به جهت احترام به درخواست های مکرر شما دوستان عزیزم، از امروز شروع میکنم به ارائه مراحلی منحصربفرد که به شما کمک میکند عوامل رتبه بندی گوگل و محل قرارگیری سایتتان در نتایج جستجو (SERP) را بشناسید.
البته قبلا خیلی جامع تر به 200 فاکتور گوگل در بخش آموزش سئو سایت اشاره کردم اما این سلسله مقالات کتاب آموزش سئو جدیدی که در زمینه فاکتورهای رنکینگ گوگل منتشر خواهد شد به روزتر بوده و یادگیری دقیقی اینها در کنار توضیحات جامع قبلی بسیار کاربردی خواهد بود.
ما عوامل را به قطعات پازل مانندی تقسیم میکنیم که با چینش آنها در کنار یکدیگر نهایتا به شمایلی درست و کامل از رتبه بندی گوگل میرسیم. به نظر می رسد که صدها سیگنال وجود دارد و ما نمیتوانیم هرگز صددرصد از همه پارامترهای دخیل در ماجرا مطمئن باشیم. همچنین الگوریتم گوگل هر ساله هزاران بار تغییر میکند، بنابراین معیاری است که دائما در حال تغییر است اما ما سعی میکنیم با بهترین عملکرد همواره آپدیت و دقیق باشیم. در بخش های بعدی بطور مفصل در خصوص عواملی چون محتوا، لینکها، یادگیری ماشین، گسترش سایت، دامنه، موبایل، سرعت و … صحبت خواهیم کرد. ابتدا اجازه دهید بطور ساده المانهایی که گوگل برای رنک دادن به صفحات شما استفاده میکند را با هم بررسی کنیم.
فاکتور صفحه : 1-10
تگ عنوان
همانطور که در مقالات قبلی عنوان کرده ام، این تگ در سایت استفاده می شوند تا به گوگل و بازدیدکنندگان بگویند سایت شما بطور دقیق در چه موردی فعالیت می کند. بر طبق اعلام MOZ، تگ های عنوان یکی از مهمترین عوامل سئو صفحه بشمار میروند. در اینجا توضیحاتی در خصوص تاثیرگذاری آنها روی رنک صفحه شما ارائه خواهیم کرد :
کلمه کلیدی اصلی – کلمه کلیدی ثانویه | نام تجاری
عوامل مهمی که شاید جز سیگنالهای اصلی بشمار نروند ولی تاثیر زیادی دارند:
مطمئن شوید که تگ عنوان شما حدود 50-60 کاراکتر باشد (شامل فاصله ها). تگی طولانی تر ممکن است توسط گوگل کوتاه شود. اگر کسی نام برند یا شرکت شما را نشنیده است (و جزئی از عبارات کلیدی مهم نیست) آن را در انتهای تگ عنوان قرار دهید.
تگ های H1
تفاوت بین تگ H1 و تگ عنوان کاملا مشخص است: تگ عنوان در نتایج جستجو ظاهر میشود اما تگ عنوان چیزی است که بازدید کنندگان در صفحه مشاهده میکنند. تیتر یا نام صفحه وب شما در اکثر اوقات به تگ H1 شما شکل میدهد.
در اینجا بایستی نسبت به بعضی موارد در تگ عنوان خود مطمئن شوید:
توضیحات متا
گوگل اعلام کرده است که توصیفات متا، سیگنالی برای رتبه بندی بشمار میروند. اما کیفیت توضیحات روی نرخ کلیک تاثیر میگذارند بنابراین بسیار مهم است در استفاده از این عنصر عاقلانه رفتار نمایید. ارسال خوانا و نسخه قابل فهم بسیار مهم است، چرا که توضیحات متا به مثابه آگهی تبلیغی برای صفحه موردنظر شما است.
توضیحات متا نباید بیش از 135-160 کاراکتر باشد.
توضیحات سئو را به هیچ عنوان کپی نکنید !
منبع : دوره سئو