مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

انکر تکست چیست چه نقشی در سئو سایت دارد؟

anchor text چیست,انکر تکست,انکر تکست چیست

تمامی افرادی که به سئو و بهینه سازی سایت علاقه دارند باید به خوبی بدانند که انکر تکست چیست. انکر تکست متنی است که قابلیت مشاهده و کلیک توسط کاربر را داشته و همچنین ساختار آن لینک می باشد. انکر تکست ها معمولا با رنگ های مختلفی نمایش داده می شوند و معمولا در زیر آن ها خطی هم کشیده می شود.

یک انکر تکست خوب به کاربر اعلام می کند که لینک مورد نظر در مورد چه موضوعی می باشد. اینکه شما انکر تکست ها وب سایت خود را به شکل صحیح به کار ببرید، این مسئله می تواند شانس اینکه یک کاربر بر لینک مورد نظر کلیک کند را به شدت افزایش دهد. همچنین موتورهای جستجو در مورد پیدا کردن مقاله های سایت شما، عملکرد راحت تری خواهند داشت.

انکر تکست چه ظاهری دارد؟

انکر تکست ها، مقاله ای که به آن لینک داده شده است را توصیف می کنند و هدف از ایجادشان این است که کاربران ترغیب شوند تا بر روی لینک مورد نظر کلیک کنند. این نکته برای سئو سایت شما بسیار اهمیت دارد. حتی موتورهای جستجو نیز این موضوع را می فهمند که مقاله لینک داده شده و انکر تکست با یکدیگر مرتبط می باشند؛ زیرا URL و انکر تکست مورد نظر با هم ارتباط دارند. برای مثال، اگر بخواهید به این مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید، لینک بدهید، باید از عبارت های مرتبط با محتوا و URL آن استفاده کنید؛ مثلا انکر تکست چیست، anchor text چیست، آموزش استفاده از انکر تکست ها و …، از جمله عبارت هایی هستند که می شود از آن ها به عنوان انکر تکست های مناسب برای لینک دادن به این مقاله استفاده کرد.

اگر به ابتدای پاراگراف قبل دقت کنید، انکر تکست "سئو سایت" به صفحه اصلی نیوسئو لینک داده است. این در واقع ظاهر انکر تکست در متن محتوای سایت است. ظاهر انکر تکست ها در HTML به صورت زیر می باشد.

anchor text چیست,انکر تکست,انکر تکست چیست

انواع انکر تکست ها

انکر تکست ها در ارتباط با لینک های داخلی و لینک های خارجی وب سایت شما می باشند. سایت های خارجی از روش های زیادی می توانند به صفحات سایت وارد شوند. در ادامه انواع انکر تکست ها را برای شما ارائه کرده ایم:

  • لینک های برند شما: لینکی است که نام برند شما، انکر تکست لینکی است که معمولا به صفحه اصلی شما داده می شود.
  • URL anchor text: در این نوع از انکر تکست ها، خود URL به عنوان انکر تکست مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نام سایت: این موارد به این صورت می باشند: newseo.ir
  • عنوان مقاله: انکر تکست این نوع لینک ها، دقیقا عنوان اصلی مقاله مورد نظر است.
  • عبارت کلیدی: در این موارد، عبارت کلیدی اصلی، نقش انکر تکست لینک صفحه هدف را دارد.
  • عبارات کلیدی فرعی: در این موارد، معمولا ارتباط زیادی بین انکر تکست و محتوای صفحه مورد نظر وجود ندارد و تنها سعی شده است از عبارات کلیدی فرعی مقاله هدف استفاده شود.
  • لینک های عمومی: لینک های عمومی به لینک هایی گفته می شود که با عباراتی مثل “کلیک کنید” یا “از اینجا دانلود کنید” به صفحه دیگری لینک می دهند.

چگونه بهترین انکر تکست ها را تولید کنیم؟

اینکه متوجه شوید که انکر تکست چیست و بهینه سازی انکر تکست چگونه انجام می شود، طبیعتا کار آسانی نیست. تنها مسئله ای که باید به آن دقت زیادی در این زمینه داشته باشید، این است که میزان ارتباط بین متن لینک و صفحه هدف را تا جایی که امکان دارد، افزایش دهید.

انکر تکست بهترین راه برای انتقال ارزش یک لینک به لینک دیگری است. بهتر است از استفاده عبارات بی ارزش در زمینه به کارگیری انکر تکست خودداری کنید. اگر استفاده از انکر تکست و لینک دادن به یک مقاله، در یک قسمت از محتوای مورد نظر شما، امری غیر طبیعی به نظر می رسد، بهتر است که به طور کلی در آن قسمت از محتوای خود، از لینک دادن صرف نظر کنید.

همچنین بهتر است انکر تکست، شامل یک متن کامل نباشد و حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که anchor text شما باید به میزان زیادی، برای کاربران قابل فهم باشد. به هر حال، شما نمی توانید به اجبار کسی را ترغیب به کلیک بر یک لینک کنید؛ چرا که این مسئله یک فاکتور منفی در مورد بهینه سازی انکر تکست های وب سایت شما است. برای درک بهتر مقالات آموزش سئو رو مطالعه فرمایید.

انکر تکست و لینک های داخلی

همه ما می دانیم که لینک های داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در سئو سایت نقش موثری دارند. شما می توانید با استفاده از ابزارهای موجود رایگان و غیر رایگان زیادی که در گوگل موجود است، مرتبط ترین لینک های داخلی وب سایت را برای انکر تکست های مورد نظر خود پیدا کنید.

برای اینکه بیشترین بهره را از لینک سازی داخلی ببرید، باید از لینک هایی استفاده کنید که برای کاربران شما اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارند. با نوشتن انکر تکست های ارزشمند، کاربران متوجه می شوند که شما با دقت کامل تولید آن ها را انجام داده اید تا به آن ها کمک کنید. دقت داشته باشید که هیچ زمانی نباید لینک های اسپم تولید کنید.

انکر تکست و تاثیر آن بر سئو سایت

انکر تکست ها,انواع انکر تکست,بهینه سازی انکر تکست

گوگل از anchor text ها استفاده می کند تا به واسطه آن ها متوجه شود که صفحه و محتوای سایت شما درباره چه موضوعی است. بعد از آن، این موتور جستجو تصمیم می گیرد تا محتوای مورد نظر شما برای چه عبارت کلیدی رنک دریافت کند.

به عنوان مثال، اگر ما در این مقاله به صفحه ای با انکر تکست “الگوریتم گوگل” لینک بدهیم، گوگل تصمیم می گیرد تا این مقاله که در حال مطالعه آن هستید را برای عبارت کلیدی “الگوریتم گوگل” نیز به نمایش در بیاورد. در نتیجه، اینکه شما از موضوعاتی برای لینک دادن در نظر داشته باشید، می تواند در بهبود رتبه صفحه سایت مورد نظر شما تاثیرگذار باشد.

در گذشته، گوگل انکر تکست ها را به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در رتبه بندی صفحات در نظر میگرفت که امروزه با بروز رسانی های انجام شده در الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو، از اهمیت آن کاسته شده است. گوگل سعی دارد تا از روش های معتبرتری برای چیدمان SERP های خود استفاده کند.

امیدواریم که با استفاده از این مقاله، به خوبی متوجه شده باشید که انکر تکست چیست و بهینه سازی انکر تکست به چه صورت انجام می شود. مطمئنا اگر به خوبی از نکاتی که در این مطلب گفته شد، استفاده کنید، می توانید روند بهینه سازی داخلی وب سایت خود را به خوبی ارتقا دهید.

منبع: دوره سئو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.