مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

پیج رنک چیست – راه های افزایش پیج رنک گوگل

افزایش پیج رنک,افزایش پیج رنک سایت,افزایش پیج رنک گوگل

 

ابتدا بهتر است دقیقا بدانید پیج رنک گوگل چیست؟

شرکت گوگل برای تعیین اهمیت صفحات سایت های اینترنتی از پیج رنک استفاده میکند که یکی از فاکتورهای اصلی برای رتبه بندی نتایج ربات جستجوگر گوگل است.(با بر اساس مقاله سئو بهتر است بگوییم بود)  پیج رنک (Page Rank) توسط بنیانگذاران گوگل Larry Page و Sergey Brin در استنفورد مطرح شد. و در واقع اصطلاح پیج رنک (PageRank) نیز از اسم لری پیج گرفته شده است.

پیج رنک عددی از 1 تا 10 هست که برای سایت های گوناگون و بر پایه هیچ نکته خاصی! متفاوت است.

حالا حتما دوست دارید بدانید این پیج رنک چگونه محاسبه می شود؟

تئوری مدیران گوگل این بود که صفحاتی با لینک ورودی زیاد صفحات مهمتر و با اهمیتی هستند.(البته در گذشته) الگوریتم آنها لینک های ورودی را بعنوان یک رای مثبت به سئو سایت  شما در نظر میگیرد. میزان تاثیر یک لینک واقعی ورودی بر پیج رنک شما به عوامل مختلفی مانند پیج رنک صفحه لینک دهنده، تعداد صفحات لینک شده در آن و نوفالو نبودن آن لینک ها بستگی دارد.

البته این معیار تا حد زیادی قابل قبول است زیرا داشتن لینک خروجی زیاد به این معنی است که حساسیت زیادی بر معرفی منابع در سایت وجود نداشته است.

حال باید بدانید اهمیت این پیج رنک چقدر است؟

Page Rank  یکی از چندین و چند عامل موثر بر رتبه بندی نتایج گوگل است و در حال حاضر دیگر تاثیر زیادی بر آن ندارد، از طرف دیگر این فاکتور که عددی بین ۱ تا ۱۰ است معیار مناسبی برای تعیین میزان محبوبیت و اعتبار سایت شما از دید بازدیدکنندگان خواهد بود که تاثیر زیادی بر جذب تبلیغات در سایت خواهد داشت.

بنابراین بهتر است از این به بعد بیشتر از اینکه فکر کنیم رنک گوگل در جذب ورودی گوگل موثر است ، فکر کنیم که در جذب تبلیغ دهنده موثر است.

پس از مدتی افراد بخوبی راههای افزایش پیج رنک را شناختند و با استفاده از تکنیک هایی مانند گوگل بمب و تبادل لینک، کارایی این معیار را زیر سوال بردند ولی در حال حاضر گوگل سایتهایی را که در آنها تعداد زیادی لینک به صفحات غیرمرتبط وجود دارد را شناسایی و جریمه میکند و با اینکار جلوی افزایش غیرواقعی پیج رنک را گرفته است. به همین دلیل از تبادل لینک با سایتهای غیر مرتبط و ثبت سایت در دایرکتوری هایی که پیج رنک گوگل بالایی ندارند جدا خودداری کنید زیرا موجب کاهش اعتبار سایت شما خواهد شد.

من به شخصه پیشنهاد میکنم بر اساس الگوریتم های جدید گوگل فقط و فقط از سایت های مرتبط لینک های یک طرفه بگیرید.(حال اگر رنک آن سایت بالا بود نیازی نیست تعداد زیادی لینک بگیرید اما اگر کم بود تعداد لینک ها باید زیادتر باشند)

حالا بهتون یاد بدم چجوری pagerank سایت خودتون رو ببینید :

در طول هرسال گوگل چهار بار پیج رنک صفحات را با یک عدد بین ۱ تا ۱۰ مشخص میکند (که البته در سال 2013 فقط دو بار این کار را کرد). این معیار برای هر صفحه جداگانه تعریف میشود و مربوط به کل سایت نیست. تنها تعداد کمی صفحه با پیج رنک ۱۰ وجود دارند. برای تعیین Page Rank سایت خود یا دیگران میتوانید از سایتی که خود گوگل برای این کار راه اندازی کرده است استفاده کنید : www.prchecker.info

 

بهترین راه برای افزایش پیج رنک، کسب لینک ورودی به سایت از صفحاتی با پیج رنک بالا است که کاملا هم به سایت شما و محتوای تولید شده از سوی شما مرتبط باشد.

