مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آیا Trustrank فاکتور سئو بشمار می رود

Trustrank چیست,آموزش سئو,افزایش بازدید

در سالهای آخر دهه گذشته Trustrank عبارتی شاخص در امر سئو بشمار می آمد و با نهایت احترام سئوکاران مدعی بودند که بزودی Trustrank جای رنک صفحه را به عنوان مهمترین فاکتور رنکینگ می گیرد.

خب حالا بگوییم که Trustrank دقیقا چی هست؟

داستان تا حدودی پیچیده است …

مت کات به مناسبت های مختلف بارها اعلام کرده است که Trustrank معیاری نیست که آنها برای رنک دادن به سایت شما از آن استفاده می کنند. احتمالاً شما نمره Trustrank مشخصی ندارید بر عکس رنک صفحه که مقدار آن برای هر سایتی مشخص است.

اما قطعا درست است که سایت شما می تواند اعتماد گوگل را با ترکیبی از فاکتورها بدست آورد و هنگامیکه این اعتماد را بدست آوردید شاهد ترافیک بالا و شاخصی در سایتتان خواهید بود.

برایان دین (یکی از دوستان سئو کار من)  کار خوبی برای یافتن روشهای کسب اعتماد گوگل در سئو سایت انجام داده است. من الزاماً با همه‌ی موارد ذکر شده توسط او موافق نیستم اما نکات کلیدی به این صورت است:

  • گسترش اعتبار صفحه – لینک دادن به نویسندگان، شامل بودن قوانین و حقوق شخصی، پرهیز از هرز نویسی (هااااا …)، استناد به منابع معتبر.
  • نگاه کردن ، شبیه به برندی بزرگ – سایت را برند کنید، جزئیات صفحه را بیاورید، در شبکه های اجتماعی فعال باشید، anchor text برنددار استفاده کنید.
  • اطلاعات دامنه ای قابل اطمینان – ثبت نام و فعال سازی برای حداقل 2 سال، اطلاعات دامنه ای عمومی.
  • لینک های مطمئن – مشخصات لینک قوی و موزون.

بیشتر شبیه لیستی از نصیحت هایی خشک در ارتباط با آموزش سئو است، بنابراین من می گویم که با اینکه بدست آوردن اعتماد گوگل برای ترافیک/رنکینگ خیلی مهم است، trustrank در واقع ترکیبی از راهکارها و فاکتورهای دیگر است و بعضی از مواردی که می گوییم به خودی خود الزاما یک فاکتور رنکینگ بشمار نمی روند.

حتما شنیده اید که گوگل برای نگاه به یک سایت 200 فاکتور دارد و نکته بسیار پراهمیت جهت بردن نگاه گوگل به سمت مثبت برای سایت خود ، بهینه بودن تمام فاکتورهای گوگل یا حداقل 80% آن ها است.

منبع : آموزش سئو

آیا رنک یک صفحه بدون محتوا افزایش می یابد

افزایش بازدید,افزایش رتبه در گوگل,افزایش رتبه سایت

با اینکه بسیار سخت است که اکثر سایت ها یا صفحات بدون متن را بهبود رنک داد ولی این موضوع می تواند کاملا نادرست باشد وقتی:

  1. سایتی با قدرت نویسندگی فوق العاده بالا دارید
  2. صفحه موردنظر به حد کافی لینک یا لایک جذب کرده یا به اشتراک گذاشته شده است.

مثالی که میخواهم در این مورد بزنم سایت hp.com است. در این سایت هیچ مطلبی در صفحه اصلی سایت وجود ندارد … اما hewlett-packard هستند. آنها هر کاری که بخواهند می توانند انجام دهند.

مطلب ویدئویی نیز بخوبی می تواند رنک را بهبود ببخشد اگر به اندازه کافی لینک جذب کند.

مثلا در ایران سایت کلیپ دونی مدت ها فقط بر روی کلیپ مانور می داده و بنده خودم شاهد بوده ام چه ورودی زیادی را از گوگل به خود اختصاص می داده است.

