مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آیا تگ alt در تصاویر به رنک شما کمک می کند

آموزش سئو عکس,سئو تصاویر,سئو عکس وردپرس

اضافه کردن تگ alt دقیق و توصیفی ، به تصاویرتان قطعا برای عملکرد سئو مفید است.

این روش بطور مشخصی روی افزایش ترافیک از طریق جستجوی تصاویر گوگل تاثیر دارد ولی شخصا بنده تاثیری بر روی رنک کلی سایت برای آن ندیده ام.

اما همچنان اضافه کردن alt text به تصاویرتان بطور قطع بخشی از سئو است و مشابه این است که تلنگری هرچند کوچک به رشد سئو سایت بزنید. پس انجامش دهید!

پیشنهاد شخصی بنده استفاده از سه کلمه یا عبارت کلیدی مهم در تگ alt و قرار دادن عنوان هر پست در تگ title تصاویر است و بهتر است این عبارات در هر تصویر یک تا باشند ، یعنی اگر سه عبارت در تصویر اول یک پست استفاده شد همان سه عبارت در تصویر دوم استفاده نشود.

اما خالی از لطف نیست که تگ alt را در html هم یادآوری کنیم :

در حالت پیش فرض در صورت اشتباه بودن آدرس و لود نشدن تصویر در مرورگر اکسپلورر علامت ضربدر را برای عکس نمایش میدهد (در مرورگرهایی مثل اپرا علامت ضربدر نیز نمایش داده نمی شود).

حال با استفاده از خصوصیت alt تگ img میتوان در صورتی که آدرس عکس اشتباه و یا عکس نتواند لود شود ، متنی را به کاربر نشان دهیم.

در صورتی که عکس بطور صحیح لود گردید متن این خصوصیت نمایش داده نمیشود و فقط برای موتور های جستجوگر کاربرد پیدا میکند.

توصیه ی اکید میشود که برای تمامی عکس ها از این خصوصیت استفاده نمایید.

از دوره سئو فراموش نکنید.

بررسی سئو سایت ایران ناز

ایران ناز دات کام,سئو سازی سایت سرگرمی,سئو سایت سرگرمی

از اینکه این بار کمی طول کشید تحلیل یک سایت جدید عذرخواهی میکنم.در این زمان کمی سرم شلوغ شده و متاسفانه کمتر توانستم در خدمت شما سروران گرامی باشم.

خوب برویم سر اولین سایت درخواستی از سوی کاربران که موضوعیت خاصی ندارد و برای نمونه سایت های سرگرمی نمونه خوبی جهت تحلیل سئو  سایت است.نام این سایت ایران ناز است و از قالبی کاملا ساده که ده ها سایت از آن استفاده میکنند بهره می برد و درواقع طراحی خاص ندارد و حتی قالب آن نیز اختصاصی طراحی نشده است.

اتفاقا من از دوستی که این سایت را در بخش درخواست بررسی سئو سایت درخواست دادند بسیار سپاسگذارم ، چرا که درمورد این سایت زیاد از بنده طی ماه های پیش سوال شده است.چراکه این سایت عموما در حال کپی محتواست ولی آمار بازدید قابل ملاحظه ای دارد و در عین حال دارای ورودی گوگل زیادی است.

در پایان مقاله به دلایل ترافیک سایت ایران ناز خواهیم پرداخت و فعلا می رویم سر اطلاعات آماری.

تاریخ تحلیل : 1 مهر 1393

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 6693

رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 135

پیج رنک گوگل : 2

امتیاز سئو جهانی : 86%

تعداد بک لینک : حدود 3630 لینک

عمر دامنه : حدودا 5 سال

محل سرور : ایران

رتبه محتوای بی ارزش : 53.60% که بد است

میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 3.79 که برای این نوع سایت خوب است

میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 4:39 که برای این نوع سایت بسیار خوب است

میران محبوبیت فیسبوک : حدودا 37

میزان محبوبیت گوگل پلاس : حدودا 306

میزان محبوبیت تویتر : حدودا 53

اطلاعات تحلیلی

– سایت مپ این سایت با استفاده از پلاگین قدرتمند yoast ساخته شده است که بسیار برای گوگل بهینه است.

