مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

راهنمای جامع خرید فرش دستباف کاشان

فرش دستباف کاشان به عنوان نمادی از فرهنگ و هنر ایران، جلوه زیبایی به خانه‌های اصیل ایرانی می‌بخشد. فرش دستباف کاشان با توجه به زیبایی چشم‌نواز، جنس و کیفیت نرم و لطیف همواره مورد توجه افراد بوده است. این فرش‌ها علاوه بر اینکه بخشی از فرهنگ و هنر ایران را نشان می‌دهند، فضای هر خانه‌ای را نیز متحول می‌کنند. در هنگام خرید فرش دستباف کاشان نکات زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

 از جنس نخ و رنگ گرفته تا طرح و نقشه فرش همگی در انتخاب و خرید و فروش فرش دستباف کاشان نقش دارند. با فهمیدن نکاتی که در ادامه توضیح می‌دهیم با وجود تنوع زیاد، طراحی و نقش‌های فرش دچار سردرگمی نمی‌شوید؛ پس با ما همراه باشید و با نحوه خرید فرش دستباف کاشان به صورت کامل آشنا شوید.

نکات خرید فرش دستباف کاشان

فرش دستباف در مقایسه با فرش‌های ماشینی بسیار محکم بوده و عمر طولانی دارد. برای بافتن فرش دستباف از الیاف‌های طبیعی و رنگ‌های متنوع استفاده می‌شود. فرش دستباف کاشان در مقایسه با فرش ماشینی هر چقدر پاخور بیشتری داشته باشد و  قدیمی‌ترین باشد از ارزش بالایی برخوردار است. نکاتی که در انتخاب و خرید فرش دستباف کاشان باید در نظر بگیرید به شرح زیر است:

سلیقه شخصی

 انتخاب فرش منطقی است که طبق سلیقه شخص صورت گیرد، یعنی فرد طبق سلیقه خود انتخاب کند که فرش دستباف چه ابعاد داشته باشد یا در بافتن آن از چه رنگ‌هایی استفاده شود.

فضایی که فرش در آنجا قرار می‌گیرد

قبل از انتخاب و خرید فرش دستباف باید ابعاد و اندازه محلی را که قصد پهن کردن فرش در آنجا دارید را اندازه گیری کنید. اکثرا فرش‌های دستباف کاشان در ابعاد ۶ و ۹ متر در رنگبندی و طرح‌های مختلف بافته می‌شوند. پس چنانچه می‌خواهید برای اتاق فرش تهیه کنید، فرش دستباف ۶ متری کاشان مناسب است ولی برای فضای بزرگتر مثل پذیرایی بهتر است فرش دستباف ۹ متری کاشان را خریداری کنید. در هنگام خرید؛ همچنین دقت کنید که فرش در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد یا قرار است در آشپزخانه، زیر میز یا اتاق پهن کنید. تمامی این موارد در انتخاب و خرید فرش دستباف به شما کمک می‌کند.

اندازه فرش

با توجه به اینکه می‌خواهیم فرش را کجا پهن کنیم و نیز با توجه به سلیقه افراد فرش در اندازه‌های مختلف بافته می‌شود. فرش زیر میز ناهارخوری را باید به گونه‌ای انتخاب کنید که پایه‌های میز روی آن قرار گیرد؛ پس فرش دستباف ۶ متری کاشان را انتخاب کنید. برای قسمت پذیرایی خانه فرش بایستی بین مبل و کاناپه پهن شود تا هنگامی که روی مبل نشسته‌اید، زیر پاهای خود احساس کنید. برای قسمت پذیرایی نیز بهتر است فرش دستباف ۹متری کاشان را انتخاب و خریداری کنید.

طرح فرش

طرح فرش یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید فرش دستباف کاشان است که به سلیقه شخصی افراد و سبک دکوراسیون بستگی دارد. اگر سبک فضای داخلی منزلتان مدرن است، انتخاب فرش‌ با نقش‌های هندسی جلوه زیبایی دارد ولی اگر فضای منزلتان سنتی است، فرش با طرح‌های ترنج بهترین انتخاب است. فرش با طرح ترنج را در پذیرایی یا محل‌هایی که دید بیشتری دارد، پهن کنید تا زیبایی و جلوه فرش بیشتر به چشم بیاید. 

از دیگر نکات مهم در انتخاب فرش دستباف کاشان به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • برای بخش‌های پرتردد خانه سعی کنید فرش‌هایی با دوام و رنگ چرک را انتخاب کنید.
  • فرش دستباف کاشان گران و ارزشمند است؛ از همین رو برای بخش‌هایی از خانه که پاخور کمتری دارد استفاده کنید.
  • در زمان خرید فرش دستباف به تمام قسمت‌های فرش؛ به خصوص حاشیه‌ها دقت کنید تا اثری از رطوبت، پارگی و یا لکه وجود نداشته باشد.
  • دقت کنید که هر چه بافت فرش ریزتر و تراکم گره‌ها بیشتر باشد دارای کیفیتی بالاتری نسبت به درشت‌بافت است؛ به همین منظور در زمان انتخاب و خرید میزان گره و رج شمار را از فروشنده بپرسید.
  • برای خرید فرش دستباف به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.
  • موقع خرید فرش یک دستمال نمدار را روی فرش بکشید اگر فرش رنگ پس داد، یعنی فرش ماشینی بوده و دستباف نیست و باید از خرید آن صرف نظر کنید.

چگونه کیفیت فرش دستباف را تشخیص دهیم؟

برای اینکه در بتوانید در هنگام خرید فرش‌ دستباف به کیفیت آن پی ببرید بایستی به موارد زیر دقت کنید:

  • فرش دستباف محصولی نیست که بتوان از دست فروش‌های کنار خیابان تهیه کرد بلکه کالای بسیار ارزشمند و گرانی است‌. قیمت فرش‌ دستباف کاشان زیاد است؛ بنابراین در هنگام خرید به این موارد توجه داشته باشید.
  • فرش را روی زمین پهن کنید و دقت داشته باشید که تمام قسمت‌های فرش طرح یکدستی داشته باشند.
  • پشت فرش دستباف گره‌هایی خورده است که یکنواخت نبوده و صاف نیست؛ پس چنانچه گره‌ها حالت یکنواختی داشتند، فرش دستباف نیست.
  • یکی دیگر از راه‌های تشخیص کیفیت فرش دستباف طرح و نقش آن است، یعنی فرش دستباف از تقارن و یکنواختی برخوردار نیست.

بازرگانی پاسبان زاده معتبرترین مرکز فروش فرش دستباف کاشان

یکی از معتبرترین مراکز فروش فرش دستباف کاشان، بازرگانی فرش دستباف ۷۰۴ کاشان پاسبان زاده است که به مشتریان به صورت حضوری و آنلاین خدمات ارائه می‌کند. با خرید از بازرگانی پاسبان زاده این امکان را خواهید داشت تا از میان تنوع وسیعی از فرش‌ها، بهترین فرش را برای منزلتان انتخاب کنید.