***  شما می توانید بدون داشتن محتوا رنک یک صفحه وب را بالا ببرید ***

منبع : آموزش سئو

آیا مطالب تکراری باعث مجازات سایت می شود

duplicate content چیست,افزایش رتبه در گوگل,بهینه سازی سایت

فکر کنید که بتوانید مطالبتان را کپی کنید و با اینحال در بازار اینترنت و سئو موفق باشید؟ دوباره فکر کنید!

از زمان اولین آپدیت پنگوئن در فوریه 2011، اگر شما می خواهید که صفحات اینترنتیتان در نتایج جستجو بخوبی نمایان شود باید مطالب منحصربفرد بنویسید (یا برایتان بنویسند).

سرقت محتوا مشکل بزرگی است و اغلب مطالب کپی- پیستی رنکینگ بهتری نسبت به نسخه اصلی دارند. که این موضوع برای گوگل و کاربرانش خوب نیست.

پاندا راه زیادی را پیموده است تا اطمینان حاصل کند که مطالب کپی رنک خوبی نمیگیرند، اما در عین حال پاندا مطالب سبک را نیز هدف گرفته است، صفحاتی که متن زیادی ندارند یا مطالبش شبیه صفحات سایت های مشابه است.

کار ناگواری که پاندا انجام می دهد این است که حتی اگر ذره ای از مطالب کپی باشد بشدت با سایت مربوطه برخورد می کند.

با اینکه روی هم رفته این کار خوب است اما اثرات جانبی بدی روی بعضی از سایت های بدون کپی که در زمینه تجارت الکترونیک کار می کنند نیز دارد. به عنوان مثال توصیف پیشفرض یک کمپانی یا مشخصات یک محصول معمولا کلیشه ای است.

جدا از مشخصات محصولات، بسیاری از سایت های تجارت الکترونیک، دارای مطالب تکراری هستند (دسته بندی و …).

بنابراین مطالب تکراری بر روی قدرت بهبود رنک یک سایت تاثیر منفی دارد و تعداد بالای این مطالب در یک سایت سبب مجازات شدن کل سایت می گردد.(که در واقع به این مجازات در اصطلاح پنالتی شدن در گوگل می گویند)

آپدیت 7/3/1393 : با ارائه نسخه جدید پاندا 4.0، پاک کردن ایندکس سایت خود (با خارج کردن صفحات کم حجم یا تکراری) بایستی جزئی از مراحل سئو سایت شما باشد.

و اما نکته آخر این کهبر خلاف نظر بسیاری از سئو کاران و وب مستران محترم پارسی مطالب تکراری با ظاهری جدید، مطلبی منحصربفرد به حساب نمیاد و حتی اگر بتوانید از سد پاندا نیز بگذرید ولی بازهم با مشکلات بزرگی مواجه هستید!

دقت داشته باشید در کل این مقاله منظور از مطالب تکراری هم مطالب تکراری در سایت شماست هم مطالبی که از سایت های دیگر کپی کرده اید.

*** مطالب تکراری باعث مجازات شدید سایت شما می گردند ***

منبع : آموزش سئو

آیا طراحی سایت یک فاکتور سئو است

بهینه سازی وب سایت,سئو در طراحی سایت,سئو سایت

خب با اینکه محل استفاده از کلمات کلیدی در درون متن یک فاکتور کیفیت سئو نیست اما موقعیت محتوا یک فاکتور است.

گوگل در صفحه مرکزی وبمسترش خاطرنشان کرده است که آنها به موقعیت محتوا برای رنکینگ دقت می کنند و خصوصا اگر محتوا در گوشه و کنار باشد امکان مجازات شدن وجود دارد.

