مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

آیا مطالب طولانی تر رنک بالاتری دارند

افزایش رتبه در گوگل,افزایش رنک سایت,افزایش رنک گوگل

نظر من در این مورد کاملا شفاف است، به دلایل زیادی:

  1. گوگل همچنان (اساسا) یک موتور جستجو متن‌ محور است.

از آنجاییکه گوگل متن را ایندکس می کند، منطقی است که وقتی شما محتوای متنی بیشتری در سایت خود داشته باشید در نتیجه شانس شما برای داشتن عبارات متنی متنوع، بیشتر خواهد بود.

برای تفهیم بیشتر این موردمقاله آموزش سئو را حتما بخوانید.

  1. متن های طولانی معتبرتر و جذاب تر به نظر می رسند.

اگر شما موضوعی را بخوبی پوشش دهید، بیشتر بنظر می رسد که آن متن، تولید محتوا باشد و مطالب تولیدی بیشتر لینک ها را جذب می کنند و به اشتراک گذاشته می شوند!

  1. گوگل ویژگی بررسی عمقی محتوا را آغاز کرده است.

در تابستان گوگل ویژگی “بررسی عمق محتوا” را برای نتایج جستجو اضافه کرده است. این ویژگی بطور خاص برای مقالات با متن های دقیق مرتبط با موضوع درنظر گرفته شده است.

منطقی است که فرض کنیم در سال های آینده این ویژگی بیشتر و بیشتر توسط گوگل دنبال شود و اگر امروز می بینیم اکثر  سایت های کپی کننده از دید گوگل حذف شده اند ان زمان همه این سایت ها حذف خواهند شد.

  1. تجربیات من!

من نتایج زیادی در سایت های وابسته به خودم دیده ام، مطالبی که بین 2000 تا 3000 کلمه هستند کیفیت بالاتری دارند و از طرفی هم حتما باید هر مطلب 300 کلمه داشته باشد.

 بنابراین این موضوع که مطالب طولانی رنک بهتری بدست می آورند، درست است.

این به این معنی نیست که شما باید برای این امر کلمه بسازید! اگر 100 کلمه در موضوع وجود دارد، مطلب شما باید شامل 100 کلمه باشد.

درواقع سعی کنید اگر مطلب شما واقعا تمام شد در داخل آن پست یا مقاله توضیحاتی درباره سایر عبارات کلیدی استفاده شده در متن را بدهید تا هم متن شما طولاتی تر شود و هم کاربر پسندتر و در نتیجه گوگل پسندتر.

بیاد داشته باشید همیشه برای کاربرانتان بنویسید نه موتورهای جستجوگر!

می دونید دیگه : اگر سوال داشتید حتما در بخش نظرات بپرسید.


منبع : دوره سئو

آموزش ساخت بهترین نوع لینک

anchor text چیست,آموزش سئو,استفاده از anchor text

 

به نظر می رسد بخش قابل توجهی از بهینه سازی پنگوئن برای مقابله با بهینه سازی از طریق سایت های لینک دهنده (بک لینک دهنده) است. سئو کاران ساوی (یک گروه معروف در بحث تحلیل سئو در جهان) درباره ی مفهوم anchor text سالها نگران بوده اند و آپدیت پنگوئن فقط تاکید کرد که anchor text طبیعی در حال حاضر برای بهینه سازی سایت مهم است.

چه چیزی یک anchor text مناسب تولید می کند؟

در واقع به نظر من استفاده از 60% لینک های غیر هدفمند و 40% کاملا هدفمند می تواند ترکیبی خوب برای رسیدن به هدف باشد.

من معتقدم که این موضوع مسئله ای مهم است که می خواهم در آینده روی آن مطالعه بیشتری داشته باشم.

در این مطلب من نتایج مطالعه ای مختصر روی 9 وبسایت را قرار داده ام. هر وبسایتی که برای این آنالیز انتخاب شده است، سایتی معتبر است و رنک خوبی برای کلمات کلیدی مهم دارد و البته ناگفته نماند این سایت ها را از همکاران سئو کار خودم در کشور انگلستان به عنوان پیشنهاد دریافت کرده ام.
 

نکاتی در مورد آنالیز:

  • داده های متون از سایت های سورس باز آورده شده است.

  • متن های که به دامنه اصلی اشاره می کنند، برای محاسبات و بررسی بنده استفاده شده اند (همچنین من به رنک صفحات انتخابی دقت کردم که اختلاف چندانی نداشته باشند).

  • تعدادی از لینک های دامنه های اصلی برای بررسی بنده استفاده شد.

