مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

سئو کلاه سیاه و تکنیک های خطرناک آن

آموزش سئو,آموزش سئو کلاه سیاه,تکنیک سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه یا همان Black Hat SEO در واقع نیاز دارد تا به خوبی شناخته شده و اثرات آن بر روی سیستم رنکینگ صفحات سایت به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین شما باید به خوبی بدانید که این روش، چه جایگاهی در زمینه سئو سایت داشته و بر اساس چه فاکتورهایی شناخته می شود.

سئو کلاه سیاه چیست

سئو کلاه سیاه در واقع به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که بر خلاف قوانین و قواعد گوگل بوده و درست مانند دیگر دسته های سئو سایت، هدف اصلی سئو کلاه سیاه هم بهبود رتبه صفحات مختلف سایت می باشد.

حال که مفهوم اینکه سئو کلاه سیاه چیست را متوجه شدید، باید بدانید که این نوع تکنیک ها معمولا به نتیجه نرسیده و در نهایت به جریمه شدن سایت مورد نظر ختم می شود. این تکنیک های سئو کلاه سیاه معمولا در دسته های کلی زیر جای می گیرند:

  • Keyword Stuffing یا همان تکرار غیرمتعارف کلمات کلیدی
  • پنهان کاری
  • استفاده از شبکه های لینک خصوصی

همانطور که میدانید، بالا بودن رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو اهمیت زیادی دارد. سئو سایت عاملی است که می تواند برای صفحات مورد نظر شما در گوگل رنک خوبی به دست بیاورد. حال نکته ای که باید بدانید این است که سئو سایت به دو دسته کلی سئو کلاه سفید و کلاه سیاه تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها اصول و استراتژی های مخصوص به خودشان را دارند.

مجموعه فعالیت هایی که با عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می شوند، راه مناسبی از نظر موتورهای جستجو نیستند؛ چراکه روش ها و تکنیک های سئو کلاه سیاه در نهایت موجب دور زدن الگوریتم رتبه بندی گوگل شده و در واقع آن را به بازی می گیرند.

سئو کلاه سیاه به جای استفاده از روش های صحیح و قانونی برای بالا آوردن سایت در SERP ها، از تکنیک های مشکل دار برای پیاده سازی این امر استفاده می کند. استفاده مکرر از تکنیک های سئو کلاه سیاه ممکن است آسیب های جدی و اساسی به وضعیت رتبه بندی صفحات سایت شما وارد کند.

اگر تازه وارد فضای جستجو شده باشید، باید بدانید که هدف موتورهای جستجو مانند گوگل، ارائه بهترین نتایج در هنگام انجام یک جستجوی شخصی است. آن ها می خواهند که افراد تجربه جستجوی خوبی داشته باشند و همچنین مطمئن شوند که صفحات اسپم برای کاربران نشان داده نمی شود. آن ها این کار را بطور خودکار از طریق الگوریتم ها یا اقدامات دستی انجام می دهند که هدف اصلی این کار شناسایی و مجازات افرادی است که در از استراتژی ها و روش های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند.

الگوریتم های موتور جستجو به مرور زمان بروز رسانی های زیاد و مفیدی داشته اند؛ به همین دلیل باید از تکنیک های سئو کلاه سیاه تا جایی که می توانید، خودداری کنید. سئو کلاه سفید روشی بسیار بهتر برای بهبود عملکرد سایت است. در واقع این رویکرد اخلاقی تری است که مطابق با شرایط و دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو عمل می کند. سئو کلاه سفید با ایجاد محتوای با کیفیت و به وجود آوردن یک تجربه کاربری فوق العاده عملکرد سایت شما را بهبود می دهد.

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید

سئو کلاه سیاه مخالف دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو است و آن ها را برای دستیابی به رتبه های بالاتر دستکاری می کند. این می تواند منجر به پاک شدن کامل از نتایج جستجو یا به دست آوردن موقعیت پایین تر صفحات سایت شود. سئو کلاه سفید یک روش اخلاقی تر برای انجام سئو با ایجاد محتوای با کیفیت و یک تجربه کاربری خوب است.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

در ادامه این مقاله آموزش سئو کلاه سیاه، به بررسی تکنیک هایی که در این زمینه وجود دارد، پرداخته می شود تا شما بتوانید با شناسایی صحیح، حدالامکان از پیاده سازی آن ها در روند سئو سایت خود خودداری کنید.