شما می توانید خلاصه پست گوگل را در زیر مطالعه فرمایید :

همانطور که قبلاً گفته بودیم، نظرات زیادی از کاربرانمان خوانده ایم که اگر آنها بر روی نتیجه جستجو کلیک کنند و سخت باشد که به محتوای موردنظر برسند، ناخشنود می شوند. بلکه بجای پیمایش صفحه برای رد کردن تبلیغات، کاربران می خواهند که ابتدا مطلب موردنظر را ببینند. بنابراین سایت هایی که محتوای زیادی ندارند ” above-the-fold ” می توانند از این تغییرات تاثیر ببینند. اگر شما بر روی سایتی کلیک کنید و بخشی از آن که در ابتدا می بینید مطلب قابل مشاهده زیادی نداشته باشد یا بخش زیادی از ابتدای صفحه به تبلیغات اختصاص داده شده باشد، حس خوبی پیدا نمی کنید. امیدی به بهبود رنک اینگونه سایتها نیست.

با توجه به این موضوع، شما باید بسیار در مورد قرار دادن تبلیغات زیاد در طراحی صفحه تان مراقب باشید و (اگر امکانش هست) مطمئن شوید که ابتدای مطالب شما بدون هیچ فاصله ای در دسترس باشد.

تبلیغات همواره باید خوانا و بعد از محتوا باشد. اینگونه مطمئنا آنها را بهتر می بینید!

دیگه واقعا مونده فقط تو سایت فریاد بزنم که این قدر سیستم اشتباهای سایت های دیگر رو پی نگیرید (مخصوصا سایت های موزیک)

بنابراین طراحی سایت می تواند تاثیر زیادی در نگاه اولیه گوگل به بهینه سازی سایت داشته باشد.

منبع : آموزش سئو

آیا گوگل سایت های به روز را ترجیح می دهد

آموزش سئو,اشتراک گذاری,افزایش بازدید

خب جواب این سوال سئو هم مثبت است اما با مقداری ملاحظه.

برگردیم به سال 2003 ، زمانی که گوگل اختراعی بنام “امتیاز متن برپایه آپدیت بودن محتوای آن” را به ثبت رساند. این اختراع اینقدر مهم است که خودش شامل کلکسیونی از اختراعات کوچکتر است و سال ها توسط گوگل استفاده شده است.

تعدادی فاکتور وجود دارد که باعث می شود مطالب جدید و آپدیت کردن مطالب قدیم، در سئو سایت شما نقش بازی کنند.

  1. مطالب جدید باعث ترقی رنکینگ می شود.

مطالب جدید باعث افزایش رنکینگ در SERPs می شود و در عرض چند روزبه  صدر رنکینگ نزدیک می شود (قبل از اینکه بنا به فاکتورهای دیگر نزول کند یا ثابت بماند).

  1. مطالب بیشتر=متن بیشتر

به یاد داشته باشید که مطالب بیشتر شانس بیشتری به شما برای بالا بردن رنک خود در موضوعاتی خاص را می دهد.

  1. مطالب جدید لینک ها و اشتراک گذاری ها را جذب می کنند.

برای اینکه سایت خود را در کورس نتایج جستجو قرار دهید بایستی لینک ها و اشتراک گذاری ها را به سمت سایت خود سوق دهید. مطالب با کیفیت و جدید این کار را انجام می دهد!

  1. آپدیت کردن مطالب قدیم، جان تازه ای به آنها می بخشد.

تمامی تولید محتوایی که در بالا در موردشان صحبت کردیم اگر آپدیت نگه داشته نشوند فقط هدر دادن وقت است!

مطالب خود را بروز نگه دارید تا همچنان ترافیک و اشتراک گذاری ها را جذب کنند.

  1. اضافه کردن مطالب بیشتر، شانس بیشتری به مطالب قدیم میدهد.

هنگامیکه شما مطالب جدیدی اضافه می کنید و به مطالب قدیمی ارجاع می دهید این فرصت را به مطالب قدیمی می دهید که رنکینگ خودشان را بهبود ببخشند.(کاری که بنده همواره در مقالات سایت نیو سئو انجام می دهم)

احتیاط…

اگرچه گفته شد که مطالب جدید برای سئو مفید اند اما این به این معنی نیست که شما نمیتوانید رنک یک سایت راکد را بهتر کنید.

در واقع انجام اینکار تا حدودی سخت‌تر است که کاربران را راغب کنید بازهم به مطلب موردنظر شما مراجعه کنند.


منبع : آموزش سئو