انسان های بی هدف مجبورند تمام عمرشان را صرف این کنند که انسان های هدف دار زودتر به اهداف خود برسند...
اگر بخواهیم انسان ها را به دو دسته تقسیم کنیم، یک دسته با انسان های دارای هدف و دسته دیگر را انسان های بدون هدف بنامیم، ولی واقعیت آن است که در کاوش های بعدی انگاره ای این چنین نمی تواند به یقین برسد.
بازاریابی محتوا همان طور که می تواند شما را به اوج موفقیت برساند، در صورت نداشتن برنامه و استراتژی خاص، می تواند صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کند. پس برای کسب موفقیت، این اصول که بسیار ساده می باشند را رعایت کنید.
همانطور که همه شما دوستان عزیزم می دانید، امروزه یکی از مهمترین راه های تبلیغات اینترنتی ، استفاده از شبکه های اجتماعی است و یا به عبارتی دیگر هر استراتژی موثر بازاریابی دیجیتال شامل یک جزء جدایی ناپذیر تحت عنوان رسانههای اجتماعی می باشد. یکی از بهترین رسانههای دیجیتال برای سوق دادن سریع کسب و کار است، که این عمل به درستی از طریق بازاریابی رسانههای اجتماعی فراهم میگردد.
برای تازه واردان به صنعت بازاریابی اینترنتی، اولین برداشت خوب و یا سودآوری در رسانههای اجتماعی خیلی مهم است ، بطوریکه در واقع آنها فقط یک فرصت دارند و باید آن را به درستی استفاده کنند.
از دست دادن این فرصت به معنای عقب ماندن از رقبا و از بین رفتن شهرت است که در نوع خود سخت و طاقت فرسا بوده و آسان نیست.
در تعریف بازاریابی ویروسی آمده است که اگر شرکت یا سازمانی با ارائه سرویس و یا محصول با پشتیبانی مناسب بتواند مشتری خود را راضی نگه دارد و او را ترغیب به معرفی آن به فردی دیگر کند، در واقع تبلیغ دهان به دهان و یا ویروسی شکل گرفته است.
اما سوال این است که در دنیای اینترنت بازاریابی ویروسی چگونه شکل می گیرد؟ اجازه دهید به این سوال با یک مثال ساده پاسخ دهم :
نیوسئو همواره مقالات آموزشی در زمینه سئو سایت و بازاریابی اینترنتی ارائه می دهد. اگر شما که مخاطب ما هستید از این مقالات رضایت داشته باشید و آن را از طریق صفحات اجتماعی و یا ایمیل خود به اشتراک بگذارید، برند و سایت ما را به دیگران معرفی کرده اید و در واقع مدل بازاریابی ویروسی را پیاده کرده اید.
می توان از کمپین های تبلیغاتی از طریق ایمیل، استفاده از وبینار، استفاده از پیامک و گفت و گوهای اینترنتی به عنوان رایج ترین نمونه های بازاریابی ویروسی یاد کرد.
آیا داشتن بلاگ برای فروشگاه های اینترنتی الزامی است؟
این سوالی است که اکثر مدیران فروشگاه ها پاسخ مشخصی برای آن ندارند.منافع و مزایای وبلاگ نویسی برای یک شرکت و تجارت کوچک با محصولات کم کاملا بدیهی است اما آیا وقتی شما یک فروشگاه بزرگ اینترنتی با صدها و یا هزاران محصول تاسیس می کنید، باز هم نیازمند وبلاگ هستید؟