– کدنویسی قالب این سایت ساده و در عین حال کارآمد است و هنوز نزد گوگل محبوب شمرده می شود.

– تبلیغات در این سایت در جایگاه های مناسبی قرار داده شده است و حجم آن ها هم تا جایی که بررسی شد بهینه است (البته وجود پاپ آپ در این سایت با توجه به بروزرسانی های اخیر گوگل و اعلام مضرات قرار دادن این نوع تبلیغات ، به سایت صدمه زده و خواهد زد)

– تصاویر اخبار صفحه اول این سایت همگی شامل تگ مهم alt هستند و البته بهتر بود به جای استفاده از عنوان در تگ alt از کلمات کلیدی مهم خبر استفاده می کردند و عنوان را در تگ title قرار می دادند.

– بحث تولید کلمات کلیدی در این سایت به صورت اتوماتیک و با استفاده از روبات انجام می شود و با توجه به ضرری که این مورد می تواند داشته باشد کلمات کلیدی فقط در سورس هستند و لینک نمی شوند.

– در مورد تگ keywords این سایت می توان گفت نه خوب است و نه بد ! خیلی عامیانه پر شده است و اصلا بحث آموزش سئو پشت آن نبوده است.

اما تگ description آن بسیار خوب و دقیق پر شده است و حاوی عبارات کلیدی پرطرفدار است.

– آدرس صفحات داخلی این سایت می توانست خیلی بهتر باشد اما ان ها نیز اتوماتیک هستند و با اینکه پلاگین yoast در این سایت نصب است از آن استفاده بهینه نشده است.

– وضعیت استفاده از لینک های داخلی در این سایت هم بسیار بد است.در واقع فقط به صورت اتوماتیک از مطالب مرتبط استفاده شده است و از تگ های مهم h آن گونه که باید بهره نبرده اند.

در کل این سایت که از cms وردپرس استفاده می کند ضعف های بسیاری در سئو دارد ولی وضعیت آن به لحاظ رنکینگ بد نیست.همانطور که قبلا گفتم پلاگین بسیار ارزشمند yoast بر روی این سایت نصب است اما از آن درست استفاده نشده است.در واقع مدیر یک قالب نصب کرده و فقط محتوا قرار می دهد که این محتوا اکثرا از سایت های دیگر کپی شده اند.

حالا پاسخ به این سوال که چطور یک سایت که در این حجم کپی کننده محتواست این ترافیک خوب را دارد :

اولا دقت کنید که این سایت از ابتدا این گونه نبوده است و بعضا الآن هم محتوای خوبی را تولید می کند (البته تولید به معنای واقعی ، نه!)

ثانیا در کپی هم یک سری نکات را مدنظر قرار می دهد .مثلا عنوان مطالب را عوض می کند و برخی اوقات به نظر در محتوا دست می برد.

ثالثا نگاه اولیه گوگل به این سایت بسیار خوب بوده است و به همین سبب در بروز رسانی الگوریتم مرغ مگسخوار گوگل این سایت جریمه آنچنانی نشد.

و اما رابعا ! من خودم به خاطر دارم این سایت تا حدود 60 الکسای ایران هم پیش رفته بود و ناگهان با بروزرسانی های گوگل آمارش کم شد و این مسئله ای بود که بنده از خیلی وقت پیش به عزیزانی که در مورد این نوع سایت ها می پرسیدند یادآور می شدم که گوگل با هر نگاه خوبی باز هم جریمه خواهد کرد …

در واقع من اگر جای مدیر این سایت بودم به جای کپی کردن مطالب سایت های دیگر به تولید محتوای مطلق روی می آوردم تا تاثیر شگفت انگیز آن را در مدت زمانی کوتاه مشاهده کنم…

