در کسب و کار خود باشید.

رپورتاژ آگهی در حوزه دیجیتال مارکتینگ چنین کاربردی دارد و با ارائه گزارش های بی طرفانه موجب می شود کاربران نسبت به کسب وکار شما علاقه مند شوند. در نتیجه میزان فروش محصولات و خدمات شما افزایش خواهد یافت؛ اما این تمام کاری که رپورتاژ آگهی می کند نیست! اگر می خواهید با بقیه مزیت های رپورتاژ آگهی و علت ضروری بودن آن برای سئو سایت آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی در یک تعریف ساده عبارت است از هر نوع مطلبی که در ازای پرداخت پول منتشر می شود، تا خبر و گزارشی را به مردم منتقل کند. رپورتاژ آگهی در قالب های مختلفی مثل آگهی چاپی، نشریه اینترنتی یا محتوای صوتی و تصویری تهیه می شود.

شیوه نگارش رپوتاژ آگهی غالبا مثل داستان، مقاله، گزارش و خبر است. به طور کلی می توان گفت رپورتاژ آگهی به دو دسته تجاری و سیاسی تقسیم می شود. قالب کلی نگارش در هر دو رپورتاژ تقریبا به هم شباهت دارد، با این تفاوت که هر رپورتاژ آگهی کاربرد خاص خود را دارد.

رپورتاژ تجاری اغلب توسط فروشندگان یا نمایندگی های فروش محصولات تهیه می شود و هدف از آن جذب مشتری و ارتباط با مصرف کنندگان بیشتر است. در حالی که رپورتاژ سیاسی با هدف تغییر یا اصلاح دیدگاه افراد در خصوص یک موضوع سیاسی تنظیم می شود. بنابراین می توان رپورتاژ آگهی را نوعی آگهی دانست که در قالب گزارش تهیه شده و با اهداف مختلفی به کار گرفته می شود.

برای اینکه بهتر درک کنیم رپورتاژ آگهی چیست، بد نیست نگاهی به تاریخچه شکل گیری آن بیندازیم. اولین بار در سال ۱۹۴۵ و پس از اتمام جنگ جهانی دوم بود که مسئله ساخت رپورتاژ آگهی مطرح شد. کلمه رپورتاژ از واژه ی «Report» به معنای گزارش گرفته شده و نوع کارکرد آن نیز با همین معنا مطابقت دارد. این نوع آگهی در ابتدا یک گزارش بی طرفانه بود که از تلویزیون پخش می شد و به معرفی چند کالا و مقایسه آن ها با یکدیگر می پرداخت. در این رپورتاژ آگهی تمام ویژگی های محصول با جزئیات برای مخاطب شرح داده می شد و این حس را منتقل می کرد که نویسنده رپورتاژ خیرخواه مشتریان است و قصد دارد به آن ها در خرید یک کالا کمک کند. به این ترتیب اعتماد مخاطبان جلب می شد و آن ها را برای خرید محصولی که هدف رپورتاژ بوده است ترغیب می کرد.

مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟

پس از اینکه به خوبی دریافتیم رپورتاژ آگهی چیست و چطور شکل گرفته است، باید نسبت به مزایای استفاده از آن اطلاعاتی را کسب کنیم. به عقیده بسیاری از کارشناسان سئو، استفاده از رپورتاژ آگهی سئو سایت را بهبود می بخشد، اما باید ببینیم علت آن چیست و چگونه رپورتاژ آگهی بر سئو تاثیر می گذارد. نوشتن رپورتاژ آگهی همزمان به دو تخصص تولید محتوا و بازاریابی نیاز دارد.

یک بازاریاب از طرق مختلفی مثل تماس چشمی، مکالمه تلفنی، زبان بدن و مکالمه دوستانه با مشتری می تواند او را برای خرید یک محصول متقاعد کند. این کار برای نویسنده رپورتاژ آگهی کمی سخت تر است، زیرا ارتباط مستقیمی با افراد ندارد، بلکه مخاطبان او را گروهی از افراد تشکیل می دهند که قرار است رپورتاژ را مطالعه کنند. بنابراین برای نوشتن رپورتاژ آگهی علاوه بر تسلط بر فنون بازاریابی باید از نحوه نگارش متن نیز آگاه باشید تا رپورتاژ شما جذاب بوده و بیشترین تاثیر را بر مخاطب بگذارد. بسیاری از مدیران سایت ها و فروشگاه های آنلاین برای افزایش فروش خود اقدام به انتشار رپورتاژ آگهی می کنند که اقدامی موثر در جذب مشتریان محسوب می شود. در ادامه مهم ترین مزایای رپوتاژ آگهی ذکر شده است:

تاثیر رپورتاژ آگهی در افزایش بازدید

رپورتاژ آگهی ها از آنجا که ماهیت گزارشی و خبری دارند به راحتی می توانند در سایت های پربازدید معرفی شوند. اگر یک رپورتاژ آگهی در سایت خود منتشر کرده اید، می توانید از سایت ها خبری محبوب یا سایر شبکه های اجتماعی مرتبط با کسب و کارتان برای معرفی رپورتاژ استفاده کنید.

با کمک لینک های خارجی و معرفی رپورتاژ آگهی خود در سایت هایی که کاربران زیادی دارند، قادر خواهید بود بازدید سایت خود را افزایش دهید. بنابراین در این مرحله رپورتاژ آگهی موجب بهبود سئو سایت شما خواهد شد.

تاثیر رپورتاژ آگهی در برندسازی

همانطور که گفته شد در حوزه دیجیتال مارکتینگ با دو دسته رپورتاژ آگهی مواجه هستیم. یکی از انواع رپورتاژ آگهی، نوع تجاری آن است که با اهداف مختلفی مثل جذب مشتری، افزایش فروش، معرفی محصولات، مقایسه محصولات و بررسی مزایا و معایب و… نوشته می شود. همچنین گاهی ممکن است انتشار رپورتاژ آگهی با هدف معرفی یک محصول یا خدمات جدید صورت بگیرد.

فرض کنید به تازگی یک کالای جدید را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کرده اید و می خواهید به مشتریان اطلاع دهید. بهترین راه برای این کار نوشتن یک رپورتاژ آگهی است که علاوه بر اطلاع رسانی به مشتریان شما، مخاطبان جدیدی را نیز از برند و کسب و کارتان مطلع سازد.

البته پیش از نوشتن رپورتاژ آگهی لازم است به یاد داشته باشید که محتوای شما حالت تبلیغاتی نداشته باشد بلکه آن را مانند سایر مقالات سایت خود به نگارش درآورید تا کاربران آن را به عنوان یک مطلب خبری و جالب مطالعه کنند. با منتشر کردن رپورتاژ آگهی اصولی و جذاب بهتر به مخاطبان معرفی می شوید و برند کسب و کار شما در خاطر آن ها ثبت می شود.

تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت

داشتن رپورتاژ آگهی که با به کارگیری اصول سئو و کلمات کلیدی نوشته شده باشد، می تواند توجه موتورهای جستجو را جلب کند. همچنین انتشار محتوای جذاب موجب می شود مخاطبان از مطالعه آن لذت ببرند و نرخ اشتراک گذاری نیز بالا برود. اما مهم ترین تاثیری که رپورتاژ آگهی بر سئو سایت می گذارد این است که امکان دریافت لینک های خارجی را برای شما فراهم می کند.

در حقیقت با انتشار رپورتاژ آگهی در قالب مقاله ای مفید و کاربردی می توانید با سایت های دیگر همکاری کنید و با استفاده از لینک سازی خارجی، سئو سایت خود را بهبود ببخشید. زمانی که یک وب سایت معتبر به رپورتاژ آگهی شما لینک دهد، سبب افزایش اعتبار سایت شما شده و موتور جستجو را برای رتبه بندی کسب و کارتان راهنمایی می کند.

تاثیر رپورتاژ آگهی در افزایش فروش

هنگامی که به خوبی درک کردیم رپورتاژ آگهی چیست قادر خواهیم بود از قابلیت ها و مزایای متعدد آن بهره مند شویم. یکی از مهم ترین مزیت هایی که استفاده از رپورتاژ آگهی به همراه دارد، نقش موثر در جهت افزایش فروش است. همانطور که در تاریخچه پیدایش رپورتاژ آگهی خواندیم، مخاطب اغلب به فردی اعتماد می کند که خیرخواه او باشد و به صورت بی طرفانه راجع به جوانب مختلف یک کالا به او اطلاعاتی را ارائه دهد. این روش به عنوان کارکرد اصلی رپورتاژ شناخته می شود که منجر به ایجاد حس اطمینان در مشتری می گردد. به همین دلیل با معرفی محصولات و خدمات خود به شیوه ای که مخاطبان می پسندند و به آن اعتماد می کنند، می توانید اثر متقاعدکنندگی بیشتری داشته باشید.

در نهایت هنگامی که مشتری احساس کند مطلب منتشر شده در سایت شما یک تبلیغ اغراق آمیز و چاپلوسانه برای فروش محصول نیست، بلکه نوعی راهنمایی و مشورت خیرخواهانه و صمیمی است، تمایل بیشتری به خرید خواهد داشت. در نتیجه مهم است چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم تا چنین احساساتی را به مخاطب القا کنیم.

