مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

مقالات سئو

مقالات آموزش سئو و بهینه سازی سایت

تاثیر رنک نویسنده در سئو

آموزش رایگان سئو,افزایش رایگان رنک,افزایش رنک سایت

وقتی به گرایش‌های اصلی سئو دقت می کنیم، واضح است که نقش رنک ‌نویسنده در سئوی سال 2013 از اهمیت ویژه ای برای سئوکاران و دست اندرکارن بازار جستجو در وب برخوردار است.

رنک صفحه مدت زیادی است که به عنوان یک معیار اصلی برای تشخیص کیفیت نسبی صفحات وب بکار می رود. محدودیت هایی در استفاده از پیج‌ رنک به عنوان فاکتور کیفیت در چند سال اخیر به وجود آمده است اما همچنان از آن می توان در ارتباط با دیگر فاکتورهای کیفیت استفاده نمود (مانند دامنه، صفحه و غیره).

در سال 2013 استانداردی جدید برای کیفیت صفحات و رنک موتور جستجو در کانون توجهات قرار گرفت. این معیار را رنک نویسنده (یا رنک مامور بر اساس اختراع گوگل) می نامند.

در اینجا دلایل اهمیت رنک‌ نویسنده را توضیح داده ایم:

بررسی اجمالی رنک نویسنده

کیفیت محتوا که توسط موتورهای جستجو بررسی می شود، دیگر فقط در اختیار سئو سایت  نیست. بلکه بطور فزاینده ای به شهرت و قدرت نوشتاری نویسنده در وب، وابسته است. این نمره نوشتاری، نویسنده ها را در وب رتبه بندی می کند و از این رتبه برای تعیین نتایج جستجو در موتورهای جستجو استفاده می شود.

رنک نویسنده چگونه مطرح شد؟

روش استاندارد برای اینکه نویسنده ای در وب از دید گوگل معتبر شود این است که مطالب تولیدی توسط خودش را با پروفایل گوگل پلاسش لینک کند. این عمل با انجام بعضی ریزکاری ها ممکن می شود. سپس نویسنده ها با درنظر گرفتن عوامل موثر در مطالبی که تولید کرده اند رتبه بندی می گردند. این عوامل عبارت اند از حمایت اجتماعی (توئیت، گوگل پلاس، لایک و اشتراک گذاری)؛ تاثیر و ارتباط مطالب تولیدی در شبکه های اجتماعی؛کامنت ها در شبکه های اجتماعی؛ تاثیر و ارتباط آن کامنت ها؛ و کیفیت و ارتباط لینک های ورودی با محتوای تولیدی.

با نویسندگی بیشتر برای یک موضوع خاص ، مطالب ثبت شده سبب بالا رفتن رنک نویسنده در آن موضوع خاص می گردد.

اهرم های رنک نویسنده برای رنکینگ‌ در موتور جستجو

راه های مختلفی برای سئوکاران وجود دارد تا بتوانند رنک نویسندگی سایتشان را بالا ببرند. یکی از این راه ها پیدا کردن نویسندگانی است که رنک نویسندگی بالایی دارند و می توانند رنک نویسندگی درون سازمان را بالا ببرند.

برند هایی که در حال حاضر نویسنده ای با شهرت آنلاین بالا، ندارند باید از نویسندگانی با شهرت خوب برای مطالب کوتاه استفاده نمایند و به مرور زمان افرادی در درون سازمان خود برای این موضوع بکار گیرند. از خواندن مقالات آموزش سئو رایگان غافل نشید

نویسندگانی می توانند کمک کنند که با موضوع مورد فعالیت سایت شما آشنا باشند و بتوانند برای بهبود رنک سایت کمک نمایند.

هدایت کردن جستجوگر گوگل برای دسته ای از کلمات کلیدی که با موضوع سایت مرتبط است و نکات ریز تاثیرگذار برای افزایش رنک، راهی عالی برای شناسایی نویسندگان معتبر در فضای مجازی است. 

هدف قرار دادن وبسایت ها و وبلاگ های محبوب مهم است زیرا که چشمان بیشتری روی محتوای آنها خیره شده است. این موضوع فرصتی برای بالا بردن فعالیت های آنلاین و نظارت می شود (دو عامل مهم در بالابردن رنک نویسندگی سایت).همانطور که حضور و نفوذ کار نویسندگی افزایش می یابد، رنک نویسندگی نیز بالا می رود که نتیجه آن بالا رفتن ترافیک سایت در دراز مدت می شود.

