مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

دلایل نگرفتن رتبه در گوگل

این روزها، هرکسی که تا حدودی با SEO آشنایی داشته باشد، می داند که محتوای یک سایت یکی از عوامل اصلی بهینه سازی است. اگرچه هنوز بین متخصصان مختلف سئو در این زمینه بحث‌هایی وجود دارد، اما در این مقاله ایجاد محتوای وب سایت را مهمترین بخش سئو می‌دانیم و به بررسی عدم اصلاح رتبه‌بندی می‌پردازیم - دلیل آن دقیقاً چیست. محتوا < تبدیل می‌شود 

 تصور کنید که تحقیقات زیادی در مورد بازاریابی اینترنتی برای سایت خود انجام داده اید. سپس متوجه خواهید شد که باید یک سری کلمات کلیدی را برای بهینه سازی صفحات پر بازدید سایت خود مشخص کنید و آنها را در محتوای سایت خود بگنجانید. پس از آن، باید منتظر بمانید تا صفحه مورد نظر برای آن کلمه کلیدی از گوگل رتبه بالاتری بگیرد.

اکنون، پس از گذشت چندین ماه، آن صفحات رتبه بالاتری نداشته اند و تفاوتی در جذب کاربران به کسب و کار شما وجود ندارد. حال مشکل این است که در چنین شرایطی باید چه کار کنیم تا ارزش محتوای سایت خود را افزایش دهیم.

حتی مشاهده شده است که برخی از سئوکاران حرفه ای با اجرای طیف وسیعی از استراتژی های خود نتوانسته اند چنین محتوایی را بهبود بخشند. بدیهی است که این وضعیت برای شما ناراحت کننده خواهد بود. اما مراقب باشید که دست از تلاش برندارید. زیرا هدف شما تولید محتوای سایت بود و طبیعتاً می خواهید به آن در سریع ترین زمان و بهترین حالت ممکن دست یابید.

تولید محتوای سایت

الگوریتم های موتورهای جستجو، از جمله گوگل، فاکتورهای زیادی برای انتخاب بهترین محتوا برای رتبه بندی در رتبه های برتر صفحات نتایج جستجو دارند. از لینک های داخلی صفحه سایت شما گرفته تا سرعت بارگذاری سایت، مجموعه ای از این عوامل است.

موتورهای جستجو می دانند که هیچ کاربری علاقه ای به خواندن محتوای تکراری، بی فایده و بی ربط ندارد. برای درک بهتر این موضوع، توصیه می شود SERP ها را بررسی کنید تا متوجه شوید که وب سایت هایی که از محتوای کپی شده استفاده می کنند رتبه بسیار پایینی دارند.

البته شما نمی خواهید این اتفاق برای محتوای شما بیفتد. قبل از هر اقدامی، بهتر است در مورد موضوع تولید محتوای خود تحقیق خوبی انجام دهید تا محتوای شگفت انگیزی برای کسب و کار خود تولید کنید، به گونه ای که اگر شخصاً موضوعی را در موتور جستجو جستجو می کنید، تولید می کنید. برای پاسخ به سوال، حتما محتوای سایت خود را بخوانید.

جای نگرانی نیست و هر چه تلاش بیشتری برای ساخت محتوای سایت خود اصیل، هوشمند و معتبر انجام دهید، کسب و کار شما بهتر خواهد شد. اما مطمئناً برای کسب رتبه برتر از گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری راه طولانی در پیش خواهید داشت و با استفاده از نکات مهم آموزش ایجاد محتوا که می توانید انجام دهید، این کار را برای شما و برندتان آسان تر می کند.

استفاده از لینک در تولید محتوا

لینک های داخلی سایت یکی از عوامل اصلی و مهمی است که برای بهینه سازی محتوای سایت به آن نیاز خواهید داشت. در واقع، بهتر است این ایده را از ذهن خود دور کنید که می توانید بدون استفاده از استراتژی های ساخت لینک مناسب، بهتر از گوگل رتبه بندی کنید. برای درک بهتر این موضوع، صفحات وب سایت خود را از دیدگاه گوگل بررسی کنید. اگر گوگل متوجه شود که محتوای سایت شما قوی و قانونی است و کلمات کلیدی که استفاده می کنید به روز و جدید هستند، اگر لینک های داخلی سایت شما نیز از استراتژی ساخت لینک درست پیروی کنند، برای محتوای شما خوب رتبه می دهد. این کار را انجام دهید، گوگل می داند که به دلایلی نمی خواهید لینک هایی را از وب سایت های دیگر جذب کنید. در نتیجه، محتوای سایت شما رتبه بندی نخواهد شد.

برای درک بهتر، لازم است از دیدگاه کاربر به آن نگاه کنید. تصور کنید کاربری در حال خواندن مقاله ای در وب سایتی است که لینکی به سایت شما دارد. این به کاربران نشان می دهد که محتوای سایت شما کاملاً مرتبط و قابل اعتماد است. پیوندها به کاربران اجازه می‌دهند به دلخواه خود به سایت‌های مختلف پیمایش کنند و مهمتر از آن، وب‌سایت شما را قانونی‌تر نشان می‌دهند.در آخر به شما پیشنهاد می کنم در مورد تمامی نکاتی که ذکر شد با دقت فکر کرده و بررسی های لازم را انجام دهید. این واقعیت که صفحات وب سایت شما جدا از محتوا در رتبه بندی گوگل عملکرد خوبی ندارند، می تواند به دلایل مختلفی باشد که باید توسط کارشناسان بررسی شود.