  • به سبب روشی که برای فیلتر کردن نتایج استفاده کردم، دامنه و آدرس متن کلیشه ای بصورت فشرده به عنوان متن های برند دار دسته بندی شدند.

  • در واقع من نام محصولات، دسته محصولات و غیره را همانند عبارت های برند دار به حساب نیاورده ام. اگر آنها نیز بررسی می شدند درصد متن های کم ارزش برند دار افزایش می یاقت.

  • هدفهای اصلی: برآورد میزان استفاده از متن های کم ارزش برند دار، بدست آوردن کلمات کلیدی‌ که سایت در آن ها رنک پیدا کرده است و آنالیز اینکه چقدر کلمه کلیدی برای یک متن تولید شده استفاده شده است. مقاله آموزش سئو را مطالعه فرمایید.

نتیجه گیری نهایی

  1. اکثریت لینک های آنالیز شده (حدود 55 تا 75 درصد) شامل برند/نام وبسایت در متن دارای anchor text هستند.

  2. بیشتر anchor text ها طبیعی رایج، تنوعی از نام برند و آدرس وبسایت است.

  3. anchor text های دقیق (منظور عباراتی است که دقیقا به محتوای صفحه لینک شده اشاره داشته باشند) به ندرت یافت می شوند (ظاهرا همیشه نیازی به آنها برای رنکینگ نیست، حتی برای کلمات کلیدی پرکاربرد).

  4. عبارت های منطبق با anchor text ها همچنان غیررایج هستند (یعنی اینگونه نبود که عبارات لینک شده با در متون یا پاراگراف هایی قرار داشته باشند که دقیقا به آن عبارت اشاره دارند)

 

مشخصات anchor text های طبیعی چیست؟

با استفاده از داده های مطالعات، بررسی ها و تحلیل های سایت های مذکور پیشنهاد میکنم که :

مشخصات لینک طبیعی در درجه اول بشدت به anchor text های برنددار (بعضی از آنها امکان دارد شامل کلمات کلیدی نیز باشد)، و در درجه دوم به بخشی از کلمات کلیدی منطبق با anchor text ها (مانند اینجا کلیک کنید، وبسایت و …) و به مقدار خیلی کمی به anchor text های کاملا منطبق در آن وابسته است.

اگر پاراگراف بالا را متوجه نشده اید دوباره و حتی ده باره بخوانید و اگر سوالی داشتید حتما و حتما ازم بپرسید.

با توجه به داده های مطالعات من و مطالعات دوستم ، من معتقدم که پیروی از نکات تحلیلی و اجرا شده ارزش زیادی دارد :

  1. 60% برند، برند+کلمه کلیدی، و anchor text های غیر هدفمند

  2. 30% بخش محتوایی، عبارت و جمله منطبق با anchor text های کلیدی

  3. 10% anchor text های کاملا منطبق

من بسیار علاقه مندم که نظرات سئوکارانی که آنالیز خودشان را انجام داده اند و نتایجی غیر از این بدست آورده اند را بشنوم. نتایج شما بر پایه بهینه سازی anchor text  ها چیست؟


منبع : دوره سئو

آیا گوگل تیمی برای بازدید از سایت ها دارد

آموزش سئو,افزایش رتبه سایت در گوگل,افزایش سئو

با اینکه بیشتر بخش های جستجو بصورت الگوریتمی هستند و توسط ربات گوگل فعالیت می کنند ، ولی مطمئنا گوگل تیمی از بازدیدکننده های انسانی در اختیار دارد (برای دقت بالاتر در مجازات) مقاله آموزش سئو رو مطالعه فرمایید.

برخی چیزها که پتانسیل بررسی دستی سایت شما را دارند بشرح زیر است:

  1. اضافه کردن حجم بالایی از مطلب در زمانی کوتاه
  2. سرعت بسیار بالا در ساختن لینک
  3. مطالب تکراری
  4. لینک های خراب

اگر شما واقعا در حال فعالیت صحیح باشید بنابراین چیزی برای مخفی کردن ندارید ، بنابراین مهم نیست که کارمندان گوگل از سایت شما دیدن کنند.

