مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

سوغات زاهدان چیست

سوغات زاهدان چیست

ادویه ی زاهدان,چای زاهدان,سوغات زاهدان

سوغات زاهدان، موضوعی است که در این پست به شما معرفی میکنیم. شهر زاهدان مرکز استان سیستان بلوچستان در شرق کشور ایران است و یکی از شهرهای مرزی ایران می باشد. از این رو در شهر زاهدان علاوه بر کالاهای بومی این شهر، میتوان پوشاک و دیگر کالاهایی یافت که از خارج وارد می شوند. هر کدام از این کالاها را می توانید بعنوان سوغات زاهدان برای دوستان خود تهیه کنید.اما اگر به دنبال آشنایی با سوغاتی های زاهدان هستید تا انتهای پست همراه ما باشید. از جمله سوغاتی های محلی زاهدان می توان به ادویه ی مخصوص، انبه، کلوچه های خرمایی اشاره کرد. 

دیگر سوغات های شهر زاهدان و استان سیستان بلوچستان عبارتند از: 

  • نان های محلی 
  • مرکبات
  • انار
  • موز
  • خربزه درختی
  • زیتون
  • ماهی و دیگر غذاهای دریایی
  • انواع خرما

ادویه ی زاهدان 

سوغاتی زاهدان,سوغاتی شهر زاهدان,سوغاتی های محلی زاهدان

یکی از کاربردی ترین سوغاتی های زاهدان ادویه آچار گوشت است که نام آن از هند و پاکستان آمده است. آچار گوشت را میتوان در اکثر غذاها استفاده کرد. ولی تهیه آن در خانه کار راحتی نیست پس خرید این چاشنی خوشمزه را از شهر زاهدان فراموش نکنید. ادویه ی مخصوص زاهدان از مخلوط کردن نمک، رازیانه، تخم گشنیز، فلفل قرمز، سیاه دانه، پودر انبه، تخم شنبلیله، انیسون، زردچوبه، برگ خشک شنبلیله، دانه خردل و آویشن درست می شود. آچار گوشت زیاد تند نیست و هر ذائقه ای را به خود جذب می کند. این ادویه را در بسته بندی های 50 گرمی تا 100 گرمی در دسترس قرار دارد. اویه زاهدان را به عنوان سوغات برای اقوام خود ببرید مطمئنا طعمی که به غذا می دهد را دوست خواهند داشت.

انبه زاهدان 

سوغاتی های معروف زاهدان,کلوچه خرمایی زاهدان

انبه میوه ای است که در مناطق گرمسیر رشد می کند و به همین علت، زاهدان و استان سیستان بلوچستان مکان مناسبی برای پرورش آن است. زنان هنرمند سیستانی از انبه ترشی، مربا و … درست میکنند. شما میتوانید انبه و سایر محصولاتی که از انبه درست می شود را بعنوان سوغات زاهدان بهمراه خود ببرید. انبه خواص بسیار دارد که به موارد زیر را میتوان اشاره کرد:

  • تقویت کننده بدن
  • خوشبو کننده ی دهان 
  • تصفیه کننده خون
  • کاهش دهنده حرارت بدن و تب

 

چای زاهدان 

ادویه ی زاهدان,چای زاهدان,سوغات زاهدان

با قدم زدن در بازارهای زاهدان، ظروفی پر از چای در داخل مغازه ها به چشم میخورد که هر کسی را برای خرید وسوسه می کند و طعم بسیار عالی دارد. این چای یکی از محصولاتی است که از کشورهایی همچون هند وارد زاهدان میشود و کیفیت خوبی دارد. علاه بر چای سیاه، چای سبز هم برای خرید موجود است. چای دیگری که شاید اسم آن به گوشتان نخورده باشد چای سفید است که می توانید آن را در زاهدان بیابید چای سفید کمیاب و گران قیمت است. از نظر شکل ظاهری هم برگ های بلند دارد. دم کرده چای سفید شبیه به چای سبز است و خواص ضد سرطانی آن بیشتر می باشد. چای زاهدان طرفدران بسیاری دارد و سوغاتی مناسبی از شهر زاهدان است.