اثرگذاری رپورتاژ آگهی بر سئو چیست؟

اکثر افراد مطالب بیان شده در تبلیغات را جدی نمی گیرند و آن ها را غیرواقعی یا اغراق آمیز می دانند. به همین دلیل کمتر به تبلیغات تجاری اعتماد می کنند. اساس رپورتاژ آگهی نیز بر همین مبنا شکل گرفته است. به عبارت بهتر هدف از نوشتن رپورتاژ آگهی این است که کسب و کار خود را در قالب مقاله های معمولی شرح دهیم تا مخاطب تصور نکند که با یک تبلیغ روبرو است. در نتیجه فورا از صفحه خارج نمی شود و برای مطالعه ادامه رپورتاژ مشتاق تر خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از مدیران سایت ها و بازاریابان دیجیتال تلاش می کنند به جای پر کردن صفحات سایت از تبلیغات مختلف، محصولات و خدمات خود را به شکل یک محتوای مفید و دوستانه معرفی کنند.

طبق تحقیقاتی که در علم بازاریابی صورت گرفته است، افراد تحت تاثیر «پدیده نابینایی در برابر بنرها» به صورت ناخوداگاه از توجه به تبلیغات سایت ها که همگی از شکل ظاهری یکسانی تبعیت می کنند، خودداری می نمایند. بنابراین اگر می خواهید محتوای مربوط به کسب و کار شما توسط مخاطبان نادیده گرفته نشود، باید سبک خود را تغییر داده و متمایز عمل کنید.

نوشتن رپورتاژ آگهی با رعایت استانداردها و اصول سئو داخلی از قبیل به کار بردن کلمات کلیدی، مشخص کردن برچسب های عنوان، مفید بودن محتوا و… می تواند سبب بهبود سئو سایت شود. همچنین برخی اقدامات مثل لینک سازی که در راستای سئو خارجی سایت صورت می گیرد، با داشتن رپورتاژ آگهی مناسب امکان پذیر است. تمامی این فاکتورها باعث می شود به کمک رپورتاژ آگهی بتوانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بالا ببرید.

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ (نکات مهم هنگام نوشتن رپورتاژ)

تا اینجا متوجه شدیم که رپورتاژ آگهی چیست و چرا باید از رپورتاژ آگهی برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنیم. در گام بعدی باید بیاموزیم که چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم. برای کسب مهارت در نوشتن رپورتاژ راهکارهای مختلفی وجود دارد از جمله اینکه می توانید در دوره آموزش سئو ثبت نام کرده و توسط اساتید باسابقه آموزش ببینید. همچنین با جستجو و مطالعه چند نمونه رپورتاژ آگهی باکیفیت می توانید از آن ها الگو بگیرید و رپورتاژ خود را بنویسید. در زیر برخی نکات کلی که در هنگام نوشتن رپورتاژ باید به آن ها توجه داشته باشید، قید شده است:

  • اندازه مطلب را در حد متوسط نگه دارید. متن رپورتاژ نباید خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشد. محتوای متنی بین 800 الی 1000 کلمه برای یک رپورتاژ مطلوب به نظر می رسد.
  • متن رپورتاژ آگهی را ساده و روان بنویسید و از به کارگیری کلمات دشوار بپرهیزید.
  • در رپورتاژ آگهی نباید به طور مستقیم بر تبلیغ محصول تاکید کنید، بلکه لازم است به سبک گزارش و مصاحبه بنویسید.
  • نیازی نیست در متن رپورتاژ تمام جزئیات محصول یا خدمت را توضیح دهید. بهتر است برخی موارد را به صورت اجمالی معرفی کنید تا مخاطب برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت شما مراجعه کند.
  • از عناوین جذاب و ساده استفاده کنید. درباره کلماتی که کاربران با آن ها محصول موردنظر خود را جستجو می کنند، تحقیق کنید.
  • متن رپورتاژ آگهی را طوری بنویسید که مشتریان را درباره آن محصول کنجکاو کند.
  • از عکس ها و فیلم های مرتبط با رپورتاژ برای جذابیت بیشتر متن و خارج شدن از حالت یکنواختی کمک بگیرید.
  • لینک های مرتبط را در رپورتاژ بگنجانید. در ضمن توجه داشته باشید تعداد این لینک ها بیش از حد معمول نشود.

عوامل موثر بر قیمت رپورتاژ آگهی

گاهی اوقات در هنگام جشنواره های مختلف، برخی از سایت ها اقدام به انتشار رایگان رپورتاژ می کنند و شرایط ویژه ای را برای وبمسترها قرار می دهند تا رپورتاژ آگهی خود را با تخفیف سفارش دهند. در سایر اوقات برای اینکه بتوانید یک رپورتاژ آگهی باکیفیت دریافت کنید، باید هزینه ای را بپردازید. قیمت رپورتاژ آگهی در سایت های مختلف با هم تفاوت دارد و از عوامل زیر تاثیر می پذیرد:

  • نمره اسپم: سایت هایی که فاکتور اسپم اسکور آن ها نزدیک به صفر باشد، کمتر احتمال اسپم بودن دارند و فعالیت های لینکی آن ها مجاز شناخته می شود. در نتیجه هزینه رپورتاژ آگهی در این سایت ها بیشتر است.
  • اعتبار سایت: درجه اعتبار و شهرت سایت ها با هم فرق می کند و طبیعتا هرچه یک وب سایت شناخته شده تر باشد، قیمت رپورتاژ آگهی در آن ها بالاتر خواهد بود.
  • ترافیک سایت: وب سایت هایی که ترافیک بالایی دارند و نرخ بازدید آن ها زیاد است، هزینه بیشتری را برای انتشار رپورتاژ آگهی دریافت می کنند.

از آنجا که رپورتاژ آگهی از عوامل مهم در جذب مشتری و بهبود رتبه سایت محسوب می شود، همواره در مطالب آموزش سئو به آن اشاره می شود. به همین دلیل توصیه می شود از اهمیت رپورتاژ آگهی غافل نشوید و به اندازه کافی برای آن هزینه کنید.

برخی افراد به اشتباه و برای کاهش هزینه های خود رپورتاژ آگهی را در سایت های ارزان قیمت ثبت می کنند؛ درحالی که باید دقت داشته باشید کیفیت سایت برای عملکرد موفق رپورتاژ شما بسیار موثر است. تلاش کنید از سایت های معروف و باسابقه تر برای درج رپورتاژ خود کمک بگیرید چرا که این مسئله در نتایج سئو سایت شما نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

انواع رپورتاژ آگهی

رپورتاژها بنابر معیارهای مختلف به انواع گوناگونی تقسیم می شوند و ممکن است از جهت کاربرد، مخاطبان و نحوه انتشار متفاوت باشند. اگر چند نمونه رپورتاژ آگهی را با هم مقایسه کنید، احتمالا متوجه تفاوت آن ها خواهید شد. در ادامه شاخص ترین انواع رپورتاژ آگهی به همراه ویژگی های آن ها معرفی شده است:

رپورتاژ خبری

این نوع رپورتاژ در قالب معرفی خدمات و محصولات نوشته شده و معمولا در سایت های خبری منتشر می شود. رپورتاژ خبری نسبت به سایر انواع رپورتاژ آگهی نامحسوس تر است و مخاطب کمتر احساس می کند که پس از مطالعه مطلب به خرید محصول یا خدمات خاصی متمایل خواهد شد. اگرچه هدف از نوشتن این رپورتاژ پنهان کردن قصد تبلیغات نیست اما شما باید محصول خود را طوری در لا به لای متن معرفی کنید که مخاطب مستقیما در شرایط تبلیغات قرار نگیرد. به عنوان مثال می توانید رپورتاژ را با صحبت کردن درباره یک مشکل رایج افراد شروع کنید و در ادامه قابلیت های کالای جدید خود را برشمارید. در نهایت می توانید محصولتان را معرفی کنید و با پیش زمینه ای که در طول متن ایجاد کرده اید، مخاطب را برای خرید آن تشویق کنید.

رپورتاژ مولتی مدیا

یکی از انواع پرکاربرد رپورتاژها، رپورتاژ مولتی مدیا است که تنها به متن نوشتاری متکی نبوده و از عناصر سمعی و بصری نیز برای تبلیغات استفاده می کند. برنامه های تلویزیونی که چند دستگاه کامپیوتر مختلف را معرفی کرده و به مقایسه آن ها می پردازند یا برنامه هایی که در خصوص مزایا و معایب نوعی خودرو صحبت می کنند نمونه هایی از رپورتاژ مولتی مدیا هستند. نباید این نوع رپورتاژ را با تبلیغات تجاری تلویزیون اشتباه بگیرید زیرا در پیام های بازرگانی هدف تهیه کننده که فروش یک محصول خاص است، صراحتا بیان می شود و ابزارهای مختلفی برای اقناع مخاطب به کار می رود.

ولی زمانی که در حال تماشای یک رپورتاژ مولتی مدیا هستید اینطور به نظر می رسد که یک برنامه کاملا بی طرف است و صرفا خصوصیات چند محصول را با هم مقایسه می کند. اما با کمی دقت متوجه خواهید شد که همین برنامه روی ویژگی های مثبت برخی محصولات تاکید بیشتری دارد و به طور غیرمستقیم به مخاطب القا می کند که این محصول بهتر است. به همین خاطر رپورتاژ مولتی مدیا موفق ترین نوع رپورتاژ به حساب می آید.

