مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

لوکال سئو و بهبود خارق العاده کسب و کار اینترنتی

آموزش سئو محلی,سئو لوکال,سئوی محلی

لوکال سئو یا سئو محلی در بازاریابی و افزایش مشتری بسیار کارآمد و مفید است. چنانچه قصد دارید بازار کوچک خود را در دنیای اینترنت و موتور جستجوی گوگل توسعه دهید، سئو محلی برای شما بسیار کاربردی است. زمانی که شما اصول سئو در جستجوی محلی را رعایت کنید، بازدید کننده های وب سایت شما افزایش پیدا کرده و اگر خدمات مناسبی داشته باشید، مشتریان شما نیز بیشتر می شوند.

ما برای بهینه سازی سایت برای لوکال سئو، آموزش جامعی را قرار داده ایم که توسط آن بتوانید کسب و کارتان را رونق دهید. در پایان این مقاله شما به درک کاملی از چگونگی بهینه سازی کسب و کار خود برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل می رسید.

لوکال سئو چیست؟

لوکال سئو به کسب و کار شما کمک می کند تا بتوانید محصولات و خدمات خود را با کارایی بیشتر به مشتریان محلی خود ارائه کنید. به عنوان مثال، اگر شما فروشگاه لباس در شهر مشهد دارید، می توانید دسترسی راحت تری را با سئوی محلی به مشتریان خود بدهید. ممکن است شما سایتی برای کسب و کار خود داشته باشید ولی خیلی از مشتریان شما از آن مطلع نباشند. حال شما با سئو لوکال می توانید مشتریان محلی خود را آگاه کرده و همین طور میانگین تعداد آن ها را افزایش دهید.

بهترین تکنیک های لوکال سئو

برای پیشرفت در سئو محلی باید سه تکنیک مهم زیر را انجام دهید:

  • یک حساب google my business برای خود ایجاد کنید و به آن رسیدگی کنید.
  • استراتژی سئو داخلی سایت خود را بروز کنید و وضعیت کنونی صفحات خود را بهبود بخشید.
  • عملکرد خود را در دنیا اینترنت بهبود بخشید.

شاید موفقیت در نکات بالا با توجه به اینکه لوکال سئو چیست کاملا امکان پذیر باشد. ولی هر کاری اصول خاص خود را دارد؛ پس شما می توانید برای بهره گیری از این اصول با صفحه آموزش سئو در ارتباط باشید. ما قصد داریم در ادامه سه نکته بالا را مورد بررسی قرار دهیم.

بهینه سازی اکانت Google My Business برای لوکال سئو

در سئو لوکال ابتدا باید اکانتی در Google My Business برای خود ایجاد کنید. همان طور که از اسم آن مشخص است، شما کسب و کار و بیزینس خود را از این طریق به گوگل معرفی می کنید. سپس گوگل بعد از تایید کردن اعتبار کسب و کار شما، به ازای آن خدماتی را به شما ارائه می دهد. یکی از این خدمات بهبود وضعیت کسب و کار خود در دنیای اینترنت است که در این راستا سئو محلی نقش اساسی دارد.

بعد از اینکه اکانت خود را ایجاد کردید، می توانید از Google Post استفاده کنید. در ادامه می توانید از مشتریان خود بخواهید که نظر واقعی خود را در گوگل برای شما ارائه کنند. اگر این نظرات و امتیازها رویکرد مثبتی برای شما داشته باشد، طبیعتا می تواند مشتریان شما را نیز بیشتر کند. یکی از مواردی که در بخش بیزنسی گوگل قرار دارد، مشخص کردن دقیق محل کار شما در google map است. شاید بسیاری از افراد، به خاطر نداشتن آدرس دقیق، به شما مراجعه نکنند.