کلوچه خرمایی زاهدان 

ادویه ی زاهدان,چای زاهدان,سوغات زاهدان

یکی از شیرینی های سنتی زاهدان کلوچه خرمایی است. این کلوچه در شهر هایی چون زابل هم درست میشود. طعم فوق العاده ای دارد. زنان هنرمند زاهدانی و سیستانی این هنر را از گذشته حفظ کرده اند و همچنان به پخت آن بصورت سنتی مشغول هستند. خمیر این کلوچه را از آرد، شیر، خمیر مایه، رازیانه و سیاه دانه درست میکنند و داخل آن را از خرما تف داده شده در روغن پر میکنند. این کلوچه سوغاتی زاهدان است و نظر هر کسی را جلب می کند.

سوغات سمنان چیست

سوغات سمنان چیست
پسته سمنان,سوغات سمنان,سوغاتی استان سمنان

سوغات سمنان به علت تنوع آب و هوایی و اقلیمی، تنوع بسیاری دارد. انواع محصولات کشاورزی مرغوبی در این شهر به چشم میخورد. شما می توانید هر کدام از محصولات را بعنوان سوغاتی سمنان برای اقوام خود به ارمغان برده و به آن ها نشان دهید که در سفر به یادشان بوده اید. شهرهای چون شهمیرزاد، گرمسار و دامغان در استان سمنان هر کدام محصولی منحصر بفرد را تولید می کند که از آن ها بعنوان معروفترین سوغاتی های سمنان می توان یاد کرد. نان های سنتی سمنان، گردوی سمنان و پسته از جمله ره آورد هایی هستند که می توان از این سفر همراه خود برد. 

دیگر سوغاتی های شهر سمنان عبارتند از:

  • انجیر
  • خشکبار
  • آلو
  • برگه میوه 
  • انگور
  • انار 
  • خربزه 
  • انواع لبنیات

نان سنتی سمنان

 

در سمنان نان های سنتی متنوعی پخت می شود که خوردن آن ها بسیار لذت بخش است. از جمله این نان ها می توان به نان شیرین، کماج، نان شیرمال، نان خانگی و نان پیاز اشاره کرد. که برخی از آن ها مانند نان شیرمال و نان شیرین را می توان بعنوان یک شیرینی یاد کرد. چون در اکثر شهرهای استان نان های محلی پخت می شوند می توان بعنوان سوغات سمنان از آنها یاد کرد که بسیار اشتهاآور و وسوسه برانگیزند و توجه گردشگران را به خود جلب می کنند. در این بین نان شیرمال بیشتر مورد توجه است. 

گردوی سمنان 

معروفترین سوغاتی های سمنان,نان سنتی سمنان

بزرگترین باغ گردوی جهان در یکی از شهرستان های اطراف شهر سمنان، شهمیرزاد قرار دارد. شهمیرزاد با این وسعت زیر کشت، سهم بسزایی را در صادرات گردو به کشورهای اروپایی و عربی دارد. همانطور که می دانید گردو، میوه ی مغزدار و مغذی است که برای بدن فواید زیادی دارد از جمله منبع اسیدهای چرب امگا3، ویتامین ، پروتئین، فیبر و مواد معدنی است. توصیه می کنیم اگر سفری به این شهر و استان داشتید از تهیه گردوی آن فراموش نکنید چون یکی از ارزشمندترین سوغاتی های سمنان محسوب می شود.

پسته سمنان 

پسته سمنان,سوغات سمنان,سوغاتی استان سمنان

پسته یکی از محصولات کشاورزی استان سمنان است که شهر دامغان در این زمینه شهرت بسیاری دارد. و همچنین از محصولات صادراتی مهم ایران است. در معرفی پسته می توان گفت محصولی ارزشمند با خواص بسیار است که لقب طلای سبز را به خود اختصاص داده. پسته دامغان را می توانید بعنوان سوغات سمنان از این شهر تهیه و برای اقوام و خویشانتان ببرید. برای پسته می توان خواص بسیاری برشمرد از جمله:

  • کنترل فشار عصبی و استرس
  • کنترل فشار خون
  • مفید برای افراد دیابتی
  •  منبع غنی فیبر، آهن، مس، منگنز و آنتی اکسیدان

آموزش سئو سایت با بررسی تاثیر برند ها

افزایش بازدید از گوگل,برند شدن در گوگل,تغییر نگاه گوگل

چگونه برند شدن برای گوگل سوالی است که بارها برای خود من هم پیش آمده بود چه برسد به کاربران و دوستان عزیزم.به همین سبب نتایج بررسی هایم را در موارد ذیل شرح می دهم :