رپورتاژ تبلیغاتی

ساختار رپورتاژ تبلیغاتی به این نحو است که ابتدا یک مشکل یا مسئله ناخوشایند را مطرح می کنید و سپس به بررسی و معرفی ویژگی های محصول خود می پردازید تا به مخاطب اثبات کنید که این کالا مشکل را برطرف خواهد کرد. شیوه دیگری از رپورتاژ تبلیغاتی که حرفه ای تر بوده و آثار نامحسوسی دارد، بررسی محصولات شما توسط شخص ثالث است.

زمانی که شخص ثالثی از محصول شما استفاده می کند و شروع به نظر دادن درباره ویژگی های مثبت و منفی آن می کند، مخاطب می پذیرد که این فرد یک بررسی بی طرفانه را ارائه می دهد. بنابراین در چنین روشی به دست آوردن اعتماد مشتریان ساده تر است و فرد ثالث می تواند با ابراز رضایت خود از محصول، دیگران را به خرید آن کالا سوق دهد.

سخن پایانی

رپورتاژ آگهی شیوه ای نوین برای تبلیغ کسب و کار است که با هدف جذب مشتریان بیشتر صورت می گیرد. انتشار رپورتاژ آگهی جزو تاکتیک های قدیمی بازاریابی محسوب می شود و حداقل یک قرن قدمت دارد. اگرچه امروزه شیوه های جدیدتری مثل نشریات اینترنتی و شبکه های مجازی نیز امکان انتشار رپورتاژ آگهی را فراهم کرده اند و بستر گسترده ای برای تبلیغ محصولات و خدمات شرکت ها وجود دارد.

برای اینکه رپورتاژ آگهی نتیجه ای که به دنبال آن هستید را به همراه داشته باشد، باید با اصول نوشتن رپورتاژ آشنا باشید و سایت های معتبر را برای درج رپورتاژ خود انتخاب کنید. در این مقاله سعی کردیم به سادگی تعریف کنیم که رپورتاژ آگهی چیست و چه انواعی دارد. همچنین راهکارهایی برای نوشتن یک رپورتاژ موثر و مفید پیشنهاد شد. امیدواریم این مطلب شما را در بهبود سئو سایت خود از طریق انتشار رپورتاژ آگهی راهنمایی کرده باشد.

چگونه مقاله سئو شده بنویسیم؟


اصول سئو در مقاله نویسی,تولید محتوای سئو شده,چگونه برای سایت مقاله بنویسیم

مقاله سئو شده همواره یکی از مهم ترین دلایل موفقیت وب سایت ها بوده است. این مقالات دلیل اصلی بالا بودن رنک وب سایت ها در نتایج گوگل و موتورهای جستجو هستند. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که بهینه بودن یک مقاله از لحاظ سئو برای قرار گرفتنش در نتایج برتر موتورهای جستجو کافی نیست؛ عوامل دیگری از جمله بک لینک ها، بهینه بودن سورس و ... نیز وجود دارند که تاثیر بسیار زیادی در رتبه بندی صفحات دارند.

در این مقاله به این سوالات شما پاسخ داده ایم:

  • چگونه یک محتوا تولید کنم تا به سئو سایت من کمک کند؟
  • بهترین روش ها برای تولید محتوای خوب از نظر سئو چه روش هایی هستند؟
  • نکاتی که باید در یک مقاله سئو شده رعایت شوند چیست؟

آیا می خواهید کسب و کار شما بدون افزایش بودجه بازاریابی رشد کند؟ برای این کار باید ابتدا یک وب سایت مناسب برای کسب و کار خود ایجاد نمایید، سپس مطمئن شوید که محتوای کاربرپسند و مقالات سئو شده را در آن قرار می دهید، البته می دانم که برای این مهم باید حتما آموزش سئو ببینید.

اگر صفحات مهم وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو نشان داده شود، تعداد کلیک، اشتراک گذاری و تعامل بیشتری را در وب سایت خود دریافت خواهید کرد که این امر می تواند در میزان درآمد کسب و کار شما بسیار موثر و مفید باشد. همچنین اگر هیچ کس از صفحات سایت شما بازدید نکند، حتی اگر بهترین آموزنده ترین مطالب را نوشته باشید، سودی برای شما در پی نخواهد داشت.

اگر می خواهید وب سایت شما شکوفا شود و بازدید کنندگان زیادی را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل به وب سایت خود جذب کنید، یکی از مهم ترین اقدامات لازم تولید محتوا سئو شده یا همان مقاله سئو شده است. به عبارت دیگر محتوای سایت شما باید SEO friendly باشد.

انجام صحیح مقاله نویسی در سئو، به فکر و پیش بینی زیادی احتیاج دارد و شاید در ابتدا کمی سردرگم شوید و ندانید چگونه کار کنید، اما هنگامی که اصول را یاد گرفتید و آن ها را در فرایند تولید محتوا خود گنجانید، خواهید دید که بدون اضافه کردن به حجم کار خود، نتایج خوبی کسب می کنید.

(SEO Freindly) به چه معنی است؟

محتوای سئو دوستانه نوعی از محتوا می باشد که بر اساس اصول سئو محتوا نوشته شده است. به این نوع مقالات، محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو نیز گفته می شود. اصول رعایت شده در نگارش مقاله سئو، به موتورهای جستجو کمک می کند تا موضوع مربوط به صفحه را راحت تر درک کرده و آن را برای عبارات مربوطه دسته بندی کند و هنگام جستجو شدن آن عبارات توسط کاربران، مقاله مذکور را به آن ها نمایش دهد.

در این بین برخی از بازاریابان به اشتباه فکر می کنند مقاله سئو بدان معناست که باید تمام متن آن از کلمات کلیدی هدف پر شده باشد، اما این کار نه تنها به کسب جایگاه بهتر در موتورهای جستجو کمک نخواهد کرد، بلکه می تواند جریمه های سنگین گوگل برای وب سایت را در پی داشته باشد. برای مثال در بد ترین حالت، گوگل صفحه ای که بدون هدف پر شده باشد از کلمات کلیدی را برای همیشه از نتایج جستجو خود حذف می کند.

همانطور که در ادامه این مقاله می خوانید، ایجاد مقالات سئو شده، چیزی فراتر از بکار بردن بیش از حد کلمات کلیدی در متن محتوا می باشد.

چگونه مقاله سئو شده بنویسیم؟

مقاله سئو شده به محتوایی گفته می شود که به بهترین شکل ممکن نوشته شده باشد و می تواند رنک کلی سایت و نرخ تبدیل کاربر به مشتری را افزایش دهد. در تولید محتوای سئو شده، باید توازن مناسبی بین استفاده از عبارات کلیدی و ارتباط محتوا با موضوع اصلی، برقرار باشد.

اگر از یک متخصص سئو و تولید محتوا بپرسید که چگونه یک متن سئو شده بنویسیم، مطمئنا او به شما می گوید که مقاله بهینه شده، بدون توجه به نرخ تبدیل و جذب ترافیک طبیعی، هیچ ارزشی نخواهد داشت. دقت داشته باشید که ارزش نوشتاری محتوا هرچقدر هم که بالا باشد، اگر نتواند کاربران را جذب خود کند، بهینه بودن آن بی فایده است. به طور کلی، هر محتوایی که نتواند سودی را برای کسب و کار شما ایجاد کند، به عنوان یک محتوای ارزشمند شناخته نمی شود.

به طور خلاصه، هنگامی که برای وب سایت خود تولید محتوا می کنید، شما در واقع این کار را به دو دلیل اساسی انجام می دهید:

  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزایش رنک در موتورهای جستجو

یک سئوکار معمولی، تنها به مورد دوم اهمیت می دهد. او تلاش می کند تا برای یکسری عبارت کلیدی خاص، رنک بالایی دریافت کند و هدف دیگری جز این مورد ندارد. اما یک سئوکار حرفه ای و با تجربه که بهترین دوره آموزش سئو را نیز گذرانده باشد، می داند که هر دو مفهوم بالا اهمیت زیادی داشته و باید یک توازن مناسب بین هر دو آن ها به وجود بیاورد تا به موفقیت برسد. اینکه یک محتوا بتواند رنک های برتر را از آن خود کند اما هیچ کاربری بر روی لینک آن کلیک نکند، نشان می دهد که مسیر را اشتباه طی کرده اید.

باید بدانید که محتوا، یکی از پایه های کسب و کار شما می باشد؛ کاربران در ابتدا وارد وب سایت شما می شوند و بعد از مطالعه بخشی از محتوا، تصمیم می گیرند که در وب سایت باقی بمانند یا خیر.

به زبانی ساده تر، مقاله سئو شده به محتوایی گفته می شود که بر اساس اصول سئو تولید شده باشد و بتواند کاربران را جذب و در انتها آن ها را به مخاطبین دائمی وب سایت شما تبدیل کند.

مراحل نوشتن مقالات سئو شده

اصول سئو در مقاله نویسی,تولید محتوای سئو شده,چگونه برای سایت مقاله بنویسیم

در ادامه مراحلی برای اینکه چگونه می توانید تولید محتوا سئو شده را انجام دهید، برای شما شرح داده ایم تا با استفاده از آن ها بتوانید بهترین محتواها را در وب سایت خود منتشر کنید.

