مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

بهینه سازی مقالات سایت

بهترین زمان برای بهینه سازی وبلاگ خود برای سئو زمانی است که در حال تولید یک محتوا هستید، اما همیشه به عقب بر می گردید و مقاله شما می تواند این را بهبود بخشد.< /p>

سئوی وبلاگ موضوع مهمی است زیرا همیشه می تواند به شما کمک کند تا ترافیک بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای سئو انجام دهید.

 در این مقاله بهترین نکات بهینه سازی پست وبلاگ را به شما ارائه می دهیم تا بتوانید پست های خود را مانند یک متخصص SEO بهینه سازی کنید. این نکات نکاتی هستند که ما در وبلاگ خود نیز استفاده می کنیم و بازدیدکنندگان زیادی را از موتورهای جستجو به سایت ما آورده است.

  1. برنامه ریزی محتوا با جستجوی مناسب برای کلمات کلیدی

بسیاری از مبتدیان از بهترین حدس خود برای ارائه موضوعی که مورد علاقه کاربر است استفاده می کنند. شما نیازی به این حدس کورکورانه ندارید. مخصوصاً زمانی که می توانید از تحقیقات کلمات کلیدی برای پیدا کردن آنچه که کاربران شما دقیقاً به دنبال آن هستند استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی تکنیکی است که توسط سازندگان محتوا و کارشناسان سئو استفاده می شود. این جستجو به شما کمک می کند تا بر اساس داده های موتور جستجو، مخاطبین مورد علاقه کاربران خود را پیدا کنید.

شما می توانید از این کلمات کلیدی برای برنامه ریزی استراتژی محتوای خود استفاده کنید. این به شما امکان می دهد موضوعاتی را پیدا کنید که مردم واقعاً به دنبال آن هستند، و این روش راهی عالی برای یافتن ایده برای محتوای پست وبلاگ است.

ما از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند SEMRush و Ahrefs استفاده می کنیم. این ابزار داده های عمیق مربوط به کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابت، موقعیت یابی کلمات کلیدی و سایر ویژگی های مفید را در اختیار ما قرار می دهد.

برای دستورالعمل های دقیق، می توانید مقاله ما را در مورد اجرای جستجوی کلیدواژه بخوانید.

  1. یافتن کلمات کلیدی معنایی برای کلمه کلیدی هدف

بعد از شناسایی جستجوی کلمه کلیدی خود و دریافت ایده برای کلمه کلیدی، زمان آن است که کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بیشترین ترافیک را ایجاد کند. حجم جستجوها و کمترین رقابت است.

این کلمات کلیدواژه های هدف شما می شوند. این عبارت جستجویی است که کاربران شما احتمالاً به دنبال آن هستند. اگر از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید، می توانید کلمات کلیدی هدف را در تنظیمات SEO مقاله خود مشاهده کنید. این به شما این امکان را می دهد که ببینید چقدر در استفاده از این کلمات کلیدی در مقالات خود موفق هستید.سپس، باید کلمه کلیدی (LSI) را پیدا کنید. این کلمه کلیدی عبارتی است مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظر شما. ساده ترین راه برای یافتن این عبارات این است که کلمات کلیدی مورد نظر خود را در جستجوی گوگل وارد کنید و سپس به انتهای نتایج بروید. سپس لیستی به نام "جستجوهای مرتبط" را مشاهده خواهید کرد

البته، شما نباید این کلمات را به زور وارد محتوای خود کنید. این موضوع برای کاربران و موتورهای جستجو طبیعی نخواهد بود و به کار شما توجه خواهند کرد.

  1. نوشتن تیتر های موثر برای پست وبلاگ

عنوانی که برای پست وبلاگ خود انتخاب می کنید برای رتبه بندی شما بسیار مهم است. عنوان یک پست وبلاگ خوب، مقاله شما را با عبارات جستجو مرتبط تر می کند. مهمتر از آن، یک عنوان خوب باعث می شود که کاربران بر روی مقاله شما در نتایج جستجو کلیک کنند. شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی هدف خود در عنوان پست، عنوانی سازگار با سئو بنویسید. علاوه بر افزودن کلمات کلیدی هدف، پیشنهاد می کنم یک عنوان بسیار جذاب و جذاب بنویسید. این به این دلیل است که نرخ کلیک (CTR) تأثیر زیادی بر SEO دارد.

