مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

بک لینک و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تفاوت بین ساخت بک لینک و اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی چیست؟ چگونه می توانید محتوای خود را برای معیارهای مختلف سئو سایت رتبه بندی کنید؟

  مطالعه جدیدی که توسط کایزن انجام شد نشان داد که محتوایی که برای بک لینک ها عملکرد خوبی دارد، لزوما برای اشتراک گذاری های اجتماعی خوب عمل نمی کند و بالعکس.

کایزن با تجزیه و تحلیل بیش از 2300 محتوای اطلاعات مالی، نشان داد که کدام محتوا برای رتبه‌بندی URL، تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده و تعداد اشتراک‌گذاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی بهترین عملکرد را دارد. 9 مورد از ده محتوای برتر با بیشترین شباهت URL در بین ده مورد برتر از نظر بیشترین دامنه ارجاع داده شده بودند.

 

این نشان می دهد که رابطه واضحی بین این دو پارامتر وجود دارد هرچه تعداد دامنه های ارجاع دهنده بیشتر باشد، امتیاز URL بالاتر است.

این مطالعه نشان داد که بهترین عملکرد برای رتبه‌بندی URL (UR و تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده) شاخص فساد سال ۲۰۱۷ ارائه‌شده توسط شفافیت بین‌الملل بود. این کمپین نشان داد که کدام کشورها در حال پیشرفت هستند یا خیر. از بین بردن فساد، و مشخص شد که اکثر کشورها پیشرفت کمی در این زمینه داشته اند یا به طور کلی پیشرفتی در این زمینه نداشته اند.

کمپین محتوایی، با موفقیت بالای سئو

  1. منطقه محتوای جهانی

این محتوا یک حوزه جهانی دارد. با تاکید بر روی بخش های بصری در این محتوا، این کمپین بدون نیاز به دانش زبانی خاص قابل درک بوده و مبتنی بر داده هایی است که از سراسر جهان به دست آمده است به همین دلیل این محتوا ارزش جهانی دارد.

  1. محتوای احساسی

این محتوا، یک محتوای احساسی است. این محتوا باعث می شود پاسخ ها و واکنش های احساسی از المان های مرتبط با فساد ایجاد شود و این موضوع که اکثر کشورها در دنیا پیشرفت کمی داشته و یا به صورت کلی در اتمام فساد، هیچ پیشرفتی نداشته اند، می تواند موجب تحریک واکنش های فردی شود.

  1. محتوای سبز

این محتوا، همیشه سبز است. محتوای همیشه سبز، محتوایی است که برای تاریخ، زمان و یا سال خاصی نیست و در هر زمانی می تواند برای کاربران مفید باشد (و می تواند لینک به دست بیاورد). به علاوه، سازمان بین المللی شفافیت (Transparency International) هم می تواند هر سال داده های خودش را به روز رسانی کند و داستان های جدیدی را برای مکاتبه با سایت های دیگر و افزایش دریافت لینک ارائه کند.

با ترکیب این بخش های معمول از محتوای وایرال، این محتوا در رابطه با شاخص فساد، توانست با 6372 دامنه ارجاعی در URL Rating عدد 84 را به دست بیاورد در نتیجه این محتوا به موفق ترین محتوا در این مطالعه تبدیل شد. شما می توانید از این سه نکته استفاده کنید تا بتوانید محتوای خودتان را هم بهبود بخشیده و نتایج بسیار خوبی را به دست بیاورید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

شاخص ادراک فساد نیز با دریافت 48000 اشتراک اجتماعی در بین 10 محتوای برتر در شبکه های اجتماعی قرار گرفت. اما این محتوا تنها یکی از دو موردی است که در 10 محتوای برتر برای اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی به همراه رتبه بندی URL یا دامنه های ارجاع دهنده قرار دارند. در نتیجه، بین موفقیت در اشتراک گذاری اجتماعی و موفقیت در بک لینک ها همبستگی کمی وجود دارد که نشان می دهد این پارامترها مستقیماً یا به طور قابل توجهی با یکدیگر مرتبط نیستند.

موفق‌ترین محتوا برای اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی، قطعه Confused.com به نام ماشین حساب بیمه خودرو بود که 91000 اشتراک اجتماعی به دست آورد. این ماده، همراه با بیشتر مواد دیگر، بر روش‌های B2C تمرکز دارد. با این حال، دامنه های امتیازدهی URL و ارجاع بیشتر فنی هستند و بر فرمت های B2B متمرکز هستند.

محتوای B2B برای استراتژی‌های سئو که بر بک لینک‌ها تمرکز می‌کنند مناسب است، در حالی که ابزارها و راهنماهای B2C، که بیشتر برای مشتریان مناسب هستند تا کسب‌وکارهای فردی، بیشتر در مورد اشتراک‌گذاری هستند. در شبکه‌های اجتماعی مفید است.

شاخص ادراک فساد یک استثنا است، زیرا هم برای بک لینک ها و هم برای اشتراک های اجتماعی خوب عمل می کند. با این حال، با تمرکز بر داده های تحلیلی به دست آمده از کارشناسان و افراد تجاری، و ارائه داده های مرتبط به مشاغل و افراد مختلف، برای مخاطبان B2B و B2C به طور یکسان ارزشمند است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.