مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

کلمات کلیدی LSI چیست؟

یکی از موضوعات اصلی گوگل، کلمات کلیدی LSI است که از سال 2015 رشد قابل توجهی داشته است. گوگل هنوز دقیقاً به مدیران وب‌سایت توضیح نداده است که کلمه کلیدی LSI به چه معناست.

 LSI مخفف عبارت implicit semantic index; به مفهوم نظام نمایه معنایی نهفته. به طور خلاصه، این یک برنامه کامپیوتری است که برای کمک به درک مترادف یک متن طراحی شده است. البته ممکن است شنیده باشید که گوگل خبرهایی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را اعلام کرده است.

این ممکن است هنوز برای برخی از شما کمی پیچیده باشد. جای نگرانی نیست کلمات کلیدی LSI اکنون بخش مهمی از الگوریتم رتبه بندی موتور جستجوی گوگل هستند. در نتیجه، ارزش آن را دارد که مدتی را برای یادگیری بیشتر در مورد این مفاهیم صرف کنید، و طبیعی است که می توانید از این اطلاعات برای بهبود استراتژی بهینه سازی وب سایت خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

اگر این دسته از کلمات کلیدی را نادیده بگیرید، می تواند دو مشکل بزرگ برای وب سایت و تجارت اینترنتی شما ایجاد کند:

  • از دست دادن مخاطبین
  • عقب افتادن از رقبا
  • رتبه‌بندی نشدن برای کلمات کلیدی زیاد
  • از دست دادن ترافیک گوگل

LSI چیست؟

فرایند LSI با الگوریتم رتبه‌بندی Google آغاز می‌شود. LSI در سال 2004 در الگوریتم رتبه‌بندی گوگل پیاده‌سازی شد تا به موتورهای جستجو کمک کند نتایج مرتبط را برای کاربران خود نمایش دهند.

البته، توجه داشته باشید که پیاده سازی LSI فقط برای کلمات کلیدی نبود. LSI در واقع دری را به روی Google باز کرد تا متن لنگر پیوندهای جداگانه را بفهمد یا بفهمد که چگونه تعدادی از وب سایت های پیوند شده واقعاً به یکدیگر متصل هستند.

غیر از این موارد، گوگل با به روز رسانی الگوریتم رتبه بندی خود تغییر عمده ای در این زمینه ایجاد کرد. پس از آن به روز رسانی، الگوریتم گوگل به طور کامل تغییر کرد. گوگل دیگر نمی خواست عبارات کلیدی مختلف را دقیقاً با یکدیگر مطابقت دهد و در نهایت تصمیم گرفت آنها را برای کاربران در صفحه نتایج جستجوی خود نمایش دهد. در واقع، موتورهای جستجو توانستند نتایجی را به کاربران نشان دهند که از نظر معنایی با یکدیگر مرتبط هستند.

معمولاً این بدان معنی است که موتور جستجوی Google از کلمات کلیدی که در محتوای خود استفاده می کنید و تعداد آنها در محتوای خود راضی نیست. در عوض، گوگل روی موضوعی که می‌خواهید به مخاطبان ارائه دهید تمرکز می‌کند.

اکنون خوب است بررسی کنید که این فرآیند چگونه انجام می شود. با خزنده موتور جستجوی گوگل شروع می شود. هنگامی که گوگل صفحه شما را می خزند، از چه عباراتی استفاده می کند تا بفهمد موضوع کلی صفحه چیست و شما می خواهید به چه چیزی بپردازید؟ اما پس از به‌روزرسانی LSI، خزنده‌های Google سعی می‌کنند روی کلمات کلیدی دیگری که در محتوای خود استفاده می‌کنید تمرکز کنند. الگوریتم Google بر این اساس است که خزنده‌ها را وادار می‌کند تا درک خوبی از عنوان کسب‌وکار شما، نوع فعالیتی که انجام می‌دهید، و صفحات کلی سایت شما داشته باشند.

در واقع، الگوریتم‌های گوگل می‌توانند یک صفحه را مطالعه کنند تا بفهمند موضوع و زمینه آن چیست. این به چه معناست؟

Google می تواند تک تک کلمات یک صفحه سایت را بررسی کند. به طور جداگانه. برای مثال، این موتورهای جستجو می توانند بین معنای اصلی یک کلمه و آرایه ادبی آن تمایز قائل شوند. به عنوان مثال، شما به طور قانونی از یک عبارت استفاده می کنید اما معنای متفاوتی در ذهن خود دارید.

بنابراین، گوگل موضوع یک متن را با استفاده از عبارات کلیدی مشخص می کند. درست مثل یک انسان که همان متن را می خواند. اینجاست که مفهوم LSI در الگوریتم رتبه‌بندی Google رتبه بسیار بالایی دارد.