فرمول های مختلفی برای نوشتن تیتر های موثر وجود دارد. یکی از روش هایی که هنوز هم تاثیر خوبی دارد٬ فروش EMV و یا ارزش بازاریابی احساسی می باشد.

این فرمول پیشنهاد می کند که شما از کلمات قدرت استفاده کنید که باعث می شود واکنش های احساسی خاصی در مخاطبین ایجاد شود. یک ابزار آنلاین به نام  EMV headline Analyzer وجود دارد که به شما کمک می کند تا شاخص EMV خودتان را محاسبه کنید.

  1. ایجاد کردن لینک های داخلی مثل یک خرگوش!

وقتی برای مدتی وبلاگ نویسی می کنید، احتمالاً محتوای کافی دارید که می خواهید کاربران بخوانند. با استفاده از پیوند داخلی، می‌توانید خوانندگان خود را وادار به خواندن پست‌های مرتبط کنید. پیوندهای داخلی راه بسیار خوبی برای ایجاد روابط متنی بین پست های جدید و قدیمی است. این به شما امکان می دهد مقادیر پیوند را بین مقاله ها پخش کنید. وردپرس اضافه کردن پست های قدیمی را به ویرایشگر پست خود آسان می کند. برای انجام این کار، فقط باید پیوند مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی دکمه پیوند کلیک کنید. سپس یک پنجره متنی در زیر کلمه انتخاب شده نمایش داده می شود. می‌توانید در این بخش مقالات قدیمی‌تری را که می‌خواهید به آنها پیوند دهید، جستجو کنید.

ایجاد پیوندهای داخلی مانند راه خانه خرگوش، سئوی داخلی شما را تقویت می کند و حتی مقالات قدیمی شما می توانند پیوندهای جدید دریافت کنند. آوردن. معمولاً مبتدیان اشتباه می کنند که فقط از یک مسیر پیوندهای داخلی ایجاد می کنند. آنها این فرآیند را فقط از پست های جدید تا پست های قدیمی انجام می دهند. اما همیشه باید از پست‌های قدیمی به پست‌های جدید لینک دهید تا از پیوندهای داخلی حداکثر استفاده را ببرید.

  1. اضافه کردن تصاویر و ویدئو به پست های وبلاگ

موتورهای جستجو معمولا محتوایی که باعث درگیر شدن مخاطب می شود را با رتبه بندی بالاتری در نتایج جستجو ارائه می کنند. تصاویر و ویدئو ها باعث می شوند که محتوای متنی، جذابیت بیشتری پیدا کند. شما حتما باید از چند تصویر بین پاراگراف های پست خودتان استفاده کنید. زمانی که شما تصویر اضافه می کنید، باید مراقب حقوق نشر تصاویر نیز باشید. معمولا مبتدیان تصاویر را از وبسایت های دیگر کپی میکنند و این موضوع می تواند برای شما عواقب قانونی به دنبال داشته باشد.

نگران نباشید! منابع بسیار زیادی وجود دارد که می توانید تصاویر رایگان به دست بیاورید و از آن ها در پست های خودتان استفاده کنید. همچنین شما می توانید از تصاویر اصلی خودتان استفاده کنید و یا از سایت هایی مثل Canva استفاده کرده و طرح های گرافیکی زیبا ایجاد کنید. حتما تصاویر را برای سئو٬ بهینه سازی کنید. شما میتوانید از پست های دیگر ما برای بهینه سازی تصاویر در زمینه ی سئو استفاده کنید. ویدئو نسبت به تصاویر، جذابیت بیشتری دارد. شما می توانید پست های وبلاگ خودتان را به ویدئو تبدیل کرده و از روی آن ها اسلایدشو، پست ویدئویی و یا قالب های دیگر محتوایی را تولید کنید. اما نباید به صورت مستقیم ویدئوها را بر روی پست های وبلاگ خودتان آپلود کنید. وردپرس برای سرویس های ویدئویی بهینه سازی نشده است. بنابراین سرویس های هاستینگ مشترک شما نمی تواند به خوبی از پس ویدئو ها بر بیاید.

پیشنهاد ما این است که ویدئوهای خودتان را بر روی یوتیوب آپلود کنید. یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب است و همچنین دومین بستر اجتماعی بزرگ بعد از فیسبوک می باشد.

