مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

تکنیک های کاربردی سئو

سئوی روزانه یا سئوی روزمره واقعاً باید به یکی از فعالیت های ثابت شما تبدیل شود که به طور کلی تأثیر زیادی در روند بهبود سئو سایت شما خواهد داشت. روزانه افراد زیادی از وب سایت شما بازدید می کنند. مشکل این است که آنها همیشه نمی توانند سئو سایت خود را بررسی کنند و فعالیت های مفیدی برای تقویت آن انجام دهند. از این رو در این مقاله 6 تکنیک کاربردی و موثر را برای شما آماده کرده ایم که می توانید برای سئوی روزانه سایت خود به راحتی از آنها استفاده کنید.

 

استراتژی سئو بلند مدت

قبل از بررسی سئوی روزانه سایت، باید اهمیت استراتژی سئوی بلند مدت را درک کنیم. بسیار مفید است که همیشه از تکنیک هایی برای بهبود سئوی وب سایت خود استفاده کنید. اما باید مراقب باشید که اهداف اصلی و بلند مدت شما چیست. موارد کلی که باید در نظر داشته باشید به شرح زیر است:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • شناسایی هدف جستجو
  • هماهنگ سازی دو مورد بالا

بعد از انجام همه این کارها و قرار دادن آن در استراتژی اصلی کسب و کارتان، زمان آن است که از تکنیک های سئو به صورت روزانه استفاده کنید تا در بهینه سازی وب سایت خود عملکرد خوبی داشته باشید.

تقویت ساختار لینک سازی داخلی سایت

ایجاد یک ساختار مناسب برای قرار دادن لینک های داخلی در سایت شما به گوگل کمک زیادی می کند تا دسترسی بهتر و بیشتری به صفحات سایت شما داشته باشد. در نتیجه، شما باید دائماً ساختار پیوند داخلی خود را بهبود ببخشید.

یکی از مواردی که هنگام بررسی پست‌های خود باید به آن توجه کنید محتوایی است که هیچ پیوندی از سایر صفحات سایت شما ندارد و در واقع مقالات این دسته نادیده گرفته می‌شوند. زیرا لینک ها بسیار ارزشمند هستند. ابزارهای زیادی مانند افزونه Yoast وجود دارد که می توانید از آنها برای یافتن محتوای سایت خود بدون لینک استفاده کنید. پس از شناسایی آنها، پیوندهای داخلی سایت خود را با ارائه ساختاری مناسب بین همه مقالات، به خوبی توزیع خواهید کرد.

مطمئن شوید که محتوایی جدید و بروز منتشر می کنید

خیلی مهم است که محتوای سایت شما بتواند رتبه خوبی داشته باشد. این موضوع به ما نشان می دهد که همیشه روی به روز رسانی و انتشار مطالب جدید در سایت خود تمرکز کنیم. کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند نمی خواهند اطلاعات قدیمی را بخوانند. به همین دلیل است که باید این مورد را در استراتژی سئوی روزانه خود بگنجانید.

پاکسازی منظم سایت

البته شما هم قبول دارید که بهتر است وب سایت خود را روزانه تمیز کنید و بعد از چندین ماه فعالیت مداوم این کار را انجام ندهید. یک نکته از آموزش پایه سئو این است که هرگز صفحات سایت خود را خارج از کنترل خود رها نکنید. همیشه باید به این مسائل توجه کنید.

از آنجایی که روزانه محتوای جدید و به‌روز شده را در سایت خود قرار می‌دهید، نباید محتوایی با کیفیت پایین مرتبط با عناوین جدید داشته باشید. در نتیجه، باید به سرعت مقالاتی را در این دسته پیدا کنید و آنها را از فهرست محتوای خود حذف کنید تا محتوای جدید شما مجبور نباشد با محتوای قدیمی ضعیف تر رقابت کند.

بررسی سئو فنی

سئوی فنی سایت بسیار مهم است و باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. بسیاری از تکنیک های فنی بهبود سئو سایت نیاز به تخصص و تجربه دارند و همه نمی توانند از آنها استفاده کنند. با این حال، مواردی وجود دارد که می توانید پیاده سازی کنید.

یکی از این موارد این است که تا جایی که می توانید تعداد تصاویر موجود در سایت خود را کاهش دهید. در عین حال نباید از کیفیت آنها خیلی کاسته شود. وجود تصاویر بزرگ می تواند مشکلات زیادی را برای رتبه و بازدید سایت شما ایجاد کند.

موضوع دیگر جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری است. هنگامی که سئوی روزانه خود را انجام می دهید، واقعاً باید مطمئن شوید که هیچ محتوای تکراری به طور تصادفی منتشر نمی شود. محتوای تکراری محتوایی است که در دو یا چند URL در یک سایت محتوا موجود است.

تثبیت حضور خود در شبکه های اجتماعی

به احتمال زیاد حداقل در یک شبکه اجتماعی فعال هستید. این ایده بسیار خوبی است که محتوای سایت خود را به طور منظم برای کاربران شبکه های اجتماعی خود ارسال کنید و آنها را تشویق کنید که از وب سایت شما بازدید کنند. این نرخ کلیک شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. درست است که شما آنقدر کلیک از SERP دریافت نکرده اید، اما زمانی که یک وب سایت فردی می تواند مورد بازدید قرار گیرد، برای گوگل بسیار مهم است، و رتبه بندی موتورهای جستجو برای این دسته از سایت ها بالا است.

پیگیری داده های Google Analytics

شما می توانید اطلاعات زیادی را در حساب Google Analytics خود بیابید و از آنها در روند بهبود فعالیت های خود به خوبی استفاده کنید. این پلتفرم داده های مفید زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که تأثیر بسیار مفیدی بر روند سئوی روزانه سایت دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.