مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

تخصصی ترین تکنیک های سئو

آموزش تکنیک های سئو,تکنیک سئو,تکنیک های سئو

تکنیک های سئو در واقع بهترین و سریع ترین روش هایی هستند که با استفاده از آن ها می شود رنک یک وب سایت را به خوبی افزایش داد. اگر قصد بهبود رتبه تمامی صفحات سایت خود را دارید، پیشنهاد می کنیم که از تخصصی ترین تکنیک های سئو که در این مقاله برای شما ارائه شده است، در روند کاری خود استفاده کنید.

تعداد بسیار زیادی فاکتورهای زیادی وجود دارند که شما باید به آنها توجه داشته باشید؛ از محتوا گرفته تا بک لینک ها. در نتیجه این مسئله طبیعی است که شما باید مقدار قابل توجهی صبر و تحمل داشته باشید تا این تکنیک های سئو برای شما نتیجه مطلوب را به عمل آورند.

اما وقتی از تکنیک های سئو که در ادامه بیان کرده ایم استفاده کنید، می توانید به راحتی از رقبای خود پیشی بگیرید.

 نوشتن مقاله های طولانی

مدت هاست که کارشناسان سئو بر اهمیت کیفیت محتوایی که تولید می کنید تاکید زیادی کرده اند. شکی نیست که یکی از مهمترین عوامل برای بهبود رتبه بندی جستجوی شما، محتوا است. بنابراین، شما هیچ وقت نمی توانید به طور کامل طول محتوا را نادیده بگیرید.

مقاله های طولانی و در عین حال عمیق از نظر مفهومی که به دنبال پوشش گسترده ای از یک موضوع خاص هستند، می توانند به شما در کسب رتبه های برتر، کمک کنند. برای درک ارتباط دقیق بین طول محتوا و تاثیر آن در افزایش رتبه سایت، نیوسئو تحقیقی در این زمینه انجام داده است. در این تحقیق، بیش از یک میلیون جستجو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نکته مهمی که ما از این آمارها به دست آوردیم، این بود که تقریبا تمام رتبه های اول تا سوم، محتواهایی بیش از 1500 کلمه داشتند.

این روش، تنها یکی از راهکارهای سئو است و به خودی خود موفقیت خاصی را تضمین نمی کند. طبیعتا نباید انتظار داشته باشید که مقاله های طولانی باعث افزایش جادویی رتبه پست شما در رتبه بندی های جستجو شوند. به هر حال طول محتوا یکی از بهترین تکنیک های آموزش سئو است و مسئله ای که باید در مورد آن ها رعایت شود، ایجاد توازن بین کمیت و کیفیت محتوا است.

استفاده از تکنیک Bucket Brigade

سئو سایت فقط در مورد عبارات کلیدی و نحوه جایگذاری آن ها نیست. وقتی کاربران از وب سایت شما بازدید میکنند، دو حالت ممکن است اتفاق افتد. آن ها ممکن است به خواندن مقاله های شما ادامه دهند یا بلافاصله وب سایت شما را ترک کنند. مورد دوم مشکل بزرگی است که می تواند بر رنک صفحات وب سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

اگر می خواهید رتبه جستجوی شما بهبود یابد، باید اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان وقت بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند. یک روش ساده برای انجام این کار این است که قالب محتواهای خود را به صورت قانع کننده ایجاد کنید. با استفاده از تکنیک Bucket Brigade می توانید آن ها را متمایل به ادامه دادن به خواندن مقاله مورد نظر خود کنید. Bucket Brigade  یک تکنیک نوشتاری است که می تواند خوانندگان شما را ترغیب به ماندن در سایت کند.

هنگامی که شما در حال نوشتن یک مقاله هستید، باید دقت داشته باشید که جریان نوشته های شما روان باشد. در یک حالت ایده آل، هر جمله باید به جمله بعدی منتهی شود. به همین ترتیب، هر پاراگراف باید خوانندگان را آماده برای مطالعه مطالب مرتبط بعدی کند. شما با استفاده از برخی جملات کوتاه در انتهای جمله های خود، می توانید مطالب را به هم ربط دهید. دقت داشته باشید که این مورد هم مثل دیگر راهکارهای سئو سایت، مستلزم توجه و دقت زیادی است و نباید کیفیت نوشتاری متن محتوای سایت، کاهش پیدا کند.

بروز رسانی محتواهای قدیمی

برای اینکه بیشترین بهره از محتوا را داشته باشید، بهترین روش سئو سایت در این زمینه، بروز رسانی محتواهای قدیمی وب سایت شما است. به عنوان مثال فرض کنید که شما دو سال قبل محتوایی در مورد تکنیک های سئو یا معرفی بهترین راهکارهای سئو سایت منتشر کرده اید، طبیعتا از دو سال قبل تا الان گوگل بروز رسانی های مهمی در الگوریتم رتبه بندی خود به وجود آورده است. در نتیجه بهترین کار این است که یک لیست از محتواهای این چنینی ایجاد کنید و اطلاعات تمامی آن ها را بروز کنید. بعد از بروز رسانی اطلاعات این محتواهای آموزشی، باید آن ها را با توجه به فاکتورهای رتبه بندی جدید، به خوبی بهینه کنید.