167. anchor text نام برند: anchor text برنددار ، سیگنالی ساده اما قدرتمند برای برند است.
168. جستجوهای برندها: واضح است که کاربران برندها را جستجو می کنند. اگر کاربران سایت شما را در گوگل جستجو نمایند (یعنی “Backlinko twitter”, Backlinko + “ranking factors”)، گوگل احتمالاً این موضوع را زمانیکه برندی را تعیین می کند، در نظر می گیرد.
169. سایت دارای صفحه فیس بوک و لایک: برندها تمایل دارند که صفحات فیس بوک با لایک فراوان داشته باشند و به نظر می رسد گوگل به این مسئله توجه می کند.
170. سایت دارای پروفایل توئیتر و دنبال کننده: پروفایل های توئیتر با دنبال کننده فراوان نشان دهنده ی برندی محبوب هستند.
171. صفحه رسمی کمپانی در لینکداین: بیشتر کسب و کارهای واقعی صفحاتی در لینکداین دارند.
172. کارکنان لیست شده در لینکداین: رند فیشکین معتقد است که داشتن پروفایل در لینکداین توسط کاربران نشان دهنده ی این است که کار آنها در شرکت شما سیگنالی برای برند شدن است.
173. قانونی بودن اکانت های شبکه های اجتماعی: اکانتی در شبکه های اجتماعی با 10000 دنبال کننده و 2 پست احتمالاً بسیار متفاوت از اکانتی که 10000 دنبال کننده و تعداد زیادی تعامل کاربری دارد تفسیر می شود (و این کاملا نشان دهنده این است که چرا بسیاری از صفحات سایت های ایرانی در فیسبوک که میلیون ها دنیال کننده دارند و آن ها را خریده اند مورد توجه گوگل قرار نمی گیرد و حتی خوب فیسبوک هم بعضی از آن ها را می بندد).
174. نام بردن از برندها در سایت های جدید: برندهایی که واقعا بزرگ هستند توسط سایت های جدید در گوگل نام برده می شوند. در حقیقت، بعضی از برندها حتی در صفحه اول خوراک خبری مخصوص به خودشان را درگوگل دارند
175. برندها بدون لینک شدن، نامبرده می شوند. گوگل احتمالاً به برندهای بدون لینک دهی داخلی توجه می کند و انرژی را به عنوان سیگنال برند درنظر می گیرد.
176. تعداد اعضای RSS : با درنظر داشتن اینکه گوگل صاحب سرویس محبوب Feedburner RSS  است، منطقی است که آنها به داده های عضویت RSS به عنوان سیگنالی/نشانه ای از محبوبیت برند نگاه کنند.
177. موقعیت با لیست محلی گوگل پلاس: کسب و کارهای واقعی دارای شرکت و یا مکانی برای فعالیت هستند. ممکن است که گوگل موقعیت مکانی انها را دریابد تا تعیین کند که آیا سایت برند بزرگی است یا خیر.
178. وبسایتی که مالیات پرداخت می کند: Moz گزارش داده است که گوگل ممکن است نگاهی به اینکه ایا یک سایت با کار پرداخت مالیات در ارتباط است یا نه بندازد (البته این مورد در ایران وجود ندارد!).

به طور کلی برای برند شدن از نگاه گوگل و سئو  باید مکانی داشته باشید و آن را در گوگل ثبت کنید ، برای سایتتان در توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی برتر صفحات اختصاصی داشته باشید و برای این صفحات مدیران توانا استخدام کنید ، سعی کنید در سایت های برند دیگر از سایت شما نام برده شود و صد البته سعی کنید به شما لینک بدهند تا گوگل شما را در یک زمینه خاص برند در نظر بگیرد.


