مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مهارت هایی که سئو کاران باید بدانند

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، به خصوص سئو فنی، اغلب در مورد اهمیت مهارت های سخت صحبت می کنیم. برخی از مهارت‌های نرم ضروری برای یادگیری وجود دارد که به شما کمک می‌کند در نقش خود برتر باشید و در حرفه خود پیشرفت کنید.

  

مهارت نرم چیست؟

مهارت‌های نرم، توانایی‌هایی هستند که به فرد امکان می‌دهند با دیگران ارتباط برقرار کرده و به طور مؤثر کار کنند.

چه یک سئوکار محتوا یا فنی، داخلی یا آژانس باشید، مهارت‌های نرم شما به شما کمک می‌کند تا در هر محیط کاری و فرآیندی پیمایش کنید. دلیلش این است که در هر نقشی، حتی نقش های فنی، ما همچنان با انسان های دیگر کار می کنیم. نیازی به گفتن نیست، سئو یک تلاش تیمی بسیار کاربردی است، به این معنی که شما باید در تعامل با سهامداران خود راحت باشید.

و اگر در سطح مدیریت سئو هستید، متوجه خواهید شد که تعامل پیچیده تری با رهبری دارید. به خصوص اگر مسئولیت دستیابی به استراتژی و پروژه ارگانیک خود را بر عهده بگیرید.

امروز، پنج مهارت نرم را به اشتراک می‌گذارم که می‌توانید بر روی آنها تمرکز کنید تا نحوه تعامل با اعضای تیم، سهامداران و رهبری خود را بهبود بخشید، و به شما کمک می‌کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید و به موفقیت شما کمک می‌کند.

مهمترین مهارت هایی که سئوکاران باید بدانند

  • همدلی

همدلی توانایی درک احساسات دیگران است، همراه با توانایی تصور اینکه شخص دیگری ممکن است چه فکر یا احساسی داشته باشد. بر اساس تحقیقات اخیر، همدلی مهمترین مهارت در رهبری است. اما چرا برای سئوکاران مهم است؟

خوب، دلیل اینکه همدلی مهارت شماره یک برای رهبری است این است که به شما کمک می کند روابط بهتر و معنی داری با افرادی که با آنها کار می کنید ایجاد کنید و درک خوبی از افرادی که با آنها کار می کنید داشته باشید. این برای سئوکارانی که در چندین عملکرد مختلف کار می کنند و روزانه با ذینفعان مختلفی درگیر هستند ضروری است. همدلی به مشارکت موفقیت‌آمیز و حل تعارض کمک می‌کند، که باعث بهبود بهره‌وری، همکاری و نتایج بهتر می‌شود.

بهترین راه برای بهبود همدلی این است که تعصبات خود را بررسی کنید و نحوه تعامل خود را با افراد اطراف خود مشاهده کنید. بر نحوه تعامل و تعامل با افرادی که دیدگاه متفاوتی با شما دارند تمرکز کنید. این در مورد استدلال منطقی پشت نظر هر کسی نیست، بلکه بیشتر برای این است که ببینید آیا می‌توانید احساسات و عواطف پشت چرایی تفکر دیگران را درک کنید. برای همدلی نیازی به توافق با کسی ندارید، بلکه باید بر درک، پذیرش و اعتبار بخشیدن به تجربیات دیگران تمرکز کنید.

  • قصه گویی

داستان گویی عمل به اشتراک گذاری یک داستان است. ساده به نظر می رسد، درست است؟ همه ما داستان می گوییم. ما داستان های شخصی خود مانند رویدادهای به یاد ماندنی از زندگی خود را به اشتراک می گذاریم. چیزی که دیده ایم، شنیده ایم یا تجربه کرده ایم. ما همچنین داستان هایی در مورد آنچه که آرزوی دستیابی به آن را داریم یا در مورد چیزی که از آن می ترسیم به اشتراک می گذاریم. داستان ها به ما کمک می کنند تا دنیا را درک کنیم و به ما امکان می دهد اطلاعات را به گونه ای به اشتراک بگذاریم که ارتباطات عاطفی ایجاد کند.