من مثالی می زنم تا کمی راحت تر این بحث مشاهده انسانی را درک کنید :

برای مورد یک فرض کنید شما سایت خود را تازه راه اندازی کرده اید و یا مدت زیادی است که پس از راه اندازی سایت خود همواره روزی 3-4 پست جدید در سایتتان قرار داده اید.حال به یکباره شروع میکنید به قرار دادن ده ها پست جدید در سایت و بروز کردن مکرر سایت (شاید حتی یک ربات در سایت قرار دهید که این کار را انجام دهد)

اینجاست که کارمندان به سایت شما سر می زنند که همین مطلب را بفهمند (آیا ربات پست ارسال می کند ؟ یا انسان پست ارسال می کند ؟ و البته دقت داشته باشید که اگر انسان پست ارسال کند و کپی باشد آن ها فرض را بر این می گذارند که ربات پست ارسال می کند) و زمانی که اطلاعات کافی به دست آوردند از سایت شما می روند و نتایج تحلیل خود را به ربات گوگل تحویل می دهند.

یا مثلا فرض کنید مورد چهارم رخ داده است.به بک باره سایت شما به یک سیستم دیگر تبدیل می شود و یا دیتابیس ان حذف می شود و … که این باعث ایجاد صدها لینک خراب در سایت شما می شود.اینجا باز هم کارمندان به سایت شما سر می زنند تا ببینند دلیل چیست.

لطفا اگر درباره این مطلب سوالات بیشتری دارید در قسمت نظرات بپرسید.به نظر من باید سوالات خیلی زیادی در ذهن وب مستران پیش بیاید !!!

منبع : دوره سئو

ویژگی سایت های رتبه اول گوگل

افزایش بازدید,افزایش رتبه در گوگل,تبلیغ در صفحه اول گوگل

آیا سایت شما لیاقت دارد شماره 1 باشد؟

همه دوست دارند که در گوگل یک باشند اما آیا واقعا لیاقتش را دارند؟

سوالی که بسیاری از صاحبان وبسایت ها و بازاریابان اینترنتی بارها از من می پرسند این است که :

“چگونه رنک صفحه اینترنتی خود را می توانم در مورد موضوع x به 1 برسانم؟”

کمی فکر کنید، آیا سوالتان نباید به این صورت پرسیده شود :

“چرا رنک صفحه اینترنتی من باید 1 باشد؟”

یا به بیان بهتر :

“آیا صفحه اینترنتی من لیاقت رنک شماره 1 را در مورد موضوع x دارد؟”

نقطه عطفی در سئو

با پاندا و پنگوئن (و به مقدار کمتر EMD) خیلی خوب است که روشهای اسپم‌گونه برای بهبود رنکینگ از بین رفته و اکنون با مرغ مگسخوار گوگل، ما به دوره ای وارد شده ایم که برای یک عبارت خاص نتایج بر اساس شایستگی شان نمایش داده میشوند نه بخاطر فعالیت بازایابان اینترنتی ، که برای یک دوره مشخص لینک خریداری می کنند.

دقت داشته باشید همانطور که در این مقاله گفتم لینک ارزش بسیار زیادی در بحث رنکینگ دارد اما باید در ایجاد و نگه داری صحیح آن دقت زیادی کرد.

همه میخواهند شماره یک باشند

همه میخواهند در نتایج یک جستجو شماره یک باشند. جایگاه شماره یک 33 درصد از تمامی کلیک ها را بخود اختصاص می دهد درحالیکه نتیجه شماره 2 با یک افت شدید 18 درصد از کلیک ها را بخود اختصاص می دهد.

این نمودار فوق العاده توسط چیتیکا افت کلیک را برای ده نتیجه اول نشان می دهد.

افزایش بازدید,افزایش رتبه در گوگل,تبلیغ در صفحه اول گوگل

اگر شما در رتبه 10 باشید حدود 2 یا 3 کلیک تاثیرگذار خواهید داشت حالا فکر کنید که در صفحه دوم باشید !!

می توان گفت تقریبا به لحاظ تعدا کلیک فرقی میان صفحه دوم و شصتم گوگل نیست.

بنابراین قابل درک است که چرا هرکسی می خواهد رتبه های بالا را بدست آورد.

مشخص است که فقط شماره یک می تواند شماره یک باشد بنابراین در چشم انداز تحقیقاتی پاندا، پنگوئن، EMD و مرغ مگسخوار چگونه می توان به این رتبه رسید؟ و مهمتر این است که بدانید چگونه می توانید مطمئن شوید که صفحه اینترنتی شما شماره یک می ماند بدون اینکه نگران تغییرات آینده گوگل باشید؟

برای یک شدن، بهترین باشد

خب به سوال ساده ای که در ابتدای این مقاله مطرح شد برمیگردیم. آیا صفحه اینترنتی من لیاقت 1 بودن برای موضوعی خاص را دارد؟

شما باید یه قدم از دیدگاه شخصی خودتان نسبت به سایتتان به عقب برگردید و به عنوان یک کاربر به آن نگاه کنید.