منبع :  دوره سئو

آموزش سئو سایت با بررسی شبکه های اجتماعی

آموزش سئو,تاثیر توئیتر در سئو,تاثیر فیس بوک در سئو

 به این مقاله  سئو  خیلی دقت کنید (البته من هم مثل شما می دانم که مشکلاتی در ایران برای استفاده از شبکه های اجتماعی وجود دارد اما تاثیر شبکه های اجتماعی در نگاه گوگل بعضی اوقات آن قدر هست که ارزش تلاش بیشتر را داشته باشد)

155. تعداد توئیت ها: تعداد لایک و توئیت های لینک ها می تواند روی رنک شان در گوگل تاثیر بگذارد.
156. قدرت نویسندگی اکانت های کاربری توئیتر: این موضوع محتمل است که توئیت های آمده از پروفایل های توئیتر قدرتمند و قدیمی و با هزاران دنبال کننده (مانند جاستین بیبر)، تاثیر بیشتری نسبت به توئیت های آمده از اکانت های جدید و با تاثیرگذاری کم دارد.
157. تعداد لایک های فیس بوک: با اینکه گوگل بیشتر اکانت های فیس بوک را نمی بیند اما محتمل است که آنها تعداد لایک های فیس بوک یک صفحه را به عنوان سیگنالی ضعیف برای رنکینگ درنظر می گیرند.
158. اشتراک گذاری فیس بوک: اشتراک گذاری فیس بوک (چون بیشتر شبیه بک لینک هستند) می تواند تاثیر بیشتری نسبت به لایک های فیس بوک در رنکینگ داشته باشد.
159. قدرت نویسندگی اکانت های کاربری فیس بوک: همانند توئیتر، اشتراک گذاری و لایک هایی که از صفحات محبوب فیس بوک می آید می تواند وزن بیشتری در رنکینگ داشته باشد.
160. پین های سایت پینترست: پینترست یکی از شبکه های فوق العاده محبوب اجتماعی با حجم بالایی از اطلاعات عمومی است. محتمل است که گوگل پین های این سایت را به عنوان سیگنالی اجتماعی درنظر بگیرد.
161. رای گیری در سایت های اجتماعی: ممکن است که گوگل از اشتراک گذاری ها در سایت هایی مشابه Reddit، Stumbleupon و Digg به عنوان نوع دیگری از سیگنال‌های اجتماعی استفاده کند.
162. تعداد گوگل پلاس ها: با اینکه مت کات در صحبت های ضبط شده ای عنوان کرد که گوگل پلاس تاثیر مستقیمی روی رنکینگ ندارد اما باورش سخت است که آنها از شبکه اجتماعی خودشان چشم پوشی کنند!!!
163. قدرت نویسندگی اکانت های کاربری گوگل پلاس: منطقی است که گوگل به پلاس های آمده از اکانت های معتبر، بیشتر از اکانت های فاقد تعداد زیادی دنبال کننده وزن می دهد.
164. نویسندگی گوگل پلاس معتبر: در فوریه 2013 CEO گوگل اریک اشمیت به وضوح اعلام کرد که:
درون نتایج جستجو اطلاعات سعی می شود که به صورت آنلاین اعتبار سنجی شوند و پروفایل های معتبر نسبت به پروفایل های فاقد اعتبار در رده های بالاتر قرار گیرند که نتیجه آن این است که کاربران بصورت طبیعی روی نتایج بالاتر بیشتر کلیک می کنند.
نویسندگی یک نویسنده معتبر می تواند نشانه ای از اعتماد باشد.
165. ارتباط سیگنال اجتماعی: گوگل محتملاً از اطلاعات ارتباطی اطراف لینک (اشتراک اکانت، محتوا و متن حاشیه) استفاده می کند.
166. سیگنال های اجتماعی سایت محور: سیگنال های اجتماعی گسترده سایت می تواند باعث افزایش قدرت نویسندگی سایت شود که در نهایت باعث جستجو ی بیشتر تمامی صفحات سایت می گردد.

در این مقاله بنده کلمه محتملا را بارها به کار بردم و آن را bold هم کردم ! برای این که حواستان باشد که این ها قطعی نیستند اما بنده بر اساس تجربه و بررسی های متعدد به این نتایج رسیدم و آن ها را به شما هم گفتم …

منبع: دوره سئو

آموزش سئو سایت با بررسی قوانین خاص الگوریتم گوگل

آموزش سئو سایت,تاثیر برند در سئو,قوانین کپی رایت

جا دارد ابتدای این مقاله هم عرض کنم که کمی باید دقت کنید و صد البته (مخصوصا برای فهمیدن این مقاله) باید نسبت به سئو دانش نسبی داشته باشید (که اگر مقالات قبلی بنده را خوانده باشید کاملا آماده هستید!)