اما چرا من داستان سرایی را در این لیست گنجانده ام، اگر همه ما می دانیم چگونه این کار را انجام دهیم؟ خوب، به این دلیل است که ما همچنین باید یاد بگیریم که چگونه از آن در محل کار استفاده کنیم تا به موفقیت برسیم.

بیایید این را تجزیه کنیم. داستان‌ها به ما کمک می‌کنند تا دنیا را درک کنیم، به این معنی که یک داستان می‌تواند به انتقال پیامی واضح حتی در مورد پیچیده‌ترین موضوع کمک کند. بنابراین، اگر می‌خواهید مخاطبان غیرسئوی شما تفاوت بین خزیدن و نمایه‌سازی را درک کنند، می‌توانید یک قیاس در مورد اینکه چگونه موتورهای جستجو مانند کتابداران هستند و پایگاه داده پشت موتور جستجو مانند یک کتابخانه است، بگویید. قیاس ها شکلی عالی از داستان سرایی برای کمک به توضیح چیزهای ناآشنا با چیزهای آشنا هستند.

داستان‌ها همچنین به ایجاد ارتباطات عاطفی کمک می‌کنند، بنابراین استفاده از آنها در تجارت می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد با ذینفعان و رهبری کمک کند، که برای جلب رضایت و دستیابی به موفقیت ضروری است.

برای یافتن اینکه چه روایتی برای مخاطب شما خوب است و سبک داستان سرایی خود را توسعه دهید، باید تمرین کنید. نکته خوب این است که هر یک از این مهارت ها بر روی یکدیگر ساخته می شوند و شما می توانید به طور همزمان روی توسعه آنها تمرکز کنید.

  • گوش دادن 

گوش دادن به این معنی است که شما با دقت به هر کسی که با شما صحبت می کند گوش دهید. این امر مستلزم آن است که آنچه گفته می‌شود را جذب کنید و با هدف گوش دادن به آنچه که گوینده با شما ارتباط برقرار می‌کند کاملاً درک کنید.

حالا، شاید حدس زده باشید، اما گوش دادن فعال در واقع بخش اساسی همدلی و تفکر انتقادی است. و مهم است که گوش دادن به یک نفر را با شنیدن آنچه که کسی به شما می گوید اشتباه نگیرید. به خصوص به این دلیل که وقتی در مورد گوش دادن فعال صحبت می کنیم، به معنای چیزی فراتر از جذب کلمات گفته شده است. این فقط در مورد آنچه در ارتباط است نیست، بلکه نحوه انجام آن نیز اهمیت دارد. برای درک کامل طرف مقابل به زبان بدن و لحن صدا توجه کنید.

شما می توانید این مهارت را اول از همه با هوشیاری بیشتر و حضور بیشتر در زمانی که کسی با شما صحبت می کند، تقویت کنید. یادداشت های ذهنی مکالمه ایجاد کنید. می توانید تصور کنید که از برچسب ها برای درک بهتر احساس طرف مقابل استفاده کنید. آیا آنها هیجان زده، نگران یا بی تفاوت هستند؟ گوش دادن فعال به شما کمک می کند تا ذینفعان، اعضای تیم و رهبری خود را بهتر درک کنید و پایه و اساس مهارت نرم بعدی ما را تنظیم کنید.

  • ارتباط شفاف

ارتباط واضح استفاده موثر از ارتباطات کلامی و غیرکلامی به منظور تبادل و تفسیر موفق ایده ها و افکار است. هدف ارتباط دهنده این است که اطمینان حاصل کند که محتوای ارسالی به طور کامل توسط مخاطبانش قابل درک است.