این تکنیک سئو سایت، راهی آسان برای به دست آوردن مطالب بیشتر در زمان کمتر است. همچنین، این تکنیک می تواند به پست های سایت شما کمک کند تا مخاطبان گسترده تری داشته باشند. مطمئنا برای برخی از پست های بروز شده، افزایش رنک خوبی را مشاهده خواهید کرد.

بک لینک های با کیفیت ایجاد کنید

هنگامی که وب سایت های دارای اعتبار دامنه بالا به وب سایت شما لینک بدهند، اعتبار شما افزایش می یابد. بک لینک های با کیفیت می توانند به شما کنند تا ارزش بیشتری نسبت به رقبای خود به دست بیاورید. برای موتورهای جستجو، بک لینک با کیفیت معادل افزایش اطمینان می باشد.

بنابراین ، هنگامی که تعداد زیادی بک لینک با کیفیت دارید، به احتمال زیاد در SERP ها رتبه های بالاتری کسب خواهید کرد. این یکی از مهمترین تکنیک های سئو است که می تواند به طور مستقیم بر رتبه وب سایت شما تأثیر بگذارد.

با استفاده از پست های مهمان و همکاری تأثیرگذار با فعالان شبکه های اجتماعی، می توانید بک لینک های با کیفیت به دست بیاورید. بعضی اوقات، وب سایت های دیگر حتی ممکن است بدون درخواست شما، به وب سایتتان لینک بدهند. این مسئله مشکلی برای شما ایجاد نمی کند مگر اینکه لینک اسپم یا وب سایت های بی اعتبار در این زمینه نقشی داشته باشند. در نتیجه اهمیت زیادی دارد که تمامی لینک های دریافتی وب سایت خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید.

انجام صحیح تحقیق کلمات کلیدی

آموزش تکنیک های سئو,تکنیک سئو,تکنیک های سئو

قبل از نهایی کردن ایده های تولید محتوا خود، برای مدت زمان مشخصی، باید تحقیق کرده و کلمات کلیدی مناسب برای خود را پیدا کنید. تحقیق کلمات کلیدی یک روش آسان برای فهمیدن آنچه مردم به دنبال آن هستند، می باشد. بر این اساس، شما می توانید مطابقت بیشتری با مخاطبین خود داشته باشید.

اگر از کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنید، شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر دارید. برای تحقیق کلمات کلیدی، می توانید از ابزارهای موتورهای جستجو مانند KWfinder ، Moz Keyword Explorer یا Google Keyword Planner استفاده کنید. البته خدمات این ابزارهای تحقیق عبارت کلیدی محدودیت داشته و برای رفع این محدودیت باید هزینه ای را پرداخت کنید.

آنالیز سئو وب سایت خود

یکی از بهترین راهکارهای سئو این است که روند بهینه سازی وب سایت خود را به طور دائم مورد تحلیل قرار دهید. ممکن است کمی زمان ببرد تا نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و مواردی که نیاز به بهبود دارند را ارتقا دهید. تجزیه و تحلیل به موقع سئو وب سایت شما می تواند به شما در پیشی گرفتن از رقبا کمک زیادی کند.

آنالیز سئو که بدون شک یکی از تاثیرگذارترین تکنیک های سئو به شما می رود، در حقیقت به شما بینشی می دهد تا از وضعیت فعلی وب سایت خود نهایت بهره را ببرید. این دسته از راهکارهای سئو سایت ممکن است که کمی ساده به نظر برسند؛ اما با یک بررسی ساده متوجه خواهید شد که بیشتر وبمسترها از انجام آن ها غافل می شوند.

یافتن کلمات کلیدی که رقبایتان برای آنها رنک گرفته اند

با مشخص کردن نقاط قوت و ضعف رقبا، طبیعتا یک پله از آن ها جلو افتاده اید. یکی از راهکارهای سئو سایت در این زمینه، تحقیقات کلمات کلیدی رقبای خود می باشد. بیشتر افراد تحقیق عبارات کلیدی را تنها برای سایت خود انجام می دهند. در صورتی که تحقیق عبارات کلیدی برای وب سایت رقیبان، می تواند اثربخشی بهتری داشته باشد. یک استراتژی سئو سایت مناسب، تمامی این موارد را باید در خود جای داده باشد.

تحقیق کلمات کلیدی برای رقبای خود به شما این امکان را می دهد تا به خوبی متوجه شوید که در چه زمینه هایی پیشرفت داشته اید و بر روی چه مواردی بهتر است بیشتر از گذشته کار کنید. پیدا کردن کلمات کلیدی که رقبا برای آنها رنک گرفته اند با استفاده از ابزارهایی که در بالاتر آن ها را معرفی کردیم، به راحتی امکان پذیر است. ابزار SEMrush نیز در این زمینه می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.

