مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

ساخت بک لینک با استفاده از الکسا

آموزس ساخت بک لینک,بک لینک الکسا,تمام سایت های الکسا

با توجه به درخواست هایی در چند ماه گذشته مبنی بر لیست کامل سایت ها در الکسا که قبلا در صفحه اصلی خود این سایت قابلیت دانلود داشت بر آن شدم تا این لیست را به صورت عمومی در اختیار شما عزیزان قرار دهم.

دقت داشته باشید که به صورت عمومی در الکسا 500 سایت اول جهان و یا 500 سایت اول هر کشور نمایش داده می شود اما برخی از دوستان به دلایلی که البته بنده هرگز متقاعد نشدم که ربطی مستقیم به سئو داشته باشد ، به دنبال لیست مثلا چند هزار سایت اول الکسا هستند.

البته اگر بخواهم از منظر آن ها به ماجرا نگاه کنم و اینکه چرا این لیست را از بنده می خواهند باید بگویم به احتمال زیاد به دنبال ساخت بک لینک در بحث سئو سایت هستند.درست است که این لیست کمک زیادی می کند ، چراکه به هر حال سایت هایی با رنکینگ بهتر در الکسا می توانند رنک خوبی از نظر گوگل هم داشته باشند.بهترین نوع بک لینک رپورتاژ آگهی است.

اما دو مورد زیر را نیز باید در نظر داشت :

  • آیا رنک الکسای آن ها تقلبی نیست ؟!!
  • آیا راه بهتری برای پیدا کردن سایت ها یا انجمن های برتر جهت ساخت بک لینک نیست؟

به هر حال انتخاب با شماست و البته مشاوره و راهنمایی شما ، وظیفه بنده !

لینک دانلود فایل بروز 1.000.000 سایت رتبه بندی شده از منظر الکسا :

http://s3.amazonaws.com/alexa-static/top-1m.csv.zip

منبع : آموزش سئو

 

آیا گوگل می فهمد که شما صاحب چه سایت هایی هستید

آموزش سئو,افزایش سئو,سئو سایت

در واقع باید سوال را اینگونه کامل کنیم :

آیا گوگل با استفاده از داده های ابزار وبمستر بررسی می کند که شما صاحب چه سایت هایی هستید؟

این موضوع بخشی ترسناک از داستان سئو سایت است.

تئوری می گوید که شما باید محتاط باشید که چه سایت هایی در اکانت ابزار وبمستر خود دارید، چرا که گوگل از این داده ها استفاده می کند تا سایت های شما را به یکدیگر مرتبط سازد و در صورتیکه فعالیت درست و قانونی انجام نمی دهید مجازات خود را روی تمامی آنها اعمال کند.

همچنین گوگل از این داده ها استفاده می کند تا لینک های مترادف و منطبق در بین سایتها را بی ارزش کند.

دیدگاه ها در مورد این موضوع مختلف است اما چیزی که من می گویم که اگر درست کار نمی کنید بهتر است که همه چیز را از هم جدا نگه دارید. با این حال احتمالا در آینده می فهمید که گوگل نهایتا سایت های شما را به طرق مختلف بهم متصل می کند بدون نیاز به ابزار وبمستر!

یک بار دیگر و عامیانه تر :

زمانی که چندین سایت را در وب مستر تولز یک ایمیل ثبت می کنید گوگل قطعا این مسئله را می فهمد.احتمال اینکه گوگل فکر کند همه این سایت ها مال شماست زیاد است و بعد …

به همین دلیل است که بنده به همکاران حرفه ای سئو خود همیشه گوشزد می کنم که سایت هایی با محتوای مشابه یا احیانا کپی را در یک پنل وب مستر تولز ثبت نکنند.

در این باره کتاب آموزش سئو را بخوانید.

** بنابراین حواستان باشد ! **

این مقاله در سایت های زیر منتشر شده است :

خبر فارسی

بولتن نیوز

tnews

منبع : نیوسئو

آیا سایت باید دارای سیاست‌های حریم شخصی باشد

بهبود رنک گوگل,بهینه سازی سایت,سئو سایت

بهتر اینگونه پرسشمان را مطرح کنیم که آیا گوگل سایت های با قانون حفظ حریم شخصی را بیشتر از سایت های بدون این قانون ترجیح می دهد و به آنها پوئنی برای بهبود رنک می دهد؟

من زیاد مطمئن نیستم که این کار باعث سئو سایت شود ولی با اینحال، برای اطمینان از فعالیت قانونی سایتتان در بیشتر کشور ها، قانون حریم شخصی چیزی است که به آن نیاز دارید. همچنین این موضوع چیزی است که بازدیدکنندگان قبل از وارد کردن اطلاعاتشان بدنبال آن می گردند مضاف بر اینکه شما نیز اگر می خواهید تحت هر شرایطی در سایتتان تبلیغات بگذارید به چنین قانونی نیاز دارید.

