مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آیا ثبت نقشه سایت به رنک سایت کمک می کند

تاثیر سایت مپ,ثبت سایت مپ سایت,سایت مپ برای وبلاگ

ابزار وبمستر گوگل فرصتی به شما می دهد تا نقشه سایت Xml خود را ثبت کنید که شامل همه ی صفحات سایت شما است و حتی آنها را اولویت بندی نیز می کند.

باید انجامش دهید؟ شاید.

آیا به من کمک می کند که رنک سئو سایت را بهبود ببخشم؟ قطعا نه

سایت شما باید ساختارش به نحوی باشد که هر صفحه ای قابل دسترس باشد (همراه با ساختار لینک داخلی مناسب) و گوگل باید بتواند صفحات را در مسیر درستشان پیدا کند.

اگر گوگل نتواند این کار را انجام دهد بایستی به ساختار سایتتان در اولویت بندی، نگاهی بیندازید!

این کار می گوید که اتفاق بدی برای سایت شما نمی افتد و می توان گاهی اوقات صفحات قدیمی را سریعتر ایندکس کرد، بنابراین اگر مایل هستید با خیال راحت یک نقشه سایت Xml برای خودتان بسازید اما تاکید میکنم من تا به حال تاثیری از سایت مپ برای افزایش رنک گوگل ندیدم.

جهت افزایش رتبه سایت در گوگل به این راحتی ها نمی شود کار کرد ! مخصوصا که ساخت سایت مپ برای سایت کار یک کد و در واقع ربات سایت و عموما ربات نمی تواند بر روی سئو تاثیر بگذارد.

خوشحال می شوم اگر سوالی درباره سایت مپ دارید بپرسید تا بیشتر صحبت کنیم …

منبع : آموزش سئو

آموزش لینک دادن به صفحه اصلی سایت

آموزش لینک دادن,افزایش رنک سایت,افزایش رنک گوگل

یکی از اولین توصیه های من به مشتریان سئو (و کارهایی که در سایت های خودم نیز انجام می دهم) تغییر anchor text لینک های “home” به عبارتی است که به دنبال بهبود رنک آن هستند.

این کار بخوبی استفاده می شد و جواب می داد تا سال 2006/2007 …

امروزه، اگر هرکسی از anchor text بجای عبارت های عمومی استفاده کند احتمال بیشتری برای مجازات شدن دارد تا بهبود رنک.

رند فیشکین تعدادی آزمایش انجام داد و مقاله ارزشمندی در مورد این موضوع نوشت. رَند نتیجه گیری کرد که شانس کمی برای بهبود رنک با استفاده از anchor text در صفحات داخلی وجود دارد اما برای صفحه اول عکس این قضیه صدق می کند.

به هر حال در گذشته را کنار بگذارید.با توجه به بررسی های اخیر بنده نتیجه اینگونه شد : سایت های ایرانی که به جای استفاده از کلمه “صفحه اصلی” برند سایت یا کلمه کلیدی مهم شان را قرار می دهند هیچ تاثیر خاصی بر روی ورودی آن کلمه ندارد.

بنابراین بچسبید به استفاده از کلمه “صفحه اصلی” برای لینک های اول سایتتان – اینکار برای کاربران و برای رنک جستجوی شما و همچنین افزایش سئوی سایت شما بهتر است چرا که گوگل قطعا این کلمه را می شناسد.


منبع : دوره سئو

آیا ساختار لینک های داخلی مهم است

استفاده از internal link,سئو سازی,ساخت لینک های داخلی

همانطور که قبلا بیان شد،در سئو ، گوگل رنک صفحه را بصورت شناور اعمال می کند و امکان دارد که رنک صفحه‌ی سایت شما را کنترل کند. این امر معمولا شبه رنک صفحه نامیده می شود.

ساختار درونی صحیح به عوامل مختلفی وابسته است:

  • اطمینان از اینکه همه‌ی صفحات سایت عنکبوتی هستند (از مطالب دیگر لینک شده اند).
  • ایجاد ساختار سلسله مراتبی
  • اطمینان از اینکه رنک لینک/صفحات بیشتری به سمت صفحات مهم برود.

