مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

هفت ابزار سئو برای بهبود بازاریابی محتوا

امروزه شاهد افزایش اهمیت تولید محتوا مناسب برای سئو وب سایت ها هستیم. برای همین اگر میخواهید که بهترین بازاریابی محتوا را انجام دهید، باید تعدادی نکات را رعایت کنید و همچنین از ابزارهای مناسب آن استفاده کنید.در اینجا ما تعدادی ابزار سئو را به شما معرفی میکنیم که با استفاده از آنها میتوانید نتیجه رتبه وب سایت خود را تغییر دهید.

1.Squirrly

Squirrely یک پلاگین سئو وردپرس است که به شما امکان جستجو و بررسی کلمات کلیدی در متن را میدهد.

اگر میخواهید مطلبی بنویسید که هم ازنظر سئو و هم از نظر کاربر، مورد پسند باشد،این ابزار واقعا مفید میباشد.این ابزار نه تنها به شما کمک میکند که کیفیت محتوای خود را بهبود بخشید، بلکه میتوانید میزان کیفیت و موفقیت محتوا را اندازه گیری نمایید.

Squirrly تعدادی ابزاری در داشبورد خود دارد اما مهمترین ابزار آن، همان ابزار بررسی کلمات کلیدی یا keyword research است.

این ابزار به شما کمک میکند تا  بتوانید بهترین کلمات کلیدی مرتبط با متن و مقاله خود را پیدا کنید.همچنین کلمات کلیدی که توسط سایت های رقبا استفاده شده را بسته به متن و کلمات کلیدی شما، پیشنهاد میدهد.با این کلمات کلیدی شما میتوانید یک متن عالی تولید نمایید که باعث بالا رفتن رتبه وب سایت شما گردد.همچنین میتوانید با استفاده از این ابزار، عبارتها و جمله های مناسب را پیدا کنید.

2.google keyword planner

این ابزار با تبلیغات کلیکی یا همان PPC و سئو در ارتباط است و شما میتوانید با استفاده از این ابزار استراتژی تولید محتوای خود را افزایش دهید.

به طور خاص، سه ویژگی اصلی و کلیدی وجود دارد که بازاریابان محتوا باید رعایت کنند:

1-کلمات کلیدی جدیدی جستجو کنید و یک گروه ایده ایجاد نمایید و به آن اضافه نمایید: این تکنیک برای ایجاد ایده های محتوا خیلی مفید میباشد.زمانی که شما یک کلمه ای را در باکس جستجو وارد میکنید، این ابزار کلمات کلیدی جدیدی را از بسته به عبارت مورد جستجو تولید مینماید.از کلمات کلیدی جدید تولید شده، شما میتوانید ایده های محتوا را که مربوط به کلمات کلیدی که شما وارد کرده اید را پیدا کنید و محتوای خود را تولید نمایید.

2-در خصوص کلمات کلیدی تحقیق کنید:با استفاده از این تکنیک، میتوانید میزان محبوبیت و مقدار استفاده شده کلمات کلیدی را پیدا کنید.به طور دقیق با استفاده از این تکنیک شما میتوانید، میانگین جستجوی ماهانه و سطح رقابتی کلمه کلیدی را ببینید:زیاد،متوسط یا کم.شما فقط باید بیشترین کلمات کلیدی که بیشترین حجم جستجو و کمترین حجم استفاده را داشته اند را انتخاب کنید.

3-لیستی از کلمات کلیدی ایجاد کنید و هر کلمه کلیدی جدیدی را به آن اضافه کنید:این تکنیک شما را قادر میسازد که بتوانید ترکیبی جدید ازکلمات کلیدی بسازید.این تکنیک به شما این اجازه را میدهد که کلمات کلیدی را در ستونهای مختلف وارد کنید و بعد از آن میتوانید ترکیبی از کلمات کلیدی بسته به محتوای و ایده ان ببینید و ایجاد نمایید.

