مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

بهترین روش های ساخت بک لینک برای سئو

یکی از ارکان اصلی بهینه سازی سایت است. همچنین، همه در سئو سایت خود به آن نیاز خواهند داشت. اهمیت لینک های ارزشمند در سئو بر هیچکس پوشیده نیست. با این حال، آنچه بیشتر مورد بحث قرار می گیرد این است که چگونه پیوندهای ورودی را به درستی ایجاد کنیم.

 همه کارشناسان حرفه ای سئو موافق هستند که راه های طبیعی زیادی برای جذب بیش از یک یا دو لینک وجود دارد. پس بهتر است از روش های خلاقانه برای ایجاد لینک های ارزشمند استفاده کنید.

لینک سازی طبیعی

لینک بیلدینگ طبیعی فرآیندی است که شما خودتان در تولید آن مشارکت دارید. مانند استفاده از روش های پست مهمان، ابزارهای اطلاع رسانی و لینک های خرید. Natural Link Building (ساختار پیوند طبیعی)، بیان می‌کند که باید به گونه‌ای فعال باشید که سایر صاحبان وب‌سایت اصرار داشته باشند که به وب‌سایت شما پیوند دهند.

جذب لینک از سایت های معتبر

اگر لینک سازی راهی برای توسعه یافتن باشد، آیا تنها باید منتظر ماند تا لینک ها به سمت سایت شما سرازیر شوند؟ متاسفانه پاسخ منفی است. این عمل نیازمند تلاش جدی برای به وقوع پیوستن می باشد. کلید اصلی برای انجام این کار تولید محتوای ارزشمند و افزایش مراحل بازاریابی سایت خود به چندین مرحله می باشد.

اگر برند شما شناخته شده نباشد، احتمال لینک دادن به شما کاهش پیدا می کند. شما باید وب سایت، محتوا و برند خودتان را بیشتر در معرض دیده شدن قرار بدهید. خوشبختانه هر کدام از روش های زیر بر اساس بودجه و پهنای باند شما تغییر پیدا می کند.

بازاریابی محتوا

هر استراتژی لینک سازی بیان می کند که تولید محتوای ارزشمند بهترین راه برای ایجاد لینک های ارزشمند است در روش قدیمی لینک سازی، شما باید سایت ها را به سمت لینک دادن به شما در عوض پست مهمان یا لایک، ترغیب می کردید. اما در لینک سازی طبیعی به این صورت نیست.

تولید محتوای همیشه سبز برگ برنده شما برای جذب لینک از سمت سایت های معتبر است. مخصوصا اگر مراحل سئو تولید محتوا سایت خود را به خوبی انجام بدهید. هنگامی که محتوای شما در اکثر مواقع در صدر SERP قرار داشته باشد و به عنوان یک محتوای با ارزش شناخته بشود، در آن زمان احتمال انتخاب سایت شما برای لینک دادن افزایش پیدا خواهد کرد.

بازاریابی محتوا به صورت فعالانه میزان دیده شدن وب سایت شما را افزایش می دهد. با استفاده از دستورالعمل زیر می توانید یک استراتژی بازاریابی محتوا مناسب داشته باشید و با استفاده از آن اعتبار خود را به شدت افزایش دهید:

  1. تحقیق کلمات کلیدی
  2. استفاده از عنوان های قدرتمند در جذب کاربر
  3. شروع به تولید محتوا
  4. بروز رسانی و تقویت محتوا سایت
  5. بررسی نتایج به دست آمده

شبکه های اجتماعی

حساب کاربری شما در شبکه های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک و لینکدین، چندین فرصت مناسب برای جذب لینک را به وجود می آورد.

به عنوان مثال، توییتر دو زمینه را برای شما به وجود می آورد؛ Web و Bio. این ها ممکن است برای اعتبار سایت شما کاری انجام ندهند اما باعث می شوند تا ترافیک سایت افزایش پیدا کنند. لینکدین هم به همین صورت سه لینک در حساب کاربری به شما می دهد. حتی می توانید ویدئو و محتوای خود را نیز اضافه کنید. بازاریابی شبکه های اجتماعی باعث می شود تا کاربران بیشتری با محتوای شما آشنا شوند.