کلمه تولید شده را جدی بگیرید !!!

منبع :  آموزش سئو

آیا مهم است که هنگام ساختن لینکها متن متفاوتی داشته باشیم

anchor text چیست,آموزش سئو,افزایش بازدید

در این مقاله سئو منظور از لینک ها Anchor Text ، همان لینک های داخلی صفحات است که به سایت های دیگر و یا لینک های سایت خودمان مرتبط است.

روزهای خوب (یا شاید هم بد ! )سئو را بخاطر بیاورید، که همه شما باید براساس کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی که بیشترین تطابق را با متن دارند، رنک خود را بهبود می دادید.

خب باید بگوییم که آن روزها گذشته است! و خیلی چیزها از نظر گوگل تغییر کرده است.

از زمان ارائه الگوریتم پنگوئن گوگل در سال 2012 که بیشتر جریمه بود تا بهبود بخشیدن، بهترین زمان برای تولید متن خوب هنگام ساختن لینک است، نه اینکه بصورت احمقانه کلمات کلیدی بسازید (چیزی که در ایران بسیار رواج پیدا کرده است و هرچه هم من و سئو کاران دیگر فریاد می کشیـــــــــــــــــــــــــم که این کار را انجام ندهید کسی گوش نمی دهد !!!)

لطفا و خواهشا موارد زیر را با دقت بخوانید :

  1. ترکیبی از موارد زیر برای توضیح دادن یک متن (به عنوان مثال “ساعت های ارزان قیمت”)
  2. لینک های مارک دار (نام کمپانی سازنده/سایت و …) “فروشگاه ساعت”
  3. ساعت های کوچک و بزرگ و … “شما می توانید ساعتهای ارزان قیمت یا غیرگران بخرید” (یعنی از کلمات مترادف استفاده شود)
  4. کلمات یا عبارات کلیدی دقیق و … “ساعت های ارزان قیمت”
  5. لینک های عمومی شامل “اینجا کلیک کنید”و “این سایت” و …
  6. لینک های خیلی کلی مانند “www.watchs.com”

بهترین توصیف برای این نوع از متن ها شکل گفتگویی آن است اما این مقاله کار خوبی را روی backlink سایت های معتبر جهانی انجام داده است و آنها را به چالش کشیده است.

البته اگر سایت شما دارای سرمقاله است (هنگام تولید محتوای گسترده) آنگاه شما بطور طبیعی تنوع گسترده ای از Anchor text الگوریتم پنگوئن را دارید.

بهرحال مطمئنا می توان گفت بسیار مهم است که به متن کلیدی خود تنوع ببخشید، هنگامی که درحال تولید لینک هستید.

در ایران مد شده است که بسیاری از سایت ها در پایان مطلب خود شروع می کنند به قرار دادن ده ها کلمه کلیدی مرتبط و نا مرتبط که در واقع نامرتبط ها ارزش مرتبط ها را هم از بین می برد.

یا بعضی ها فکر می کنند که به هیچ عنوان نباید به سایت های دیگر لینکی بدهند !!! کی گفته ؟!!!!!!!!!!!!

چرا فکر میکنید لینک دادن به سایت های بزرگ که از نظر گوگل رنکینگ مطلوبی دارند می تواند بد باشد حال انکه گوگل دوست دارد ببیند شما نویسنده به روز و متفاوتی هستید که از مقالات سایت های بزرگ اطلاع دارید ؟!!

