مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

افزایش باور نکردنی CTR با Structured Data


لینک ویدئو:

https://www.newseo.ir/seo-learning/training-videos/effect-structured-data-ctr

درود بر شما دوستان عزیز وقت شما بخیر، در این فیلم آموزش سئو سایت اولین سوالی که پیش می آید این است که داده های ساختار یافته یا structured data چیست، همچنین structured data و rich snippet ها مربوط به همه موتورهای جستجوگر می باشند یا فقط به موتور جستجوگر گوگل مربوط است و تاثیر آن بر CTR چیست و آیا باعث افزایش CTR می شود؟

طبیعتا شما دوستان عزیزم این را می دانید که این کدها همه مربوط به موتور جستجوگر گوگل می باشد و در موتورهای دیگر کاربردی ندارد.
اما نکته بسیار مهم در استفاده از این کدها این است که شما باید از این کدها صحیح و کاملا درست استفاده کنید و یا اصلا استفاده نکنید و این یعنی اینکه استفاده از این کدها در حال حاضر اجباری نیست و شاید در آینده و در سال های آتی اجباری شود اما در حال حاضر این اتفاق نیفتاده است.

اما اگر از این کدها استفاده کنید و در بارگذاری آن ها داخل وبسایتتان مشکلاتی پیش بیاید، همانطور که دیدید داخل Search Console یک سری ارورهایی به شما نمایش می دهد و اگر تعداد اینها افزایش پیدا کند شما ممکن است رنک خودتان را از دست بدهید، پس رنک خودتان را ممکن است بابت یک سری ارورهایی که اصلا الزامی نیستند، از دست بدهید.

نکته ای که باید در این قسمت به آن اشاره کنم این است که حالا اگر شما استفاده کنید و به صورت درست استفاده کنید چه اتفاقاتی می افتد؟ اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد مهمترین آنها  افزایش CTR به صورت چشمگیر برای شماست. همین الان اگر بررسی کنید دو تا از مواردی که به شدت باعث افزایش نرخ کلیک می شود FAQ و rich snippet های مربوط به reviews و یا ستاره ها هستند (star rating).

سایت نیوسئو هر دو اینها را دارد و واقعا ما در محتوایی که رتبه 2 یا 3 در گوگل را داریم خیلی وقت ها خیلی سریع با همین دو تا rich snippet به رتبه یک گوگل می رسیم و در همان رتبه هم می مانیم و برای ما افزایش نرخ کلیک اتفاق می افتد، چرا که برای کاربرانی که در صفحات مختلف گوگل در حال جستجو هستند، این دو تا و یا سایر مواردی که نمایش داده می شود در صفحه نتایج گوگل جذابیت هایی را ایجاد می کند که لینک های دیگر ندارند. امیدوارم بحث استفاده از Structured Data، و در کل اینکه استراکچر دیتا چیست برای شما مفید واقع شده باشد.

منبع: آموزش سئو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.