از آنجا که سئو روی محتوا متمرکز شده است، سئوکاران در سال 2013 باید به رنک نویسندگی توجه کنند. دوران تسلط رنک صفحه بر سئو تمام شده است و زمان حکمرانی رنک نویسندگی در سئو فرارسیده است.

** با افزایش گوگل پلاس های پروفایل خود در گوگل رنک بهتری کسب کنید **

منبع : دوره سئو

تاثیر فیسبوک و توئیتر بر گوگل

Matt Cutts کیست,تاثیر توئیتر بر گوگل,تاثیر توئیتر در گوگل

پیشنهاد من به شما سئو کاران و وب مستران گرامی این است که حتما این مطلب را تا پایان به دقت مطالعه نمایید.مطمئن باشید در پایان به بسیاری از سوالات قبلی خودتان پاسخ خواهید داد !

مت کات: فیس بوک، توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی جزئی از الگوریتم‌های جستجوی گوگل نیستند. (اگر مت کات را نمی شناسید نگران نباشید،به زودی خواهید شناخت)

گمانه زنی های زیادی در سال های اخیر مطرح شده است در مورد اینکه آیا شبکه های اجتماعی در الگوریتم جستجو گوگل نقشی دارند یا خیر و در صورت وجود، میزان آن چقدر است. در حالی که برخی از سئوکاران حرفه ای به شبکه های اجتماعی به صورت یک پتانسیل در افزایش رنک نگاه می کنند، سایرین به شدت در این شبکه ها به دنبال ترافیک، شهرت و سایر مزایای غیرمستقیم آن هستند.

مت کات سرپرست بخش webspam گوگل، در آخرین ویدئوی آموزشی منتشر شده از خود به این سوال که آیا شبکه های اجتماعی برای الگوریتم رنکینگ مهم هستند یا خیر پاسخ داده است.

با نهایت تعجب در این جا گفته های مت کات را میبینیم : (البته من در مقاله آموزش سئو کلی تر به مبحث تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو پراخته ام)

فیس بوک و توئیتر در ایندکس وب ما مانند دیگر صفحات اینترنتی نقش بازی می کنند بنابراین اگر اتفاقی در فیسبوک یا توئیتر بیفتد ما آن را ردیابی می کنیم و در نتیجه می توانیم آنرا در نتایج جستجو خود بیاوریم. اما اینگونه نیست که پست های این شبکه ها با توجه به میزان لایک یا پیگیری از اهمیت بیشتری در الگوریتم جستجوی وب ما برخوردار باشند.”

با توجه به صحبت های کات بنظر می رسد که هیچ برنامه خاصی برای شبکه های اجتماعی در حال حاضر وجود ندارد اما ایا این به این معنی هست که تاثیر کمی وجود دارد؟ آیا در ادامه این سال امکان تغییر این شرایط وجود دارد؟ با توجه به اینکه کات همیشه حساب شده و با احتیاط حرف می زند امکان رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد.

کات به مشکل بزرگی اشاره کرد، اینکه شبکه های اجتماعی بصورت مداوم در حال تغییر و بروز شدن هستند ولی گوگل معمولا نمونه های وب خود را در یک زمان و نقطه خاص بررسی می کند.

“کات گفت: اگر ما صفحه ای را در وب بررسی کنیم می دانیم که در نقطه ای از زمان آن مطلب وجود دارد و تغییراتی در آن صفحه می تواند ایجاد شود.”

او همچنین به این نکته می پردازد که شاید شخصی بنا به دلایل خاص پیگیری یک پست را مسدود کند.

          “هرکسی می تواند وضعیت ارتباطات یک پست را تغییر دهد یا یک کاربر پیرو را بلاک کند بنابراین این موضوع تا حدی مایه تاسف است که مطالب یک صفحه را بررسی کنیم و بعدا متوجه شویم که مثلا خانمی شوهر خود را بنا به دلایل شخصی بلاک کرده است، با اینکه ما زمانی آن صفحه را بررسی کرده ایم که هر دو نفر در آن حضور داشته اند. بنابراین چون ما در حال نمونه برداری از یک وب متغیر هستیم لذا تشخیص هویت های واقعی تا حدودی سخت است. مگر زمانی که ما قادر به پیدا کردن راه هایی برای دسترسی بهتر به اطلاعات وب باشیم، این موضوع دلیل دیگری است که مهندسین در استخراج اطلاعات وب بسیار محتاط هستند چرا که هر لحظه امکان تغییر اطلاعات آن صفحه وجود دارد.”

