مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

5 ترفند کاهش رتبه الکسا تضمینی

آموزش کاهش رتبه الکسا,بهبود رتبه الکسا,ترفند کاهش رتبه الکسا

کاهش رتبه الکسا برای بسیاری از افرادی که به تازگی صاحب یک وب سایت شده اند، ممکن است کمی دشوار باشد. بعضی از وبمسترها از همان ابتدای کار خود می توانند رتبه الکسا مناسبی داشته باشند. اگر جزو دسته اول هستید، مطمئنا می خواهید شاهد کاهش سریع رتبه الکسا وب سایت خود باشید. ما در این مقاله آموزش سئو کاهش رتبه الکسا، قصد داریم بهترین تکنیک هایی که با استفاده از آن ها می شود رتبه مورد نظر را بهبود داد را برای شما معرفی کنیم.

دقت داشته باشید که منظور از کاهش دادن رتبه الکسا سایت در واقع همان بهبود رتبه الکسا و متمایل کردن رتبه به سمت رتبه اول است. اما قبل از اینکه بررسی کنیم بهبود رتبه الکسا به چه صورتی انجام می شود، باید به خوبی متوجه شوید که رتبه الکسا چیست و به طور کلی چه اهمیتی دارد.

رتبه الکسا چیست؟

متن زیر از بلاگ وب سایت الکسا به دست آمده است:

“رتبه الکسا نشان دهنده میزان شهرت وب سایت شما و ارتباط آن با وب سایت های دیگر است”.

وب سایت الکسا یک شرکت اطلاعاتی وب است که برای وب سایت ها، بر اساس فاکتورهای مختلفی مثل ترافیک، رتبه ای در نظر می گیرد. بر اساس آمارهای به دست آمده، اگر رنک وب سایت شما حدود یک میلیون باشد، وب سایت الکسا به ندرت داده های مرتبط با شما را بروز رسانی می کند.

اما اگر رنک شما زیر یک میلیون باشد، الکسا سعی می کند به طور مرتب سایت شما را بررسی کند تا در صورت بهبود وضعیت کلی آن، کاهش رتبه الکسا را برای شما در نظر بگیرد.

عملکرد سایت الکسا به چه صورت است؟

Alexa.com در سال 1996 شروع به کار کرده و داده های مختلف مربوط به رتبه بندی سایت ها را از طریق یک toolbar به دست آورد. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که رتبه بندی الکسا، دقت خوبی نداشته و نمی تواند به درستی ارزش یک سایت را نشان دهد. اما بهتر است بدانید که الکسا بهترین ابزار برای مقایسه عملکرد دو وب سایت در کنار هم می باشد.

آیا رتبه الکسا برای سئو اهمیت دارد؟

بسیار از متخصصین سئو پیشنهاد می کنند که توجهی به رتبه الکسا نداشته باشید؛ مخصوصا هنگامی که در حال بهینه سازی وب سایت خود هستید. البته وقتی از تکنیک های سئو سایت استفاده می کنید و شاهد کاهش رتبه الکسا سایت خود هستید، این مسئله نشان می دهد که روند فعالیت های شما، به درستی طی شده است.

علت وابستگی مستقیم کاهش رتبه الکسا و بهبود بهینه سازی وب سایت شما، این است که رتبه الکسا ترافیک کلی را می سنجد و سئو سایت نیز تلاش می کند تا ترافیک سایت افزایش پیدا کند. در نتیجه هرچه سئو بهتری داشته باشید، رتبه الکسا شما نیز کاهش می یابد.

ممکن است این سول برایتان پیش آمده باشد که با وجود معیارهای دیگری مثل PageRank و Domain Authority (البته امتیاز PageRank به صورت عمومی نشان داده نمی شود)، چرا باید به رتبه الکسا اهمیت بدهید؟

در پاسخ باید بگوییم که بسیاری از افرادی که قصد تبلیغ یا استفاده از خدمات وب سایت شما را دارند، بر اساس رتبه الکسا شما تصمیم می گیرند که با شما همکاری داشته باشند یا خیر. بنابراین بهبود رتبه الکسا می تواند تاثیر بسیاری خوبی برای افزایش مشتریان و کاربران شما داشته باشد.