مرتب کردن ساختار لینک داخلی یکی از مبانی سئوی سایت است و اصلاح لینک دهی داخلی بد، می تواند بطور اعجاب انگیزی رنک وبسایت را افزایش دهد.

چیزی که مهم است این است که باید حواستان باشد در لینکهای داخلی سایت به هیچ وجه از rel=nofollow استفاده نکنید.

لینک دهی داخلی برای سئوسازی بسیار مهم است و باعث افزایش رتبه سایت می شود. و چیزی است که من بزودی مطلبی جداگانه در مورد آن می نویسم، اما در حال حاضر حتما این مقاله را بخوانید.

منبع : آموزش سئو

آموزش ساخت لینک های داخلی فوق العاده ارزشمند

آموزش ساخت لینک,بهینه سازی سایت,ساخت بک لینک برای سایت

در ابتدای این مقاله آموزش سئو  جا دارد که بگویم این محتوا سنگین است.لطفا با دقت بخوانید ، سوالات خود را یادداشت کنید و حتما پس از اتمام اگر به پاسخ سوالات خود نرسیدید آن را از بنده بپرسید.

9 نکته ارزشمند برای ایجاد یک ساختار کشنده لینک داخلی

خیلی ها فکر می کنند لینک‌ دهی داخلی کم اهمیت ترین و بی ارزشترین تاکتیک در همه‌ی روش های بهبود موتور جستجو (سئو) می باشد. چیزی که بسیاری از سئوکاران درک نمی‌کنند این است که شما اغلب می توانید از “ارزش سئوی” بیشتری از لینک های داخلی‌ای که در صفحات با ارزش قرار گرفته اند نسبت به لینک های وارد شونده برخوردار شوید.

لینک‌ دهی داخلی همچنین باعث توزیع برابر لینک های سالم در سایت می شود که به شما اجازه می دهد بصورت هدفمند لینک ها را به بخش های هدف متصل سازید، صفحات قدیمی و پایین سایت را بالا بکشید و عملکرد آرشیو را بطور کلی برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه کنید. همچنین ساده‌تر می توانید anchor text موردنظرتان را ساختار بدهید و بشیوه مطمئنی اولویت را به لینک داخلی خود بدهید و سپس به لینک های ورودی.

هنگامیکه کار را با سایت جدیدی آغاز می کنید، یکی از اولین مواردی که بایستی انجام شود، ایجاد و توسعه یک استراتژی لینک‌ دهی داخلی است. در اینجا روش های خوبی برای شروع آمده است.

  1. تعیین صفحات با بیشترین لینک ورودی

برای آغاز استراتژی لینک‌ دهی داخلی ، به سایت Open Site Explorer مراجعه کنید.

لیستی از بیشترین صفحات لینک‌ شده در سایت مذکور تهیه کنید . علی القاعده این صفحات بزرگترین مخازن دارای سهم از لینک هستند و هدف شما مهار و توزیع موثر جریان لینک موجود در این صفحات است.

  1. متصل کردن تمامی صفحات موردنظر برای سئو به یکدیگر

بسیار خوب است که میزان تلاشتان برای ساخت لینک را تا جایی که ممکن است بالا ببرید. در سایت متصل کردن تمامی صفحات با سئو ی ضعیف، روشی عالی است چرا که هرزمان لینکی درونی برای یک صفحه‌ی ضعیف بسازید، متعاقباً سهم لینک به سمت دیگر صفحات ضعیف سایت شما سرازیر می شود، که باعث چندین برابر شدن ثمره‌ی تلاش شما می شود. آسانترین راه برای متصل کردن صفحات با سئوی ضعیف، اضافه کردن لیستی از “لینک های مرتبط” در پایین هر صفحه یا در حاشیه آن است.

  1. لینکها را درون صفحه اول سایت قرار دهید.

صفحه اول اغلب بیشترین لینک ورودی را دارد. بنابراین بایستی توجه ویژه ای به سهم لینک آن شود. همچنین هرچیزی که از صفحه اول به صفحات داخل سایت لینک می شود، تضمینی قوی و مطمئن برای موتورهای جستجو می فرستد که سایت شما ارزش زیادی برای آن صفحات قائل است.