هدف اصلی گوگل نمایش نتایج خوب برای کاربرانش است. حتی قطعاتی که هیچکس آن را کشف نکرده است. این یک دستاورد بسیار ارزشمند است که گوگل بدون مفهوم LSI نمی تواند به آن دست یابد.

نکته بسیار مهم این است که برخی افراد اشتباه می کنند؛

تاکنون باید درک گسترده و درستی از کلمات کلیدی LSI داشته باشید و می دانید که باید از کلمات کلیدی LSI در محتوای خود استفاده کنید. اما سوال اساسی این است که

چه عباراتی برای استفاده به عنوان کلمات کلیدی LSI در متن محتوای سایت شما، مناسب هستند؟

چگونه بهترین کلمات کلیدی LSI را پیدا کنیم؟

تکنیک ها و ترفندهای بی شماری برای پیدا کردن بهترین عبارت های کلیدی LSI وجود دارند که ما دو مورد از مهم ترین آن ها را بیان می کنیم:

شناخت کسب و کار

اولین قدمی که باید بردارید تحقیق در طبیعت است. شما باید تا حد امکان اطلاعات کسب و کار خود را به دست آورید. وقتی کسب و کار و صنعت خود را تا آنجا که ممکن است بشناسید، طبیعتاً خواهید فهمید که بهترین کلمات کلیدی LSI چیست و از چه عباراتی استفاده کنید می تواند به بهبود کسب و کار شما کمک کند. کارهای زیادی انجام دهید.

به عنوان مثال، فرض کنید یک کسب و کار اینترنتی دارید و قصد دارید محصول خاصی را بفروشید. همچنین می دانید که مخاطبین شما از عنوان اصلی محصول برای خرید در Google استفاده نمی کنند. در نتیجه، در ابتدا، عبارت کلیدی اصلی را به عنوان عنوان صحیح محصول نگه می‌دارید و عبارتی را که می‌دانید کاربران برای رسیدن به محصول شما استفاده می‌کنند، به‌عنوان کلیدواژه LSI در نظر می‌گیرید.

در نتیجه کسب دانش کافی و دقیق از روند فعالیت های تجاری، می تواند به شما در یافتن بهترین کلمات کلیدی مترادف کمک کند. حالا شما تحت پوشش هستید. به این ترتیب، توضیح مختصری از محصول خود را در قلب محتوای خود قرار داده اید و همچنین از عبارتی استفاده می کنید که کاربران شما اغلب برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. وقتی گوگل صفحه شما را می خزد، متوجه می شود که این مترادف ها به یک تجارت مرتبط هستند و در واقع از محتوا و دانش شما برای ارائه نتایج مرتبط برای کلمات کلیدی LSI به افراد مختلف استفاده می کند.

اکنون اولین گام برای یافتن بهترین کلمات کلیدی مترادف را آموخته اید. اما این کافی نیست. علاوه بر کسب و بهبود دانش در مورد کسب و کار خود، باید از ابزارهایی نیز استفاده کنید.

استفاده از ابزارهای آنلاین

پس از اینکه گوگل تصمیم گرفت به مترادف کلمات کلیدی یا LSI اهمیت زیادی بدهد، برخی از برنامه نویسان شروع به فکر کردند که برخی از ابزارها برای انجام خودکار این فرآیند تولید می کنند.

طبیعی است که اولین ابزار موجود در این زمینه خود موتور جستجوی گوگل باشد. این موتور جستجو، وقتی می‌خواهد با استفاده از یک کلمه کلیدی به موضوع خاصی برسد، کلمات کلیدی LSI را نیز پیشنهاد می‌کند. یعنی همان پیشنهادات گوگل که مطمئناً با آنها آشنا هستید.

ابزارهای تحقیقی رایگان و غیررایگان برای کلمات کلیدی بسیار زیاد است که مرور آنها زمان زیادی را می طلبد. در نتیجه، ما تنها یک ابزار را به شما پیشنهاد می کنیم تا بفهمید کلمات کلیدی LSI چیست و چگونه از آنها استفاده کنید.

اگر می خواهید رابط کاربری راحت و آسانی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم از ابزار keywordtool.io استفاده کنید. این ابزار اطلاعات بسیار مفید دیگری در مورد کلمات کلیدی هدف خود در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از آنها برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید. البته برای دسترسی کامل به این اطلاعات طبیعی است که باید مبلغ مشخصی را به عنوان عضویت پرداخت کنید. البته، اطلاعاتی که می توان به صورت رایگان به دست آورد، می تواند کمک خوبی به فعالیت های بهینه سازی وب سایت شما باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.