آیا 90 درصد کسانی که روی صفحه اینترنتی شما کلیک می کنند از کلیک بر روی آن راضی هستند و نیازی به جستجوی نتایج دیگر ندارند؟

در اینجا سوالات دیگری مطرح می شود که ممکن است بخواهید از خودتان بپرسید:

  1. آیا صفحه اینترنتی من تطابق کاملی با موضوع جستجو دارد؟

خب اگر هدف عبارت “خرید کفش” باشد آیا صفحه شما کفش می فروشد یا حداقل اطلاعات جالبی برای مکان های مناسب برای خرید کفش در اختیار مردم می گذارد؟

  1. آیا محصول/سرویس من با ارزش است؟

صفحه شما کفش می فروشد. خیلی خوب است. اما آیا کفش های شما کیفیت دارند؟ آیا مردم می خواهند از کفش های شما خریداری نمایند و آنرا به دیگران پیشنهاد می دهند؟

  1. آیا صفحه من در مورد این موضوع اعتبار دائمی دارد؟

بگذارید بگویم که شما چیزی نمی فروشید (حداقل در این لحظه) اما آیا عباراتی خاص را که مردم برای کسب اطلاعات بیشتر جستجو می کنند هدف قرار داده اید؟

آیا صفحه شما منابع نت محدودی برای این موضوع دارد؟ چرا مردم بجای مراجعه به ویکی پدیا باید به سایت شما مراجعه کنند؟ آیا شما پاسخ  تمامی پرسشها را دارید؟ (یا حداقل لینک هایی به منابع دیگر ساخته اید؟)

  1. آیا صفحه من آپدیت است؟

ما در دنیایی با تغییرات لحظه ای زندگی می کنیم. بنابراین دقت کنید که مطالبتان بروز باشد.

هر مطلب جدیدی می تواند منبعی عالی برای ترافیک حاصل از موتورهای جستجو باشد بنابراین شما باید (باید و باید) مطالب تکراری را کنار بگذارید و مطالب خود را آپدیت نمایید. اگر این کار را نکنید رقبای شما این کار را انجام خواهند داد و بزودی شماره یک را از دست خواهید داد. (و جواب پرسش شماره 3 نه خواهد بود!)

توضیح بیشتر برای سوال شماره 2

من میتوانم درباره‌ی این موضوع ساعتها صحبت کنم اما فعالیت تجاری در وب تفاوتی با فعالیت های تجاری دیگر ندارد و شما همیشه باید از خودتان بپرسید که آیا بهترین خدمت را ارائه می دهید و چکار می توانید بکنید تا سطح خدمت رسانی خودتان را افزایش دهید.

من فهمیده ام که این دو سوال در واقع با یکدیگر جور در نمی آیند اما همیشه چیزهایی برای ارتقا دادن وجود دارد بنابراین از نقطه نظر فنی شما هیچگاه بهترین خدمات موجود را ارائه نمی دهید و همواره بر روی سوال دوم تمرکز می کنید … (امیدوارم متوجه شده باشید!).

هر فعالیت اقتصادی اشتباهاتی در پی دارد (خوشبختانه مطمئنا شما از آن ها تجربه کسب می کنید!) بنابراین در این مورد است که شما در آن زمان هایی که همه چیز صد درصد درست نیست چگونه واکنش نشان می دهید. مقاله آموزش سئو رو حتما مطالعه فرمایید.

چه تجارت حقیقی داشته باشید و چه مجازی شما باید همیشه بکوشید تا تجربیات خود را برای مشتریان/کاربران خود بهبود ببخشید.

و اگر بهترین هستید…

اگر پاسخ شما به چهار سوال مطرح شده بله است، برای این که صفحه شما در نتایج جستجو برای عبارتی خاص، شماره یک باشد نمونه قابل قبولی هستید.

اما این کار را از راه درست و با کمک سئوکاران قانونی انجام دهید و نه روشهایی که منجر به مجازات شدن شما می گردد.

صبر کنید، آیا واقعا ساختن لینک های معتبر سخت است؟

در واقع، نه، سخت نیست. حداقل نه زمانی که موضوع/صفحه/محصول شما با ارزش است.

اگر واقعا شما بهترین هستید سوق دادن کاربران به سمت لینک خودتان آسانتر است نسبت به زمانی که شما فکر می کنید که بهترین هستید! اما چگونه؟

خب برای اینکار رازی وجود دارد …

از خود کاربران بپرسید!