شما با تمرکز روی این مقاله و فهمیدن تمام موارد آن نسبت به الگوریتم همیشگی گوگل مسلط خواهید شد :

138. تازگی مطابق با میزان جستجو: گوگل به صفحات جدید برای جستجوی های مطمئن امتیاز می دهد.
139. تنوع مطابق با میزان جستجو: گوگل ممکن است برای کلمات کلیدی مبهم تنوعی به یک SERP اضافه کند.
140. تاریخچه مرورگر کاربر: سایت هایی که مرتب توسط شما بازدید می شوند هر زمان توسط گوگل شناسایی شوند یک SERP ناگهانی برای جستجوهای شما دریافت می کنند. (به همین سبب است که بعضی اوقات شما یک سایت خیلی معمولی را در زمان جستجو در گوگل در لینک اول می بینید.در واقع دلیل این اتفاق این است که شما آن سایت را قبلا در زمینه های دیگر خیلی بازدید کرده اید)
141. تاریخچه جستجوی کاربر: زنجیره جستجو روی نتایج جستجوهای بعدی تاثیر می گذارد. برای مثال، اگر شما “دانلود” را جستجو کنید و سپس عبارت “نرم افزار” را جستجو کنید، گوگل بیشتر علاقه مند می شود تا سایت های دانلود نرم افزار را در SERP ها بالاتر نشان دهد.
142. هدف قرار دادن منطقه خاص: گوگل اهمیت بیشتری به سایت های با آی پی سرور محلی و دامنه خاص آن کشور می دهد.
143. جستجوی مطمئن: اگر جستجوی امن فعال باشد، نتایج جستجو همراه با کلمات توهین آمیز و یا سک.سی برای کاربران نشان داده نمی شود.
144. حلقه های گوگل پلاس: گوگل نتایج نویسنده ها و سایت هایی که شما در حلقه های گوگل پلاس خود وارد کرده اید را بالاتر نشان می دهد. (البته ذکر این نکته ضروری است که فقط برای خود شما بالاتر نشان می دهد)
145. شکایت DMCA : گوگل رنک صفحات دارای شکایت DMCA را پایین می آورد. (DMCA مخفف Digital Millennium Copyright Act که مباحث مربوط به copyright در آن پیگیری می شود)
146. شایستگی دامنه: گوگل بطور پیشفرض دامنه هایی با عمر بیشتر و فعالیت مداوم بیشتر را به هر صفحه SERP اضافه می کند.
147. جستجوهای هوشمند: گاهی اوقات گوگل نتایج متفاوتی برای کلمات کلیدی مرتبط با خرید نشان می دهد. (که این کاملا به خود گوگل مربوط است و از دست کسی کاری بر نمی آید!!!)
148. جستجو‌های محلی: گوگل اغلب نتایج محلی گوگل پلاس را بالای SERP های “نرمال” قرار می دهد.
149. جعبه اخبار گوگل: کلمات کلیدی قطعی جعبه اخبار گوگل را راه اندازی می کند.
150. مزیت برند بزرگ: بعد از آپدیت وینس، گوگل شروع به دادن امتیاز به برندهای معتبر برای جستجوهای کم دامنه نمود.
151. نتایج فروشگاهی: گاهی اوقات گوگل نتایج فروشگاه خود را در SERP ها نشان می دهد.
152. نتایج عکس: گوگل از لیست عکس های ما برای نشان دادن در نتایج جستجوی عکس خود استفاده می کند.
153. نتایج Easter Egg: وقتی شما در قسمت عکس گوگل به دنبال مثلا “تکنولوژی سگا” بگردید گوگل خودش عکس های بازی ها را نشان می دهد !
154. نتایج تک سایت برای برندها: کلمات کلیدی متمایل به یک دامنه یا برند باعث نمایش نتایج مختلفی از همان سایت می شود.

حالا که این مقاله تمام شد و یک بار خودم آن را دور کردم به نظرم آمد واقعا مقاله سنگینی نوشتم ! ولی خوب ، کاریش نمیشه کرد.تا جایی که می شد سعی کردم راحت بیان کنم اما با توجه به اینکه از الگوریتم خاص گوگل صحبت به میان آمد نمی توان اصطلاحات خاص را تغییر داد. 

منبع: دوره سئو