پس از کلمات کلیدی با تعداد کم و 100% مرتبط با موضوع خود استفاده کنید و در مطلب خود هم از لینک دادن به مراجع بزرگ نهراسید.

***متن اصلی خود را تنوع ببخشید تا از مجازات گوگل در امان باشید***

منبع : آموزش سئو رایگان

آیا صفحات غیرواقعی روی رنکینگ تاثیر گذار است

آموزش سئو,افزایش بازدید,افزایش رتبه در گوگل

اعتقادی بین سئو کاران وجود دارد که صفحات الکی سایت شما (صفحاتی که کاربر سریعا از آن برمیگردد و صفحه دیگری را بازدید می کند) باعث بهبود رنک سرچ شما می شود.

اولا میزان هرزنویسی بصورت مستقیم در حساب آنالیز سایت شما نمود پیدا می کند که هیچگاه نشان نمی دهد که مطلب مورد نظر برای بازدیدکننده سایت شما مفید بوده است یا نه

برای مثال یک مقاله در سایت شما تمام موضوع مورد بحث را پوشش می دهد و تمامی سوالات کاربران را پاسخ می دهد. حالا اگر آنها از سایت شما بدون وارد شدن یا خرید از سایت و … خارج شوند (کاربر مهمان) و شما به نتایج دلخواهی که در ذهن دارید نرسید، علاوه بر اینکه برای شما خوب نیست، نشان دهنده این است که سایت شما تطابق خوبی با موضوع مطرح شده ندارد. لذا شما نیاز به یک طراحی جدید دارید.

بنده مطمئنم که ویکی پدیا حجم بالایی از هرز نویسی دارد اما بنظر این موضوع تاثیری در رنکینگ آن ندارد!

خبر خوب این است که گوگل اعلام کرده است صفحات هرز را به عنوان یک فاکتور رنکینگ آنالیز نمی کند و بصورت کلی مطلب را به عنوان محتوای صحیح قبول می کند.

با این وجود شک و تردیدها از بین نمیرود اما من هم معتقدم صفحات هرز تاثیر مستقیمی روی رنک ندارد.

به هر حال یکی از مواردی که در رنکینگ گوگل و الکسا مد نظر قرار میگیرد تعداد بازدید از صفحات یک سایت است.ولی این را هم نباید فراموش کنیم که زمان ماندن کاربران در هر صفحه بسیار بسیار مهم تر از بازدیدشان از آن صفحه است.

یک سوال : آیا به این فکر کرده اید که گوگل را فریب دهید ؟

اگر سعی کردید و یا در ذهن برنامه هایی برای این کار دارید باید بگویم سوال را درست نخوانده اید ! (در واقع بخشی از سوال که نوشته شده گوگل را نخوانده اید)

بزرگان برنامه نویسی جهان که بسیار باهوش هم هستند هرگز نتوانسته اند گوگل را فریب دهند چه برسد به امثال من !

دلیلش هم خیلی خیلی ساده است : گوگل تشکیل شده است از باهوش ترین بزرگان فناوری اطلاعات جهان !


منبع : آموزش سئو

آیا زمان لود شدن صفحه یک فاکتور رنکینگ است

آموزش سئو,افزایش رتبه سایت,افزایش رنک سایت در گوگل

آیا گوگل از زمان لود شدن صفحه به عنوان یک فاکتور رنکینگ استفاده می کند؟

این یکی دیگر از مواردی است که گوگل بر آن صحه گذاشته است. برگردیم به سال 2010 زمانیکه گوگل اعلام کرد که سرعت لود صفحات شاید 1 درصد تاثیر داشته باشد اما شکی نیست که بهینه کردن سرعت لود سایت برای سئو  و همچنین بازدیدکنندگان سایت شما مفید است.