ایمیل های اطلاع رسانی همچنان بهترین راه برای ارجاع مستقیم کاربران به لینک مطالب جالب سایتتان است.

در مقالات آینده سعی خواهم کرد جزئیات این روش را بیاورم، اینکه چگونه لینک های با کیفیت را پیدا کنیم (و چگونه ایمیل های اطلاع رسانی خوبی بسازیم)، اما در حال حاضر اجازه دهید فرض کنیم که شما لیستی از 50 سایت که تناسب خوبی با شما دارند و ممکن است بخواهند به مطالب شما لینک بدهند را دارید.

شروع کنید و ایمیلی شخصی برای هریک از این سایتها/وبمسترها بنویسید، توجه آنها را به مطلب مورد نظر جلب کنید و از آنها درخواست لینک کنید. امکان دارد از نیمی از آنها پاسخ دریافت کنید. امکان دارد ناامید شوید اما من ضمانت می دهم که اگر مطلب شما واقعا بهترین تناسب برای موضوع مورد بحث باشد، مطمئنا لینک هایی بدست می آورید و از آن مهم تر، لینکهایی با کیفیت و قدرت بالا بدست خواهید آورد که همانند موشک سایت شما را در رنکینگ به اوج می رساند.

به یاد داشته باشید بحث در مورد کمیت نیست بلکه در مورد کیفیت است. و اگر توانستید که لینک های مناسب کمی پیدا کنید … آنها باعث تولید لینک های دیگر برای شما می شوند.

فقط حواستان به رقابت موجود باشد، کارتان را ارتقا دهید و مطمئن شوید که سایت شما به فعالیت خود به عنوان بهترین تناسب با موضوع موردنظر ادامه می دهد.

هشدار

روزهای گول زدن گوگل برای رنک صفحات بالاخره تمام شد و برای ساختن ترافیک خود باید خدمتی/محصولی/مطلبی خوب ارائه دهید که شما را در همهمه اینترنت پایدار نگه دارد.

خبر خوب این است که مطالب ابدائی، تخصص و تلاش زیاد در حال حاضر نسبت به گذشته از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

بنابراین اگر به رقبای خود که رتبه خوبی دارند با حسادت نکاه می کنید به این فکر کنید که چگونه می توانید آنها را از میدان به در کنید، به این فکر کنید که چگونه می توانید از آنها بهتر باشید و من ضمانت می کنم که رنک شما بهتر می شود.

سخن نهایی

آیا با مقاله من موافق هستید؟ بنده همیشه علاقه مندم که نظرات شما را بدانم لذا لطفا نظرات خود را در زیر این پست بگذارید و یا با ارسال ایمیل به اطلاع بنده برسانید.

منبع : دروه آموزش سئو

آیا خرید و فروش لینک باعث مجازات می شود

nofollow چیست,افزایش رتبه در گوگل,بک لینک رایگان

  • آیا فروش لینک باعث مجازات سئو سایت شما می شود؟

بله اگر گرفتار شوید!(منظور این است که در دامی که گوگل همیشه برای مجازات دیگران پهن کرده است گرفتار شوید)

در واقع شما می توانید لینکها را به هر مقدار که بخواهید بفروشید اما برای در امان ماندن از خشم گوگل rel=nofollow را به لینک ها اضافه نمایید. یا اینکار را نکنید و منتظر از دست دادن رنک خودتان در بعضی قسمت ها باشید !!!

امتحانش واقعا مجانی است ! مخصوصا با الگوریتم های جدید گوگل فروش لینک خیلی میتواند تاثیرگذار باشد.( مقاله آموزش سئو را حتما بخوانید)

این تصور غلط است که گوگل شما را امر و نهی می کند، بلکه فقط شما را از بعضی کارها باز می دارد تا بتوانید در نتایج جستجویش دارای رنک خوبی باشید.

  • آیا خرید لینک باعث مجازات سایت شما می شود؟

دوباره بله اگر گرفتار شوید! یا اگر کسی شما را گزارش دهد.

توصیه من این است که اینکار را انجام ندهید اما اگر انجام دادید هرگز از سایتی anchor text فراوان نخرید.(اگر قبلا این مقاله را نخوانده اید حتما بخوانید)

و البته هرگز فراموش نکنید که حتی اگر هم لینک خریدید در خرید و ایجاد لینک ها تنوع داشته باشید.حتما قبلا مقاله اهمیت تنوع لینک ها را خوانده اید !


منبع : دوره سئو