بروز کردن مطالب وب سایت و مسائل مربوط به سئو داخلی

آموزش سئو محلی,سئو لوکال,سئوی محلی

در این بخش می خواهیم به پنج بروزرسانی وب سایت برای جستجوی محلی در سئو بپردازیم:

  1. بهبود ساختار لینک های داخلی

لینک های داخلی ارتباطی مناسب، بین صفحات وب سایت شما ایجاد می کند. حال تصور کنید اگر یک فروشگاه بزرگی مانند افق کوروش، راه های ارتباطی بین غرفه هایش به درستی طراحی شده باشند و شما به راحتی بتوانید خرید خود را انجام دهید، مطمئنا حس رضایت بیشتری از آن فروشگاه پیدا می کنید. این حس رضایت باعث می شود که برای خرید بعدی خود دوباره به آن مراجعه کنید.

جریان بهبود ساختار لینک های داخلی نیز به هم صورت است. شما باید برای لوکال سئو، لینک ها را به صورتی ساختار بندی کنید که کاربران به صفحات سایت شما دسترسی راحت تری داشته باشند.

  1. بهینه سازی URL ها، برچسب های عناوین، عنوان ها، توضیحات متا و محتوا سایت

بهینه سازی URL ها ساختار و قوانین خاص خود را دارد. مواردی مانند تعداد کلمات در URL و همین طور انگلیسی بودن آن، می توانند نقش موثری داشته باشند. ولی برای سئو محلی شما باید بگونه ای عمل کنید که کاربران متوجه شوند کسب و کار شما در شهر مشهد قرار دارد یا اینکه کسب و کار شما در فلان خیابان است.

برچسب های عناوین و خود عنوان ها نیز به همین صورت برای سئو محلی باید بهینه شوند. در عناوین سعی کنید از عبارت مرتبط محلی استفاده کنید. مانند مشهد، آذربایجان و غیره. با این کار کاربرانی که به دنبال چیز خاصی در شهر خود باشند در صورتی که کسب و کار  شما نیازشان را برطرف کند و البته کسب و کار شما هم در آن شهر باشد، می توانند به راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

توضیحات متا و محتوای سایت در کنار داشتن جذابیت و CTA قوی باید برای جستجوی محلی نیز بهینه سازی شوند. استفاده از عبارتی که در لوکال سئو می تواند کاربر را به شما نزدیک کند، اهمیت زیادی دارند. مواردی مانند آدرس یا شماره تلفن، کاربرد خوبی برای این موضوع دارند.

  1. تعیین موقعیت مکانی کسب و کار خود در صفحات وب سایت

به عنوان مثال اگر کسب و کار شما نمایندگی فروش و خدمات خودرو در تهران است، می توانید با قرار دادن موقعیت مکانی دقیق خود در وب سایت، کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنید. در این مورد، برای بسیاری از کاربران حتی نزدیک بودن یک نمایندگی به محل زندگی آن ها، در خرید و استفاده از خدمات آن ها بسیار تاثیرگذار می باشد. در کنار موقعیت مکانی خود می توانید شماره تماس، ساعات کار نمایندگی و نظرات مشتریان را نیز قرار دهید.

  1. محتوای محلی ایجاد کنید

منظور از محتوای محلی، محتوایی است که کاربرد آن برای بخشی خاص یا شهری خاص و یا حتی استانی خاص باشد. مثلا مقاله بهترین فروشگاه های مبل تهران، معمولا به درد تهرانی هایی می خورد که قصد خرید مبل را داشته و به دنبال بهترین ها هستند.

  1. بهینه سازی وب سایت برای نمایش در موبایل (Mobile Friendly)

گوگل این روزها سخت گیری زیادی برای موبایل فرندلی بودن سایت دارد. این سختگیری به خاطر اهمیتی است که به کاربران می دهد. امروزه کاربران زیادی از طریق گوشی تلفن همراه به وب سایت شما مراجعه می کنند. به همین خاطر این جریان بر روی سئو سایت شما نیز تاثیر می گذارد. در لوکال سئو نیز داستان به همین صورت است. به طور کلی اگر وب سایت شما به خوبی برای تلفن همراه بهینه شده باشد، تاثیر زیادی بر سئوی محلی وب سایت شما دارد.