با اضافه کردن لینک های پیشنهادی در بلوک هایی در زیر یا حاشیه صفحه با نام “پربازدیدترین ها” و “پرطرفدارترین ها” ارزش آنها را بالا می برید (گاهی اوقات از بی سگی باید طناب به گردن شغال بیندازید!).

  1. قرار دادن لینک ها در صفحاتی با معماری اطلاعات عالی

صفحاتی که معماری اطلاعات قوی دارند (IA) شاید بیشترین لینک ورودی را در سایت نداشته باشند (بطور قطع نمی توان گفت) اما آنها فقط یک کلیک از صفحه اصلی فاصله دارند. این به آن معناست که درصد بالایی از سهم لینک در صفحه اول سایت به سمت این صفحات سرازیر می شود. به بیان دیگر اضافه کردن لینک ها در اینجا کمک می کند که صفحات قدیمی تر به پله های بالاتری از نردبان IA برسند. (شاید همین الآن این سوال پیش آید که منظور از این صفحات کدامند ؟ به عنوان مثال منظور صفحه ای مثل تماس با ما یا ارتباط با ما و یا تبلیغات است که تنها با یک کلیک از صفحه اصلی وارد آن ها می شویم)

  1. توجه به بخش های غیر معمول برای اضافه کردن لینک‌ها

تعدادی از بهترین صفحات برای تقسیم سهم لینک، صفحات با بیشترین بازدید و کلیک هستند، مانند رهبران کمپانی ها، قوانین حریم شخصی، قوانین خدمات، ارتباط با ما و غیره. تا زمانیکه مشتری مخالف اضافه کردن لینکهای داخلی به این صفحات است (و بله بایستی حتما با مشتری هماهنگ باشید و بدون گرفتن چراغ سبز حرکت نکنید!)، این صفحات بسیار عالی هستند چرا که نه تنها در معماری خوب هستند بلکه اغلب از دیگر لینک ها جدا و آزاد هستند، یعنی شما با دوجین لینک داخلی یا خارجی برای کش صفحه لینک مواجه نیستید.

  1. از پاورقی فوتر استفاده کنید.

بحثی وجود دارد که ایا گوگل لینک های پاورقی را کم ارزش تر در نظر می گیرد یا خیر. به نظر من، لینک های پاورقی ذاتاً با توجه به موقعیتشان در صفحه “کم ارزش‌تر” هستند و به این دلیل سیگنالی به سمت کاربران و موتورهای جستجو فرستاده می شود که این صفحات کم اهمیت تر هستند.

پاراگراف بالا می گوید که درحالیکه لینک به “سایت های خارجی” در پاورقی ممکن است بی ارزش باشد، اما لینک به “صفحات داخلی” مطمئنا با ارزش است (چقدر این موضوع جای بحث دارد و از سایتی به سایتی دیگر متفاوت است). از پاورقی های متحرک در سایتتان استفاده کنید تا این منطقه را برای موتورهای جستجو جذابتر کنید.

  1. استفاده از ریزه کاری ها

موارد کوچکی هستند که نقش راهبردی دارند و به کاربران اجازه می دهند تا به صفحه قبل بازگردند بدون اینکه روی دکمه back کلیک کنند یا لینک نوار آدرس را کوتاه کنند. با اینحال، این موارد برای لینک دهی داخلی عالی هستند. نه فقط می توانید سهم صفحات را به یکدیگر وصل کنید که می توانید از anchor text استفاده کنید تا سیگنالی مثبت برای نشان دادن با معنی بودن صفحات بفرستید.

  1. از وبلاگ صرفنظر نکنید!