آیا ما باید استفاده از شبکه های اجتماعی را متوقف کنیم؟ البته که نه. کات مشخص کرد که فواید زیادی در استفاده از هردوی این شبکه ها وجود دارد.

          “البته من نمی گویم که از این شبکه ها استفاده نکنید، من توئیتر را دوست دارم، میلیون ها نفر در دنیا از میلیونها مطلب با ارزش در فیسبوک یا توئیتر استفاده می کنند. من فکر میکنم هر دوی این شبکه ها راه بسیار با ارزشی را آغاز کرده اند و هردو ترافیک و بازدید بسیاری را برای سایت شما به ارمغان می آورند. آنها راهی برای بروز کردن اطلاعات مردم در مورد موضوع وبسایت یا شرکت شما هستند. بنابراین من فکر می کنم آنها راهی مفید برای ساختن برند اختصاصی خودتان هستند. اما نباید چنین پنداشته شود که تا یک پست یا توئیت منتشر شد گوگل باید آن را به حساب آورد. خیلی از صفحات ممکن است بلاک شده باشند یا لایک و پیرو زیادی نداشته باشند.”

او همچنین به افرادی که فکر می کنند با تعداد زیاد لایک یک صفحه، الزاما رنک آن نیز باید خوب شود هشدار داد. در واقع کات می گوید که اگر صفحه ای لایک زیادی دارد احتمالا صفحه ای با محتوای خیلی خوب است و این دلیل رنک بالای آن است. در مطالعه ای که اریک انج (یکی از بزرگان سئو سایت) ماه گذشته انجام داد، به این نتیجه رسید که لایک و اشتراک گذاری پست های فیس بوک تاثیری در رنک جستجو ندارد.

سئوکاری بود که می گفت: “باشه، ما لینک های زیادی در فیس بوک میبینیم که دارای پیج رنک خوبی هستند”     اما این موضوع همبستگی است نه رابطه علت و معلولی. در عوض این را نشان می دهد که حتما این مطلب چیز جالبی است که تا این اندازه لایک خورده است و بسیاری از کاربران تصمیم به لینک کردن آن گرفته اند. این نیز نمونه ای از رتبه بندی مطالب ای است که شما تولید کرده اید، حال نه فقط در گوگل بلکه در فیس بوک و توئیتر. با نگاهی به سال های پیشرو، کات گفت که چگونگی برخورد گوگل با صفحات اجتماعی امکان دارد تغییر کند.

          “من فکر میکنم تا 10 سال آینده، به احتمال زیاد ما به فهمیدن روابط و شبکه های اجتماعی بین مردم علاقه مند تر می شویم اما درحال حاضر ما باید با وب بصورتی که هست برخورد کنیم جاییکه امکان استخراج مطالب و بررسی آن به آسانی میسر است.”

پس از هم اکنون، به نظر نمی رسد که گوگل از شبکه های اجتماعی برای رنکینگ استفاده کند. با این حال بدیهی است که در این مورد هنوز منافع و بازارهای زیادی وجود دارد که بسادگی نمی توان از آنها گذشت فقط به واسطه اینکه ارتباطی بین گوگل و شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

در پایان این مقاله من باید عذرخواهی کنم از شما دوستان عزیزم چراکه در مقالاتم اکثرا نام متخصصان برتر سئو جهان را می آورم و از آن ها نقل قول میکنم نه از سئو کاران ایرانی ! دلیل واضحش هم این است که اولا در ایران با توجه به مشکلات و تحریم ها و …. سئو کاران توانمند بسیار بسیار کمی داریم و ثانیا آن هایی هم که توانا هستند مقالاتی را در زمینه سئو آموزش نمی دهند تا من و دیگران از آن ها نام ببریم و استفاده کنیم.

** در حال حاضر به قطع می توان گفت فیسبوک و توئیتر تاثیری در رنک گوگل ندارند **

 منبع : دوره آموزش سئو

آیا لینک سایت هایی با محتوای مشابه مفید اند

duplicate content چیست,بک لینک رایگان,بهینه سازی سایت

کسانی هستند که معتقدند لینک فقط یک لینک است اما کسانی دیگری هستند (مانند من) که معتقدند گوگل، سایت ها را بر اساس موضوع دسته بندی می کند.