استفاده از کلمات کلیدی درست

مساله انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای محتوای سایت یکی از مهمترین مسائل در زمینه سئو سایت است. طبیعتا شما نیز از اهمیت و جایگاه عبارات کلیدی در محتوای سایت آگاه هستید. نکته مهم این است که چگونه این کلمات کلیدی را به بهترین نحو در محتوای سایت خود بگنجانید.

برای بهینه‌سازی محتوا، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی را که در متن خود استفاده کرده‌اید دوباره بررسی کنید. رتبه‌بندی برخی از کلمات کلیدی دشوار است زیرا سطح رقابت بالایی برای آنها وجود دارد. بنابراین، پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از این نوع عبارات، از کلیدواژه های طولانی یا کلیدواژه های دم بلند استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی طولانی می تواند به راحتی صفحات وب سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل بهبود بخشد. همچنین می تواند برای کسب و کار شما بسیار مفید باشد. زیرا رقابت برای این نوع کلمات کلیدی زیاد نیست و به راحتی می توانید رتبه خوبی از گوگل برای آن کسب کنید.

ممکن است از خود بپرسید که چگونه این امر کسب و کار ما را بهبود می بخشد. در پاسخ به این سوال باید بگویم افرادی که از عبارات طولانی برای خرید محصول استفاده می کنند، قطعاً قصد خرید همان محصول را از صفحه بالای نتایج جستجو دارند.

بنابراین بهتر است در اسرع وقت درباره استفاده از کلمات کلیدی طولانی برای کسب و کار خود تحقیق مناسبی انجام دهید. بنابراین بهتر است قبل از محتوای سایت خود به جستجوی کلمات کلیدی در اینترنت بپردازید و موارد پیشنهادی موتورهای جستجو را به عنوان کلمات کلیدی طولانی در متن خود قرار دهید.

پس از آن، می‌توانید از ابزارهای رایگان مختلفی که گوگل برای کاربران خود در نظر گرفته است استفاده کنید تا وضعیت و وضعیت این عبارات کلیدی را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید که چه تأثیری بر تجارت شما خواهد داشت، بهتر است. SEMrush یا Google Keyword Planner یکی از بهترین این ابزارها است.

نکته مهم دیگری که باید در مورد کلمات کلیدی به خاطر بسپارید این است که همانطور که محتوای سایت شما می تواند در طول زمان کهنه و بی اثر شود، کلمات کلیدی محتوا نیز ارزش و اعتبار خود را از دست می دهند که عبارات کلیدی سال یا ماه گذشته ممکن است برای شما مفید باشد. نقشی در کسب و کار شما امروز داشته باشید.

در نتیجه، همیشه توصیه می‌شود که فعالیت‌های تحقیق در مورد کلمات کلیدی را به طور کامل انجام دهید تا محتوای تازه و معتبری داشته باشید تا همیشه به کاربران وب‌سایت خود ارائه دهید.

بروزرسانی مستمر محتوای سایت

اکنون، اگر موارد بالا را با دقت مطالعه کرده باشید، می‌دانید که قوانین خاصی برای رتبه‌بندی صفحات سایت‌های مختلف در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد. تا کنون، ما در مورد محتوای مرتبط و کلمات کلیدی جدید با ارزش صحبت کرده ایم. همچنین متوجه شدیم که این موارد تضمین کننده جذب کاربران بیشتر به وب سایت شما هستند.

همانطور که ذکر شد، ما متوجه شدیم که با گذشت زمان، ممکن است محتوای سایت و کلمات کلیدی شما دیگر برای موتورهای جستجو مهم نباشد. پیرو این موضوع باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر در زمینه به روز رسانی مطالب قدیمی سایت خود فعالیتی ندارید، وب سایت شما نیز می تواند تاثیر زیادی در عدم رتبه بندی مطالب سایت داشته باشد. بنابراین بسیار مهم است که محتوای سایت خود را به طور مرتب به روز کنید.

حتی داشتن دامنه مناسب برای رتبه بندی بهتر ممکن است در بهبود محتوای قدیمی سایت موثر نباشد. برای موتورهای جستجو بسیار مهم است که تمام تلاش خود را برای به روز رسانی محتوای سایت به منظور ارائه محتوای معتبر، مرتبط و سئو انجام دهید.

اگر چند ماه است که محتوای خود را بررسی نکرده‌اید، بهتر است آن را در اولویت قرار دهید و آن را در اسرع وقت انجام دهید. شرایط کلیدی محتوای سایت خود را بررسی کنید و تغییرات لازم را در هر موردی که باید به روز شود، اعمال کنید.

در این مورد، می‌توانید دوباره از ابزار SEMrush استفاده کنید تا ببینید که چگونه علایق و پرسش‌ها و پاسخ‌های کاربر Google در طول زمان تغییر کرده است. پس از آن، بهتر است با جستجوی کلمات کلیدی متن خود در گوگل، وضعیت صفحه سایت خود را بررسی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.