مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

بهترین و معتبرترین مرکز صافکاری PDR در تهران

وقتی صحبت از صافکاری pdr می‌شود اولین چیزی که به ذهن می‌رسد تعمیر فرورفتگی‌های خودرو بدون رنگ می‌باشد. در دنیایی که هرروز خودروهای لوکس‌تر و پیشرفته‌تری تولید می‌شوند همگام شدن با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های مختلف که برای تعمیرات خودرو به کار می‌رود بسیار اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین تعمیرات با توجه به مزایایی که دارد صافکاری pdr می‌باشد. در ادامه این مقاله به اهمیت صافکاری pdr و چگونگی صافکاری pdr در تهران می‌پردازیم.

  

صافکاریpdr چیست؟

صافکاری pdr به معنی تعمیر فرورفتگی‌های بدنه خودرو بدون نقاشی می‌باشد. زمانی از این روش برای ترمیم فرورفتگی‌های خودرو استفاده می‌شود که خودرو دچار ضربات و خسارت‌های شدیدی نشده باشد. با توجه به اینکه هر خسارت کوچکی که به خودرو وارد شود باعث می‌شود از ارزش خودرو کاسته شود. پیدا کردن روش‌هایی برا تعمیر خودرو بدون آنکه اثری از آن به جای گذاشته شود بسیار اهمیت دارد. صافکاری pdr در تهران یکی از روش‌هایی است که با استفاده از ابزار مخصوص برای فرورفتگی‌های خودرو از آن استفاده می‌شود.

صافکاری pdr بیشتر در کدام قسمت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

برخی از قسمت‌های خودرو که قابلیت جدا شدن از خودرو را دارند خیلی راحت می‌توان از طریق صافکاری pdr ترمیم کرد. اما به این مسئله باید توجه داشت که صافکاری pdr زمانی قابل اجرا می‌باشد که رنگ بدنه خودرو دچار خراشیدگی و یا ترک نشده باشد. از صافکاری pdr بیشتر در قسمت گلگیرها، سق خودرو، کاپوت خودرو و درب‌های خودرو استفاده می‌شود.

کاربرد صافکاری pdr

همانگونه که گفتیم از صافکاری pdr  برای آسیب‌ها جزئی تر و همچنین فرورفتگی‌های کوچک استفاده می‌شود. در ادامه به برخی از کاربرد‌های pdr در صافکاری pdr در تهران می‌پردازیم.

  • ترمیم فرورفتگی‌هایی که در اثر برخورد تگرگ با بدنه خودرو ایجاد شده است.
  • از بین بردن محل ضربات فیزیکی کم در بدنه خودرو.
  • برطرف سازی فرورفتگی‌هایی که در اثر تصادفات کوچک ایجاد شده است.

چگونگی صافکاری pdr

در صافکاری pdr در تهران ، قبل از هر اقدامی برای انجام صافکاری ابتدا باید فرورفتگی‌های خودرو شناسایی و مورد بررسی قرار گیرند. بعد از شناسایی و تحلیل محل فرورفتگی در مرحله‌ی اول باید محل فرورفتگی در خودرو را به حالت اولیه برگرداند. برای این عمل صافکار با استفاده از میله‌های pdr از طریق قسمت‌های زیرین ورق فلزی فرورفتگی‌ها را به سمت بالا فشار می‌دهد. این کار با توجه به عمق بیشتر فرورفتگی‌ها ممکن است دفعات بیشتری برای برگرداندن بدنه خودرو به حالت اولیه تکرار شود.

همچنین باید توجه داشت که دقت و ظرافت در تمامی مراحل صافکاری pdr بسیار اهمیت دارد. بعد از صاف کردن اطراف محل فرورفته در خودرو، صافکار با زدن ضربه‌های آرام با استفاده از ابزار مخصوص مابقی قسمت‌های اطراف محل فرورفتگیکه دچار آسیب شده است را با بقیه قسمت‌ها هم‌تراز می‌کند. بعد از این مرحله گاه ممکن است ناهمواری‌هایی در محل آسیب‌دیده قابل مشاهده باشد که با استفاده از سنباده مرطوب با سرعت محل آسیب دیده را صیقل داده تا ان قسمت‌ها هموار و بدنه خودرو کاملا صاف شود.

ابزار مورد استفاده در صافکاری pdr  در تهران

1.میله های pdr

یکی از اصلی ترین ابزار در صافکاری pdr در تهران میله pdr است. میله های pdr جزو اصلی از صافکاری به حساب می آیند. میله pdr در واقع یک اهرم می‌باشد که قسمت تکیه گاه آن فرورفتگی های موجود بر روی بدنه ماشین را می تواند ترمیم کند. بدین منظور صافکار ابتدا باید بخش داخلی منطقه ای که میخواهد صافکاری کند را حرارت  دهد. پس از آنکه منطقه گرم شد با استفاده از میله ناهمواری ها را برطرف کند. گاه صافکار بدون نیاز به گرم کردن بدنه ‌های اتومبیل فرورفتگی ها را را مانند روز اول برمی گرداند که این نیز قابل انجام است.

