مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

بررسی سئو سایت ورزش 3

بررسی سئو سایت,بررسی سئو سایت,بررسی سئو قالب

با توجه به اینکه بحث صحبت در مورد سئو سایت های بزرگ و پربازدید همواره از سوی کاربران نیوسئو بسیار مطرح می گردد برآن شدم تا برخی از سایت های متفاوت ایران را کم کم مورد بررسی قرار دهم تا هم شما دوستان عزیزم با تیترهای اصلی بررسی سئو یک سایت آشنا شوید و هم کمی از مدیران سایت های بزرگ گلایه کنم که چرا از سئو در ایران خیلی کم استقبال می شود.

به عنوان اولین سایت ، ورزش 3 را انتخاب کردم چرا که این سایت در این تاریخ رتبه 4 الکسا ایران را دارا می باشد و پربازدیدترین سایت ایرانی محسوب می شود (اگر در ذهنتان این سوال پیش آمد ،  پس بلاگفا که 3 است چه جایگاهی دارد باید یادآور شوم بلاگفا سیستم بلاگ دهی است و کلا داستان متفاوتی دارد)

تاریخ تحلیل : 4 شهریور 1393

اطلاعات آماری

رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 305

رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 4

پیج رنک گوگل : 5

امتیاز سئو جهانی : 81%

تعداد بک لینک : حدود 9757 لینک

عمر دامنه : حدودا سه سال و شش ماه قبل

محل سرور : ایران

رتبه محتوای بی ارزش : 18.50% که عالی است

میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 8.54 که عالی است

میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 11 دقیقه که عالی است

میران محبوبیت فیسبوک : حدودا 1554

میزان محبوبیت گوگل پلاس : حدودا 15183

میزان محبوبیت تویتر : حدودا 815

اطلاعات تحلیلی

– جالب است که این سایت در آدرس http://www.varzesh3.com/sitemap.xml که مربوط به سایت مپ آن می شود دارای ارور می باشد !

– در بحث کدنویسی قالب متاسفانه از تگ های تاثیرگذار h1 و h2 و سایر تگ های h یا استفاده نشده است و یا نادرست استفاده شده است.

– محتوای موجود در تگ keywords بسیار خوب هستند ولی تعداد آن ها کمی زیاد است.

– محتوای موجود در تگ description بسیار ضعیف هستند و اصلا بهینه سازی نشده اند.

– کلمات کلیدی که در مطالب این سایت اخیرا استفاده میشود اکثرا ناصحیح انتخاب می شوند.

– آدرس های مطالب این سایت تقریبا 20% بهینه هستند و بسیاری از نکات آدرسی دهی بهینه که از سوی خود گوگل به آن اشاره شده در این سایت رعایت نشده است !

– چیدمان تبلیغات عالی است و کاملا مورد تایید است.

– وضعیت استفاده از لینک های داخلی بسیار بسیار ضعیف است.

– این سایت بر اساس اطلاعات دوستان عزیزم قبلا بر اساس دامین football3 در تلویزیون تبلیغ می شده است که البته مدت هاست که حتی ریدایرکت هم نمی شود و نمی توان گقت تاثیری برآموزش سئو این سایت داشته است اما قطعا بر الکسای آن تاثیرگذار بوده است.

اگر بنده خودم را جای شما بگذارم این سوال برایم پیش می آید که با این وضعیت بد سئو چگونه این سایت در رتبه 4 الکسا سروری می کند و این همه بازدیدکننده دارد ؟

باید عرض کنم اولا سه فاکتور تاثیرگذار Bounce Rate ، Daily Pageviews per Visitor و Daily Time on Site در سایت ورزش 3 در وضعیت عالی به سر می برند که این خود در گوگل تاثیر دارد (البته به این فکر کنید که اگر سایر فاکتورها هم خوب بودند چه می شــــــــــــــــــــــد؟!!!)

ثانیا این سایت تنها حدود 18% ورودی هایش از گوگل است و همچنین باید اشاره کرد که اکثر بازدیدکنندگان این سایت ثابت هستند و هر روز بارها به این سایت سر می زنند تا جدیدترین اخبار مربوط به دنیای ورزش که اکثر آن ها را هم خود تیم محتوای ورزش 3 تولید می کنند را مشاهده کنند.

در کل باید بگویم اگر ورزش 3 امتیاز سئوی خوبی داشت واقعا ابرقدرتی بی رقیب می شد … اما متاسفانه به نظر می رسد مدیران این سایت امر بسیار مهم سئو سایت را یا فراموش کرده اند و یا برایشان ارزشی ندارد !!!!