_____________________________

لطفا توجه فرمایید :

لطفا دقت داشته باشید که الگوریتم بررسی یا تحلیل سئو سایت ها بر اساس یک الگوریتم جهانی است و بنده هم جهت تحلیل ، براساس تجربه از آن تبعیت میکنم بنابراین اگر کم و کاستی هایی در تحلیل می بینید لطفا سوالاتی که در ذهن شما دوستان عزیز در مورد این سایت نقش بسته است را در بخش نظرات همین مقاله قرار دهید تا هم شما پاسخ خود را بگیرید و هم این پست پربارتر شود. دوره آموزش سئو

آیا پروفایل دامنه پس از تمدید ریست می شود

افزایش ترافیک,بک لینک سایت,سئو سایت

بگذارید سوال را واضح تر بیان کنم :

هنگامی که دامنه ای منقضی شده را خریداری می کنید آیا پروفایل آن ریست می شود؟

بایستی قبل از هرچیزی بگویم که این موضوع یکی از مواردی است که من در مورد آن مردد هستم. این امر چیزی که نیست که قبلا آن را تجربه کرده باشم (چرا که معتقدم خودتان باید برندتان را بسازید) بنابراین نمی توانم بر پایه نظریات شخصی خودم آن را توضیح دهم (البته با توجه به این مسئله ، در آینده می توان به عنوان موضوعی خوب روی آن کار کنم …).

روشی معمول در عملیات سئو سایت برای سایت های جدید، بدست آوردن دامنه‌ای منقضی شده (با سابقه backlink سالم) بجای ثبت برند روی آدرسی جدید است. بصورت تئوریک شما از backlink های سایت قدیمی بدون هیچ مشکلی بهره مند می شوید.

با این حال اعتقادی در بین تعدادی از سئوکاران وجود دارد که با منقضی شدن یک دامنه پروفایل لینک ریست می شود و با فعالیت مجدد دامنه لینک های قدیمی دیگر ارزشی ندارند.

این نظر به عقیده من کاملا منطقی است ، هم به دلیل اینکه با گوگل طرف هستیم نه برگ چغندر و هم اینکه اگر در نظر بگیریم بسیاری از لینک ها از نظرات می آیند خوب قطعا این نظرات برای پست های سایت کنونی است نه سایتی که بعدا قرار است به وجود بیاید !

اما…

تعداد زیادی از مردم دامنه های منقضی شده را خریداری می کنند و نتایج خوبی را با استفاده از این روش گزارش می دهند. این تاپیک در سئوچت بحث بررسی خوبی در مورد این موضوع دارد.

من تعدادی مقاله را مورد بررسی قرار دادم و بنظر می رسد که سایت های جدید احتمالاً رنک صفحه خود را بعد از جند هفته از دست می دهند. اما در ادامه (با فرض پایدار بودن لینک های ورودی) بعد از مدتی رنک صفحه بجای خود بازمی گردد.

  1. معمولاً گوگل ممکن است که ارزش نام دامنه‌ای را بعد از منقضی شدنش ریست کند. اما نه همیشه.
  2. بنابراین شما اگر دامنه را 301 کنید ممکن است فواید و معایب نام آن را بپذیرید/ نپذیرید.
  3. شما می توانید تعدادی از مشتریان/کاربران قدیمی را با redirect کردن سایت قبلی به سایت خودتان بدست آورید.

البته با توجه به هرگونه افزایش واقعی رنک، اگر دامنه‌ای منقضی شده backlinkهای قوی دارد، ممکن است باعث به ارمغان آوردن ترافیک واقعی شود اما این امر فقط زمانی مفید است که سایت جدید مشابه با نسخه قدیمی آن باشد. هیچ شانسی برای افزایش ترافیک قسمت های تبدیل نیافته وجود ندارد (تاکید می کنم : هیچ شانسی وجود ندارد!).

