مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

الگوریتم مرغ مگس خوار و نقش آن در سئو

الگوریتم مرغ مگس خوار در واقع عنوانی است که برای به روز رسانی الگوریتم گوگل استفاده می شود که در سال 2013 انجام شد. این به‌روزرسانی‌ها بر 90 درصد جستجوها تأثیر گذاشته است. البته، این تغییرات ایجاد شده در الگوریتم رتبه‌بندی گوگل، روند جستجو را به هم ریخته است. در عوض، تمام به‌روزرسانی‌های انجام‌شده تا به امروز برای بهبود نتایج ارائه‌شده برای جستجوها و در نهایت افزایش رضایت کاربر طراحی شده‌اند.

 

Google روزانه حدود 4 میلیارد جستجو دارد. با توجه به این تعداد جستجو، به راحتی می توان به اهمیت الگوریتم مرغ مگس خوار Google پی برد. در نتیجه، اجرای الگوریتم مرغ مگس خوار نباید بر رتبه کلی جستجوی گوگل تأثیر بگذارد. از آنجایی که از دست دادن 90٪ از جستجوها، معمولاً می تواند به طور جدی به این موتور جستجو آسیب برساند یا محبوبیت آن را برای همیشه از بین ببرد.

از سال 2001 تا 2013، الگوریتم مرغ مگس خوار چالش برانگیزترین و اساسی ترین به روز رسانی موتور جستجو برای الگوریتم رتبه بندی خود بود.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست

از نظر فنی، این الگوریتم بیشتر به عنوان یک به روز رسانی کلی برای الگوریتم گوگل شناخته می شود. زیرا این به روز رسانی برخلاف سایر به روز رسانی ها که بخشی از تمام جستجوها را تحت تأثیر قرار می دهند، تقریباً کل فرآیند جستجو را پوشش می دهد. 

ویژگی اصلی این به روز رسانی سر و کار داشتن با جستجوی معنایی است. حتی کامپیوترهای پیشرفته هم نمی توانند مانند انسان فکر کنند. انسان ها می توانند بین دو مفهوم تمایز قائل شوند (زمانی که هر دو مفهوم کاملاً مشابه هستند). اما ممکن است رایانه ها به اندازه ما انسان ها باهوش نباشند.

در گذشته، زمانی که شخصی کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می کرد، موتور جستجو فقط صفحاتی را نشان می داد که کلمه کلیدی مورد نظر را بیش از سایرین در SERP تکرار می کردند. این نشان می داد که این موضوع از آنجا که تکنیک های سئو کلاه سیاه بسیار محبوب شده بودند.

جستجوی معنایی در واقع مفهومی است که نتایج جستجو را با توجه به هدف جستجوی کاربر بهبود می بخشد. در این سبک از جستجو، هدف ایجاد روابط با اطلاعات گسترده تر در میان موضوعات جستجو یا ایجاد روابط متنی بین آنها است. اساساً، جستجوی معنایی بر معنای جستجوی کاربر و هدف پشت این متن جستجو شده متمرکز است. اصل در جستجوی معنایی این نیست که یک کلمه کلیدی جستجو شده خاص در بین صفحات جستجو نمایش داده شود.

به عنوان مثال، زمانی که کاربری در گوگل عبارت "آب و هوا" یا "شرایط آب و هوا" را جستجو می کند، طبیعتا هدف او بررسی شرایط است و دماغه منطقه آب و هوا است. محل سکونت است و قطعاً نمی‌خواهم مفهوم، مبنا و تعریف واژه آب و هوا را بررسی کنم. به روز رسانی های الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل این زمینه را برای بهبود جستجو فراهم کرده است.

البته توجه داشته باشید که گوگل هنوز مانند انسانها نمی تواند بفهمد که هدف اصلی ما از جستجوی کلمه "آب و هوا" دقیقا چه بوده است. بنابراین، فقط برای احتیاط، گوگل علاوه بر ارائه اطلاعات آب و هوا، نتایج مربوط به ماهیت و اساس آب و هوا در SERP را نیز به ما نشان می دهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار در سئو سایت

بهینه سازی صفحات سایت های مختلف بر اساس الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل کار دشواری نیست. اولین کاری که باید انجام دهید این است که محتوای ارزشمندی ایجاد کنید که کاربران گوگل آن را پیدا کنند. در واقع، باید سعی کنید وقتی برنامه‌ای می‌خواهد وب‌سایت شما را ترک کند، با ذهنی سرشار از اطلاعات مفید، سایت را ترک کند.

از زبان نوشتاری مناسب استفاده کنید

یکی از مسائلی که بسیاری از سایت ها در مورد آن عملکرد خوبی ندارند، درک جایگاه زبان نوشتاری است. طبیعتاً نوع نوشتاری که حاوی یک مقاله آموزشی است باید با مقاله سرگرم کننده تفاوت زیادی داشته باشد. زبان نوشتاری نیز با توجه به نوع تماس سایت تغییر خواهد کرد. به همین دلیل، قبل از شروع ایجاد محتوای سایت، ایده خوبی است که با کاربران سایت خود آشنا شوید و متوجه شوید که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند. نکته مهم در این زمینه این است که هر نوع زبان نوشتاری باید برای خواننده جذاب باشد. جذابیت متن نیز با توجه به نوع کاربر تغییر خواهد کرد.

محتواهای بصری

مقالات با عمق و طولانی که برای بررسی مسائل پیچیده طراحی شده اند، طبیعتاً برای خوانندگان جذابیت خاصی ندارند. امروزه بسیاری از مردم سعی نمی کنند مقالات متنی را بخوانند یا به طور کلی زمان کافی برای خواندن 3000 کلمه را ندارند. بهترین کار در این شرایط تولید محتوایی است که جذابیت بصری زیادی داشته باشد.

متنوع سازی طول محتوا سایت

با توجه به نکات آموزش الگوریتم مرغ مگس خوار و همچنین آموزش سئو سایت، انتشار محتواهای طولانی مزیت های بسیار زیادی برای شما خواهد داشت که در مقاله های پیشین نیوسئو در مورد آن ها به خوبی نکاتی را ارائه کرده ایم.

اما نکته اینجاست که اگر تمام محتوای سایت شما مثلاً 2000 کلمه باشد، ممکن است تمام خواسته های ساکاب کاربران خود را برآورده نکنید. در نتیجه بهتر است برای ارتقای جایگاه سایت، تنوع مناسبی در بین پست های سایت ایجاد شود. به طور کلی، بهتر است در مورد طول محتوای سایت خود وسواس زیادی نداشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.