سخن آخر

هر وب مستری می خواهد رتبه صفحات سایت خود را بهبود بخشد و ترافیک بیشتری کسب کند. اما فقط تعداد کمی از تکنیک های سئو متناسب با وضعیت خود استفاده می کنند. اگر از تکنیک های دیگری استفاده کرده و به نتیجه های مطلوبی نیز رسیده اید، پیشنهاد می کنیم که حتما آن ها را به اشتراک بگذارید. از دوره سئو غافل نشوید.

افزایش ورودی گوگل با تگ عنوان و h1

تگ h1 و تگ عنوان نکات مهمی دارند که اگر آنها را در سئو رعایت کنیم می توانند تاثیر بسیار زیادی در افزایش ورودی گوگل داشته باشند.

اگر دوست ندارید ویدئو آموزشی بالا را ببینید؛ متن زیر که تمام توضیحات ویدئو هست را بخوانید:

درود بر شما دوستان عزیزم امیدوارم که سرحال و سرشار از انرژی مثبت باشید. تفاوت محتوایی که در تگ h1 قرار میگیرد با تگ عنوان چیست؟ آیا باید اصلا تفاوتی داشته باشند؟ چون در هر دو آنها عنوان قرار می گیرد. آیا اگر تفاوت داشته باشند برای سئو مناسب است؟ پاسخ سوال آخر خیر می باشد، اینطور نیست که حتما باید محتوایی که در این دو تگ قرار می گیرد با هم تفاوت داشته باشند.

دقیقا شما میتوانید Title صفحه را و عنوانی که برای آن در نظر می گیرید داخل تگ h1 قرار دهید. اما اگر این کار را انجام ندهید و یک عنوان دیگر با همان کلیدواژه مرکزی که در تگ عنوان قرار داده اید در تگ h1 قرار دهید، فوق العاده تاثیر مطلوبی در افزایش ورودی گوگل خواهد داشت.

ما این مورد را تست کردیم و من در دوره سئو هم این مورد را به دانشجویان دوره آموزش می دهم و نتایج شگفت انگیز و فوق العاده ای را در این موضوع به دست آوردیم و بخاطر همین هم من مطمئن هستم که اگر شما زمان بگذارید و برای پست خودتان دو عنوان تولید کنید، یک عنوانی که در Title قرار می دهید و یک عنوانی که در تگ h1 قرار می دهید، یعنی آن چیزی که گوگل می بیند در آن صفحه با آن چیزی که کاربر می بیند متفاوت باشد، چیزی که برای تگ عنوان قرار می دهید، کلیدواژه مرکزی آن با چیزی که برای تگ h1 قرار می دهید یکی باشد و هر دو تمام نکات سئو عنوان را داشته باشند سبب افزایش ورودی گوگل شما می شود و علاوه بر اینکه گوگل خیلی این را دوست دارد، در رتبه بندی آن پست شما در نتایج گوگل هم تاثیر مستقیم دارد.

راهنمای جامع الگوریتم پنگوئن گوگل

آپدیت پنگوئن,الگوریتم پنگوئن,الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل یکی از بزرگترین بروزرسانی هایی بود که این موتور جستجو در الگوریتم سئو خود، آن را ایجاد کرد. قبل از معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل به صورت کامل، بهتر است یک پیش زمینه درباره اینکه الگوریتم پنگوئن گوگل چیست و دقیقا از کجا آمده است، در ذهن خود داشته باشید.

مقدمه ای درباره بروز رسانی پنگوئن گوگل

در سال 2012، گوگل رسما “بروزرسانی الگوریتم WebSpam” را راه اندازی کرد که این بروزرسانی به طور خاص لینک های اسپم و روش های لینک سازی دستکاری شده را مورد هدف قرار داد.

این بروز رسانی WebSpam بعدها با عنوان بروز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل شهرت پیدا کرد (به این دلیل که Matt Cutts در توییتی، از عنوان پنگوئن برای این بروز رسانی استفاده کرد). با این حال هنوز به طور رسمی مدرکی وجود ندارد که این عنوان از کجا به دست آمده است. بروز رسانی پاندا توسط یک مهندس گوگل که درگیر با این قضیه بود، به دست آمده است. احتمال می رود عنوان الگوریتم پنگوئن گوگل نیز به همین صورت ایجاد شده باشد.

قبل از الگوریتم پنگوئن، حجم لینک های یک صفحه، در تعیین امتیاز آن هنگام کراول کردن، ایندکس کردن و تجزیه و تحلیل سئو سایت توسط ربات گوگل، نقش تاثیرگذاری را ایفا می کرد. این بدان معناست که وقتی به SERP ها برای مشاهده پاسخ پرسش خود مراجعه می کردیم، برخی از وب سایت ها که کیفیت پایین و مطالب کمتری داشتند، در موقعیت ها و رتبه های برتری دیده می شدند و سایت های معتبر و با ارزش در رنک های پایین تر قرار گرفته بودند.

