افزایش بازدید مطالب یکی از مواردی است که برای بازاریابی در لینکدین نیز مورد توجه است. چطور برای محتوایی که در شبکه اجتماعی لینکدین منتشر می کنیم، هزاران view بگیریم؟
همه ما چنین شرایطی را تجربه کرده ایم. فرض کنید 4 ساعت برای نوشتن مقاله ای در لینکدین صرف کرده اید و خودتان را متقاعد کرده اید که فالورهایتان از این مقاله خوششان خواهد آمد. بنابراین، دکمه انتشار را می زنید و صبر می کنید...
بیشتر صبر می کنید...
اما صدای جیرجیرک ها تنها صدایی است که می شنوید. جدا از لایک کردن اولین همکار شما بعد از کالج، مقاله شما هیچ تعامل دیگری با مخاطب نداشته است.
متاسفانه، این داستان متداولی در میان کارآفرینانی است که سعی می کنند در لینکدین برای خود برندسازی کنند. شما تلاش زیادی برای یک محتوا می کنید اما هیچکس آن را نمی بیند.
البته همیشه هم اینطور نیست. محتوای من در شش ماه گذشته، بیش از 1.2 میلیون بار دیده شده است. این میزان دیده شدن بیش از 100,000 دلار برای کسب و کار من درآمد به همراه داشته است (شامل قراردادهایی که با 100 کمپانی بسته ایم).
این نتایج کاملا طبیعی هستند. من هیچوقت یک سکه هم صرف تبلیغات در لینکدین نکرده ام. پس چطور توانسته ام به این نتایج دست پیدا کنم؟ خوشحالم که پرسیدید. اینجا می توانید 7 کاری که من انجام می دهم تا هزاران View در محتوای LinkedIn ام داشته باشم را مشاهده کنید:
چگونه در لینکدین پیام بفرستیم؟ نحوه فعالیت در لینکدین چگونه است؟ دقیقا نمی دانم چرا LinkedIn توجه بیشتری به status ها نسبت به مقالات نشان می دهد، اما تجربه به من نشان داده است که اغلب اینگونه است.
Statusها محدودیت کاراکتر دارند. شما بیش از 1300 کاراکتر نمی توانید در Statusهای خود بنویسید (حدودا 300-250 کلمه). این بدان معناست که شما می توانید زمان بسیار کمتری را صرف نوشتن محتوایی کنید که بسیار بیشتر دیده می شود.
اولین جمله از Status شما باید فریبنده باشد. مردم feed لینکدین خود را با سرعت نور اسکرول می کنند و تنها اولین جمله یا دو جمله اول از پست شما را خواهند دید. بنابراین، اگر جمله اول شما توجه آنها را جلب نکند و کاری نکند که بخواهند بر روی “See more” کلیک کنند، Status شما هیچوقت دیده نخواهد شد.
دلیل این امر نیز ساده است. پاراگراف های کوتاه، خوانندگان را بیشتر با خود همراه می کنند.
اکثر افراد صفحه لینکدین خود را با تلفن های خود نگاه می کنند. خواندن متن های طولانی در تلفن های هوشمند اصلا خوشایند نیست. اگر می خواهید کاربران تمام پست شما را بخوانند، این پاراگراف ها را کوتاه و جذاب بنویسید.
وقتی برای اولین بار تلاش کردم در لینکدین بیشتر دیده شوم، به عنوان اولین تجربه، نتایج خیلی خوبی به دست نیاوردم. اما به سرعت توانستم از 200-100 بازدید در پست به بیش از 5000 بازدید در پست برسم. واقعا پیشرفت خوبی بود.
چرا لینکدین دوست ندارد لینکی در Status ها گذاشته شود؟ حدسی که من می توانم بزنم این است که چون دوست ندارد مردم پلتفرم او را ترک کنند.
اگر شما هم لینکی دارید که می خواهید آن را به اشتراک بگذارید، حتما آن را در اولین کامنت پست خود درج کنید. حتما به افراد اطلاع دهید که لینک را در کامنت اول درج می کنید تا آنها بتوانند لینک را پیدا کنند.
مدل پست هایی که در زیر می بینید، برای من تعامل بسیار خوبی با کاربر برقرار می کنند و به خوبی دیده می شوند. شاید برای شما هم اینگونه باشند.
نکته : حتما به سوالاتی که از شما پرسیده می شود دقت کنید و آنها را در برنامه زمان بندی محتوای خود بگذارید.
وقتی چند مکالمه را در بخش کامنت های Status آغاز می کنید، پست شما در feed های افراد بسیاری دیده می شود.
گاهی اوقات زمانی که به کامنت ها پاسخ می دهم، بحث را ادامه می دهم. اما خیلی از زمان های دیگر تنها با اموجی Smiley یا Like پاسخ می دهم.
ریپلای به کامنت ها نباید طولانی باشد، اما هرچه بیشتر با نظر گذارها تعامل داشته باشید، Status شما بیشتر در feed شبکه های درجه یک، دو و سه دیده می شود.
بسیاری از کاربران لینکدین این مسئله را نمی دانند اما نظراتی که شما زیر پست های دیگر می گذارید، در Feed افراد درجه اول نشان داده می شوند.
برای مثال، وقتی من زیر Status دوستم کامنت می گذارم، پست او در feed دوستان درجه اول من نشان داده می شود و کامنت من هم مستقیما زیر این پست به چشم می خورد (صرف نظر از اینکه چه تعداد نظر دیگر زیر این پست وجود دارد).
بنابراین وقتی شما زیر پست افراد دیگر کامنت می گذارید، مثل این است که یک مینی پست می نویسید. هرچه مینی پست های بیشتری می نویسید، بیشتر در لینکدین دیده می شوید. همانطور که Koka Sexton متخصص فروش در شبکه های اجتماعی می گوید: "هرچه بیشتر دیده شوید، موقعیت ها و فرصت های بیشتری خواهید داشت."
لینکدین دیگر جایی برای حفظ رزومه دیجیتال شما نیست. بلکه به یک پلتفرم پر رونق تبدیل شده است که به شما اجازه می دهد بدون صرف هزینه، مشتریان ایده آل شما، شما را ببینند. شبکه های اجتماعی به سرعت تغییر می کنند و هیچکس نمی تواند پیش بینی کند که تا چه زمانی شما می توانید از این شبکه رایگان استفاده کنید. همانطور که دیدید دسترسی رایگان به مخاطب (Organic reach) در پلتفرم هایی مانند YouTube، Facebook و حالا instagram از میان رفته است. تنها کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که تا جای ممکن بر روی استفاده از امکانات رایگان پلتفرم ها سرمایه گذاری کنیم. چون دیر یا زود مجبوریم برای دسترسی به مخاطب پول بپردازیم.