1. درک ماهیت کسب و کار خود

اینکه متوجه شوید که محتوای سئو شده و دارای ارزش محتوایی در مورد کسب و کار شما، دقیقا چه معنایی پیدا می کند، اهمیت بسیار زیادی دارد. تمامی کسب و کارها منحصر به فرد هستند. بنابراین قبل از اینکه بخواهید برای یک سایت تولید محتوا کنید، باید به خوبی در مورد ماهیت کسب و کار مورد نظر، اطلاعات به دست بیاورید. طبیعی است که این پروسه کمی زمان بر می باشد؛ چراکه نیاز به تحقیق و جستجوی زیادی دارد.

همچنین تولید محتوا باید بر اساس اکثریت مخاطبان شما انجام شود. برای مثال اگر اکثر مخاطبان وب سایتی افراد بازنشسته هستند، قطعا باید تولد محتوا و لحن آن نسبت به سایتی که مخاطبانش کودکان و نوجوانان هستند، متفاوت باشد.

2. تهیه یک لیست از عبارات کلیدی با حجم جستجو بالا

تهیه یک لیست از عبارت های کلیدی که مردم با استفاده از آن به دنبال مطالب مربوط به کسب و کار شما می گردند، برای سئو سایت بسیار اهمیت دارد. به یاد داشته باشید که این عنوان مطلب شما است که کاربران در نتایج گوگل آن را می بینند و بر اساس آن تصمیم می گیرند که وارد وب سایت شما بشوند یا خیر.

بنابراین، جذاب و توصیفی بودن این عنوان کاربر را ترغیب می کند تا وارد وب سایت شما شود؛ برای بهینه سازی عنوان خود دو کار بسیار مهم وجود دارد که باید انجام دهید:

  • استفاده از کلمات جذاب کننده در آن
  • استفاده از عبارت کلیدی اصلی مقاله سئو شده شما

مطمئنا اگر این دو کار به درستی انجام شوند، کاربران تمایل بیشتری برای کلیک بر لینک مقاله شما پیدا می کنند.

3. شروع تولید محتوا

این بخش بستگی به مهارت شما در نویسندگی دارد. اگر هنوز نمی توانید محتوایی جذاب و ارزشمند تولید کنید، باید به خوبی تکنیک های نویسندگی را بیاموزید و بعد از تمرین های زیاد، آن ها را در روند تولید محتوای خود پیاده سازی کنید.

4. جایگذاری عبارات کلیدی

جایگذاری عبارات کلیدی همزمان با تولید کردن محتوا، ممکن است کمی سخت به نظر برسد. افرادی که تجربه خوبی در زمینه تولید محتوا دارند، مطمئنا به راحتی در همان زمانی که مقاله را می نویسند، می توانند عبارت های کلیدی را هم در آن به خوبی بگنجانند. اگر شما نمی توانید این کار با انجام دهید، ممکن است پروسه تولید محتوای سئو شده، زمان بسیار زیادی را از شما بگیرد. به همین دلیل، باید زمان زیادی را برای هماهنگ کردن دو اصل تولید محتوا و پیاده سازی کلمات کلیدی، سپری کنید.

5. استفاده از یک ساختار بهینه سازی محتوا سایت

اگر می خواهید پروسه تولید محتوای سئو شده شما به بهترین شکل ممکن انجام شود، چند نکته وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشته باشید:

  • عبارت کلیدی اصلی بهتر است در ابتدای عنوان و متن اولین پاراگراف به کار برده شود
  • بهتر است تگ های h، همگی دارای عبارت کلیدی باشند
  • انکر تکست ها باید ارتباط معنایی کاملی با صفحه مقصد داشته باشند
  • لحن نوشتاری شما باید متناسب با مخاطبین باشد
  • عبارت های کلیدی، تنها مواردی هستند که باید strong شوند (هر عبارت کلیدی فقط یک بار)
  • عبارت های کلیدی در توضیحات متا نیز باید حضور داشته باشند

هدف کلی تولید محتوای سئو شده، این است که به موتورهای جستجو بفهمانید که محتوای شما در مورد چه موضوعی است و به چه مسائلی پرداخته است.

6. از کلمات کلیدی خود به درستی استفاده کنید

می توانید بیش از حد در مورد قرار دادن کلید واژه ها در مقاله سئو خود نگران نباشید. بعضی افراد می گویند شما باید دقیقاً از تعداد کلمه کلیدی استفاده کنید، تعداد X بار. برخی دیگر می گویند که باید 2٪ تا 3٪ از کل کلمات مقاله شما را تشکیل دهد. هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

نکته مهم این است که کلمه کلیدی شما در عنوان مقاله شما نمایش داده می شود، سپس در برخی از قسمت های پاراگراف اول و آخر، اما حتی این یک قانون سخت نیست. در بعضی از مقالات ممکن است از کلمه کلیدی یک بار استفاده شود و در مقاله دیگر فقط دو بار. ارگانیک باشید و مسئله را سخت نکنید. اما این موارد به هیچ وجه ایده آل ترین حالت محسوب نمی شوند.

هنگامی که قصد دارید در مورد موضوعی خاص محتوا سئو شده تولید کنید، باید دقت کنید که محتوا شما حول محور همان موضوع بچرخد. به اندازه و بجا از عبارات کلیدی هدف خود استفاده نمایید و سعی کنید این عبارات را در تمام محتوای خود به خوبی پخش کنید. برای مثال نباید در دو پاراگراف اول 6 بار عبارت کلیدی را استفاده کرده و در ادامه متن تنها 2 بار آن عبارت را بکار ببرید.

درصورت استفاده بیش از حد از عبارات کلیدی، حتی اگر توسط گوگل جریمه نشوید، محتوای شما نزد کاربران ارزشی نخواهد داشت و پس از ورود به صفحه مربوط به مقاله، متوجه می شوند که متن شما دارای خوانایی مناسبی نیست؛ زیرا شما صرفا سعی کرده‌اید که کلمات کلیدی را در متن بگنجانید از موضوع مربوطه فاصله گرفته اید.

این اشتباه می تواند منجر به Buonce Rate شود، یعنی کاربران پس از ورود به صفحه وب سایت شما، پس از مدت زمان کوتاهی آن را ترک خواهند کرد. گوگل می تواند رفتار کاربرانی را که از طریق نتایج جستجو خودش وارد یک وب سایت می شوند را رصد کند و متوجه افزایش Bounce Rate یا همان نرخ پرش در سایت شما خواهد شد و به همین دلیل رتبه صفحات سایت شما را در نتایج جستجو کاهش می دهد.

7. چیزی بنویسید که ارزش خواندن داشته باشد

این تا کنون مهمترین نکته ما است. اینترنت آنقدر پر از مطالب گوناگون و عموما بی ارزش است که شما واقعاً باید محتوایی را با ارزش واقعی بنویسید تا بتواند در گوگل بایستد. اینترنت در درجه اول وسیله ای برای برقراری ارتباط اطلاعات است.

هنگامی که تحقیق در مورد کلید واژه خود را انجام دادید، متوجه خواهید شد که بسیاری از کلمات کلیدی به صورت سوالی هستند. این عبارات سؤالاتی هستند که مشتریان هدف شما در مورد کسب و کار شما دارند. یکی از روش های تولید محتوای ارزشمند برای کاربران، تولید محتوایی است گه پاسخ همین سوالات در آن گنجانده شده باشد.

مقالات شما فرصتی برای پاسخگویی به این سؤالات هستند. شما در زمینه تجارت خود متخصص هستید، بنابراین از این دانش برای ایجاد برخی مطالب ارزشمند استفاده کنید.

مقالاتی که عنوان آن ها با «چگونه» شروع می شود و موضوع آن ها در ارتباط با سوال مطرح شده است،می توانند بسیار ازرشمند باشند؛ زیرا عموما اطلاعات موجود در این نوع مقالات، اطلاعات مفیدی هستند و در مدت زمان کوتاهی به راحتی قابل خواندن می باشند. با استفاده از یکی از کلمات کلیدی خود، به دنبال راهی باشید تا آن را به مبحث جالب و مرتبط تبدیل کنید.

دقت کنید که اگر هدف اصلی شما از تولید کردن مقاله سئو شده، انتقال اطلاعاتی مفید به کاربرانتان باشد، این محتوا به صورت خود به خود، بهینه خواهد شد. شما باید سعی کنید در محتوای خود راهکارهایی مناسب ارائه کنید؛ در غیر این صورت کاربران تصور می کنند که تمامی مقاله های وب سایت شما بی ارزش بوده و نکته خاصی از آن ها به دست نمی آید.

احتمالا تا الان پاسخ مناسبی برای پرسش چگونه مقاله سئو شده بنویسیم، به دست آورده اید. بعد از اینکه اطلاعات این مقاله را به خوبی فرا بگیرید، باید تمرین های مناسبی نیز در این زمینه انجام دهید. بدون تمرین کردن، امکان ندارد که به موفقیت های بزرگی برسید.

نکات سئو داخلی برای نوشتن مقاله سئو شده

در ادامه مواردی را بررسی می کنیم که برای نوشتن یک مقاله سئو شده و یادگیری سئو محتوا، کمک ویژه ای می کند:

1- تحقیق کلیدواژه ها

هنگام شروع کار، تا جایی که می توانید به دنبال کلمات کلیدی طولانی یا به اصطلاح “دم بلند” باشید. رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی به اندازه کلمات کلیدی عمومی (کلمات کمتر) دشوار نیست. اگر یک طراح سایت هستید، با یک موضوع عمومی یعنی “طراحی وب سایت” شروع کنید، سپس لیست کلمات کلیدی خود مانند “طراحی وب سایت تجارت الکترونیک”، “طراحی وب مقرون به صرفه” و… را برای تولید محتوا در نظر بگیرید.