ارتباط واضح به معنای متقاعد کردن کسی به حقیقت آنها نیست. این برای کمک به دیگران برای درک پیام مورد نظر است. دلیل تأکید بر این موضوع این است که اغلب احساس می‌کنیم اگر کسی ایده‌های ما را رد کند، پیشنهاد خود را به اندازه کافی روشن نکرده‌ایم. اگرچه این یک احتمال است، اما یک همبستگی نیست. ارتباط مبهم می تواند به همان اندازه ارتباط صریح و صریح منجر به رد شدن شود و بالعکس.

وقتی می‌خواهید این مهارت را بهبود ببخشید، روی بهبود درک مخاطبان از پیام خود تمرکز کنید. بنابراین ارتباط شفاف ضروری است. درک خوب مخاطب و نیازهای او، استفاده از زبان و مثال های مناسب و پیام های روشن. می‌توانید با جستجوی فعالانه و گوش دادن به بازخورد مخاطبان خود و بهبود مهارت‌های ارتباطی‌تان بر این اساس، این را بیشتر بهبود بخشید.

  • تفکر انتقادی

تفکر انتقادی، تحلیل و ارزیابی عینی و عینی حقایق موجود در مسیر عدالت است. این امر به ویژه در فضاهایی مانند سئو و بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است، زیرا سئو مملو از نظرات و واقعیت های گاه به گاه است و عینی بودن و آگاهی از تعصبات شما می تواند چالش برانگیز باشد.

پرسیدن سوالات (بهتر) بخش بزرگی از توسعه تفکر انتقادی است. برای انجام این کار، به مقدار کافی کنجکاوی و شک و تردید نیاز دارید. بدبینی به شما کمک می کند تا عادت به زیر سوال بردن مفروضات را در خود ایجاد کنید و تمرین استدلال از طریق منطق را بهبود می بخشد، در حالی که کنجکاوی شما را تشویق می کند تا ایده های مختلفی را کشف کنید. همچنین ممکن است بخواهید مهارت های تحقیقی خود را با نگاه کردن به اعتبار منابع خود و جستجوی فعالانه نظرات متفاوت با نظرات خود بهبود بخشید.

این به هیچ وجه کار آسانی نیست. استفاده از تلاش‌های خود برای تحقیق، پرسیدن سؤال و تعامل محترمانه با دیدگاه‌ها و تجربیات متفاوت از خودتان، زمان و انرژی می‌گیرد.

این مهارت هنگام بررسی نظرات سئو، تجزیه و تحلیل داده‌ها، بررسی دستورالعمل‌ها و الگوریتم‌های موتور جستجو مفید است. آنها همچنین می توانند هنگام ارائه به سهامداران یا تصمیم گیرندگان بسیار مفید باشند. تفکر انتقادی می تواند به شما کمک کند سوگیری تایید خود را کنترل کنید و برای مقابله با اضطراب و اعتراض آماده شوید. برای نکات بیشتر در مورد بهبود تفکر انتقادی خود، این مقاله را از Harvard Business Review بررسی کنید.

نتیجه گیری

وقتی صحبت از سئو به میان می آید، توسعه این پنج مهارت نرم به شما کمک می کند در موارد زیر موفق تر باشید:

  • ایجاد روابط بهتر با انواع ذینفعان و همچنین تیم هایی با عملکرد بهتر.
  • ارائه موفقیت آمیز به رهبری و دریافت رضایت از آن.
  • بهبود بهره وری در پروژه های چند کارکردی.
  • درک عمیق تر و واقعی تر از الگوریتم های گوگل برای افراد غیر سئو.
  • بهبود درک شما از "تصویر بزرگ" و ارتباطات سطح بالا بین SEO و سایر عملکردهای تجاری.

ایجاد مهارت های نرم شما می تواند سخت باشد، و هیچ گواهی ملموسی وجود ندارد که بگوید شما بر آنها تسلط دارید. این نیاز به تمرین و ثبات دارد و - درست مانند SEO - هرگز به طور کامل تمام نمی شود. این طرز فکری است که الهام بخش انجام کار روزانه است و انگیزه می دهد تا به طور مداوم مجموعه مهارت های خود را توسعه دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.