منطقی است که فرض کنیم گوگل هم می تواند موضوع مبحثی را بررسی کند و سایت هایی که موضوع مشابه دارند را رتبه بندی نماید چراکه روی صحبت ما با گوگل است و پیش تر گفته شد گوگل چیست و ما با چه کمپانی و رباتی مواجه هستیم.

بخاطر داشته باشید بسیار مهم است که قدرت نویسندگی خودتان را افزایش دهید و یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، استناد کردن به سایت های دیگر با موضوع مشابه است.(البته به شرطی که سایت های دیگر با کیفیت بوده و خود به نوعی مرجع محسوب شوند)

به تصویر جالب زیر که یکی از بزرگترین سایت های SEO جهان ساخته و خیلی راحت بحث محتوای کپی را به نمایش کشیده است دقت کنید :

duplicate content چیست,بک لینک رایگان,بهینه سازی سایت

بر طبق این تصویر متوجه می شوید ، اینطور نیست که گوگل صفحه کپی شده را نبیند اما نگاه آن به اینگونه صفحات خیلی جزئی و بی دقت است !

بنابراین هر لینکی که مرتبط با موضوع من و مفید باشد، ترجیح میدهم که از آن برای بهبود رنک خود استفاده کنم.

در واقع همواره باید از سایت هایی با رنک بالا برای بهبود وضعیت خود استفاده کنیم.به هر حال آن ها راهی را رفته اند که ما هم باید برویم و آن ها می توانند سکوی پرتاب ما باشند (باز هم اشاره میکنم نباید رنکشان تقلبی باشد . آموزش سئو  را حتما مطالعه کنید)

** لینک گرفتن از سایت های کپی کننده هیچ ارزشی ندارد **

منبع : نیو سئو

تاثیر تبلیغات بر فروش

بودجه بندی تبلیغاتی,بودجه تبلیغات,بودجه تبلیغات بانک

بودجه مایکروسافت برای تبلیغات در سال مالی منتهی به ژوئن 2.6 میلیارد دلار بوده است. اپل در سال مالی خود تا اکتبر 1.1 میلیارد دلار برای تبلیغات هزینه کرده است.
شرکت های دیگر هزینه تبلیغات خود در سال مالی اخیر را در آینده اعلام خواهند کرد اما در سال های گذشته میزان هزینه آنها بصورت زیر است:

بودجه بندی تبلیغاتی,بودجه تبلیغات,بودجه تبلیغات بانک
 
من نموداری در کنار نمودار اصلی رسم کرده ام که درصد هزینه برای تبلیغات از محل بودجه شرکت، در آن مشخص است. توجه کنید که کوکاکولا درصد بیشتری بودجه خود را به نسبت دیگر شرکت ها به تبلیغات اختصاص می دهد.

آیا به نظر شما دوستان عزیز در این بازار نوشابه که خیلی ها به جای اینکه بگویند نوشابه می خواهیم می گویند کوکا می خواهیم ، این شرکت نیازی به این همه تبلیغات دارد ؟!
با این حال، مایکروسافت در حال رسیدن به محدوده 3 تا 5 درصد از فروش است. حتی مورد مصرف بودجه تبلیغات هم مشخص است: مصرف کنندگان. فعالیت تجاری، سرور و ابزارهای بخش های مختلف مایکروسافت نیز ممکن است که بودجه تبلیغات داشته باشند اما مبالغ آن بسیار کمتر از بخش های ویندوز، سرگرمی و بخش آنلاین است.
هنگامی که بودجه تبلیغات به عنوان درصدی از فروش به مصرف کنندگان، در نظر گرفته شد، مایکروسافت ناگهان به بزرگترین پرداخت کننده بودجه تبلیغی تبدیل شد، حتی بیشتر از کوکاکولا. من نمیدانم چطور چنین اتفاقی رخ داده است. بنظر می رسد که مایکروسافت نیز همانند کوکاکولا برای فروش محصولات خود تلاش می کند. کوکاکولا شدیدا برای حفظ برند تجاری خود به عنوان یک کالای مشهور تلاش می کند. آیا بازاریابی مایکروسافت بدین گونه است؟

عجیب است که بدانید شرکتی مثل کوکاکولا حتی روی ماه هم تبلیغ کرده است.
همچنین جالب است که اپل در شرایط مشابه کمتر از 1/12 این مبالغ هزینه می کند. محصولات بهتر، با کیفیت تر و خاص تر، نیاز کمتری به تبلیغات دارند(اما نه اینکه نیازی ندارند.