ترفندهای کاهش رتبه الکسا

مطمئنا بعد از مطالعه مطالب بالا، باید به خوبی متوجه شده باشید که رتبه الکسا چیست و کاهش رتبه الکسا چه اثراتی بر روی کسب و کار شما دارد. در ادامه آموزش کاهش رتبه الکسا، تصمیم داریم بهترین ترفندهایی که با استفاده از آن ها می شود وضعیت رتبه الکسا وب سایت را بهینه کرد، معرفی کنیم.

1- نصب Alexa Toolbar

Alexa Toolbar به شما کمک می کند وضعیت سایت خود در الکسا را در سریع ترین زمان ممکن، متوجه شوید. بعد از نصب تولبار الکسا، شما می توانید بعد از ورود به هر وب سایتی، رتبه الکسا آن را به دست بیاورید و داده های مناسبی مثل سرعت سایت مورد نظر را نیز مشاهده کنید. در تصویر زیر اطلاعات سایت دیجی کالا را با استفاده از تولبار الکسا می توان مشاهده کرد.

آموزش کاهش رتبه الکسا,بهبود رتبه الکسا,ترفند کاهش رتبه الکسا

نکته مهمی که بهتر است به آن توجه داشته باشید، این است که اطلاعاتی که در تولبار الکسا استخراج می شوند، ممکن است تا حدودی صحت کافی نداشته باشند. بنابراین بهتر است که آدرس وب سایت مورد نظر خود را در وب سایت الکسا وارد کنید و اطلاعات کامل را از آنجا به دست بیاورید. 

چگونگی نصب Alexa Toolbar

نصب تولبار الکسا بسیار ساده می باشد. تنها کافی است مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

  • با استفاده از مرورگر اصلی خود، وارد صفحه نصب Alexa Toolbar شوید.
  • بر عبارت Install Alexa extension کلیک کنید.
  • تولبار الکسا در قسمت بالایی مرورگر ظاهر می شود. تنها کافی است وارد وب سایت مورد نظر خود شوید و از اطلاعاتی که تولبار در اختیار شما قرار می دهد، استفاده کنید.

2- نصب ویجت الکسا بر روی سایت خود

نصب تولبار الکسا به طور کلی به بهبود رتبه الکسا کمک های زیادی می کند. اما مشکل اصلی این است که همه کاربرانی که می خواهند وارد وب سایت شما شوند، مطمئنا از این تولبار در مرورگر خود استفاده نمی کنند. در نتیجه، نمی توانند وضعیت وب سایت شما را در الکسا مشاهده کنند. برای حل این مسئله بهتر است ویجت الکسا را بر روی وب سایت خود نصب کنید. با این کار شما به الکسا کمک زیادی کرده اید که این مسئله در کاهش رتبه الکسا می تواند تا حد زیادی تاثیرگذار باشد.

چگونگی نصب Alexa Widget

کد زیر را با دامین خود در وب سایتتان وارد کنید:

<a href="http://www.alexa.com/siteinfo/your site domain"><script type='text/javascript' data-src='http://xslt.alexa.com/site_stats/js/s/a?url=your site domain'></script></a>

اگر از وردپرس استفاده می کنید، تنها کافی است افزونه ویجت الکسا را مورد استفاده قرار دهید.

3- تولید محتواهای بی نظیر

در تمامی مقاله های آموزش کاهش رتبه الکسا، به این نکته تاکید زیادی شده است. نوشتن مقاله های بی نظیر و یونیک به شما کمک می کند تا ترافیک سایت خود را به شدت افزایش دهید. محتواهایی که ارزش زیادی داشته باشند، می توانند رابطه شما با کاربرانتان را به شدت افزایش دهند و این امر در نهایت سبب می شود تا ترافیک کلی سایت افزایش پیدا کند.