6. اضافه کردن متا دیسکریپشن به پست های وبلاگ

متا دیسکریپشن یک متا تگ HTML می باشد که شما می توانید آن را به هر صفحه ای اضافه کنید. هدف این تگ٬ ارائه یک توصیف کوتاه از مقاله شما به موتورهای جستجو و خزنده های دیگر می باشد.

بعضی از متخصصان SEO معتقدند که برچسب‌های توضیحات متا دیگر مفید نیستند. در حالی که بسیاری دیگر مخالف این موضوع هستند. در WPBeginner، ما همیشه توصیه می کنیم که از این برچسب استفاده کنید. یک تگ توضیحات متا خوب می تواند چیزهای زیادی در مورد پست به شما بگوید. وب‌سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و لینکدین نیز این جزئیات کوچک را هنگامی که پست‌های شما در این پلتفرم‌ها منتشر می‌شوند نشان می‌دهند.
چون بسیاری از افراد این متا جزئیات را می‌خوانند، بنابراین قطعاً از آنها استفاده می‌کنید این کار باید به خوبی انجام شود. شما باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر خود را حداقل یک بار برای اهداف بهینه سازی جستجو در توضیحات متا قرار دهید. محدودیت کاراکتر برای توضیحات متا 155 کاراکتر است. شما باید سعی کنید توضیحات متا خود را در این محدوده نگه دارید تا موتورهای جستجو آن را به طور کامل ببینند. همچنین باید مطمئن شوید که از کلمات کلیدی در ابتدای توضیحات متا خود استفاده می کنید.

برای اضافه کردن متا دیسکریپشن، شما باید در Yoast SEO به قسمت meta box بروید و در صفحه ی ویرایش پست، آن را اضافه کنید.

7. ساده کردن مطالعه مقاله

خوانایی پست ها یکی از عوامل مهمی است که موتورهای جستجو در نظر گرفته اند مقالاتی که به راحتی خوانده می شوند معمولا امتیاز بالاتری نسبت به مقالات دیگر می گیرند.صفحه های کامپیوتر و موبایل هنوز برای مطالعه بهینه نشده اند.به همین دلیل بسیاری از کاربران فقط به طور کلی مقالات را بررسی می کنند. مطالعات نشان داده است که کاربران کمتر از یک ثانیه تلاش می‌کنند تا بفهمند که آیا می‌خواهند در یک صفحه بمانند و آن را ببینند یا نه.
این زمان برای شما بسیار کم است که بتوانید کاربران را متقاعد کنید. صفحه شما در آن بمانید و آن را پایین بیاورید. با بهبود خوانایی پست‌ها، می‌توانید کاربران را وادار کنید تا مقالات شما را خیلی سریع بررسی کنند.
می‌توانید از جملات کوتاه، پاراگراف‌های کوتاه، علائم نگارشی مناسب، عنوان‌ها و فهرست‌های گلوله‌دار استفاده کنید. خواندن پست‌ها را آسان کنید. پیشنهاد می‌کنم فضای خالی اطراف متن اضافه کنید و از تصاویر استفاده کنید تا متن خود را راحت‌تر بخوانید. همچنین می‌توانید از سایت Grammarly استفاده کنید تا گرامر، علائم نگارشی و املای خود را خیلی سریع‌تر انجام دهید و می‌توانید آن را بررسی کنید. این سایت همچنین پیشنهاداتی برای بهبود مقالات شما ارائه می دهد.

8. از دسته بندی و تگ های مختلف برای بهینه سازی محتوا استفاده کنید

دسته بندی ها و تگ ها به شما کمک می کنند تا محتوای خودتان را نه فقط برای خودتان، بلکه برای خواننده ها و موتورهای جستجو نیز دسته بندی کنید. مشکل این است که بسیاری از مبتدیان وردپرس معمولا به صورت اشتباه از این دسته بندی ها استفاده می کنند. در صورتی که ما وبسایت را مانند یک کتاب در نظر بگیریم، سپس دسته بندی ها٬ فهرست محتوا و تگ ها صفحه بندی کتاب خواهد بود. دسته بندی؛ برای تقسیم کردن محتوا در دسته های اصلی مورد استفاده قرار می گیرد که در وبلاگ شما مورد بررسی شده است. تگ ها نیز موضوعاتی هستند که به صورت منفرد، در هر پست شما بررسی شده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.