بهتر است بدانید بسیاری از کوته فکران بازار مجازی و واقعی که خیلی هم ادعا دارند (و تا دلتون بخواد دورمون پر شده از این آدم ها) اولا اصلا نمی دانند تبلیغات در اصل چیست و هدف از آن چیست ثانیا می گویند اصلا چرا تبلیغ ؟!

در همین ایران خودمان مثال بارز بحث تبلیغات صحیح و کارآمد که بسیار هم تاثیرگذار بوده است ، شرکت ایرانسل است.آیا واقعا این شرکت نیازی به تبلیغات دارد ؟!

دارد ؟!!!!!!!!!

بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــله.همه شرکت ها نیاز به تبلیغات دارند.

نام ایرانسل معتبر است و اکثر افراد می شناسند اما این شرکت در انواع حالت های مختلف در تمام روزهای سال تبلیغ می کند و چنین است که به این عظمت درآمدی تبدیل شده است !

** یادمان نرود که تجارت درست یعنی از هر 100 تومان سود خالص 2 تومان را برداریم و 98 تومان دیگر را تبلیغ کنیم **

منبع : نیو سئو

آیا رنک صفحه یک فاکتور رنکینگ بشمار می رود

افزایش پیج رنک,افزایش پیج رنک سایت,افزایش پیج رنک گوگل

رنک صفحه چیزی بود که در ابتدا گوگل را از دیگر موتورهای جستجو جدا کرد. خوشبختانه شما با اینکه رنک صفحه چیست و چگونه بالا می رود آشنا خواهید شد، 

در عکس زیر شمایلی از رنک صفحه و توضیحات مربوط به آن را می بینید.

افزایش پیج رنک,افزایش پیج رنک سایت,افزایش پیج رنک گوگل

بهرحال حتی با الگوریتم های جدید هم قطعا رنک صفحه در رنک سئو سایت شما و درنتیجه نشان دادن آن در موتورهای جستجو، تاثیرگذار است.

برای بهبود رنک صفحه سایت خود، شما می توانید از لینکهای زیادی از سایتهای با پیج رنک 1و2و3و… استفاده کنید یا فقط از 1 لینک سایتهای با پیج رنک بالا (7 و 8 و 9) بهره ببرید.

البته و صد البته به شرط اینکه پیج رنک واقعی داشته باشند نه به صورت تقلبی پیج رنک کسب کرده باشند.

این روش بازاری بزرگ برای فروش لینک درست کرده است، لینک هایی از سایت های با پیج رنک بالا برای کسب درآمدی احمقانه، گوگل طبیعتا این روش را دوست ندارد و با آن مقابله میکند.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چگونه تشخیص می دهد ؟!! (این جا باز باید به این اشاره کنم وقتی چنین سوالاتی برای شما پیش می آید یعنی نمی دانید طرف حساب شما کیست. !!! طرف حساب شما گوگل  است)

مشکلی بنیادین در این روش بوده و شاید همچنان باشد، هنگامیکه پیج رنک واقعی بطور مداوم آپدیت می شود، گوگل هر سه ماه یکبار پیج رنک سایت را آپدیت می کند. در سال گذشته این آپدیت ها به تعداد کمتری انجام شده است- در حقیقت در سال 2013 فقط دوبار انجام شده است.

خب درس تاریخ کافیه. آیا پیج رنک همچنان یک فاکتور رنکینگ است؟

در یک کلمه، بله. اما جواب مفصل به این سوال تا حدی پیچیده است …

پیج رنک همچنان در حساب یک سایت برای محاسبه رنکینگ صفحه وب لحاظ می شود اما این همه ماجرا نیست و پیج رنک فقط یکی از حدود 200 فاکتور رنکینگ است.

شما معمولا سایتهایی با پیج رنک پایین را دیده اید یا سایت هایی با ورودی گوگل پایین که پیج رنک بالایی دارند، دلیل:

  1. ارتباط

  2. نویسندگی عالی

  3. اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی

با توجه به جذب لینک، نصیحت من این است که الویت را لینک هایی بدهید که به مبحث مورد نظر شما نزدیک اند (و ترافیکی واقعی ایجاد می کنند)، نه آنهایی که مربوط به سایتهای با پیج رنک بالا هستند اما غیر مرتبط اند.

باور کنید زبونم داره مو درمیاره از بس تو مقالات مختلفم به این مسئله اشاره کردم !!!

*** پیج رنک همچنان برای سئو مهم است ***

منبع : آموزش سئو