مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

راه های جریمه نشدن سایت در گوگل

جریمه شدن سایت ها موضوعی است که باید در فرآیند SEO به آن پرداخته شود. نکته مهم این است که چگونه می توانید از پنالتی های گوگل جلوگیری کنید و با استفاده از روش های سئو از صفحه خود محافظت کنید. این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا سایت هایی که در گوگل جریمه می شوند می توانند ترافیک جستجوی شما را کاهش دهند یا حتی از بین ببرند. این فرآیند ممکن است به گونه ای باشد که با هیچ روش و استراتژی بازاریابی قابل حل نباشد.

 با هر به‌روزرسانی جدید در الگوریتم رتبه‌بندی Google، موتور جستجو استانداردها و عوامل رتبه‌بندی خود را کمی بیشتر می‌کند. وب سایت هایی که از به روزترین روش های سئو استفاده نمی کنند ممکن است توسط گوگل جریمه یا جریمه شوند. برای بررسی جریمه‌های سایت در Google، در مرحله اول، باید رتبه سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

پنالتی سایت

اصطلاح جریمه یا جریمه سایت به معنای هرگونه تأثیر منفی بر رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک وب‌سایت است که ناشی از به‌روزرسانی الگوریتم Google یا جریمه‌های دستی است.  هر چیزی که مستقیماً دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت Google را نقض کند، می‌تواند منجر به جریمه شدن سایت شما شود. در گوگل، سایت ها بر اساس الگوریتم های پنالتی و راهنما به دو دسته اصلی تقسیم می شوند. این یک مجازات برای استفاده از استراتژی های سئو کلاه سیاه در فرآیند فعالیت شما است.

نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که گوگل در واقع به الگوریتم خود اعلام نمی کند که سایت شما باید جریمه شود؛ هنگامی که فعالیت های شما مطابق با فاکتورهای رتبه بندی این الگوریتم نباشد، سایت شما به صورت خودکار ممکن است که جریمه شود.

دستورالعمل برای جلوگیری از جریمه شدن سایت در گوگل

شما باید تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن روش های سئو سایت که عامل اصلی جریمه شدن هستند انجام دهید.

    • خرید پیوندها را متوقف کنید؛ پیوندهایی که به سئوی سایت شما کمک می کنند طبیعی به نظر می رسند. اطمینان حاصل کنید که یک برچسب nofollow به هر پیوند پولی (مثلاً تبلیغات) اضافه شده است. بنابراین، به گفته گوگل، این پیوندهای دسته بندی نقشی در روند پیوند سایت شما ندارند.
    • استفاده صحیح از کلمات کلیدی در متن محتوا؛ سعی نکنید محتوای خود را با کلمات کلیدی بمباران کنید. این نه تنها باعث بهبود رتبه سایت شما می شود، بلکه یکی از عوامل اصلی جریمه شدن سایت ها در گوگل نیز می باشد. برای انجام درست آن پیشنهاد می کنم از نکات آموزش تولید محتوا استفاده کنید.
    • تولید محتوای یا کیفیت معتبر و منحصر به فرد؛ طبیعتاً برای دستیابی به رتبه های برتر در صفحات نتایج جستجو، نمی توانید محتوای نامناسب را به کاربران ارائه دهید

بررسی جریمه های گوگل و روش های جلوگیری از آن ها

در بالا اشاره کردم که جریمه های گوگل به دو دسته کلی الگوریتمی و دستی تقسیم می شوند. حال برای بررسی بهتر پنالتی این سایت باید بدانید دقیقا با چه نوع پنالتی گوگل مواجه شده اید. این موتور جستجو برای هر نوع جریمه سایت در گوگل نام های مختلفی در نظر گرفته است که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

پنالتی الگوریتم پاندا

این موتور جستجو الگوریتم پاندا را در فوریه 2011 معرفی کرد. این به روز رسانی در واقع با هدف بررسی و حذف وب سایت هایی که کیفیت پایینی دارند طراحی شده است. بنابراین، هدف اصلی این الگوریتم پاندا گوگل نمایش وب سایت هایی در صفحات نتایج جستجو است که با کیفیت بالا و مفید برای کاربر هستند. ارائه کیفیت خوب و ارائه کیفیت خوب، نه رتبه بندی آنها در بالا می تواند بر اساس الگوریتم پاندا پیدا شود.