چرا بروز رسانی پنگوئن امری ضروری بود؟

مبارزه گوگل با پایین بودن کیفیت وب سایت ها از بروز رسانی پاندا شروع شد و الگوریتم پنگوئن گوگل در واقع به این قضیه پر و بال داد تا بهترین نتایج در SERP ها به نمایش در بیایند. Matt Cutts در کنفرانسی در سال 2012 در مورد معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل اعلام کرد که هدف اصلی این بروز رسانی، این بود که تکنیک های سئو کلاه سیاه که در مورد لینک سازی و محتواها انجام می شوند، به طور کلی کارکرد و اثربخشی خود را از دست بدهند.

آپدیت پنگوئن,الگوریتم پنگوئن,الگوریتم پنگوئن گوگل

با درک بهتر و پردازش انواع لینک هایی که وب مسترها به دست آورده بودند، بروز رسانی پنگوئن در تلاش بود تا لینک های طبیعی، معتبر و مرتبط در عملیات لینک سازی به سایت های هدف داده بشوند و تمامی لینک های دستکاری شده و اسپم به طور کلی از بین بروند.

البته الگوریتم پنگوئن گوگل تنها با لینک های ورودی یک سایت سروکار دارد. چیزی که برای گوگل اهمیت دارد در واقع این است که چه نوع لینک هایی به سایت های دیگر داده شده اند. این موتور جستجو کاری با لینک هایی که از بیرون به یک سایت داده می شوند، ندارد و جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل را برای سایت مبدا در نظر نمی گیرد.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

ممکن است هنوز به طور کامل متوجه نشده باشید که الگوریتم پنگوئن گوگل چیست دقیقا چه کاری انجام می دهد. همانطور که مشاهده کردید، این بروز رسانی، برای اولین بار در 24 April سال 2012 در الگوریتم رتبه بندی گوگل ایجاد شد. هدف این بروز رسانی، بالا بردن رتبه های سایت های با ارزش بود. در تمامی مقاله های معتبر که به موضوع الگوریتم پنگوئن گوگل چیست پرداخته اند، این اصل اشاره شده است که این بروز رسانی در واقع دو فاکتور رتبه بندی بسیار مهم را تحت تاثیر قرار می دهد:

ساختار لینک ها

ایجاد، خرید و فروش لینک های بی کیفیت و اسپم اولین مسئله ای است که Google Penguin Algorithm با آن مقابله می کند. در گذشته بسیاری از سایت ها با استفاده از این تکنیک ها و همچنین کامنت های دستکاری شده، اعتبار کسب و کار خود را افزایش می دادند. طبیعتا این مسئله برای کاربران ضررهای زیادی را به دنبال داشت.

نحوه کاربرد کلمات کلیدی

پر کردن یک صفحه سایت با تعداد زیادی از کلمات کلیدی در گذشته می توانست رتبه سایت شما را به خوبی افزایش دهد. همچنین بسیاری از وبمسترها برای عبارت های کلیدی رنک می گرفتند که محتواهای آن ها ارتباطی با عبارت کلیدی مورد نظر نداشت. بعد از بروز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل، تنها وب سایت هایی می توانند به رتبه های برتر برسند که به کلمات کلیدی را به صورت بهینه در متن محتوا به کار ببرند و در عین حال محتواهایی با کیفیت برای کاربران ارائه کنند.

اگر درک کرده باشید که الگوریتم پنگوئن گوگل چیست و چه کاری انجام می دهد، مطمئنا متوجه شده اید که بعد از این بروز رسانی، بیشتر تکنیک های آموزش سئو نیز تحت تاثیر قرار گرفتند و اثربخشی خود را از دست دادند.

چگونگی شناسایی جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست,بروزرسانی پنگوئن,بروزرسانی پنگوئن گوگل

در مرحله اول، درک تمایز بین جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل و مجازات دستی برای لینک های غیرطبیعی از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور خلاصه، پنگوئن یک فیلتر برای SERP های گوگل است که همواره برای همه وب سایت ها اعمال می شود. این در حالی است که کارکنان گوگل به طور دستی برای برخی از لینک ها، جریمه هایی را در نظر می گیرند.

این مجازات های دستی ممکن است نتیجه گزارش کاربران باشند؛ به این صورت که سایت مورد نظر در حال استفاده از لینک های دستکاری شده است. همچنین پیش بینی می شود که گوگل، برخی از کسب و کارها را بیش از سایرین، تحت نظر داشته باشد.

برای شناسایی جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل باید از حساب کاربری سرچ کنسول خود استفاده کنید. اگر شاهد افت رتبه و ترافیک شدیدی بودید و مطمئن هستید که روند لینک سازی و تولید محتوای شما مطابق با اصول سئو سایت می باشد، به احتمال زیاد شما دچار پنالتی یا جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل شده اید.