ابزارهای لوکال سئو برای بهبود جستجوی محلی

سئوی محلی چیست,کاربر محلی چیست,لوکال سئو

مطمئنا تا اینجای کار با مفهوم سئوی محلی چیست آشنایی کاملی پیدا کرده اید. گوگل برای اینکه شما بتوانید در سئو محلی رتبه خوبی کسب کنید و به صفحه اول نتایج جستجوی محلی برسید، ابزارهایی را برای شما قرار داده است. در ادامه می خواهیم ابزارهایی را معرفی کنیم که به شما در لوکال سئو کمک بسیاری می کنند.

ابزار Whitespark Local Citation Finder

دایرکتوری برای سئو محلی بسیار اهمیت است. یک دایرکتوری قوی زمانی کارساز است که Local Citation بیشتری داشته باشید. برای داشتن یک citation قوی باید اطلاعات مناسب و بهینه را برای آن قرار دهید. Citation شامل آدرس، شماره تلفن و مشخصات وب سایت و یا خودتان می شود که با معرفی آن به برخی از سایت ها می توانید لینک بیشتری از سایت های دیگر به خود دریافت کرده و جایگاه بهتری در جستجوی محلی دریافت کنید.

حال برای این کار، ابزار Whitespark Local Citation Finder کاربرد فراوانی دارد. این ابزار هم ورژن رایگان دارد که با ویژگی های محدود و هم ورژن پولی آن موجود است که دارای امکانات بیشتری است. شما با وارد کردن مشخصات خود می توانید رقیبان خود در سئوی محلی را مورد بررسی قرار دهید، عملکرد خود را تحلیل کنید و citation خود را قوی تر کنید.

ابزار Screaming Frog

ابزار Screaming Frog به صورت یک نرم افزار، می تواند در سیستم شما نصب شود. شما باید سایت خود را به آن معرفی کنید. سپس ابزار Screaming frog وب سایت شما را کراول می کند و مواردی از قبیل ارور های 404، موارد مربوط به توضیحات متا و هدینگ ها و … را بررسی می کند.

این ابزار پانصد URL را به صورت رایگان آنالیز می کند که برای نامحدود شدن امکانات آن باید هزینه مشخصی را پرداخت کنید.

ابزار Moz local

این ابزار از دیگر رقبای خود سرویس های گران تری را ارائه داده است. ابزار Moz Local اطلاعات زیادی را به شما ارائه می دهد؛ همین طور اطمینان حاصل می کند که اطلاعات شما در گوگل و فیس بوک به درستی قرار گرفته باشد. با استفاده از این ابزار می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت و اطلاعات مربوط به آن بر اساس قوانین لوکال سئو بهینه شده است یا خیر.

ابزار Ahref

اگر به درستی با مفهوم سئوی محلی چیست آشنا شده باشید در می یابید که بک لینک ها در سئوی محلی چه تاثیری دارند. این ابزار موارد مربوط به بک لینک را برای شما بررسی می کند. البته در کنار آن موارد مربوط به کلید واژه ها و انکر تکست ها را نیز بررسی می کند. با این ابزار می توانید بهترین انکر تکست را برای خود ایجاد کنید.

برای لوکال سئو ممکن است ابزارهای زیادی وجود داشته باشد ولی به طور کلی اگر کاملا به موضوع کاربر محلی چیست تسلط پیدا کنید، یعنی کاربر خود را بشناسید، می توانید مطالب خوبی را برای کاربرانی که در شهر شما به دنبال شما هستند ایجاد کنید.

ما در این مقاله سعی داشتیم شما را بیشتر با سئو محلی چیست و همین طور کاربر محلی چیست آشنا کنیم تا بتوانید به درک بهتری از سئوی محلی دست پیدا کنید. به طور کلی رعایت اصول سئو محلی می تواند به شما در افزایش باور نکردنی مشتریان در کسب و کارتان کمک بسزایی کند.

منبع: دوره سئو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.