اگر در حال ایجاد یک سایت کاملا جدید هستید، تحقیقات کلمات کلیدی باید اولین کاری باشد که قبل از پر کردن سایت خود با محتوا انجام می دهید. تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند، آنچه را که مصرف کنندگان در واقع به دنبال آن هستند، کشف کنید. پیدا کردن کلمات کلیدی تکنیک ها و راهکارهایی دارد که در مقاله آموزش تحقیق کلمات کلیدی به طور کامل برای شما بررسی کردیم.

اگر سایت شما برای مدتی فعال بوده، به سادگی می توانید در Google Analytics ثبت نام و بررسی کنید که بازدیدکنندگان فعلی شما از چه کلمات کلیدی برای ورود به سایت استفاده کرده اند. این روش برای تولید یک مقاله سئو شده کاربردی بسیار کمک کننده است.

2- سازماندهی ساختار سایت

فرض کنید شما عاشق محصولات الکترونیکی هستید و تمرکزتان بر ساختن بزرگترین مرکز خرید لوازم الکترونیکی در شهر است. در این بین مرکز خرید شما دارای یک موضوع خاص بوده و با کالاهای الکترونیکی خاص سروکار دارد و در عوض دیگر مراکز روی موضوعات عمومی و خرده فروشی ها مانور می دهند.

از این رو کاربران هر زمان که به خرید محصولات الکترونیکی فکر کنند، مرکز خرید شما در ذهن آنها نقش می بندد. سایت هایی با ساختار واضح، محتوای باکیفیت بالا و با کد تمیز و مرتب در موتورهای جستجو بسیار خوب عمل می کنند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو هنگام تصمیم گیری، نتایج جستجوی کاربر مربوط به سایت های خاص را بیشتر مورد توجه قرار می دهند.

3- ایجاد محتوا و صفحات فرود حرفه ای

صفحات فرود صفحاتی هستند که بازدیدکنندگان شما هنگامی که بر روی یک نتیجه جستجو کلیک می کنند، مستقیماً روی آنها قرار می گیرند. این مهم است که صفحات فرود شما توجه بازدیدکنندگان را جلب کرده و آنها را به صفحات داخلی سایت هدایت کنند.

اگر صفحه فرود به درخواست جستجو پاسخ نمی دهد یا به اندازه کافی قانع کننده نیست و اکثر بازدیدکنندگان در صفحه فرود شما روی دکمه “برگشت” کلیک کرده و به نتایج جستجو باز می گردند، به احتمال زیاد رتبه بندی شما در طول زمان کاهش می یابد.

به هنگام ساخت صفحات فرود، سه مرحله را باید در نظر داشته باشید:

  1. مقاله خود را با استفاده از کلمات کلیدی مورد بررسی برنامه ریزی کنید.
  2. مقاله را بنویسید و کلمات کلیدی را در آن در نظر داشته باشید.
  3. کلمات کلیدی را در جایی که مناسب است مانند: برچسب عنوان، متن محتوا، برچسب های alt تصویر و زیر عنوان ها وارد کنید.

4- بهینه سازی روی صفحه

در بخش چهارم از نکات مهم نوشتن و ایجاد مقاله سئو شده باید به سرعت بارگذاری صفحه (یک عامل رتبه بندی) توجه کرد، زیرا گوگل روی آن وسواس نشان می دهد. اگر قصد دارید مقاله سئو شده شما بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد، فراموش نکنید که سورس سایت شما باید بهینه باشد و لود صفحات آن، با تاخیر نباشد.

5- عنوان های صفحه

عنوان صفحه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو در سایت است. نکته مهمی که در این زمینه باید رعایت کرد این است که هر کدام از صفحات و پست های موجود در سایت باید عنوان منحصر به فرد مختص به خود را داشته باشند. این عنوان باید دربردارنده کلمه کلیدی مرتبط با محتوای صفحه یا پست باشد. فراموش نکنید که عنوان محتوا (تگ تایتل یا تگ h1 فرقی ندارد) باید جذابیت زیادی داشته باشد.

6- توضیحات متا

یکی از عوامل مهم تاثیر گذار بر سئو داخلی که بسیاری آن را فراموش می کنند، توضیحات متا است. این توضیحات یکی از بخش های مهمی در سایت هستند که باید واژه های کلیدی مرتبط با محتوا را در آن ها قرار بگیرد، زیرا این بخش در نتایج ارائه شده توسط موتورهای جستجو نمایش داده می شوند.

فراموش نکنید که توضیحات متا دیسکریپشن باید جذاب، شامل کلمه کلیدی و به بهترین شکل نوشته شود.

7- تگ های هدینگ

شاید برایتان سوال باشد که تگ هدینگ چیست. یک مقاله سئو شاید باید شامل تگ های هدینگ باشد. این تگ ها همان زیرعنوان هایی هستند که در مقاله برای آن ها توضیحاتی را می نویسیم. به عنوان مثال “نکات سئو داخلی برای نوشتن مقاله سئو شده” در تگ h2 قرار گرفته و این توضیحاتی که نوشتیم درباره این موضوع است. اگر با کاربرد این تگ به خوبی آشنا باشیم و به طور کلی بدانیم چگونه مقاله سئو شده بنویسیم چیست، به راحتی می توانیم یک مقاله استاندارد سئو شده را تولید کنیم.

8- ساختار URL

یکی دیگر از عواملی که در سئو داخلی سایت بسیار کاربردی و مهم است، استفاده از URL های جستجوگر فرندلی برای هر کدام از صفحات وب سایت است. این URL ها باعث می شوند تا خزنده ها بهتر به صفحات دسترسی داشته باشند. یک URL خوب شرایط و ویژگی های مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به کوتاه بودن URL و همچنین استفاده از کلمات کلیدی در متن URL اشاره کرد.

در نتیجه فراموش نکنید علاوه بر تمام نکاتی که برای یک مقاله سئو شده، باید رعایت کنید، از نام آدرس صفحه، نباید فراموش کنید.

9- سئو تصاویر

یکی دیگر از عوامل به شدت تاثیر گذار در رتبه بندی سایت، تصاویر به کار رفته در محتوا هستند. این تصاویر نه تنها متن محتوا را از نظر دیداری جذاب می کنند، بلکه متن را به بخش های مختلف هم تقسیم می کنند. البته در مورد این تصاویر باید نکاتی را رعایت کرد. برای مثال رعایت استانداردهای سئو مربوط به عنوان ها در مورد عنوان تصاویر و یا توجه به ویژگی Alt در تگ تصاویر.

سخن پایانی

مقاله سئو شده برای وب سایتی که قصد دارد در نتایج گوگل جایگاه خوبی داشته باشد، به شدت توصیه می شود. تمامی مقالاتی که در نتایج گوگل بازدید بالایی دارد و درآمد سایت را افزایش داده اند، مقاله سئو شده هستند. ما در این مقاله سعی کردیم تمامی نکاتی که برای نوشتن یک مقاله استاندارد و بهینه، نیاز دارید را برای شما شرح دهیم. شما می توانید سوالات و چالش های خود در این باره را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

چگونه قرارداد سئو بنویسیم؟

قرارداد سئو,قرارداد سئو سایت,قرارداد طراحی سایت و سئو

نوشتن قرارداد سئو یکی از ضروری ترین اقداماتی است که یک کارشناس سئو یا هر مجموعه و شرکتی که در این زمینه فعالیت میکند، باید در ابتدای شروع هر پروژه انجام بدهد. برای انجام یک پروژه سئو و همکاری با مدیران سایت ها، تنظیم شدن یک قرارداد دقیق و کامل، طرفین را ملزم می کند تا وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

داشتن قرارداد کتبی با کارفرما مزایای متعددی دارد و به شما اطمینان می دهد که در حین ارائه خدمات به مشتریان، حقوقتان ضایع نخواهد شد. برای نوشتن متن قرارداد سئو می توانید چندین نمونه قرارداد بهینه سازی سایت را در اینترنت مشاهده کنید و از یک وکیل حقوقی باتجربه راهنمایی بگیرید. در این مطلب تمامی نکات مهم در نوشتن قرارداد بهینه سازی سایت ذکر شده است، پس توصیه می کنیم برای تضمین حقوق خود و کارمندانتان ادامه متن را مطالعه فرمایید.

چرا باید قرارداد سئو داشته باشیم؟

طبق نتایجی که از تحقیقات به دست آمده است، ۸۶ درصد از سئوکارها و تیم های بهینه سازی سایت از یک قرارداد کتبی برای سئو استفاده می کنند. این افراد معمولا آژانس های سئو و کارشناسانی هستند که به طور متوسط ۲۲ نفر زیر نظر آن ها فعالیت سئو انجام می دهند. اکثر کارشناسان به ویژه سئوکارهای باسابقه و حرفه ای، ترجیح می دهند جوانب قانونی را رعایت کرده و با مشتریان خود قرارداد کتبی امضا کنند.

بنابراین به نظر می رسد یک قرارداد کتبی آثار بهتری بر ارائه خدمات شما دارد. داشتن یک قرارداد بهینه سازی سایت که به شکل صحیح و با رعایت اصول و قواعد آن تنظیم شده باشد، می تواند موجب افزایش اعتماد کارفرمایان به تیم سئو شما شود. همچنین با این کار از حقوق خود و کارمندانتان محافظت می کنید و جلوی بسیاری از ریسک ها گرفته می شود.