آموزش سئو,آموزش سئو کلاه سیاه,تکنیک سئو کلاه سیاه

Keyword Stuffing یا استفاده نامتعارف و زیاد از کلمات کلیدی

Keyword Stuffing به عمل پر کردن محتواهای سایت با کلمات کلیدی غیر مرتبط گفته می شود که هدف آن فریب دادن گوگل و کسب رتبه های برتر در SERP ها است. بنابراین باید در نظر داشته باشید که به کار بردن عبارات کلیدی به صورت غیر متعارف و مکرر در متن محتوای سایت، می تواند یک تجربه کاربری بسیار بد را به وجود آورده و همچنین ممکن است باعث شود که صفحه سایت شما در بین نتایح نامرتبط نشان داده شود.

برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که گوگل این دسته از عبارات کلیدی را با عناوین زیر می شناسد:

  • کلمات را مثل یک لیست طولانی از شماره های تلفن می داند که ارزشی برای رتبه بندی ندارند.
  • عبارت کلیدی پرتکرار را به عنوان نام یک شهر یا کشور در نظر میگیرد که دلیلی نمی بیند که رنک بالایی به آن بدهد.
  • اگر تکرار کلمات کلیدی در متن محتوا به طور غیر طبیعی باشد، گوگل این مورد را به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه در نظر گرفته و سایت شما را ممکن است که جریمه کند.

پنهان کاری یا Cloaking برای موتورهای جستجو

پنهان کاری در واقع به عملی گفته می شود که در طی آن یک وب سایت، یک نوع محتوا را به کاربران و نوع دیگری را به موتورهای جستجو نشان می دهد. این روش، معمولا در آموزش سئو کلاه سیاه دیده می شود؛ به این صورت که صاحبان این دسته از وب سایت ها تصمیم می گیرند با ارائه محتواهای مختلف، به صورت غیر مرتبطی در صفحات نتایج جستجو رنک خوبی دریافت کرده و در نهایت الگوریتم گوگل را فریب می دهند.

ریدایرکت های مخفیانه

ریدایرکت در واقع موجب می شود تا فردی که به بر روی یک لینک کلیک کرده است، به یک URL متفاوت منتقل می شود. بر اساس آنچه که از آموزش سئو کلاه سیاه به دست می آید، متوجه می شویم که این نوع از بهینه سازی سایت، هدف متفاوتی با آنچه که گفته شد دارد. ریدایرکت های مخفیانه در واقع کمک کننده های اصلی به مفهوم Cloaking می باشند؛ به این صورت که خزنده های گوگل را به یک  URL متفاوت و کاربران را به یک صفحه سایت دیگری منتقل می کنند.

محتوای بی کیفیت

ارائه محتوای بی کیفیت نیز یکی دیگر از روش های سئو کلاه سیاه می باشد. صاحبان وب سایت هایی که از این روش استفاده می کنند، در واقع محتواهایی که دیگر سایت ها تولید کرده اند را کپی می کنند و یا اینکه توجهی به اهمیت محتوا نداشته و آن را تنها محلی برای قرار دادن عبارات کلیدی می دانند.

گوگل در زمینه بررسی و شناسایی محتواهای کپی شده و یا بی کیفیت عملکرد قدرتمندی از خود ارائه نمی کرد تا زمانی که بروز رسانی پاندای گوگل در الگوریتم رتبه بندی این موتور جستجو اتفاق افتاد. پس از آن دیگر تکنیک های سئو کلاه سیاه که در این زمینه به کار برده می شدند، به شدت محبوبیت خود را از دست دادند؛ مثلا به کارگیری کلمات کلیدی نامرئی و به صورتی که مشخص نباشند، یکی از این موارد بود.

لینک های پولی

موتورهای جستجوگر مانند گوگل خرید و فروش لینک ها را به شدت ممنوع اعلام کرده اند. آن ها در وب سایت خود اعلام می کنند که “هر لینکی که قصد دستکاری PageRank یا رتبه سایت در نتایج جستجوی Google را داشته باشد، ممکن است به عنوان نقض دستورالعمل های وب مستر گوگل تلقی شود”. اگر مطمئن نیستید که به چه صورت می توانید مبادله های قابل قبولی در مورد لینک سازی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که از نکات آموزش لینک سازی طبیعی در روند فعالیت های خود استفاده کنید.

سوء استفاده از structured data و rich snippets

Structured Data همچنین با عناوینی مثل rich snippets و schema هم شناخته می شود. این مورد به شما این امکان را می دهد که محتوای خود که در SERP ها نشان داده می شود را تغییر دهید. با توجه به نکات آموزش سئو کلاه سیاه، سوء استفاده از  structured data شما را از رقابت با دیگران باز می دارد و به شما رتبه های واقعی در صفحات نتایج جستجو می دهد.

شما structured data را می توانید به صفحاتی که دارای پادکست و یا هرگونه خدمات مشابه دیگری هستند، اضافه کنید. نشانه گذاری های schema احتمالا یکی از محبوب ترین مدل های structured data می باشد.