وبلاگ ها و مطالب آنها یکی از منابع اصلی تقسیم سهم لینک هستند بنابراین مهم است که در استراتژی سئو سایت لینک‌ دهی داخلی تان از وبلاگ صرفنظر نکنید. برای تقسیم سهم در سراسر وبلاگ، می توانید از related post plugins، ویجت پست های خوب در sidebar، دسته بندی ها، breadcrumbs، و better pagination استفاده کنید.(دقت داشته باشید منظور از بلاگ ها بخش های گوناگون سایت شما با موضوعیت های خاص است.مثلا بخش اخبار)

  1. کنترل پنلی از لینک های داخلی بسازید

گزارشی از همه فعالیت های لینک دهی داخلی تان داشته باشید. تمامی فعالیت هایتان در زمینه لینک دهی را بصورت صادقانه ضبط کنید تا هرزمان خواستید مجدد آنها را ببینید و در صورت لزوم در لینک موجود در سایت تجدیدنظر کنید (به عنوان مثال تصمیم مگیرید سیاست های کلمات کلیدی هدف را برای دسته ای از صفحات جابجا کنید و …).

گزارش لینک نیز به شما کمک می کند تا دنبال کنید کدام صفحات بروز شده اند و کدامیک همچنان بروزنشده هستند. تعدادی از داده های مهم که می توانید در گزارش لینکتان بررسی کنید:

به کدام صفحات در یک سایت لینک داخلی اضافه کرده اید.

چه تعداد از لینک های داخلی را به یک صفحه متصل کرده اید (اضافه کردن تعداد بیش از اندازه لینک به یک صفحه باعث می شود که صفحه مورد نظر برای کاربران اسپم بنظر برسد).

از چه تنوعی برای anchor text و link text استفاده شده است.

تعداد دفعاتی که هر link text استفاده شده است.

در پایان، تاریخ هایی که لینک ها را اضافه کرده اید را دنبال کنید و هر مورد دیگری که به تاثیر گذاری بیشتر لینک دهی داخلی بصورت صفحه به صفحه و حتی سایت به سایت کمک می کند.

منبع : دوره سئو

آیا گوگل سایت های وابسته را مجازات می کند

تگ nofollow چیست,سایت های کپی کننده,کیفیت محتوا در گوگل

خب اینکه گوگل از سایت های وابسته متنفر است به هیچ عنوان صحیح نیست!

اگر وبسایت شما یک وبلاگ، یک سایت بازرگانی و یا سایتی با ارزش باشد، تفاوتی در نحوه ی مجازات شدنشان وجود ندارد.

چیزی که گوگل در سئو (و خصوصا پاندا) آز آن متنفر است صفحه/سایت های سبک با محتوای کم کیفیت (یا ناقص) است و متاسفانه بسیاری از سایت های وابسته این گونه اند.

دقت داشته باشید که محتوا حتما نباید 100 ها خط متن باشند بلکه بر طبق این مقاله قبلا اعلام کردم که می توان رنک و ارزش یک صفحه را حتی بدون محتوای زیاد هم بالا برد.(در گوگل همواره کیفیت حرف اول را می زند نه کمیت)

زمانیکه از سایتی بصورت وابسته پول در می آورید بایستی مطالبی با ارزش تولید کنید منبعی که به کاربران شما فایده ای برساند و نه اینکه فقط به شکل آزادراهی برای پول پارو کردن باشد.

شاید در ذهنتان این سوال پیش امد که دقیقا منظور از سایت های وابسته چیست ؟

پاسخ : به صورت کلی باید بگویم منظور سایت هایی است که اگر یک سری سایت خاص بروز نشوند آن ها هم نمی توانند بروز شوند.نمونه بارز ایرانی این سایت ها سایت بیتوته است.

به تعدادی از بزرگترین سایت های .com نگاهی بیندازید، می بینید که بسیاری از آنها از سایت های وابسته به عنوان اصلی ترین منبع درآمد، استفاده می کنند.

در اینجا تعدادی مثال از سایت های وابسته ای که کارها را به درستی انجام می دهند و ترافیک بالایی از گوگل جذب می کنند، آمده است:

  • Moneysupermarket.com
  • Lastminute.com
  • HotUKDeals.com

با اینکه گوگل مخالفتی با سایت های وابسته ندارد، معمولا درست این است که لینک های وابسته تان را با “آدرسی زیبا” بیارایید.

همچنین بایستی توضیح nofollow را به هر لینک وابسته ای اضافه کنید که از نقطه نظر فنی یعنی این لینک ها پولی هستند و نبایستی رنک صفحه دریافت کنند.

*** گوگل از سایت های وابسته متنفر نیست! ***

منبع : آموزش سئو