قرارداد سئو کمک می کند تا حقوق و تکالیف متقابل طرفین به صراحت بیان شده و هیچگونه ابهامی در ادامه فعالیت وجود نداشته باشد.

قرارداد بهینه سازی سایت هر دو طرف را به شکل قانونی ملزم می کند که به تعهدات خود پایبند باشند تا حقوق آن ها محفوظ بماند. قرارداد شفاهی ممکن است برای کسب وکارهای کوچک کاربرد داشته باشد، اما در مجموعه های بزرگ تر که از چند سئوکار و کارشناس تولید محتوا تشکیل می شود، قرارداد شفاهی به دلیل غیرقابل پیشبینی بودن از استحکام خوبی برخوردار نیست.

فرض کنید پس از چند هفته ارائه خدمات سئو به کارفرما، ناگهان تصمیم می گیرد که بودجه را کاهش دهد. در چنین وضعیتی داشتن یک قرارداد سئو کتبی از شما محافظت خواهد کرد.

قرارداد سئو,قرارداد سئو سایت,قرارداد طراحی سایت و سئو

خطرات نداشتن قرارداد سئو چیست؟

اگر به طور حرفه ای در زمینه سئو فعالیت کرده باشید، حتما می دانید که نداشتن قرارداد طراحی سایت و سئو، زیان های بسیاری را به دنبال دارد. در توافق شفاهی با مشتری ممکن است منظور طرفین به درستی به یکدیگر منتقل نشود و برخی عبارات به اشتباه تفسیر شوند. همچنین عقد قرارداد با مشتری از طریق ایمیل و هر راه ارتباطی احتمال خطا در به کارگیری کلمات را به همراه خواهد داشت.

اگر دوست ندارید مشاجره های ناخوشایند با کارفرما را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم با تنظیم یک نمونه قرارداد سئو کتبی انتظارات و تعهدات هر دو طرف را از ابتدای کار روشن کنید. نداشتن قرارداد سئو باعث می شود مشتریان نظرات بدی را در مورد تیم شما نشر دهند و به اعتبار کسب و کارتان لطمه زنند. همچنین بدون یک قرارداد بهینه سازی سایت که به وضوح وظایف شما را تعیین نکرده باشد، ممکن است مجبور به انجام کاری شوید که برای آن تعهد نداده بودید.

بدترین اثر ارائه خدمات سئو بدون داشتن قرارداد با کارفرما، درگیر شدن در یک دعوای حقوقی است که حیثیت کاری شما را تهدید کرده و منجر به سلب اعتماد مشتریان می گردد. برخی سئوکارها تصور می کنند بدون وجود قرارداد به لحاظ حقوقی نگرانی ندارند اما چنین تصوری اشتباه است.

به همین دلیل برای توافق کاری با مشتریان خود، باید از یک متن قرارداد سئو کتبی که با مشورت وکیل حرفه ای تنظیم شده باشد استفاده کنید.

نکات مهم نوشتن قرارداد سئو

اگرچه انعقاد قرارداد بهینه سازی سایت به طور کلی همه مشکلات ممکن در دوره همکاری را از بین نمی برد، اما می تواند آن ها را به حداقل برساند و در ضمن امکان پیگیری قانونی را برای دو طرف فراهم کند.

به همین خاطر برای بهره مندی از مزایای قرارداد، برخی نکات مهم وجود دارند که توصیه می شود حتما آن ها را در برگه مربوطه قید کنید. برای نوشتن قرارداد لازم است جزئیات مثل اینکه چه کسی قرار است چه کاری را در چه زمانی انجام دهد، بیان شود. کلمات کلیدی و رتبه هدف که قصد دارید برای آن تلاش کنید، باید مورد توافق طرفین بوده و در قرارداد درج شود. جزئیات بیشتر و عبارات صریح تر استحکام قرارداد را بیشتر کرده و احتمال برداشت های متفاوت و بروز اشتباه را کاهش می دهد.

پس از نوشتن قرارداد سئو به دقت تمام بندها را مطالعه کرده و مطمئن شوید چیزی را از قلم نینداخته اید. به خصوص اگر از یک نمونه قرارداد بهینه سازی سایت که از اینترنت دانلود کرده اید استفاده می کنید، از صحت تمام بندهای آن اطمینان حاصل کنید. همچنین توصیه می شود از مشاور حقوقی خود کمک بگیرید و قرارداد سئو خود را بر اساس اصول قانونی تنظیم کنید.

نمونه قرارداد سئو سایت

متن زیر یک نمونه قرارداد سئو سایت است. شما می توانید از متن زیر به عنوان یک نمونه متن قرارداد سئو استفاده کرده و بخش های مختلف آن را برای خود، تغییر دهید:

این قرارداد فی مابین … به عنوان برنامه نویس، طراح و بهینه ساز سایت
به نشانی …
با شماره تماس …
و از طرف دیگر … به نشانی …
با شماره تماس … بعنوان کارفرما با شرایط ذیل منعقد میگردد.

ماده 1) موضوع قرارداد:

سئو و بهینه سازی و مدیریت وب سایت … برای رسیدن به رتبه های اول تا سوم نتایج گوگل.

آدرس سایت ها:

  • وب سایت …

ماده 2) مدت قرارداد:

مدت این قرارداد از تاریخ … لغایت یک سال می باشد.
مدت زمان اعلام شده در صورت توافق قابل تمدید خواهد بود.

تبصره: در صورت تصمیم هر یک از طرفین جهت فسخ قرارداد، می بایستی موضوع فسخ یک ماه قبل بصورت کتبی به طرف مقابل اعلام و ضمن تسویه حساب کامل، نسبت به فسخ قرارداد اقدام گردد.

ماده 3) مبلغ قرارداد:

مبلغ قرارداد به صورت ماهانه … می باشد.

تبصره 1: این مبلغ برای کار مستمر روزانه معادل … ساعت بر روی سایت مجموعه یا ارائه گزارشکار هفتگی و ماهانه پیشرفت سئو سایت

تبصره 2: این مبلغ بابت دورکاری تمام موراد محوله و هرگونه هزینه های مجری به ایشان پرداخت میگردد و هیچگونه تعهد ثانویه دیگری برای کارفرما ندارد.

نحوه پرداخت:

مبلغ … به صورت ماهانه تا پایان قرارداد به حساب مجری، واریز می شود.

شماره شبای بانکی …

ماده 4) تعهدات کارفرما:

1-4) کارفرما موظف است از زمان تاریخ شروع قرارداد و در طول زمان انجام پروژه اطلاعات و تجربیات مورد نیاز برای تولید محتوا سایت را در هر زمانی که مجری درخواست می کند. در اسرع وقت در اختیار او قرار دهد.

2-4) کارفرما موظف است زمانی که دسترسی سایت را به افراد دیگر می دهد، مجری را در جریان قرار دهد. در غیر این صورت مجری هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات ایجاد شده پس از این دسترسی ها، نخواهد داشت.

3-4) کارفرما متعهد است نسبت به پرداخت به موقع مبلغ قرارداد مطابق ماده ۳ قرارداد به مجری اقدام نماید. چنانچه در طول پروژه کارفرما به هر دلیل، پرداخت هزینه ی مشخص شده در قرارداد سایت را پرداخت ننماید (یا با تاخیر 15 روزه پرداخت نمایند)، این به منزله فسخ قرارداد و قبول عدم ادامه همکاری می باشد و چنانچه تمایل به ادامه همکاری داشته باشند، نیاز به ثبت قرارداد جدید می باشد.

4-4) در صورت نیاز به تغییر سرور، کارفرما شرایط لازم برای تغییر سرور را ایجاد بکند. ضمنا هرگاه پیامی از طرف مجری برای بروز کردن ارسال گردید نسبت به بروزرسانی از طرف کار فرما اقدامات لازم صورت پذیرد.

5-4) پیشنهاد می شود کارفرما مبلغ مشخصی را برای رپورتاژآگهی در بازه های زمانی مختلف در نظر بگیرد.

ماده 5) تعهدات مجری:

1-5) مجری متعهد می گردد براساس موضوع قرارداد از لحاظ ارائه خدمات فنی و نحوه انجام کار و بالا آوردن سایت در گوگل، رضایت کارفرما را بطور کامل جلب نماید و هرگونه اعتراض یا عدم رضایت کارفرما از کار انجام شده که به موضوع قرارداد مربوط می گردد باید هرچه سریعتر از سوی مجری رسیدگی و ترتیب اثر داده شود.

2-5) مجری متعهد میگردد از روشهایی که باعث قرار گرفتن وب سایت در لیست سیاه موتورهای جستجو میشود استفاده نکند. در غیر اینصورت ضمن عودت تمام مبلغ قرارداد به کارفرما، نسبت به بهینه سازی یک سایت جدید با تمام مشخصات سایت قبلی بطور رایگان اقدام نماید.

3-5) مجری متعهد می گردد اطلاعات سایت یا شرکت کارفرما را در اختیار هیچ فرد یا شرکت دیگری قرار ندهد.

4-5) مجری متعهد می شود که گزارش هفتگی کاملی از عملکرد تیم سئو در اختیار کارفرما قرار دهد.

5-5) مجری متعهد می شود تمامی امور وب سایت را به طور کامل مدیریت کند.