در واقع نباید هرگز فراموش کرد که گوگل همواره اعلام میکند برای کاربرانتان سایت را بهینه کنید نه فقط برای گوگل.چراکه در بحث سرعت ابرسروهای ربات گوگل مشکلی با سنگین ترین صفحات هم ندارند و خیلی سریع از آن ها گذر می کنند اما با توجه به اینکه کاربران از صفحات سنگینی که دیر لود می شوند خوششان نمی آید بنابراین گوگل کاربر محور هم خوشش نخواهد آمد.

مباحثی مثل استفاده صحیح و به جا از کتابخانه های jquery ، سرعت سرور سایت ، استفاده به جا و در حد نیاز از پلاگین ها و … مواردی هستند که بر روی سرعت لود صفحه تاثیر می گذارند.

***سرعت لود سایت یک فاکتور رنکینگ است ***

منبع : آموزش سئو

آیا نویسنده مطلب تعیین کننده رنک محتوا است

فرض اساسی این است که “رنک نویسنده” برای جداکردن تولید کننده محتوا از سایتی است که ذخیره کننده محتوا است.بنابراین اگر نویسنده با رتبه ای بالا بر روی سایتی با رنک پایین مطلب بگذارد، آن مطلب بطور بالقوه توانایی بالا رفتن رنکش بر اساس رنک نویسنده را دارد.

واضح است که گوگل به این نکته توجه می کند و اگر شما تا الان قدرت نویسندگی خود را بالا نبرده اید و گوگل پلاس های خود را افزایش نداده اید بایستی دست بکار شوید! پاراگراف پایین به شما توضیح می دهد که چگونه رنک نویسندگی خود را بالا ببرید.

ابتدا باید بگویم اگر در مورد گوگل پلاس اطلاعی ندارید و یا اطلاعات کمی دارید بهتر است سری به مقاله آموزش سئو بزنید.

همچنین پیشنهاد میکنم قبلا خواندن ادامه این مقاله ، این مقاله را هم به صورت کامل و دقیق مطالعه نمایید.

گوگل روش استانداردی برای یک نویسنده در وب ارائه کرده است، نویسنده بایستی مطالب خود را با صفحه گوگل پلاسش ادغام کند. این کار با کلمات کلیدی مناسب ممکن است. نویسندگان براساس فاکتورهای ارتباطی با مطلب تولید شده توسط آنها، رتبه بندی می شوند. این فاکتورها شامل: فعال بودن در شبکه های اجتماعی (توئیت، پلاس، اشتراک گذاری، لایک)؛ تاثیرگذاری و ارتباط آنها باعث حمایت شبکه های اجتماعی می شود؛ کامنتهای شبکه های اجتماعی؛ تاثیر و ارتباط کامنتهای آنها؛کیفیت لینک های ورودی مرتبط با مطلب ، توضیحات نوشته شده توسط نویسنده در عنوان، و توضیحات مرتبط با مطلب و رنکی که نویسنده برای یک موضوع خاص دارد.

اما آیا واقعا رنک نویسنده یک فاکتور در رنکینگ سایت است؟

خب، اریک انگه (یکی از بزرگان سئو) جنین نظری دارد، با توجه به مقاله ای که سال گذشته در این زمینه نوشته است. اما بسیاری از سئوکاران همچنان با این نظریه موافق نیستند.

نظر شخصی بنده این است که جواب این سوال تا حدودی می تواند “بلی” باشد اما هر لحظه امکان دارد همانند یک بمب هسته ای این روش، عقاید در مورد سرچ را متحول کند.

بنابراین نمی توان کاملا آن را تایید کرد اما همانند یک کامیون ده تن به سمت شما می آید و بهتر است که آماده باشید و البته ناگفته نماند ساختن یک صفحه شخصی در گوگل پلاس و پلاس گرفتن برای آن کار آنچنان سختی نیست و درواقع امتحان آن خالی از لطف نیست.

یاد بگیرید که باید همیشه برای مسئل کوچک وقت کم بگذارید و برای مسائل بزرگ وقت زیاد.این یعنی هیچ مسئله ای نیست که بتوان آن را حذف کرد !

منبع : نیو سئو