روش های مقابله با پنالتی پنگوئن گوگل

برای برطرف جریمه های اینچنینی نباید به صورت دستی از گوگل بخواهید که تجدیدنظر در مورد وب سایت شما داشته باشد. شما باید عامل هایی که سبب بروز پنالتی پنگوئن گوگل شده اند را شناسایی و مرتفع کنید. خزنده های گوگل هنگامی که دوباره برای کراول کردن وب سایت شما فعالیت کنند، متوجه این تغییرات می شوند و در نهایت جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل را که بر وب سایتتان وارد شده است را از بین می برند. همانطور که در قسمت الگوریتم پنگوئن گوگل چیست مطالعه کردید، لینک ها هدف اصلی این بروز رسانی الگوریتم گوگل می باشند. در نتیجه، سه تکنیک کلی در این زمینه وجود دارد که در ادامه آن ها را برای شما بیان کرده ایم:

  • حذف لینک های غیرطبیعی که بر آن ها کنترل دارید؛ از جمله لینک های غیرطبیعی ایجاد شده توسط خودتان یا آن دسته از لینک هایی که سبب شده اید که در سایت های دیگر قرار بگیرند.
  • رد کردن لینک های اسپمی که نمی توانید آن ها را کنترل کنید.
  • بهینه سازی مجدد محتواهای وب سایت خود و اطمینان حاصل کردن از نحوه پخش شدن عبارات کلیدی مرتبط در آن ها.

سخن پایانی

نکته مهمی که در مورد معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل باید بدانید این است که این بروز رسانی موتور جستجو، در چندین مرحله اجرا شد و هر بار بر کیفیت عملکرد آن افزوده شد. علت تمرکز بیش از حد گوگل بر این موضوع، افزایش رضایت کاربران می باشد. مطمئنا اگر شما نیز هدف اصلی خود را جلب رضایت مخاطبینتان قرار دهید، دچار پنالتی گوگل در این زمینه نخواهید شد.

منبع: دوره سئو

10 مرحله تبدیل شدن به کارشناس سئو

بازار کار سئو,حقوق کارشناس سئو,سئو کار

یک کارشناس سئو اطلاعات و تکنیک های کاربردی و مفیدی در مورد افزایش رتبه و ترافیک وب سایت های مختلف دارد و به راحتی می تواند این روش ها را پیاده سازی کند. شما نیز میتوانید تبدیل به یک کارشناس سئو بشوید. اگر مشکلاتی در زمینه فروش محصولات، ترافیک، بازدید، رنک صفحات، تحقیق عبارات کلیدی و … دارید، با تبدیل شدن به یک کارشناس سئوکار به راحتی و سریع ترین حالت ممکن، این مشکلات را برطرف خواهید کرد.

کارشناسان و متخصصین سئو تنها امتیازی که دارند، داشتن اطلاعات در مورد سئو سایت نیست؛ بلکه این تخصص آن ها یک مهارت محسوب می شود. دقت داشته باشید که هر کسی می تواند یک کارشناس سئو کار باشد. اما تنها در صورتی که بتواند از منابع آموزشی معتبر و قابل اعتماد استفاده کند.

اولین مرجع آموزش سئو ایران یعنی نیوسئو، با داشتن تجربه ای چندین و چند ساله در زمینه بهینه سازی سایت، اطلاعات مفیدی در مورد شرایط تبدیل شدن به کارشناس سئو داشته و ما در این مقاله قصد داریم به بهترین شکل ممکن این نکات را برای شما بازگو کنیم.

مفهوم کارشناس سئو چیست؟

در مورد اینکه مفهوم کارشناس سئو چیست و چه افرادی می توانند به یک متخصص سئو تبدیل شوند، باید بگوییم که کارشناس سئو به فردی گفته می شود که تخصص کامل در زمینه بهینه سازی موتور جستجو داشته باشد. این فرد می تواند به صورت حرفه ای فعالیت های خاصی مثل آنالیز، بازبینی و پیاده سازی تغییرات را برای وب سایت های مختلف انجام داده و عملکرد آن ها در موتورهای جستجو به شدت بهبود دهد.

چرا تبدیل شدن به کارشناس سئو کار امری ضروری است؟

قبل هر چیزی بهتر است متوجه شوید که چه تفاوتی بین کارشناس سئو و متخصص سئو وجود دارد. کارشناس سئو به فردی گفته می شود که می داند روند بهینه سازی سایت به چه صورت است و چگونه می شود اصول سئو را برای افزایش ترافیک در موتورهای جستجو پیاده سازی کرد.

متخصص سئو به فردی گفته می شود که علاوه بر اینکه یک کارشناس سئو است، فعالیت هایی مثل مشاوره و انجام خدمات سئو برای سایت های دیگران را انجام می دهد.

البته دقت داشته باشید که این دو دسته از افراد معمولا با یک عنوان شناخته می شوند و نکته مهم اینجا است که شما برای کارشناس سئو کار شدن نیازی ندارید که فعالیت های مربوط با متخصصین سئو سایت را انجام دهید. کارشناسان سئو کار هم سودهای بسیار زیادی از فعالیت های خود می توانند به دست بیاورند.