موتورهای جستجو تمایل دارند محتواهای منحصر به فرد و یونیک را در وب سایت ها مشاهده کنند. گوگل نیز کیفیت یک محتوا را بر اساس میزان یونیک بودن آن می سنجد. در نتیجه یک ترفند کاهش رتبه الکسا این است که تمرکز زیادی بر روند تولید محتوا وب سایت خود داشته باشید.

همانطور که در ابتدای این مقاله بیان شد، رتبه الکسا مستقیما با ترافیک وب سایت شما در ارتباط است. هنگامی که شما محتواهای یونیک تولید کنید، گوگل بهترین رتبه های SERP های خود را برای شما در نظر می گیرد. در نتیجه با این افزایش رتبه، ترافیک و بازدید وب سایت به مراتب بیشتر می شوند. چراکه بیشترین ترافیک ورودی سایت ها، به صفحه اول نتایج جستجو اختصاص داده می شود و در بین ده نتیجه صفحه اول، تنها رتبه یک است که در مقایسه با دیگر لینک های موجود در این صفحه، می تواند ترافیک و نرخ کلیک بیشتری داشته باشد.

4- تولید محتوا به طور منظم

تولید محتوا به طور منظم می تواند به کاهش سریع رتبه الکسا کمک زیادی بکند. مطمئنا سایتی که نظم و ساختار خاصی در روند تولید محتوای خود ندارد، نمی تواند کاهش رتبه الکسا داشته باشد. اگر در وب سایت شما به طور منظم، محتوا منتشر نشود، در نتیجه چگونه می توانید ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو دریافت کنید.

اگر تا کنون توجهی به این قضیه نداشته اید، با ایجاد کمی تغییر در روند استراتژی محتوا خود، می توانید شاهد کاهش سریع رتبه الکسا وب سایت مورد نظر خود باشید.

5- به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی

امروزه بیشتر افراد به واسطه شبکه های اجتماعی با دنیای مجازی در ارتباط هستند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که شناخت خوبی از کاربران خود به دست آورده و در نهایت شبکه اجتماعی مورد علاقه آن ها را شناسایی کنید. بعد از این کار، محتواهایی که به طور منظم تولید کرده اید را با استراتژی های مناسب باید از این شبکه های اجتماعی مورد نظر به اشتراک بگذارید.

آیا رتبه الکسا در سال 2020 اهمیتی دارد؟

یکی از سوالات متداولی که بسیاری از افراد در دوره های آموزش کاهش رتبه الکسا می پرسند، این است که آیا بهبود رتبه الکسا در سال 2020 اهمیتی از جهت بهینه سازی سایت دارد یا خیر.

در پاسخ باید بگوییم که اگر شما می خواهید کاربران خود را تحت تاثیر قرار داده و آن ها را جذب کسب و کارتان کنید، بهبود رتبه الکسا قطعا می تواند یک عامل کمک کننده اساسی برای شما باشد. هر ترفند کاهش رتبه الکسا و به کارگیری صحیح آن، می تواند در روند لینک سازی وب سایت شما نیز نقش مفیدی داشته باشد. مطمئنا هیچ وبمستری، به سایتی که رتبه مناسبی در الکسا ندارد، لینک نخواهد داد.

سخن پایانی

در آخر باید بگوییم که ترفندهای بهبود رتبه الکسا محدود به مواردی به گفته شد، نمی شوند. ما در این مقاله آموزش کاهش رتبه الکسا، سعی کردیم بهترین و تاثیرگذارترین تکنیک های موجود را در اختیار شما قرار دهیم. اگر ترفند کاهش رتبه الکسا دیگری می شناسید که نتیجه خوبی از آن گرفته اید، آن را در نیوسئو به اشتراک بگذارید.

منبع: دوره سئو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.