به زودی به سایت هایی خواهیم رسید که علاوه بر ورودی ثابت بالا ورودی زیادی هم از گوگل دارند و آنجا از تفاوت سود آن سایت ها با ورزش 3 سخن خواهم گفت.

به امید کشوری پر از سایت های سئو شده !

_____________________________

لطفا توجه فرمایید :

لطفا دقت داشته باشید که الگوریتم بررسی یا تحلیل سئو سایت ها بر اساس یک الگوریتم جهانی است و بنده هم جهت تحلیل ، براساس تجربه از آن تبعیت میکنم بنابراین اگر کم و کاستی هایی در تحلیل می بینید لطفا سوالاتی که در ذهن شما دوستان عزیز در مورد این سایت نقش بسته است را در بخش نظرات همین مقاله قرار دهید تا هم شما پاسخ خود را بگیرید و هم این پست پربارتر شود.

آیا گوگل می تواند CSS را بخواند

بررسی css سایت,تاثیر css بر سئو,طراحی سایت با سئو

این سوال بارها توسط همکاران طراحم از بنده سوال شد تا برآن شدم برای پاسخ قطعی به آن ها کمی بررسی و آزمایش کنم و در نهایت این مقاله آموزش سئو را منتشر کنم.

برای راحت تر بیان کردم نتایج ، اجازه دهید یک سوال هم من از شما بپرسم :

آیا شما حجم بالایی از مطالب متنی را با استفاده از CSS خارج از صفحه قرار می دهید؟

پیشنهاد می کنم دیگر این کار را انجام ندهید.

همین الآن اقدام کنید !

 مطمئنا گوگل می تواند CSS را بخواند ، و اغلب اینکار را انجام می دهد و خیلی راحت سایت شما را برای هر حقه کثیفی تنبیه می کند. آن ها مدت هاست این کار را انجام می دهند و رو نمی کنند.

مثلا من اگر خودم را جای شما بگذارم باید فکر کنم که مثلا از کد display:none استفاده کنم تا مطالبی که نمی خواهم در صفحه نمایش داده شوند ، دیده نشوند اما گوگل خیلی راحت این کد ساده و کدهای خیلی پیچیده تر از این کد را شناسایی می کند و …

من که می ترسم با گوگل شوخی کنم .شما چطور ؟!!!

آیا گوگل از اطلاعات آنالیزی علیه سایت استفاده می کند

افزایش بازدید,بهینه سازی سایت,سئو سایت

اعتقاد/نگرانی زیادی وجود دارد که گوگل از اطلاعات جمع آوری شده توسط سیستم آنالیزش به عنوان فاکتوری برای رنک دهی به سئو  استفاده می کند.

در مطالب قبلی به بی پایه و اساس بودن این نظریه پرداخته ایم، لذا با توجه به این مسئله چه داده هایی ممکن است توسط گوگل مورد استفاده قرار گیرد؟ تعدادی از این قبیل موارد که افراد نگرانش هستند عبارت اند از:

  • تعداد صفحات در هر بازدید (نشانه ای از کارایی و کاربرد)
  • زمان/مدت هر بازدید
  • بازدیدکنندگان تکراری (نشانه ای از گیرا بودن مطلب)

با اینکه این موضوع کاملا واضح و شفاف است اما مت کات در ویدئویی در سال 2011 به این پرسش پاسخ داده است.

در واقع باید در نظر بگیرید که گوگل برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد سایت شما (اطلاعاتی که برای آنالیز نیاز دارد) نیازی به گوگل آنالیز ندارد و عملا اگر توصیه کرده از این سرویس و یا سرویس وب مستر تولز استفاده نمایید فقط برای خودتان است و دیگر هیچ !

قطعا افزایش بازدید تعداد صفحاتی که در یک ورود توسط یک آیپی اتفاق می افتد در بحث بررسی سئو سایت موثر است و البته همچنین مدت زمانی که یک آیپی در سایت شما باقی می ماند.وقتی مطالب شما به گونه ای بهینه سازی و تولید شده باشند که ارزش مشاهده داشته باشند دیگر نباید هرگز نگران باشید.

صفحات هرز مطمئنا از سیستم آنالیز گوگل (تا جایی که بنده اطلاع دارم) و همچنین دیگر امکانات گوگل استفاده نمی کنند، چرا که ما می خواهیم افراد برای استفاده از آن احساس راحتی کنند و … لذا بهره ببرند!

بنابراین آرامش خاطر داشته باشید، چرا که گوگل از اطلاعات آنالیز سایت شما علیه خودتان استفاده نمی کند!