حقوق کارشناس سئو

طبیعتا حقوق کارشناس سئو بستگی به میزان فعالیت هایی دارد که او می تواند در ماه انجام دهد. به طور میانگین میزان درآمد یا حقوق کارشناس سئو در شهر تهران به صورت زیر می باشد:

کارشناس سئو مبتدی: 4 میلیون تومان

کارشناس سئو نیمه حرفه ای: 6 میلیون تومان

کارشناس سئو حرفه ای: 10 میلیون تومان

در شهر مشهد حقوق کارشناس سئو بر اساس میزان تخصص و تجربه فرد به صورت زیر است:

کارشناس سئو مبتدی: 2 میلیون تومان

کارشناس سئو نیمه حرفه ای: 3 میلیون تومان

کارشناس سئو حرفه ای: 5 میلیون تومان

در شهرستان های دیگر این اعداد به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد. البته دقت داشته باشید که مبالغ گفته شده تنها صورتی که شما بخواهید وب سایت های مختلف را تحلیل کرده و اصول سئو را برای آن ها پیاده سازی کنید. در صورتی که تجربه کافی و یک تیم قدرتمند داشته باشید، طبیعتا میزان درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مزایای تبدیل شدن به کارشناس سئو

افزایش رنک و ترافیک سایت: این مسئله یکی از دلایلی اصلی است که افراد تمایل پیدا می کنند تا به کارشناس سئوکار تبدیل شوند.

اگر بدانید که چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید، در آن صورت می توانید از این افزایش رتبه و ترافیک صفحات سایت خود، سودهای زیادی را به دست بیاورید. شما می توانید با به کارگیری استراتژی های مناسب در این زمینه، درآمد خوبی را برای شخص خودتان کسب کنید. همچنین می توانید یک کسب و کار راه اندازی کرده و از طریق افزایش رتبه و ترافیک سایت مورد نظر، آن کسب و کار را ارتقا دهید.

وابستگی کمتر به سئوکاران دیگر: ما می دانیم که این نکته طبیعی نیست که شما انتظار داشته باشید در یک وب سایت آموزش سئو و بهینه سازی سایت آن را مطالعه کنید؛ اما این مسئله حقیقت داشته و اهمیت زیادی نیز دارد. اگر به خوبی از مهارت های سئو استفاده کنید، می توانید بدون وابستگی به پشتیبانی خارجی، کسب و کار خود را توسعه دهید.

کاهش هزینه های جاری کسب و کار خود: اگر دارای یک کسب و کار نوپا می باشید، مطمئنا این مزیت تبدیل شدن به کارشناس سئو می تواند به خوبی در مورد استخدام کارشناس سئو جدید به شما کمک کند. طبیعتا استخدام کارشناسان و متخصصین سئو می تواند هزینه های زیادی را برای شما ایجاد کند.

تصمیم گیری بهتر در مورد سئو سایت: مطمئنا هیچ فردی به اندازه شما برای کسب و کارتان دلسوزی نخواهد کرد. اگر آشنایی خوبی با روند سئو داشته باشید، تصمیم گیری در زمینه بهینه سازی صفحات، آسانتر خواهد بود. اگر بخواهید به یک کارشناس سئو کار برای این قضیه مراجعه کنید، اول از همه باید درک کنید که چگونه خدماتی قرار است او به شما ارائه کند و بعد از آن شما باید به او بفهمانید که دقیقا به دنبال چه چیزی هستید.

کارشناس سئو بودن امری مفید برای مدیران بازاریابی است: اگر به عنوان مدیر بازاریابی فعالیت می کنید، درک صحیح از سئو به شما مزیت بیشتری نسبت به سایر مدیران بازاریابی یا همکاران کسب و کار شما می بخشد.

هیچ کسب و کار اینترنتی بدون سئو موفق نخواهد بود: استفاده از اصول و روش های سئو، دیگر امری اختیاری نیست. آن دسته از وب سایت هایی که بر اساس سئو، ساخته نشده اند، یقینا نمی توانند در SERP های گوگل که رقابت در آن ها به شدت در حال افزایش است، جایگاهی داشته باشند. داشتن اطلاعات مفیدی درباره سئو و درک اینکه چگونه باید از روش های آن استفاده کرد، می تواند آینده فوق العاده ای برای وب سایت شما به ارمغان بیاورد.

10 قدم اساسی تبدیل شدن به یک کارشناس سئوکار

بازار کار سئو,حقوق کارشناس سئو,سئو کار

اکنون که متوجه شده اید مفهوم کارشناس سئو چیست و ارتقا مهارت های بهینه سازی سایت می تواند از جنبه های مختلفی به کسب و کار شما کمک کند. در ادامه 10 مرحله اصلی برای تبدیل شدن و شرح وظایف کارشناس سئو را برای شما ارائه کرده ایم.

مرحله اول: درک عملکرد موتورهای جستجو

قبل از اینکه حتی شروع به فکر کردن در مورد سئو بکنید، اولین قدم که شما باید بردارید این است که خود را با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا کنید. برای بسیاری از افراد، درک عملکرد موتورهای جستجو امری ساده می باشد؛ اما همیشه بهتر است که از مفاهیم اساسی شروع کنید و سپس پیچیده ترین مسائل را مورد بررسی قرار دهید.

شما می توانید از مقاله آموزش عملکرد موتورهای جستجو که در نیوسئو آن را قرار داده ایم، استفاده کنید.