یکی از روش های سئو کلاه سیاه این است که اطلاعات نادرستی در structured data ایجاد کند تا به واسطه آن موتور جستجوی مورد نظر و کاربران را فریب دهد. به عنوان مثال، ممکن است که فردی که از روش های سئو کلاه سیاه در روند کاری خود استفاده می کند، به مقاله های سایت خود 5 ستاره های فیک بدهد.

این در واقع یک عملیات بسیار ریسک پذیر می باشد؛ چراکه موتورهای جستجو از جمله گوگل، به کاربرانشان اعلام می کنند که مواردی که شامل سوء استفاده از structured data می باشند را در صورت مشاهده حتما گزارش کنند.

تکنیک های سئو کلاه سفید,تکنیک های سئو کلاه سیاه,روش سئو کلاه سیاه

البته ترس از این مورد نباید شما را وادار کند که از افزودن اطلاعات ساختار یافته به صفحات خود دست بکشید. دقت داشته باشید که استفاده صحیح از structured data در واقع یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید به شما می رود. شما با افزودن یک review markup به صفحات خود، می توانید نرخ کلیک را به راحتی حدود 10 درصد افزایش دهید. اگر اطلاعات صحیحی در این زمینه به گوگل ارائه کنید، جای هیچ نگرانی برای جریمه شدن سایت شما وجود ندارد.

کامنت های اسپم سایت

همانطور که از اسم این تکنیک سئو کلاه سیاه مشخص است، این روش شامل یک لینک است که به وب سایت شما در یک وبلاگ جداگانه داده شده است. از آنجایی که گوگل الگوریتم رتبه بندی خود را به صورت منظم بروز رسانی می کند، این دسته از تکنیک های سئو کلاه سیاه کمتر در بین فعالیت های صاحبان وب سایت ها مشاهده می شود. گوگل با بروز رسانی خود، تمامی لینک هایی که در کامنت های یک سایت وجود دارد را بررسی و حذف می کند.

با توجه با نکات آموزش سئو کلاه سیاه، اکثر وب سایت های معتبر امروزه لینک های کامنت های خود را به صورت nofollow به کار می برند. این تگ nofollow به گوگل اعلام می کند که این لینک را فالو نکند و اینکه صاحب وب سایت مورد نظر این لینک نوفالو را برای رتبه بندی صفحات خود به کار نبرده است. با این حال هنور وب سایت هایی هستند که شما می توانید برای تبلیغ لینک سایت خود از آنها استفاده کنید؛ البته بهتر است که به طور کلی از استفاده از این تکنیک سئو کلاه سیاه تا جایی که امکان دارد، خودداری کنید.

چرا باید از تکنیک های سئو کلاه سیاه دوری کنیم؟

روش های سئو کلاه سیاه,سئو سایت,سئو کلاه سفید و سیاه

درست است که روش های سئو کلاه سیاه، غیر قانونی نیستند؛ اما مطمئنا قوانین موتورهای جستجو را نقض می کنند. به زبان دیگر، استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه، از جهات مختلفی کار صحیحی نیست. یعنی اگر در حال حاضر در حال استفاده از سئو کلاه سیاه در استراتژی بهینه سازی سایت خود هستید، 100 درصد در آینده ای نه چندان دور با جریمه های سنگینی از طرف گوگل مواجه خواهید شد.

اینکه گوگل شما را پنالتی کند، سبب می شود تا افت رتبه شدیدی داشته باشید و رنک وب سایت شما در SERP ها پایین آمده یا به طور کلی حذف شود و بعد از این افت رتبه، مشتری ها یا مخاطبین سایت نیز از دست خواهند رفت. در نتیجه تمامی این موارد ختم به این می شود که سئو کلاه سیاه می تواند به کلی یک کسب و کار را نابود سازد.

موتورهای جستجو با گذشت زمان و ایجاد بروز رسانی های فوق العاده ای در الگوریتم های رتبه بندی خود، عملکرد قوی تری در شناسایی تکنیک های سئو کلاه سیاه پیدا خواهند کرد. امروزه، پیدا کردن راه فرار از این مسئله، یکی از سخت ترین کارهایی است و همه افراد نمی توانند آن را انجام دهند.

سئو کلاه سیاه نه برای موتور جستجو مفید است و نه در راستای محقق کردن خواسته های جستجوگران عمل خاصی را انجام می دهد. توجه داشته باشید که سودهای کوتاه مدت آن نباید شما را فریب دهد و در نهایت شما در بدترین شرایط هم باید تمامی تلاش را بکنید تا از سئو کلاه سیاه استفاده نکنید.

منبع: دوره سئو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.