آیا کلمات کلیدی در آدرس فاکتور سئو سایت است

بهینه سازی url مقالات,سئو سازی,سئو سایت

بحث کلمات کلیدی در url مطالب سایت ها مدتی است بارها از بنده سوال می شود و به همین دلیل تصمیم گرفتم که این مقاله و مقاله بعدی را در زمینه تاثیر کلمات کلیدی موجود در آدرس صفحات بر روی آموزش سئو  منتشر کنم.

هر لیستی از فاکتورهای رنکینگ که دیده ام شامل کلمات کلیدی در آدرس بوده است، با این حال، تغییری که این موضوع امروزه دارد امری حاشیه ای است (به راحتی قابل دستکاری است).

البته قطعا باید حواستان به اسپم شدن باشد و نهایتا از 2 یا 3 کلمه کلیدی استفاده کنید.

من اگر خودم را به جای شما بگذارم باید اینجا بگویم که ترجیح می دهم نهایتا 4 یا 5 کلمه در url مقالات خودم قرار دهم و در این url ها از 2 یا 3 کلمه کلیدی این مقاله که بهتر است در عنوان هم آمده باشد ، استفاده نمایم.

همیشه سعی میکنم آدرس خاص مقالاتم به گونه ای باشد که مخاطبانم با اولین نگاه به آن بتوانند آن را به خاطر بسپارند و در مراجعات بعدی مستقیم به آن مراجعه کنند.فکر می کنید این کار من برای شما هم در بحث سئوسازی سایت مفید است؟

انتخاب با شماست !

آیا کپی بک لینک رقبایتان برای سئو خوب است

بک لینک رایگان,بک لینک سئو,سئو سازی

اگر مقالات آموزش سئو را تا به امروز کامل بررسی کرده باشید پاسخ و تاثیر بک لینک رقبا در سئو سایت را خودتان باید بدانید.

پاسخ قطعا بله است.

حتما و حتما به دقت این مقاله فوق العاده مهم را بخوانید که تاثیر بسزایی در سئو سایت های شما دارد.

نگاه کردن به مشخصات backlink های سایت های رقیب، یکی از اولین کارهایی است که من بعد از بدست گرفتن سئوی یک سایت انجام می دهم.

یکی از موارد کلیدی، جستجو برای یافتن “محبوب ترین ها” است (سایتها یا صفحاتی که به 2 یا تعداد بیشتری از رقبای شما لینک شده اند). اینها اهداف اصلی برای دستیابی هستند و برای لینک شدن به سایت شما مناسب به نظر می رسند.

مت پیشنهاد می کند هنگامیکه لینک ها را آنالیز می کنید از “سرتان استفاده کنید” ، که نصیحت خیلی خوبی است. دنبال لینک های قوی باشید و از لینکهای پست و بی ارزش فاصله بگیرید.

بنابراین کپی کردن لینکهای رقبایتان بدون شک و تردید یکی از راهکارهای سئو است.

شما بایستی این کار را با دیگر تاکتیک های ساخت لینک مقایسه کنید تا به ارزش کار پی ببرید.

دقت داشته باشید که به این کار دزدی نمی گویند بلکه زرنگی می گویند.

فرض کنید شما رقیب من هستید و می خواهید با استفاده از سایت های من (که البته از قبل هم بررسی کردید که سایت من در گوگل جایگاه والایی دارد) سایت خودتان را نیز بالا بکشید.برای همین اولین چیزی که باید در ذهن شما جرقه بزند این است که این سوال پیش بیاید : چرا سایت او بهتر از سایت های دیگران است ؟

کمی صمیمی تر -> حالا وقتشه که یه دوری مقالات سئو رو کرده باشی و یادت بیاد که چه ارزش بالایی داره دریافت لینک از سایت های دیگه و پیش خودت بگی شاید این سایت هم لینک های خوبی گرفته باشه.حالا واسه اینکه از این مسئله مطمئن بشی کافیه بری از طریق سایت هایی مثل سایت moz.com نگاهی به بک لینک های سایت من بندازی و وقتی دیدی بـــــــــــــــــــــــــــله عجب لینک های توپی گرفته می فهمی که درست فکر کردی و حالا باید سریع توام بری تو اون سایت ها برای خودت لینک بسازی.

تاکید می کنم دوباره : این مقاله یکی از مهمترین مقالات آموزش سئو سایت بود.حتما از آن استفاده کنید (مطمئن هستم خیلی از سئوکاران محترم برای آموزش این مطلب از بنده ناراحت شده اند چون این جزو اون فوت و فن های اصلی اساتید سئو محسوب می شود)