مرحله دوم: درک مفاهیم اولیه بازاریابی موتور جستجو

قبل از اینکه به مراحل وظایف کارشناس سئو در جایگاه های بالاتر بپردازیم،  شما باید درباره کلیه مفاهیم مختلفی که بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی اینترنتی وجود دارند، اطلاعات جامعی داشته باشید.

شما باید در ذهن خود این مسئله را روشن کنید که دقیقا از سئو چه انتظاری دارید و از چه ابزار مرتبط با سئو دیگری می توانید استفاده کنید تا حضور شما در اینترنت قوی تر شود. در نتیجه بهتر است تفاوت های SEO و SEM را به خوبی شناسایی کنید.

مرحله سوم: درک اینکه SEO چه ماهیتی دارد

سئو فقط مربوط به کلمات کلیدی و لینک ها نیست؛ بلکه خیلی بیشتر از این موارد است. رسالت واقعی سئو این است که تجربه ای عالی را در اختیار کاربران قرار داده و دقیقا آنچه را که می خواهند، به آن ها ارائه کند.

هدف شما فقط کسب ترافیک بیشتر از سمت موتورهای جستجو نباید باشد؛ بلکه هدف کسب و کار این است که این کاربران وارد شده به وب سایت شما، به مشتریان و مخاطبین دائمی سایت تبدیل شوند. در مورد این قضیه بهتر است سئو داخلی سایت، سئو خارجی سایت و سئو فنی را به خوبی آموزش ببینید. ما در نیوسئو برای هر کدام از این مفاهیم، مقاله های زیادی را منتشر کرده ایم که می توانید از آن ها نهایت بهره را ببرید.

مرحله چهارم: انتخاب بهترین مرجع آموزش سئو

هنگامی که شما شروع به یادگیری سئو کنید، یک نکته را متوجه خواهید شد؛ اطلاعات زیادی در مورد این صنعت در اینترنت وجود دارد و چیزهای زیادی برای یادگیری هستند که این مسئله می تواند موجب سردرگمی شما بشود.

اگر تصمیم گرفتید که این کار را به تنهایی و بدون هیچ کمکی انجام دهید، بهتر است که به خوبی وب سایت های مختلف را مورد بررسی قرار داده و بهترین آن ها را انتخاب کنید. البته به طور کلی نظرات زیادی در مورد بهینه سازی وب سایت ها وجود دارد که ممکن است بسیاری از آن ها نیز صحیح باشند. اما مطمئنا شرایط این را ندارید که تمامی ترفندهای وب سایت های موجود را پیاده سازی کنید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. در نتیجه پیشنهاد ما این است که از نظرات افرادی که از آموزش های مرجع مورد نظر شما استفاده کرده اند، استفاده کنید.

البته امروزه زمان، به یک فاکتور بسیار مهم تبدیل شده است. افرادی که مایل به یادگیری سریع سئو هستند، اول از همه بهتر است از دوره های خصوصی آموزش سئو استفاده کنند. در غیر این صورت باید سرعت مطالعه خود را به شدت بالا برده و تمامی مقالات وب سایت آموزشی مرجع خود را مطالعه کنند.

مرحله پنجم: آگاه بودن در مورد تغییرات سئو

سئو در واقع یک صنعت ثابت نیست و اصول و قواعد آن ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی، تغییراتی را داشته باشند. علت این است که پایه و اساس بهینه سازی سایت، الگوریتم رتبه بندی گوگل است و این موتور جستجو در طول یک سال بیشتر از 250 تغییر را در الگوریتم رتبه بندی خود ایجاد می کند. بنابراین بر اساس همین تغییرات، روند سئو نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

یکی از وظایف کارشناس سئو حرفه ای این است که به طور مرتب اخبار معتبر مرتبط با سئو را دنبال کند تا در صورت بروز هرگونه بروزرسانی در الگوریتم رتبه بندی گوگل، بتواند آمادگی لازم برای تغییر استراتژی های خود را داشته باشند. برای این کار پیشنهاد می کنیم که از چند وب سایت انگلیسی زبان معتبر خبری استفاده کنید؛ چرا که این وب سایت ها صلاحیت خود را چندین مرتبه اثبات کرده اند.

مرحله ششم: استفاده از ابزارهای سئو کاربردی

حقیقت این است که شما نمی توانید بهینه سازی سایت خود را به تنهایی انجام دهید. چرا که اطلاعات زیادی برای پردازش و تصمیم گیری وجود دارد. اگر سعی می کنید همه کارها را به صورت دستی انجام دهید، بهتر است وقت خود را صرف کارهایی کنید که نتایج ارزشمندتری را برای شما ایجاد می کنند. یکسری از تحلیل ها و بررسی ها نیازی ندارند که به صورت دستی و توسط شخص شما انجام شوند.

ابزارهای سئو یکی از بهترین گزینه هایی هستند که شما می توانید از آن ها برای بهبود وضعیت کسب و کار خود استفاده کنید. البته برخی از ابزارهای سئو ممکن است هزینه هایی را برای شما به وجود بیاورند. بهتر است بدانید که این هزینه ها، با توجه به داده هایی که در اختیار شما قرار می گیرد، ارزش خوبی خواهند داشت.