ماده 6) کلیات:

این قرارداد در 3 صفحه شامل 6 ماده و 7 تبصره در دو نسخه که هر یک بطور مجزا حکم واحد را دارند به امضاء طرفین رسیده است.

مجری … کارفرما …

امضاء و اثر انگشت امضاء و اثر انگشت

متن قرارداد سئو,نمونه قرارداد بهینه سازی سایت,نمونه قرارداد سئو

مهم ترین بندهایی که باید در قرارداد سئو مشخص شود!

زمانی که مدیر وب سایت رزومه سئوکار یا تیم سئو را مطالعه می کند و مطمئن می شود که آن فرد به اندازه کافی آموزش سئو دریافت کرده است، تصمیم می گیرد که برای امضای متن قرارداد سئو اقدام کند. در این هنگام تیم سئوکار باید قرارداد آماده ای را ارائه دهند که بندهای آن به روشنی حقوق و تکالیف هر یک از طرفین را مشخص کرده باشد. با داشتن یک قرارداد استاندارد و جامع، فرایند آغاز همکاری با کارفرما سریع تر صورت می گیرد و سئوکار موفق می شود پروژه را دریافت کند. در ادامه به چندتا از مهم ترین بندهایی که باید در قرارداد طراحی سایت و سئو گنجانده شود، اشاره می کنیم:

تعهدات سئوکار

موضوع قرارداد سئو ارائه خدمات سئو از طرف تیم بهینه سازی سایت است که متعهد می شود در زمینه های مشخص شده برای بالا بردن رتبه سایت فعالیت کند. به این منظور سئوکار تعهدات و وظایفی خواهد داشت که ملکف است به آن ها پایبند باشد. مشخص کردن کلمات کلیدی تارگت یا هدف از جمله اساسی ترین بخش های متن قرارداد سئو محسوب می شود.

کارشناس سئو باید دقیقا بیان کند که قصد دارد برای ارتقای رتبه سایت در کدام کلمه کلیدی تلاش کند و تا چه حد قرار است آن را بهبود ببخشد. پس از مطرح کردن این مورد، تیم سئو متعهد می شود اطلاعاتی که از کسب وکار کارفرما در اختیار او گذاشته می شود را فاش نکند. همچنین تیم بهینه سازی سایت حق واگذاری پروژه به آژانس های دیگر را ندارد. ارائه گزارش ماهانه یا ۲ ماه یکبار از روند اجرایی پروژه ها نیز جزو تکالیف سئوکار است.

تعهدات کارفرما

کارفرما ممکن است مدیر سایت یا یکی از ادمین های سایت باشد که مشخصات شناسایی او به طور کامل در ابتدای قرارداد درج می شود. این شخص در برابر تیم سئو وظایفی را بر عهده دارد. کارفرما باید از هرگونه فعالیت مخرب مثل استفاده از روش های سئو کلاه سیاه در مدت قرارداد با تیم سئو خودداری کند و درصورتی که با انجام اینگونه اعمال ضرری به سایت او وارد شود، سئوکار مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

کارفرما مکلف است در ابتدای کار دسترسی های لازم به سایت را برای سئوکار ایجاد کند تا او بتواند فعالیت خود را آغاز کند. یکی دیگر از تعهدات کارفرما در قبال تیم سئو این است که اهداف و خواسته های خود را به طور کامل و واضح در اختیار سئوکار قرار دهد. کارفرما باید متعهد شود که انجام یک پروژه بار مالیاتی برای سئوکار نداشته باشد و درصورتی که شامل مالیات گردد کارفرما هزینه های آن را متقبل شود.

مدت قرارداد

در این بند از قرارداد سئو باید مدت زمان پروژه معین شود. همچنین چنانچه می خواهید قرارداد دقیق تری بنویسید که در مقابل تغییرات برنامه انعطاف پذیر باشد، می توانید یک بازه زمانی را به عنوان مهلت اضافه پیشبینی کنید. به عنوان مثال ممکن است در روند گرفتن دسترسی از کارفرما و وارد شدن به سایت وقفه زمانی ایجاد شود.

شما می توانید احتمال چنین اتفاقاتی را در قالب بازه زمانی متغیر در قرارداد جای دهید. البته به عنوان تبصره این بند باید گفت اصولا حوادث سیاسی، اجتماعی و جوی جزو تعهدات سئوکار تلقی نمی شود.

هزینه و نحوه پرداخت

از مواردی که احتمال اختلاف در آن بیشتر است و یکی از دلایل فسخ تعداد زیادی از قراردادهای سئو به حساب می آید، بندهای مربوط به هزینه خدمات سئو، زمان و نحوه پرداخت آن است. در این قسمت باید هزینه هر کدام از خدمات سئو به صورت جداگانه و با ذکر جزئیات بیان شود. سپس زمان پرداخت و مبلغ آن به دقت مشخص شود. ممکن است پرداخت ها به صورت ماهیانه باشد یا طرفین توافق کنند که به ازای دریافت هر پروژه کارفرما مبلغی را پرداخت کند. تمام این موارد باید به طور کامل و صریح در قرارداد سئو مطرح گردند.

قواعد حل اختلاف

در آخرین بند از قرارداد سئو لازم است طرفین قرارداد با هم توافق کنند که درصورت بروز هر نوع اختلاف، چطور برای رفع آن اقدام خواهند کرد. به عنوان مثال کارفرما و سئوکار می توانند تصمیم بگیرند که اگر پس از عقد قرارداد اختلافی بین آن ها ایجاد شد، در مرحله اول به شورای حل اختلاف مراجعه کرده و درصورت برطرف نشدن مشکل، دعوای خود را در مراجع قضایی و دادگاه ها طرح کنند.

علاوه بر این اگر قرار است هر کدام از طرفین حق فسخ قرارداد را داشته باشند این موضوع باید به صراحت در قرارداد ذکر شود. بر فرض سئوکار می تواند بیان کند که عدم پرداخت هزینه خدمات سئو در بازه زمانی معین، به منزله فسخ قرارداد و خاتمه همکاری است. در این صورت برای ادامه همکاری، سئوکار و کارفرما باید قرارداد جدیدی منعقد کنند.

نتیجه گیری

اگر دوره آموزش سئو را به پایان رسانده اید و قصد دارید وارد بازار کار شوید، باید اصول قراردادهای کاری را بیاموزید. هنگامی که می خواهید با یک کارفرما توافق کرده و از او پروژه دریافت کنید، داشتن یک قرارداد سئو می تواند از حقوق شما محافظت کند. قرارداد سئو همچنین حقوق کارفرما را نیز تامین می کند و باعث جلب اعتماد او می شود. به این ترتیب اعتبار شما در بین مشتریان بیشتر می شود و کارفرمایان متوجه می شوند که شما در کار خود جدی هستید.

برای اینکه قرارداد سئو کارکرد مطلوبی برای طرفین داشته باشد لازم است بر اساس قواعد قراردادهای استاندارد و قانونی تنظیم شود. ذکر جزئیات و اطلاعات کامل در خصوص موضوع قرارداد و طرفین آن، باعث می شود یک توافق نامه کامل و جامع داشته باشید که هم برای کارفرما و هم برای سئوکار سودمند است.

چگونه پروپوزال سئو بنویسیم؟

پروپوزال,پروپوزال آماده سئو,پروپوزال سئو

اگر سئو را فرا گرفته اید و به فکر ورود به بازار کار هستید، اولین کاری باید برای ورود به این عرصه انجام دهید تنظیم پروپوزال سئو است.

شما باید بتوانید توانایی های خودتان در زمینه سئو سایت را به خوبی ارائه دهید و خودتان را به نحوی به کارفرما معرفی کنید که او به کار کردن با شما ترغیب شود. برای این کار ما به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا به جزئیات پروپوزال نویسی مسلط شوید.

پروپوزال سئو چیست؟

پیش از عقد قرارداد تیم سئو سایت با کارفرما، لازم است سئوکار، اهداف و برنامه هایی که برای بهینه سازی سایت دارد، را در قالب یک فایل متنی به کارفرما ارائه کند. به این ترتیب نقشه ذهنی کارشناس سئو و جزئیات فعالیت هایی که قصد دارد انجام دهد، برای هر دو طرف مشخص خواهد شد.

پروپوزال سئو سایت به تیم سئو کمک می کند تا یک چارچوب کلی و از پیش تعیین شده برای معرفی خدمات خود داشته باشد و آن را برای مشتریان بالقوه ارسال کند.

این کار در زمان شما به طرز قابل توجهی صرفه جویی می کند و نیازی نیست فعالیت های خود را برای هر یک از مشتریان به طور جداگانه تشریح کنید. همچنین با استفاده از پروپوزال آماده سئو نگران این نخواهید بود که برخی نکات راجع به خدمات خود را فراموش کنید و در ادامه همکاری با سایت به مشکل بربخورید. بنابراین پیشنهاد ما این است که یک پروپوزال قدرتمند با رعایت استانداردهای مربوط به نگارش پروپوزال سئو تهیه کرده و از آن برای جذب مشتریان کمک بگیرید.

چرا باید از پروپوزال سئو استفاده کنیم؟

پروپوزال سئو برای سئوکارها اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا درصورتی که این افراد نتوانند به درستی خدمات و شیوه کار خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنند، موفق به دریافت پروژه از کارفرما نخواهند شد.