میله های pdr در چند مدل نیز هستند:

  • میله چرخشی: این نوع میله برای قسمت هایی از خودرو استفاده می شود که امکان چرخش میله نیست.
  • میله اهرمی: میله اهرمی برای قسمت های جدا شونده مانند کاپوت است.
  • میله دم ماهی: میله دم ماهی برای قسمت هایی از خودرو استفاده می شود که فضا برای صافکاری کم است.

2.تفنگ های نیش گیر

تفنگ های نیش گیر ازدیگر اجزای اصلی صافکاری هستند. کار کردن با این دستگاه نیاز به مهارت دارد. جنس این دستگاه معمولا از پلی اتیلن ساخته میشود و کار با آن ها بسیار تخصصی است. از این ابزار برای صافکاری بدون رنگ، نیش گیری و موج گیری بدنه خودرو استفاده می‌شود.

3.انبر های قری کش

ابزار قُری کشی مخصوص برای بر طرف کردن قُری های خودرو است. جنس این ابزار فولادی است و کار با آن بسیار تخصصی است.

هزینه صافکاری pdr در تهران

صافکاری pdr در تهران معمولا بسیار مقرون به صرفه می‌باشد اما برای تعیین این هزینه‌ها عوامل بسیار مهمی تاثیرگذار است. که در ادامه به آن می‌پردازیم.

1.میزان خسارت وارد شده :

در برآورد هزینه‌های صافکاری pdr در تهران مقدار خساراتی که در قسمت‌های مختلف خودرو وارد شده و همچنین تعداد فرورفتگی‌ها موجود در آن نواحی بسیار تاثیر گذار است . در نتیجه هرچقدر این میزان آسیب‌ها و فرورفتگی بیشتر باشد در تعیین هزینه‌ها نقش دارد.

2.عمق و اندازه‌ی فرورفتگی:

از دیگر مولفه‌های برآورد هزینه در صافکاری pdr در تهران شدت مقدار آسیبی است که به هر بخش وارد شده است. یعنی هرچقدر عمق فرورفتگی‌ها بیشتر مقدار زمان و کار و انرژی که باید صرف کرد برای تعمیر بیشتر در نتیجه هزینه‌ی بیشتری در نظر گرفته می‌شود.

3.محل آسیب:

علاوه بر مواردی که در بالا به آن پرداخته شد ناحیه آسیب دیده ، در صافکاری pdr در تهران بسیار مورد مورد اهمیت است. صافکاری برخی از نواحی در سخت تر و مشکل تر می‌باشد . برای مثال : لبه‌های خودرو نسبت به دیگر بخش‌ها از سختی کار بیشتر و زمان بیشتر برای ترمیم برخوردار هستند به همین منظور هزینه بیشتری برای ترمیم دریافت می‌شود.

مزایای صافکاری pdr در تهران

  • جلوگیری از کاهش قیمت خودرو
  • صرفه جویی در زمان
  • محافظت از تغییر رنگ خودرو

معایب خدمات صافکاری pdr در تهران

  • امکان اجرای صافکاری pdr بر روی قسمت هایی که از قبل رنگ شده‌ است وجود ندارد.
  • امکان استفاده از ابزار صافکاری pdr در برخی از نواحی خودرو نمی‌باشد.

تفاوت صافکاری سنتی با صافکاری pdr در تهران

  • برخلاف صافکاری سنتی، در روش صافکاریpdr رنگ فابریک خودرو حفظ می‌شود.
  • در روش PDR انجام صافکاری با سرعت بالایی انجام می‌شود اما در صافکاری سنتی وقت بیشتری از صافکار برای انجام کار گرفته می‌شود.
  • از آنجایی که در صافکاری PDR نیازی به رنگ‌آمیزی مجدد خودرو نیست، چیزی حدود نصف هزینه‌ها کاهش می‌یابد. اما در صافکاری pdr نیاز به رنگ می‌‌باشد به همین جهت از ارزش ماشین هم کاسته می‌شود.
  • صافکاری PDR به دلیل استفاده از ابزار با تکنولوژی‌های پیشرفته به طریق ساده‌تری نسبت به صافکاری سنتی انجام می‌شود.
  • در صافکاری PDR خو‌درو دچار دو رنگی نمی‌شود اما در صافکاری سنتی منجر به دو رنگ شدن خودرو می‌شود.

صافکاری pdr در تهران

عزیزانی که نیاز به صافکاری pdr در تهران برای ترمیم فرورفتگی‌های بدنه خودرو دارند می‌توانند با مراجعه به مجموعه خدمات خودرو استارلوکس از این خدمات بهره‌مند شوند. استارلوکس با سالها تجربه در زمینه‌ی صافکاری pdr در تهران و انواع تعمیرات خودرو در این عرصه پیشتاز رقبای خود در تهران بوده‌اند. همچنین این مجموعه با ارائه خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه و بهره‌گیری از تکنولوزی‌های روز دنیا و کارشناسان متخصص در این حوزه همواره سعی بر جلب رضایت مشتریان خود داشته است. مجمموعه استارلوکس همه روزه آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز خود می‌باشد.

منبع: تعمیرگاه خودرو استارلوکس تهران