البته ابزارهای رایگان زیادی برای بهینه سازی سایت وجود دارند که ما در نیوسئو چندین مرتبه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

مرحله هفتم: از تکنیک های سئو استفاده کنید

بسیاری از افراد فقط سعی می کنند تا اطلاعات زیادی در مورد بهینه سازی وب سایت به دست بیاورند. اما یکی از ویژگی ها و وظایف کارشناس سئو موفق این است که دانسته های خود را از حالت تئوری خارج کرده و آن ها را عملی کند. سئو نظری نیست و عمدتا عملی است. نتیجه یادگیری سئو شما، در واقع فعالیت های عملی است که بر اساس اصول سئو انجام داده اید نه دانسته های تئوری شما.

شرح وظایف سئوکار,کارشناس سئو,کارشناس سئو چیست

مراجع دوره سئو معمولا از موفقیت های کارآموزان و دانشجویان خود صحبت کرده و چگونگی موفقیت آن ها را برای جذب افراد بیشتر بیان می کنند. این مسئله می تواند به شما کمک کند تا ایده های زیادی را در مورد پیاده سازی روش های سئو سایت، ایجاد کنید.

مرحله هشتم: تخصص خود را به نمایش در بیاورید

به طور کلی، یکی از بهترین روش هایی که می شود یک مفهوم را آموخت، این است که سعی کنید مفهوم مورد نظر را برای فرد دیگری توضیح دهید. این قضیه در مورد سئو نیز صدق می کند. بیشتر تولید کنندگان تولید محتوا بعد از اینکه شروع به نوشتن مقاله های آموزش سئو می کنند، اطلاعات آن ها گسترش زیادی پیدا می کند.

پیشنهاد نیوسئو به شما این است که یک وبلاگ آموزش سئو ایجاد کرده و شروع به تولید بهترین مقاله های آموزشی کنید. در این صورت هم خودتان پیشرفت خواهید کرد و هم دانسته های خود را با دیگران به اشتراک خواهید گذاشت. هنگامی که در حال جستجو برای پیدا کردن موضوع تولید محتوا هستید، می توانید از بروز هرگونه اطلاعات جدیدی که در مورد سئو رخ داده است، خبردار شوید.

قدم نهم: صبور بودن

هر زمانی که بخواهیم در مورد سئو صحبت کنیم، نباید از صبور بودن در مورد آن نیز غافل شویم. جستجوگرها برای شناسایی شما به عنوان یک کارشناس سئو، نیاز به زمان دارند تا در نهایت بتوانند به شما اعتماد کنند.

برای درک بهتر این موضوع بهتر است که روند پیشرفت های سایت های برتر آموزش سئو را در رزومه هایی که از خود ارائه کرده اند، مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی سئو، سریع ترین راه ممکن برای افزایش ترافیک نمی باشد. به همین منظور یکی از مهمترین ویژگی ها و وظایف کارشناس سئو این است که صبور باشد تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کند.

اگر تغییر شاخصی در روند فعالیت های بهینه سازی خود مشاهده نکردید، به هیچ وجه نباید سریعا استراتژی سئو خود را تغییر دهید. قبل از هر کاری باید حساب کاربری سرچ کنسول گوگل خود را بررسی کنید تا تغییرات ایجاد شده را با دقت بالاتری مشاهده کنید. تنها در صورتی پیشنهاد می کنیم که استراتژی سئو خود را تغییر دهید که شاهد افت های شدید در ترافیک، رتبه و بازدید وب سایت خود باشید.

قدم دهم: استفاده از راهنمایی های متخصصین سئو

آخرین مرحله تبدیل شدن به یک کارشناس سئو کار استفاده از تجربه ها و راهنمایی های متخصصین و کارشناسان سئو با تجربه می باشد. مطمئنا شما در مسیر تخصصی بهینه سازی وب سایت، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. در بسیاری از موارد ممکن است که ندانید چه کاری باید انجام دهید.

البته جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که این مسئله برای تمامی افرادی که در این صنعت فعالیت دارند، رخ می دهد. حال که این مشکلات برای دیگر کارشناسان سئو نیز اتفاق افتاده است، بهترین کاری که می شود انجام داد، استفاده از تجربه های آن ها است.

سخن آخر

هرکسی که بخواهد در دنیای مجازی فعالیتی داشته باشد، مطمئنا باید در مورد سئو سایت اطلاعاتی به دست بیاورد. یادگیری تخصصی سئو، لازمه موفقیت کسب و کارهای اینترنتی است. شما باید نکات مهمی برای مدیریت بازاریابی، طراحی سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی، اصول PPC و … بیاموزید؛ چراکه سئو سایت یک مفهوم پایه دیجیتال مارکتینگ می باشد که مفاهیم زیادی را در بر می گیرد. مطمئنا اگر از دوره های آموزش سئو مناسب استفاده کنید، به بهترین شکل ممکن به موفقیت خواهید رسید.