بنابراین با اینکه من مطمئن نیستم که این مورد در امر سئو فایده ای دارد یا نه، قانونی در زمینه حریم شخصی چیزی است که سایت شما قطعا بایستی داشته باشد.

شاید شما هم مثلا اکثر شاگردانم بپرسید پس چرا سایت های ایرانی از قانون حریم شخصی اصلا استفاده نمی کنند ؟

و جواب بنده : اولا متاسفانه دوستان ایرانی ما زیاد بند این حرف ها نیستند ، پنجما ! فکر نمی کنم قانون خاص و مشخصی برای همه سایت های ایرانی وجود داشته باشد.حتما کتاب آموزش سئو را بخوانید.

منبع : نیوسئو

آیا رنک گوگل با محتوای ویدئویی افزایش می یابد

آموزش سئو سایت کلیپ,آموزش سئو سایت ویدئو,افزایش سئو

با اینکه کاملا صحیح است که مطالب ویدئویی می تواند بخوبی باعث افزایش سئو شود (خصوصا یوتیوب ویدئوها را زمانیکه بخوبی بهینه شده باشند ذخیره می کند)، بنده نمی گویم که پوئن خاصی در امر سئو برای داشتن محتوای ویدئویی در صفحه است.

خب، با این حال … محتوای ویدئویی خوب برای کابران شما بسیار مفید و عالی است و پتانسیل اشتراک گذاری /لینک دهی بالایی دارند. بنابراین بنده حدس می زنم که بودن یک ویدئو در صفحه ممکن است امتیاز خاصی نداشته باشد اما لینک های حاوی آن ویدئو ارزشمند هستند!

بنابراین بدون تاثیر مستقیم اما قطعا تاثیرگذار!

اما فکر میکنم بهتر است چند نکته ای که پس از سئوی یک سایت کلیپ ایرانی به آن رسیدم به شما بگویم !

برای سئو از پلاگین های قوی وردپرس حتما بهره ببرید.

برای ویدئو های خود مثل عکس ها عنوان انتخاب کنید.

حتما یکی از پسوندهای مجاز یوتوب را برای پخش آنلاین انتخاب کنید (یعنی flv یا mp4)

سعی کنید در پایگاه های بزرگ کلیپ های آنلاین مثل آپارات و یوتوب کلیپ هایتان را آپلود کنید تا برندتان مشهور شود.

منبع: آموزش سئو

موفق باشید !

آموزش لینک دادن به صفحه اصلی سایت

آموزش لینک دادن,افزایش رنک سایت,افزایش رنک گوگل

یکی از اولین توصیه های من به مشتریان سئو (و کارهایی که در سایت های خودم نیز انجام می دهم) تغییر anchor text لینک های “home” به عبارتی است که به دنبال بهبود رنک آن هستند.

این کار بخوبی استفاده می شد و در سئو سایت تا سال 2006/2007 …جواب می داد.

امروزه در مبحث سئو، اگر هرکسی از anchor text بجای عبارت های عمومی استفاده کند احتمال بیشتری برای مجازات شدن دارد تا بهبود رنک.

رند فیشکین تعدادی آزمایش انجام داد و مقاله ارزشمندی در مورد این موضوع نوشت. رَند نتیجه گیری کرد که شانس کمی برای بهبود رنک با استفاده از anchor text در صفحات داخلی وجود دارد اما برای صفحه اول عکس این قضیه صدق می کند.

به هر حال در گذشته را کنار بگذارید.با توجه به بررسی های اخیر بنده نتیجه اینگونه شد : سایت های ایرانی که به جای استفاده از کلمه “صفحه اصلی” برند سایت یا کلمه کلیدی مهم شان را قرار می دهند هیچ تاثیر خاصی بر روی ورودی آن کلمه ندارد.

بنابراین بچسبید به استفاده از کلمه “صفحه اصلی” برای لینک های اول سایتتان – اینکار برای کاربران و برای رنک جستجوی شما و همچنین افزایش سئوی سایت شما بهتر است چرا که گوگل قطعا این کلمه را می شناسد.

منبع: آموزش سئو