در واقع اگر دامین منقضی شده خریداری شده از سوی شما دارای بک لینک های خوب باشد و محتوای آن کاملا مرتبط با سایت شما باشد آنگاه می توان گفت شاید ارزش داشته باشد.

می خواهم بگویم که این موضوع قابل اطمینان نیست یا به بیانی دیگر بطور قطع شفاف نیست. اگر این موضوع را برای خود انجام دادید بنده بسیار علاقه مندم که در مورد نتایج شما بدانم بنابراین در قسمت نظرات منتظر شما هستم. از دوره آموزش سئو دریغ نکنید.

آیا نام برند در عنوان صفحه برای سئو مفید است

تاثیر برند بر سئو,تاثیر برند در سئو,یک عنوان خوب

این چیزی است که من جدیدا عقیده خود را نسبت به آن عوض کرده ام (سئو حیوانی است که دائما در حال تکامل می باشد!).

اساساً بر این عقیده هستم که از برند خود پس از عنوان صفحه استفاده کنید (در عنوان صفحه تان).

این روزها تحت هر شرایطی گوگل بصورت خودکار نام/برند سایت شما را در بیشتر SERPها اضافه می کند ، بنابراین دیدگاه بنده بر این است که دیگر نیازی به قرار دادن برند/نام سایت در تگ عنوان نیست و بیشتر معتقدم که بایستی فقط از نام مقاله یا محصول برای تگ عنوان استفاده نمود.

برای این که گیج نشوید یک بار دیگر ساده تر می گویم :

در عنوان صفحه اصلی سایت حتما نام برند خود را قرار دهید و در صفحات داخلی فقط و فقط عنوان اصلی همان صفحه را قرار دهید (گوگل خودش از طریق صفحه اصلی سایت شما برندتان را شناسایی می کند و به آخر حدود 98% عنوان های صفحات داخلی آن را می افزاید)

منبع: دوره آموزش سئو

آیا آدرس های کوتاه برای رنکینگ مفید هستند

آیا آدرس های کوتاه برای رنکینگ مفید هستند

آدرس کوتاه,انتخاب عنوان خوب,تاثیر آدرس در سئو

آیا آدرس های کوتاه نسبت به آدرس های طولانی در سئو رنک بهتری کسب می کنند؟

خب بنده معتقدم  این طور نیست که شما بخاطر داشتن آدرس های طولانی مجازات شوید (مگر اینکه در کلمات کلیدی زیاده روی کرده باشید)، یا اینکه برای آدرس های کوتاه امتیاز خاصی در رنکینگ بدست آورید. آدرس های کوتاه مطمئناً SERPها شسته رفته تری بنظر می رسند و قابلیت اشتراک گذاری بالاتری دارند.

شخصاً به آدرس های 2 الی 4 کلمه ای (البته یا یک هایفن بینشان!) همراه با تعدادی از کلمات کلیدی کاملا مرتبط برای صفحه/مقاله علاقه مند هستم. www.beytoote.com این کار را به خوبی انجام می دهد (مانند کارهای خوب دیگری که انجام می دهند).

بنابراین بنده معتقدم آدرس های کوتاه ارزش خاصی برای سئو سایت ندارند ولی در عین حال به جهت جذب مخاطب ، اشتراک گذاری و اینکه کاربر بعد از یک بار ورود بتواند آدرس آن صفحه را حفظ کند و در مراجعات بعدی دچار مشکل و سردرگمی نشود ، ارزش دارد.از طرفی دیگر حتما این دو الی 4 کلمه باید مهمترین کلمات کلیدی مقاله شما باشند که خوب بر اساس مقاله آموزش سئو  انتخاب عنوان خوب باید این کلمات در عنوان هم باشند.

در عین حال نظر شخصی بنده استفاده از کلمات انگلیسی در url هاست (چرا که نیاز به استفاده از کدینگ در ثبت گوگل ندارند) و همچنین پیشنهاد اکید میکنم که اگر از کلمات انگلیسی استفاده می کنید سعی کنید یک جمله معنادار بسازید !