در حقیقت پروپوزال سئو نوعی پیشنهاد است که از سوی کارشناس سئو و تیم بهینه سازی سایت، به کارفرمایان ارائه می شود و از آن ها برای عقد قرارداد و سفارش خدمات سئو دعوت می کند. در نتیجه هرچه پروپوزال کامل تر و دقیق تر باشد، احتمال اینکه کارفرما شرایط سئوکار را پذیرفته و پروژه های سایت خود را به او واگذار کند، بیشتر است.

یک راهکار موثر برای نوشتن پروپوزال قوی مشاهده چند نمونه پروپوزال سئو است که به شما کمک می کند با سایر افراد فعال در عرصه ارائه خدمات سئو رقابت کنید.

پروپوزال سئو باید شامل چه چیزهایی باشد؟

داشتن یک پروپوزال سئو که با رعایت اصول پروپوزال نویسی و مطابق با نیاز مشتریان نوشته شده باشد، می تواند شانس موفقیت شما را در گرفتن پروژه از کارفرما بیشتر کند. پروپوزال سئو زمینه فروش خدمات شما را فراهم می کند، بنابراین باید در تنظیم آن دقت و ظرافت فراوانی به خرج دهید؛ اما سوال اساسی این است که پروپوزال سئو باید شامل چه چیزهایی باشد و یک پروپوزال خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در زیر تمام مواردی که باید در پروپوزال سئو خود بگنجانید قید شده است:

تعریف مشکلات مشتری و ارائه راهکار برای آن

در ابتدای پروپوزال از مشتری بابت زمانی که صرف کرده است تا با شما تماس بگیرد تشکر کنید. سپس باید به او ثابت کنید که به خوبی مشکلات او را درک کرده و خواسته های او را فهمیده اید. ممکن است مشتری نگران افت ترافیک سایت خود باشد یا از بی فایده بودن تلاش های خود برای ارتقا رتبه سایتش ناراحت باشد. شما به عنوان متخصص سئو موظف هستید در گام اول با مشتری ابراز همدردی کرده و به او بگویید که مشکل او را درک می کنید.

به عنوان شروع مهم است که به مشتریان خود اطمینان دهید که به اندازه کافی آموزش سئو دیده اید و توانایی کمک کردن به آن ها برای حل مشکل سایتشان را دارید.

شرح استراتژی سئو اختصاصی

در این مرحله از تهیه پروپوزال سئو سایت لازم است لیستی از خدماتی که تیم سئو شما ارائه می کند، تنظیم کنید. این خدمات ممکن است سئو فنی، سئو محتوا، سئو داخلی یا سئو خارج از سایت باشد. همچنین می توانید اهداف خود را به صورت کلی و در سه گام اصلی ارزیابی سئو، راه اندازی سئو و خدمات سئو ماهانه معرفی کنید. توصیه می کنیم در انتها شاخص هایی را که تیم شما را منحصر به فرد می کند، یاداوری کنید تا بتوانید اعتماد مشتری را جلب کرده و او را برای ادامه همکاری مشتاق کنید.

به خاطر داشته باشید که در تنظیم پروپوزال سئو صرفا واقعیت ها و روند کار خود را بیان کنید و از مطرح کردن اهداف غیرواقعی و ناممکن مثل دوبرابر کردن ترافیک سایت در مدت زمان کوتاه، بپرهیزید. به این دلیل که اصولا سئو تا حد زیادی غیرقابل پیشبینی است و مدام به سوی رشد و تکامل حرکت می کند. بنابراین با وعده های غیرقابل دسترسی احتمال دارد به اعتبار خود ضربه بزنید.

تعریف محدوده خدمات

قسمتی از پروپوزال سئو خود را به توضیح محدوده خدمات پیشنهادی خود اختصاص دهید. همچنین می توانید چند بسته سئو را پیشنهاد کنید و جزئیات و مزایای آن را شرح دهید. تمام خدمات سئوی خود از قبیل ارزیابی سئو، برنامه ریزی استراتژیک، تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، خدمات سئو ماهانه و… را با اطلاعات کامل در پروپوزال سئو قید کنید. مشتریان معمولا خواهان مزایا و تغییرات ملموس در سئو سایت خود هستند پس مطمئن شوید که بسته های پیشنهادی شما نیازهای آنان را پوشش می دهد.

قیمت گذاری و جدول زمانی را مشخص کنید.

در نهایت قیمت های پیشنهادی خود را برای مشتری ارائه کنید و مبلغ معین برای هر یک از خدمات را بیان کنید. برای اطلاع از قیمت ها می توانید در اینترنت جستجو کرده و از تعرفه رایج سئوکاران مطلع شوید. همچنین زمان موردنیاز برای هر پروژه را تخمین زده و در پروپوزال سئو آن را به اطلاع مشتریان برسانید.

توافقنامه نهایی را تنظیم کنید.

آخرین مرحله از پروپوزال سئو سایت که موفقیت شما در فروش خدمات سئو را تعیین می کند، توافق کاری است. سعی کنید توافقنامه را مملو از عبارات حقوقی ننویسید تا باعث خستگی مشتری نشوید. در عوض یک صفحه را برای ابراز قصد مشتری به واگذاری پروژه اختصاص دهید و در آن شرایط قرارداد سئو و روند کاری و مبلغ توافقی را قید کنید.

ایجاد یک قرارداد ساده با ذکر جزئیاتی که از حقوق شما محافظت کند، می تواند جدیت شما در کار را نشان بدهد. چندین پروپوزال آماده سئو در اینترنت وجود دارند که می توانید نمونه هایی از توافقنامه را در آن ها مشاهده کنید؛ با اینحال توصیه می کنیم در هنگام توافق برای گرفتن یک پروژه و عقد قرارداد، حتما با وکیل خود درباره بندهای توافقنامه مشورت کنید.

نتیجه گیری

بسیاری از مدیران وب سایت ها برای بهبود ترافیک یا افزایش بازدید سایت خود اقدام به همکاری با متخصصان سئو یا تیم های سئوکار می کنند. اما در این بین چه چیزی باعث می شود مشتریان به عقد قرارداد با برخی از سئوکاران تمایل بیشتری داشته باشند؟ راز این انتخاب در تهیه یک پروپوزال سئو حرفه ای و متقاعدکننده است.

اگر تیم شما هم خدمات سئو ارائه می دهد، پیشنهاد می کنیم به کمک نکاتی که در بالا ذکر شد، اقدام به تنظیم پروپوزال سئو سایت کرده و میزان فروش خدمات خود را بیشتر کنید. همچنین برای داشتن پیش زمینه ای از طراحی پروپوزال سئو می توانید با جستجو در اینترنت نمونه هایی از پروپوزال آماده سئو را مشاهده کنید.

WormGPT، نسخه جدید ChatGPT برای هک و اقدامات مجرمانه

WormGPT نسخه ای جدید از چت بات هوش مصنوعی ChatGPT است که با نرم افزار اصلی شرکت OpenAI خیلی فاصله دارد. این چت بات توسط یک هکر خلق شده و برای تولید بدافزار و راه اندازی حملات فیشینگ از آن استفاده میشود. نکته عجیبی که درباره این چت بات وجود دارد این است که هیچ محدودیت یا چهارچوب اخلاقی ندارد.

براساس گزارش شرکت SlashNext، توسعه‌دهنده WormGPT دسترسی به این چت‌بات را در یک انجمن گفت‌وگوی هکری می‌فروشد. این شرکت که این چت‌بات را آزمایش کرده است، می‌گوید هکرها حالا مشغول تولید ابزارهایی شبیه به ChatGPT هستند که برای امور خرابکارانه به‌کار می‌روند.

به‌نظر می‌رسد که این چت‌بات اولین‌بار در ماه مارس معرفی شده بود، اما در ماه گذشته میلادی شروع به کار کرد. این برنامه برخلاف ChatGPT یا گوگل بارد هیچ محدودیتی ندارد و پاسخ هر درخواست مخربی را می‌دهد. برای مثال، با این برنامه می‌توانید به زبان پایتون بدافزار بنویسید و برای اجرای حملات خود راهنمایی دریافت کنید.

WormGPT با کدام مدل هوش مصنوعی ساخته شده است؟

خالق WormGPT می‌گوید برای ساخت این چت‌بات از یک نسخه قدیمی و متن‌باز مدل زبانی بزرگ OpenAI به نام GPT-J استفاده کرده است. سپس این مدل با داده‌های مربوط به خلق بدافزار آموزش داده شده تا این برنامه حاصل شود.

توسعه‌دهنده این چت‌بات می‌گوید: «این پروژه می‌خواهد جایگزینی برای ChatGPT باشد و به شما اجازه دهد کارهای غیرقانونی انجام دهید و در آینده به‌راحتی دستاوردهای خود را به‌صورت آنلاین بفروشید. هر چیزی در رابطه با [هکرهای] کلاه سیاه که بتوانید فکرش را بکنید، با WormGPT قابل انجام است و به همه اجازه می‌دهد تا بدون ترک خانه خود بتوانند هر فعالیت خرابکارانه‌ای را که بخواهند، انجام دهند.»

SlashNext می‌گوید در آزمایشی که با این چت‌بات داشته، توانسته است یک حمله فیشینگ را شبیه‌سازی کند و نتایج کار شگفت‌انگیز بوده است. البته خوشبختانه دسترسی به WormGPT چندان ارزان نیست و برای استفاده از این چت‌بات باید ماهانه 60 یورو یا سالانه 550 یورو هزینه بپردازید.