3-google trend

این ابزار به شما محبوبیت عبارت مورد جستجو را نشان میدهد.این ابزار به شما نشان میدهد که افراد چه مقدار کلمه کلیدی و در کجا آن را جستجو میکنند.

با استفاده از این ابزار میتوانید متوجه شوید که کدام کلمه کلیدی برای استراتژی محتوای شما مناسب میباشد.google trend خصوصیات جستجوی زیادی دارد که میتواند برای بازاریابان محتوا مناسب باشد.این خصوصیات شامل:

·        Trending search

·        Trending on youtube

·        Top chart

·        Google correlate

·        Explore

این خصوصیات به شما میگوید که شما چه مسیری را دارید طی میکنید.

google trend

برای نمونه، پس از تحقیق در خصوص کلمات کلیدی در keyword planner ، شما میتوانید کلمات کلیدی را از طریق google trend مورد بررسی قرار دهید و میزان محبوبیت و جستجوی آن را ببینید. مقاله آموزش سئو را برای درک بهتر مطالعه کنید.

این ابزار، لیستی از عبارات مورد جستجوی مرتبط پس از اینکه شما کلمه کلیدی را وارد کردید نشان میدهد.از این طریق شما میتوانید محتوایی را تولید کنید که مورد علاقه مردم میباشد.

برای نمونه پس از وارد کردن عبارت بازاریابی محتوا، google trand کلمات کلیدی زیر براساس بیشترین میزان جستجو نشان میدهد.

4-Ahrefs Content Explorer

یکی از بهترین راه ها برای ایجاد محتوا، پیدا کردن محتویات مناسب و رقبا با ساختار کاریتان میباشد و بعد از اینکه آن محتوا را بررسی کرده اید، بهترین ساختار را محتوا را انتخاب کرده و سعی کنید که از ساختار او الگو بگیرید.

Content Explorer by Ahrefs به شما در این زمینه کمک میکند.

شما میتوانید با این ابزار، بهترین محتوای تولید شده در شبکه اجتماعی که مرتبط با حوزه کاریتان میباشد را پیدا کنید، کلمات کلیدی آن را بیابید و سپس بتوانید از ساختار آن الگو بگیرید.

کار با این ابزار خیلی ساده است.فقط کافی است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و سپس این ابزار بعد از کمی جستجو، بهترین محتوای تولید شده با توجه به کلمه کلیدی شما پیدا کرده و به شما نشان میدهد.

5-Google Analytics

گوگل آنالیتیک به شما کمک میکند تا بتوانید که ROI محتوای خود را اندازه بگیرید.اما شما میتوانید از این ابزار برای هر جنبه ای از بازاریابی محتوای خود استفاده کنید مانند تولید ایده،هدف گذاری،بهینه سازی،تست گذاری

برای مثال شما با استفاده از گوگل آنالیتیک میتوانید ببینید که کدام محتوای شما را بازدیدکنندگان بیشتر دوست دارند .

گوگل آنالاتیک,بهینه سازی وب سایت

 

6-Keywordtool.io

ابزاری رایگان برای پیدا کردن کلماتی است که افراد برای جستجو وارد میکنند.

این ابزار از google’s autocomplete استفاده میکند تا بتواند کلمات کلیدی پیشنهادی که توسط کاربران قبلا استفاده شده است را پیدا کند.این برنامه 83 زبان مختلف کار میکند. 

حتی به کاربر اجازه میدهد که داده های کلیدی را در قالب یک سند دسته بندی نماید. 

7-Quick Sprout

این ابزار علاوه بر اینکه سرعت سایت و نتایج سئو را نشان میدهد، میتواند برای هدفهای بازاریابی محتوا استفاده شود.

شما پس از وارد کردن url رقیب و کلیک بر گزینه تحلیل شبکه های اجتماعی، میتوانید متوجه شوید که کدام متن بیشتر در شبکه های اجتماعی استفاده شده است.

منبع: دوره آموزش سئو 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.