لینک های Editirial

لینک Editorial به لینکی گفته می شود که به صورت طبیعی به دست می آید و بر اثر محتوا و بازاریابی قدرتمند شکل می گیرد. بهترین راه برای جذب این گونه لینک ها ارائه کردن محتواهایی است که در مورد رویدادهای تازه و علایق جدید باشند. علت این کار این است که سایت های معتبر مثل Forbes و Entrepreneur، ترجیح می دهند تا به محتوای تازه و با ارزش رجوع کنند.

شما می توانید از ابزارهای زیر برای کسب اطلاعات جدید درباره علایق کاربران استفاده کنید:

  • Google Trends
  • Bing Trending Topics
  • Twitter Trending Topics
  • Google News Stories

منبع

صفحات منبع در واقع صفحاتی هستند که دارای محتوا همیشه سبز می باشند. این صفحات در واقع منابع با ارزش مثل PDF، ویدئو، راهنما، ابزار و مصاحبه ها که کمک کننده بسیاری از کاربران است را فهرست می کنند. این یک جعبه ابزار برای مخاطب هدفتان می باشد.

بسیاری از سایت ها منابع خود را به تعداد پست های خاص محدود می کنند و ممکن است از نظر سئو سایت دچار مشکل شوند. در حالی که می شود تعداد بیشتر صفحه منبع قدرتمند ایجاد کرد تا انگیزه سایت های دیگر برای لینک دادن افزایش پیدا کند. چراکه از وب سایت شما متوجه خواهند شد که کاربرشان همه مطالبی که نیاز دارد را در یک مرحله دریافت خواهد کرد.

Resource Pages یا صفحات منبع، برای هدف قرار دادن عبارات کلیدی نیز عالی هستند. کاربرانی که به دنبال یک پاسخ برای پرسش خود و یا یک راهنما برای حل یک مشکل می گردند، می توانند از این صفحات اطلاعات مفیدی را کسب کنند.

سایت Quora

Quora.com یک سایت پرسش و پاسخ است. در این سایت کاربران دانش و اطلاعات خود را به اشتراک می گذارند و برای پرسش های خود پاسخ های مناسبی را پیدا می کنند. Quora بیشتر از 200,000 بازدیدکننده در ماه دارد.

کلید اصلی برای جذب لینک در Quora، تمرکز بر روی ارائه محتوای ارزشمند است. بسیار از افراد از این سایت برای لینک سازی استفاده می کنند؛ لذا اگر به سادگی لینک خود را ارائه دهید، بقیه کاربران متوجه آن خواهند شد.

سوالات مربوط به حرفه خود را پیدا کرده و به آن ها به درستی پاسخ دهید. تجربه و تخصص خود را پیشنهاد کنید. این پیشنهاد باید به صورتی باشد که به یک منبع ارزشمند لینک دهد. اگر پاسخی که داده اید برای یک کاربر کامل و با ارزش باشد، ممکن است که به بازید از سایت شما و لینک دادن به آن، اشتیاق پیدا کند.

HARO

Help a Reporter) HARO) سایتی است که خبرنگاران و ناشران، اطلاعات و نظرات منبع را به دست می آورند تا از آن ها در مقاله های خود استفاده کنند. وقتی در HARO ثبت نام می کنید، روزانه ایمیل هایی دریافت می کنید که این ایمیل ها موقعیت های پاسخ دهی به خبرنگاران را به شما یادآور می شود.

اگر شما اطلاعات با ارزشی را ارائه دهید، خبرنگاران به عنوان یک منبع به شما رجوع خواهند کرد. در این سایت هدف ارائه محتوای ارزشمند است؛ اگر خبرنگاری متوجه شود که قصد شما تنها لینک سازی برای سئو سایت می باشد، بعید است که با شما ارتباطی برقرار کنند.

شما می توانید به صورت رایگان وارد سایت HARO شده و به پرس و جوهای مطرح شده پاسخ دهید تا شانس خود برای جذب لینک طبیعی را افزایش دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.