به‌روزرسانی‌های پاندا در ابتدای سال 2016 رشد زیادی داشته و به بخش مهمی از الگوریتم اصلی Google تبدیل شده‌اند. اگر الگوریتم پاندا Google تشخیص دهد که محتوای شما کیفیت پایینی دارد، مطمئناً این سایت شما را مجازات می‌کند. بنابراین، رتبه شما به شدت کاهش می یابد.

نحوه جلوگیری از جریمه یا پنالتی پاندا گوگل

با نوشتن مقاله هایی بر اساس بروزترین نکات آموزش تولید محتوا می توانید گوگل را در این زمینه، از فعالیت‌ های خود راضی نگه دارید. پیشنهاد می کنیم که مقاله های پیشین سایت خود را بازنویسی کرده و نکات سئو سایت را در تمامی آن ها به خوبی پیاده سازی کنید. در این حالت کیفیت صفحات سایت شما به شدت افزایش پیدا می‌کند و احتمال اینکه از طریق الگوریتم پاندا گوگل جریمه شوید نیز به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

مجازات پنگوئن Google

الگوریتم Google Penguin یا شناسایی پیوندهای هرزنامه، با هرزنامه های وب مبارزه می کند. هنگامی که یک سایت دارای تعداد زیادی لینک غیرطبیعی در نمایه بک لینک خود است، گوگل مشکوک می شود که شما واقعاً سعی دارید سیستم رتبه بندی سایت خود را دستکاری کنید. در نتیجه، شما درگیر جریمه سایت خواهید شد.

البته گوگل اعلام کرده است که پنلیت پنگوئن گوگل دیگر مانند گذشته کار نخواهد کرد. این نوع جریمه سایت در واقع تاثیر لینک های بی کیفیت را در رتبه بندی سایت کاهش می دهد یا کاملاً از بین می برد.

چگونه از جریمه پنگوئن جلوگیری کنیم

این پنالتی به عنوان جریمه مرتبط با پیوند نیز استفاده می شود. اگر گوگل متوجه شود که سایتی در حال خرید یا فروش لینک، تعامل با لینک بیلدینگ یا شرکت در هر نوع عملیات لینک سازی غیرطبیعی است، قطعا آن سایت را جریمه خواهد کرد. در نتیجه، بهتر است از این روش در استراتژی سئوی خود استفاده نکنید و به طور مرتب لینک های سایت خود را رصد کنید.

جریمه الگوریتم بینابینی نفوذی

الگوریتم بینابینی نفوذی در سال 2017 معرفی شد. تنها گوشی های موبایل تحت تاثیر جریمه شدن سایت ها توسط این الگوریتم قرار می گیرند. اگر گوگل تشخیص دهد که سایتی بین کلیک کاربرانش صفحات مستقلی را نشان می دهد، آن سایت را جریمه می کند. طبق این الگوریتم، آن سایت باید جریمه شود.

جریمه های دستی Google

علاوه بر تمام جریمه‌های الگوریتمی، این امکان برای کارمندان Google وجود دارد که به صورت دستی وب‌سایت شما را در معرض افت شدید رتبه قرار دهند. اعضای تیم وب هرزنامه Google می‌توانند وب‌سایت‌ها را به صورت دستی بررسی کنند و جریمه‌هایی اعمال کنند یا حتی یک سایت را از این فهرست حذف کنند.

چگونه از جریمه های دستی Google اجتناب کنیم

جریمه‌های دستی ممکن است ناشی از هر چیزی باشد که مستقیماً دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت Google را نقض کند. این مجازات‌ها اغلب به محتوای نامعتبر (در زمینه بند جریمه پاندا)، پیوندهای غیرطبیعی (در زمینه جریمه پنگوئن) یا موارد دیگری که مغایر با اصول Google هستند مربوط می‌شوند.

برای رفع این مشکل، باید در ذخیره سایت خود بسیار سریع عمل کنید. ابتدا باید تمام مشکلات بالا را حل کنید و سپس از حساب Google Search Console خود استفاده کنید تا از Google بخواهید دوباره صفحات سایت شما را بخزد و چگونه هر یک از آنها رتبه بندی می کنند. جریمه، درخواست تجدید نظر کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.